Gå til innhold

Hva er de mest irriterende uvanene du ser hos andre mødre? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amming offentlig hvor mor ikke er diskre.

At ungene hyler og skriker, og mødrene bare snakker videre som ingenting.

Å skifte bleier i møblene på kafeer og lignende.

Anonymous poster hash: cdb5c...1c3

*Diskret

Anonymous poster hash: cdb5c...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mødre på spisesteder som ikke prøver å roe babyen når han/hun skriker.

Til og med 2 åringen min reagerer å sier:

"Babyen har Aua,babyen må få smokk".

Anonymous poster hash: bf1f6...964
Skrevet

Dårlig oppdragelse er det verste.! Enkelte har ikke forstått at ungene skal bli voksne og fungere i et samfunn sammens med andre.

Anonymous poster hash: b3176...057

Skrevet

De som nærmest hiver ungen på fanget ditt så fort man møtes. Har ei venninne og søster som gjør det. Er veldig glad i barn, men for øyeblikket har jeg nok med min egen.

Anonymous poster hash: 67570...b61

Skrevet

Mødre som ikke skjermer barn fra voksensnakk. Har altfor ofte måttet si ifra til venninner at samtalen går over streken og at det er utrolig hvor mye en treåring kan få med seg. 

Å snakke om barnet (og le av ting barnet har gjort) mens barnet leker like ved, det er respektløst og må være utrolig flaut for barnet, særlig om mor forteller en historie som ofte er morsom for mødre flest (typen - "ungen sa bærsj i stedet for bæsj, ha ha ha ha"). Hater slikt! Har gått i fella selv noen ganger, må jeg innrømme. Fortalt om noe litt morsomt jentungen min har fortalt til meg. Jeg ser med en gang på ansiktet til lillemor at det ikke er bra, slikt gjør man bare ikke. 

Anonymous poster hash: 79cfb...27b
Skrevet

jeg har nok med meg selv og mine barn og klarer faktisk ikke å irritere meg over andres mødres uvaner. men kanskje jeg blir litt irritert på hønemødre som tror at barna lider fordi de ikke har riktig vottetype ute f.eks. de barna som det er synd på er barn som blir utestengt, utsatt for omsorgssvikt og eller trakassering/vold og unger som vokser opp i krig og elendighet. Det er ikke synd på unger utover det. Selvsagt trøster jeg barnet mitt som slår seg og jeg syns synd i det der og da... men alle disse som stakkarsliggjør sunne barn som har det tilsynelatende barn får jeg litt fnatt av.

-å stakkars venn, har du ikke sokker å på når det er "bare" 20 plussgrader ute.

-å stakkars, er du sulten?

Anonymous poster hash: 3be98...9e1

Skrevet

Mødre som bryr seg og tenker så mye over hva andre mødre gjør... Har sikkert gjort alt nevnt ovenfor, utenom røyking og usikret unge i bil. Ungene lever i beste velgående fortsatt og jeg forsøker å lære av mine feil.

Anonymous poster hash: b19a2...5f0

Skrevet

Prøv det da vel! Få mannen til å mate deg med en posjon grøt og skrape over med skjea for hver munn. Prøv!

Tror ikke babyer tenker ekkelt på samme måte som oss da!!! De spiser jo snørr og dytter jo alt i munnen uansett :P

Men om du misliker det mest, versågod!!!

Anonymous poster hash: a8651...fb2

Skrevet

Mødre som bryr seg og tenker så mye over hva andre mødre gjør... Har sikkert gjort alt nevnt ovenfor, utenom røyking og usikret unge i bil. Ungene lever i beste velgående fortsatt og jeg forsøker å lære av mine feil.

Anonymous poster hash: b19a2...5f0

Dette skulle jeg også skrive. Når det er ting innenfor normalen (ikke omsorgssvikt e.l.), hvorfor skal man egentlig vurdere om andre gjør ting riktig eller galt? Barn er forskjellige, familier er forskjellige, mange kan ha dine grunner til å gjøre som de gjør uten at alle rundt dem vet om det.

Anonymous poster hash: d435e...66a

Skrevet

Har ei venninne. Ungen oppfører seg eksemplarisk i barnehage og uten mor. Når mor er i nærheten og ungen blir snakket til så løper ungen til mor og mor trøster sin stakkars gutt som er så følsom og ikke tåler å bli snakket til.

Her var det snakk om en unge på 3 år som holdt på å slenge igjen døren over henda på min på over året. Dette gjentok seg 5 ganger og hun trøstet sin stakkars gutt.

Nydelig gutt, men moren gjør ham til en sutrete og bortskjemt unge.  

Anonymous poster hash: 5600e...d34
Skrevet

Har ei venninne. Ungen oppfører seg eksemplarisk i barnehage og uten mor. Når mor er i nærheten og ungen blir snakket til så løper ungen til mor og mor trøster sin stakkars gutt som er så følsom og ikke tåler å bli snakket til.

Her var det snakk om en unge på 3 år som holdt på å slenge igjen døren over henda på min på over året. Dette gjentok seg 5 ganger og hun trøstet sin stakkars gutt.

Jeg har også en følsom gutt som takler dårlig å bli snakket hardt til eller snakket til av fremmede. Hva mener du egenhtlig man skal gjøre når ungen kommer løpende og gråter og vil opp på fanget? Avvise ham?

(Men jeg forklarer ham selvfølgelig samtidig hva han har gjort galt og hvorfor det er galt, og hadde ikke latt det du beskriver gjenta seg 5 ganger.)

Anonymous poster hash: c2c0b...8f5

Skrevet

Sladder og hjernetomt kjerringsnakk.

Anonymous poster hash: 287d0...00a
Skrevet

Mammaer som skraper skjea over munnen på babyen når hun gir han grøt! Prøv å bli mata m skje og deretter få skrapa overskuddet av. Så irriterende å se på! Og må jo være ekkelt for ungen!

:o alle jeg har sett som gir barnet sitt mat, gjør det!

Anonymous poster hash: e2159...12f

Skrevet

Mammaer som skraper skjea over munnen på babyen når hun gir han grøt! Prøv å bli mata m skje og deretter få skrapa overskuddet av. Så irriterende å se på! Og må jo være ekkelt for ungen!

:o alle jeg har sett som gir barnet sitt mat, gjør det!

Selvfølgelig gjør man det. Sønnen min gjorde det på seg selv også da han begynte å spise selv, han liker absolutt ikke å ha mat rundt munnen. ;)

Skrevet

Mødre som ikke kan feie for sin egen dør!

Skrevet

Mødre som tror at barna er verdens midtpunkt, ig lar alt sentrene rundt dem. Leggetider bortinatta, lar dem få se TV når man egentlig helst vil se noe selv, når barna dikterer middag. Ja, rett og slett dem som lar barna diktere alt og i tillegg skjemmer bort barna.

Anonymous poster hash: a562d...c06

Skrevet

Vet om en som alltid prøver å tvinge smokken inn i munnen på baby når det er tydelig at babyen ikke vil ha smokken. Hun presser den inn og babyen SKAL for alt i verden ta smokken. Og den detter ut igjen gang på gang.

Har noen andre venner som må riste ungene sine i søvn.

Anonymous poster hash: 9dad9...932

Skrevet

Jeg har også en følsom gutt som takler dårlig å bli snakket hardt til eller snakket til av fremmede. Hva mener du egenhtlig man skal gjøre når ungen kommer løpende og gråter og vil opp på fanget? Avvise ham?

(Men jeg forklarer ham selvfølgelig samtidig hva han har gjort galt og hvorfor det er galt, og hadde ikke latt det du beskriver gjenta seg 5 ganger.)

Anonymous poster hash: c2c0b...8f5

Ŋet er noe annet hvis ungen er følsom. Dette går bare på trass og sutring med mor tilstede. Hun trøster han og sier; stakkars gutten min tåler ikke å bli snakket til. Han ligner så fælt på sin følsomme far (narkoman og voldsmann ikke inne i bildet). Hun forklarer aldri det som er galt, men trøster han heller med barnslig stemme og lar han fortsette å smelle med dørene fem minutter etterpå.

Er mye mer. Nydelig gutt å ha han alene. Null sutring ved tilsnakk og en glad gutt. Mor sier det selv at han aldri hører på henne, men i barnehage og ved pass er han en engel.

Ikke så merkelig, men hva skal man si?

Skrevet

ingenting. bryr meg ikke om andre. passer på mine egene saker og ta vare på andre unger. Går ikke og kritisere folk

Anonymous poster hash: 6ae6d...34b
Skrevet

tar vare på mine unger  skulle det stå

Anonymous poster hash: 6ae6d...34b
Skrevet

Det mest irriterende mammaen må være meg selv. Jeg blir stressa når babyen gråter og 3 åringen roper om oppmerksomhet. Og det er så irriterende at jeg blir stressa selv om at jeg prøver å puste rolig og tenke klart:)

Lite jeg irriterer meg over hos andre. Jeg har en venninne som snakker stygt om sin egen kropp foran datteren sin på 5 år. Det er ikke irriterende, men ikke så lurt tror jeg. Hun forteller meg hvor tjukk hun er (hun er vanlig normalvektig), men så blir hun sint på datteren når hun spiser lite. Jeg vet jo ikke om det er noen sammenheng mellom mammaen sine tjukk-kommentarer og datteren sitt matinntak, men jeg tror i alle fall det er veldig uheldig.

Så irriterer det meg hvis foreldre ikke griper inn hvis avkommet er ekkelt mot andre barn, voksne eller dyr.

Anonymous poster hash: 533e4...2b2
Skrevet

Egentlig så bryr jeg meg svært lite om hva andre mødre gjør med sine barn. Folk får gjøre hva de vil, men mindre de bedriver noe ulovlig da.  

Men det er en ting som irriterer meg; det er hva andre mødre IKKE gjør når barna deres herjer som verst. De river ned og herjer, og mammaen sitter og prater som om ingenting skjer. Det er ille når jeg som vertinne må si til andres unger at de må slutte å hoppe på bordet. 

Skrevet

Først og fremst: Foreldre som røyker. 

Deretter foreldre som drikker mye/har mye barnevakt.

Og så andre ting som foreldre som stapper smokken i barna, overser barna i tide og utide, og mange flere ting jeg ikke husker i farta.

Anonymous poster hash: ddb81...0db
Skrevet

Jeg har en svigerinne (og svoger), som virkelig har fri når de er på besøk. To-åringen deres får gjøre akkurat som han vil. Vi har tre unger, som vi selvfølgelig ser etter selv når vi er både hjemme og borte.

Sist de var på middag hos oss, tømte to-åringen deres maten på bordet før han gikk fra bordet. da stod han rett ved bordet og terga vår minste. foreldrene spiste i ro og mak, uten å lette på rumpa. til slutt tok jeg med meg to-åringen i stua og sa han fikk sitte der å leike helt stille. hvilket han da gjorde.

Når vi er hos svigers, tar de som den største selvfølge at de passer på barnet. Han er av typen som river ting ned og tømmer blomsterpottene for jord. Svigers bytter på å følge etter han, for å unngå at ting blir ødelagt eller han skader seg..

Jeg klikker snart, så prøver å omgås dem så lite som mulig..

Anonymous poster hash: 685cc...3d3
Skrevet

jeg liker ikke når foreldrene overser barna sine som oppfører deg hensynsløst ovenfor andre barn og voksne. f.eks på lekeland ol. Når de åpenbart ser at barna ikke oppfører seg.

Jeg sier ifra til barna, på en ordentlig måte såklart. selv om jeg ikke kjenner de.

Er veldig opptatt av at mine egne skal behandle andre barn og voksne ordentlig og såklart.

Ellers bryr jeg meg svært lite om andres barneoppdragelse, så lenge det ikke ansees som omsorgsvikt.

Anonymous poster hash: e27d8...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...