Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har tatt blodprøve? Jeg fikk svar på min første prøve i dag, den ble tatt på fredag, da var jeg 6+3, hcg var på 8130. Er ikke den litt lav? Tok en blodprøve til på tirsdag, men den har jeg ikke fått svar på ennå.

 

Her har alle symptomer kommet, kvalm, trøtt, vonde pupper....gleder meg til å føle meg bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke peiling på HCG :/

 

Igår ble jeg skikkelig svimmel, var redd jeg skulle besvime på et tidspunkt så jeg gikk å la meg og hele rommet snurret rundt. Ekkelt! Idag er formen bedre, fått sovet 3 timer etter jeg leverte sønnen i bhg før kveldsvakt venter. Ellers har jeg begynt å våkne på natta av at jeg må tisse allerede, utrolig irriterende at dette har begynt så tidlig, kom ikke før på slutten av svangerskapet sist! Sulten vil ikke gi seg, har med 8-10 brødskiver på jobb.. Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har tatt blodprøve? Jeg fikk svar på min første prøve i dag, den ble tatt på fredag, da var jeg 6+3, hcg var på 8130. Er ikke den litt lav? Tok en blodprøve til på tirsdag, men den har jeg ikke fått svar på ennå.

 

Her har alle symptomer kommet, kvalm, trøtt, vonde pupper....gleder meg til å føle meg bedre!

Normale enbarnssvangerskap

Dag Snitt Høy Lav Antall

14 48 119 17 12

15 59 147 17 18

16 95 223 33 23

17 132 429 17 21

18 292 758 70 19

19 303 514 111 23

20 522 1690 135 13

21 1061 4130 324 12

22 1287 3279 185 22

23 2034 4660 506 13

24 2637 10000 540 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen av dere som har tatt blodprøve? Jeg fikk svar på min første prøve i dag, den ble tatt på fredag, da var jeg 6+3, hcg var på 8130. Er ikke den litt lav? Tok en blodprøve til på tirsdag, men den har jeg ikke fått svar på ennå.

 

Her har alle symptomer kommet, kvalm, trøtt, vonde pupper....gleder meg til å føle meg bedre!

Normale enbarnssvangerskap

Dag Snitt Høy Lav Antall

14 48 119 17 12

15 59 147 17 18

16 95 223 33 23

17 132 429 17 21

18 292 758 70 19

19 303 514 111 23

20 522 1690 135 13

21 1061 4130 324 12

22 1287 3279 185 22

23 2034 4660 506 13

24 2637 10000 540 16

ser veldig bra ut dine tall da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått ringt legen og fått meg time til første svangerskapskontroll. Der ville de ikke ha meg inn før etter uke 12. Jeg kunne få time ĖN uke tidligere om jeg virkelig ønsket det. Hehe.

 

Er det ikke mellom uke 8 og 12 første kontroll skal være da? Pyttsan. Trenger jeg time før så skal jeg få meg time før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått ringt legen og fått meg time til første svangerskapskontroll. Der ville de ikke ha meg inn før etter uke 12. Jeg kunne få time ĖN uke tidligere om jeg virkelig ønsket det. Hehe.

 

Er det ikke mellom uke 8 og 12 første kontroll skal være da? Pyttsan. Trenger jeg time før så skal jeg få meg time før ;)

vanlig å ha time etter uke 12 har jeg hørt. Kunne selv få time i uke 10, men så kom legen på at jeg må henvises til riksen og ha ekstrakontroller så da blir det ny time neste uke..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde time i uke 8 sist, men det var fordi jeg var så dårlig at sambo tvang meg. Hadde ekstrem svangerskapsjvalme og mistet mye vekt på veldig kort tid. Legen bare trakk på skuldrene og sa at svangerskap ikke er en sykdom, men jeg fikk tatt de prøvene jordmor krevde før jeg kunne komme til henne.

Nå har jeg ny lege og håper han er dyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et skikkelig tak i magen da jeg var ute og kjørte på jobb i dag. Blei sittende foroverbøyd og nesten på skjeve å kjøre, og følte meg utrolig teit i grunn. Det varte noen minutter, og så ga det seg gradvis. Det var litt til venstre for navlen og et stykke nedover. Noen som vet hva det kan ha vært?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har tatt blodprøve? Jeg fikk svar på min første prøve i dag, den ble tatt på fredag, da var jeg 6+3, hcg var på 8130. Er ikke den litt lav? Tok en blodprøve til på tirsdag, men den har jeg ikke fått svar på ennå.

 

Her har alle symptomer kommet, kvalm, trøtt, vonde pupper....gleder meg til å føle meg bedre!

Er ikke så godt og tolke hcgprøver med bare ett tall! Den er så forskjellig fra person til person! Så når du hat fått et svar til, googler du hcg kalkulator og skriver inn dato og tall! :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ul og sett et lite bankende hjerte :)

Utrolig lettet nå.

Har vært bekymret for at det muligens kunne være 2 der inne og i går fikk jeg det plutselig for meg at jeg hadde en ma.

Men alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ul og sett et lite bankende hjerte :)

Utrolig lettet nå.

Har vært bekymret for at det muligens kunne være 2 der inne og i går fikk jeg det plutselig for meg at jeg hadde en ma.

Men alt er bra :)

Godt å høre at alt er bra :)

Jeg fikk time til priv UL på tirsdag, og vi gleder oss så enormt :rørt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg vært på ul og sett et lite bankende hjerte :)

Utrolig lettet nå.

Har vært bekymret for at det muligens kunne være 2 der inne og i går fikk jeg det plutselig for meg at jeg hadde en ma.

Men alt er bra :)

Godt å høre at alt er bra :)

Jeg fikk time til priv UL på tirsdag, og vi gleder oss så enormt :rørt:

Ja det er godt å få bekreftet at alt er bra:)

Kos deg på tirsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn her jeg også med foreløpig termin den 25-26 september :) 

Legetime om to uker, da er jeg ca 6+2

Har ikke fått lest meg gjennom alle innleggene så vet ikke helt hva alle snakker om, men skjønner det handler mye om den lille i magen og det å fortelle det til familie ;)  Veldig naturlig det.. Hihi..

 

Jeg har en sønn på 4 år som er unnfanget med donor, ser ut som jeg blir alenemamma igjen om noen måneder da samboer ikke følte vi hadde et forhold lenger å det var minimalt med følelser der..

Klarer vi være venner så tror jeg likevel det går helt fint.. Krysser fingrene..

 

Velkommen hit!

Trist å høre at samboer føler det slikt, håper dere kan fortsette å være venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også med foreløpig termin den 25-26 september :) 

Legetime om to uker, da er jeg ca 6+2

Har ikke fått lest meg gjennom alle innleggene så vet ikke helt hva alle snakker om, men skjønner det handler mye om den lille i magen og det å fortelle det til familie ;)  Veldig naturlig det.. Hihi..

 

Jeg har en sønn på 4 år som er unnfanget med donor, ser ut som jeg blir alenemamma igjen om noen måneder da samboer ikke følte vi hadde et forhold lenger å det var minimalt med følelser der..

Klarer vi være venner så tror jeg likevel det går helt fint.. Krysser fingrene..

 

Gratulerer med lille spire og velkommen til oss :) Jeg blir også alenemamma, blir nok tøft, men jeg får gjøre det beste ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vært så dårlig no i 2 dager! Låge på sofaen og sovet omtrent heile dagen... Uggen følelse i kroppen, kvalm! Tar lett til tårene og har en ekkel angst følelse i kroppen. Håper virkelig ikkje dette blir langvarig... Eg som så gjerne ønsker å glede meg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først var jeg litt småkvalm av og til, så var jeg litt småkvalm hele kvelden, og i dag har jeg vært småkvalm hele dagen. Går "rette" veien dette her, ugg! Er 6+2 i dag, og kvalmen pluss ømme bryster og brystvorter er stort sett det eneste jeg virkelig plages med. Kjenner omtrent ingen murringer eller strekninger.

 

Går bare og venter på neste søndag, for da skal jeg til UL <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Melder meg inn her jeg også med foreløpig termin den 25-26 september :) 

Legetime om to uker, da er jeg ca 6+2

Har ikke fått lest meg gjennom alle innleggene så vet ikke helt hva alle snakker om, men skjønner det handler mye om den lille i magen og det å fortelle det til familie ;)  Veldig naturlig det.. Hihi..

 

Jeg har en sønn på 4 år som er unnfanget med donor, ser ut som jeg blir alenemamma igjen om noen måneder da samboer ikke følte vi hadde et forhold lenger å det var minimalt med følelser der..

Klarer vi være venner så tror jeg likevel det går helt fint.. Krysser fingrene..

Gratulerer med lille spire og velkommen til oss :) Jeg blir også alenemamma, blir nok tøft, men jeg får gjøre det beste ut av det!

 

 

Takk for det :) 

Hvor i dette flotte landet holder du til da?  :)  Har du barn fra før eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett! Og hørt !! Deilige små, men sterke hjerneslag ❤! Tårene trillet... Mye hormoner i sving. Ble satt en uke tilbake og er nå da ca 6+ 2 ... Nok en uke til med denne kvalmen...

Tips : sea band på apoteket( evt helsekost) er supre akkupressur band som letter de værste bølgene av kvalmen!! De hjelper på meg iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Melder meg inn her jeg også med foreløpig termin den 25-26 september :) 

Legetime om to uker, da er jeg ca 6+2

Har ikke fått lest meg gjennom alle innleggene så vet ikke helt hva alle snakker om, men skjønner det handler mye om den lille i magen og det å fortelle det til familie ;)  Veldig naturlig det.. Hihi..

 

Jeg har en sønn på 4 år som er unnfanget med donor, ser ut som jeg blir alenemamma igjen om noen måneder da samboer ikke følte vi hadde et forhold lenger å det var minimalt med følelser der..

Klarer vi være venner så tror jeg likevel det går helt fint.. Krysser fingrene..

 

Gratulerer med lille spire og velkommen til oss :) Jeg blir også alenemamma, blir nok tøft, men jeg får gjøre det beste ut av det!

 

Takk for det :) 

Hvor i dette flotte landet holder du til da?  :)  Har du barn fra før eller?

Jeg bor i Trondheim, men er opprinnelig fra Stavanger :) Jeg har ikke barn fra, og må jo si at jeg til tider gruer meg litt til å bli alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Melder meg inn her jeg også med foreløpig termin den 25-26 september :)

Legetime om to uker, da er jeg ca 6+2

Har ikke fått lest meg gjennom alle innleggene så vet ikke helt hva alle snakker om, men skjønner det handler mye om den lille i magen og det å fortelle det til familie ;) Veldig naturlig det.. Hihi..

 

Jeg har en sønn på 4 år som er unnfanget med donor, ser ut som jeg blir alenemamma igjen om noen måneder da samboer ikke følte vi hadde et forhold lenger å det var minimalt med følelser der..

Klarer vi være venner så tror jeg likevel det går helt fint.. Krysser fingrene..

 

Gratulerer med lille spire og velkommen til oss :) Jeg blir også alenemamma, blir nok tøft, men jeg får gjøre det beste ut av det!

Takk for det :)

Hvor i dette flotte landet holder du til da? :) Har du barn fra før eller?

Jeg bor i Trondheim, men er opprinnelig fra Stavanger :) Jeg har ikke barn fra, og må jo si at jeg til tider gruer meg litt til å bli alene.

Er mange fine forum for kommende eller allerede aleneforeldre, prøv å skap et nettverk allerede før barnet blir født, det kan hjelpe :) Vær aldri redd for å spørre om det du lurer på eller dersom noen tilbyr å hjelpe til med noe, stol på deg selv, pass på deg selv under svangerskapet og når den lille er født, og

til sist: sov når du kan dersom du føler deg sliten eller trøtt :)

 

Spør gjerne om du lurer på noe nå, jeg har en del erfaring med lovverket og NAV og jeg var alene i 3 år med eldstemann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, jeg er så uggen :( Driver og mannen meg opp til å gå ned og sette på badevannet, men er så tiltak. Skulle ønske jeg bare kunne ta meg en kjapp dusj, men vi har ikke dusj. Blæ! *klage klage*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig uggen jeg også! Vært kvalm i hele dag. I tillegg er jeg varm og kald om hverandre. Er det flere som fryser og svetter? Glad det er fredag! God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminkalkulatoren sier 4+4. Ikke akkurat noe å skryte av :P

Syns ikke brystene er så "anstrengte" som før. Så da er det eneste symptomet jeg har igjen en skjerpet luktesans :)

 

Føler meg ikke gravid i det hele tatt, men testen var positiv og mensen skulle vært her på mandag så something`s up! ;)

 

Skal vel ikke klage, god helg jenter :ol:  :sjokolade:  :ol:  :ol:  :sjokolade:  :laugh:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...