Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #26 Skrevet 10. desember 2013 Skaff deg et liv vist du ikke har mere og henge deg oppi.... Du får vel penga inn på konto?! Har du ditt på lovligvis med og leie ut da, skatte messig..... Anonymous poster hash: a771e...548 Ja, det har jeg faktisk:-) Men jeg vil ikke bidra til økonomisk kriminalitet! Anonymous poster hash: f69da...428
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #27 Skrevet 10. desember 2013 Skaff deg et liv vist du ikke har mere og henge deg oppi.... Du får vel penga inn på konto?! Har du ditt på lovligvis med og leie ut da, skatte messig.....Anonymous poster hash: a771e...548 Ja, det har jeg faktisk:-) Men jeg vil ikke bidra til økonomisk kriminalitet!Anonymous poster hash: f69da...428 Skjønner ikke hva som får deg til og følge med på andre... Anonymous poster hash: a771e...548
SagflisiHåret Skrevet 10. desember 2013 #28 Skrevet 10. desember 2013 Dumt for fyren selv hvis han plutselig blir arbeidsufør, skadet, ikke kan jobbe av ulike grunner...ikke store summen i støtte fra nav når han ikke har hatt inntekt offisielt sett...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #29 Skrevet 10. desember 2013 Bare lurer på en ting... Dere som nå skriker høyt om at man ikke skal jobbe svart osv. Har ingen av dere, eller deres menn nohn gang hjulpet venner på fritiden og fått noen kroner i betaling for dette?? F.eks en snakker som setter opp noen lister, eller en murer som legger noen fliser i gangen? Anonymous poster hash: 1c0d5...942
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #30 Skrevet 10. desember 2013 Bare lurer på en ting... Dere som nå skriker høyt om at man ikke skal jobbe svart osv. Har ingen av dere, eller deres menn nohn gang hjulpet venner på fritiden og fått noen kroner i betaling for dette?? F.eks en snakker som setter opp noen lister, eller en murer som legger noen fliser i gangen?Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Er ikke svart jobb i demes øyne det vettu folk tenker jo ikke Anonymous poster hash: a771e...548
Gjest babyplusme Skrevet 10. desember 2013 #31 Skrevet 10. desember 2013 Tror nok alle har jobbet svart en eller annen gang. Mest sannsynelig blir han tatt til slutt, det er vel ikke noe vits i å blande seg i hvordan andre jobber.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #32 Skrevet 10. desember 2013 Har hatt Bare lurer på en ting...Dere som nå skriker høyt om at man ikke skal jobbe svart osv. Har ingen av dere, eller deres menn nohn gang hjulpet venner på fritiden og fått noen kroner i betaling for dette?? F.eks en snakker som setter opp noen lister, eller en murer som legger noen fliser i gangen?Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Har en kompis som gjør det meste slikt for oss, men alt gjøres hvitt, med kvittering. Hvis han skader seg eller blir syk må han dokumentere at han har hatt inntekt, hvis ikke får han heller ikke sykepenger - samme gjelder den dagen han blir pensjonist. Ingen offisielle inntekter = minstepensjon. Anonymous poster hash: 8bbd9...0ba
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #33 Skrevet 10. desember 2013 Tror ikke du skal bekymre deg for at leieboer betaler med svarte penger til deg . Du får vel pengene overført på konto ? Anonymous poster hash: 89bf0...2a0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #34 Skrevet 10. desember 2013 Her er noe jeg ikke skjønner: Ingen skal bry seg om noen jobber svart. La oss så si at det ble såpass mange i Norge som jobbe svart at myndighetene såg seg nødt til å dra inn penger på annet vis. De gjør da slik som et annet land har gjort setter skyhøye priser på drivstoff og f.eks. barnehage. La si drivstoffet må opp i 100 kroner literen og barnehage til 4000 i mnd? Vel man bør jo heller ikke klage da for svart arbeid er jo ok, alle kan jo få seg en deltidsjobb hvor de tjener svart? Anonymous poster hash: ab8c0...2aa
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #35 Skrevet 10. desember 2013 Bare lurer på en ting... Dere som nå skriker høyt om at man ikke skal jobbe svart osv. Har ingen av dere, eller deres menn nohn gang hjulpet venner på fritiden og fått noen kroner i betaling for dette?? F.eks en snakker som setter opp noen lister, eller en murer som legger noen fliser i gangen? Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Nei, vi verken gjør eller tar imot tjenester med svart betaling, verken fra venner eller andre. Faktisk. Håndverkeroppgaver vi får gjort i huset vårt ønsker vi i tillegg av forsikringsgrunner å ha korrekte papirer og/eller garanti på. Gjør en kamerat noe småtteriarbeid oss, gjør han det enten gratis eller hvitt. Som regel bytter vi tjenester, typ vi hjelper til med flyttesjau, og får hjelp til storrengjøring eller barnevakt i retur. Det heter å hjelpe hverandre. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #36 Skrevet 10. desember 2013 Det virker som om det er greit med dobbelmoral her på forumet når det gjelder å melde fra om div svindel. Hvis noen poster en tråd om trygdesvindel ala mottar stønader de ikke har rett på osv, så skriker de fleste relativt høyt ut at det M Å meldes fra, at det er vår plikt, at det er V Å R E penger som det stjeles fra osv. Men enten så leser ikke de personene disse trådene som denne, eller så er de bare veldig egosentrerte å er redd for sine egne penger.. For ser ikke mye av de samme holdningene her, (ser dog at noen bryr seg). Merkelig fenomen... Og sett og vis blir det samme saken, fordi det er penger felleskapet har nytte av, som man ikke bidrar med. Forskjellen er nok at svart arbeid er i stoooooor grad mye mer utbredt en tryggdesvindel blandt folk flest, folk både utøver svart arbeid og leier inn svart arbeidskraft... Veldig festlig i grunn:) Typisk dagenssamufunn! Anonymous poster hash: 8519b...456
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #37 Skrevet 10. desember 2013 Bare lurer på en ting... Dere som nå skriker høyt om at man ikke skal jobbe svart osv. Har ingen av dere, eller deres menn nohn gang hjulpet venner på fritiden og fått noen kroner i betaling for dette?? F.eks en snakker som setter opp noen lister, eller en murer som legger noen fliser i gangen? Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Nei, vi verken gjør eller tar imot tjenester med svart betaling, verken fra venner eller andre. Faktisk. Håndverkeroppgaver vi får gjort i huset vårt ønsker vi i tillegg av forsikringsgrunner å ha korrekte papirer og/eller garanti på. Gjør en kamerat noe småtteriarbeid oss, gjør han det enten gratis eller hvitt. Som regel bytter vi tjenester, typ vi hjelper til med flyttesjau, og får hjelp til storrengjøring eller barnevakt i retur. Det heter å hjelpe hverandre. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Bytte tjenester er også svart arbeid da. Djiiiises.... Anonymous poster hash: e6cbe...8e9
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #38 Skrevet 10. desember 2013 At noen jobber svart bryr jeg meg ingenting om!! Det er faktisk mange som har jobber hvor de tjener såpass dårlig at svarte penger kommer utrolig godt med i det daglige. De eneste som har noe med om man jobber svart eller ikke er staten, og de har hauger med penger fra før så jeg ville ikke vært så slem at jeg tystet på noen. Hadde dey derimot vært penger skaffet på kriminelt vis så ville jeg ikke nølt med å melde han!Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Det er penger skaffe t på lriminelt vis, de er nemlig ervervet svart og det er kriminelt. See? Anonymous poster hash: 347ce...389 Ja, kriminelt mot staten med tanke på skattepenger. Som sagt; det blåser jeg i!!! Med kriminelt mener jeg hallikvirksomhet, narkotika, ran, innbrudd osv. Anonymous poster hash: 1c0d5...942 At noen jobber svart bryr jeg meg ingenting om!! Det er faktisk mange som har jobber hvor de tjener såpass dårlig at svarte penger kommer utrolig godt med i det daglige. De eneste som har noe med om man jobber svart eller ikke er staten, og de har hauger med penger fra før så jeg ville ikke vært så slem at jeg tystet på noen. Hadde dey derimot vært penger skaffet på kriminelt vis så ville jeg ikke nølt med å melde han!Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Det er penger skaffe t på lriminelt vis, de er nemlig ervervet svart og det er kriminelt. See? Anonymous poster hash: 347ce...389 Ja, kriminelt mot staten med tanke på skattepenger. Som sagt; det blåser jeg i!!! Med kriminelt mener jeg hallikvirksomhet, narkotika, ran, innbrudd osv. Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Snakk om å ha dobbeltmoral, og ikke minst være ekstremt egoistisk. Bidra til samfunnet og ikke belaste de andre her i landet? Who varmes liksom. Herregud... Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Hvis du tenker at jeg er egoistisk så nei. Har ikke tjent en eneste krone svart selv jeg! Eneste jeg sier er at jeg skjønner dem som gjør det! Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Hvordan kan du skjønne den som gjør det? Hvis man får så dårlig betalt i jobben sin får man ta ansvar og skaffe seg en bedre jobb eller skru ned på forbruket. Å jobbe svart er per definisjon en kriminell handling og går ikke ut over staten, men hele samfunnet og da også inkludert deg. Hvor tror du staten tar pengene fra? Himmelen? Nei hvis folk unnlater å betale skatt må dette tas inn på andre vis, og det gjøres da ved å heve skatten til alle. Mao de som jobber svart svindler ikke staten, men DEG og alle andre i samfunnet. Anonymous poster hash: e65b4...68d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #39 Skrevet 10. desember 2013 Bare lurer på en ting... Dere som nå skriker høyt om at man ikke skal jobbe svart osv. Har ingen av dere, eller deres menn nohn gang hjulpet venner på fritiden og fått noen kroner i betaling for dette?? F.eks en snakker som setter opp noen lister, eller en murer som legger noen fliser i gangen? Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Nei, vi verken gjør eller tar imot tjenester med svart betaling, verken fra venner eller andre. Faktisk. Håndverkeroppgaver vi får gjort i huset vårt ønsker vi i tillegg av forsikringsgrunner å ha korrekte papirer og/eller garanti på. Gjør en kamerat noe småtteriarbeid oss, gjør han det enten gratis eller hvitt. Som regel bytter vi tjenester, typ vi hjelper til med flyttesjau, og får hjelp til storrengjøring eller barnevakt i retur. Det heter å hjelpe hverandre. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Bytte tjenester er også svart arbeid da. Djiiiises.... Anonymous poster hash: e6cbe...8e9 Så når jeg hjalp en kamerat å bære esker ned i bilen hans da han flyttet i fjor, og dama hans hjalp meg med å vaske huset til årets store vennefest i november i år fordi jeg var operert, så er det svart arbeid. Interessant tolkning av det å hjelpe venner må jeg si. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #40 Skrevet 10. desember 2013 Bare lurer på en ting... Dere som nå skriker høyt om at man ikke skal jobbe svart osv. Har ingen av dere, eller deres menn nohn gang hjulpet venner på fritiden og fått noen kroner i betaling for dette?? F.eks en snakker som setter opp noen lister, eller en murer som legger noen fliser i gangen? Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Nei, vi verken gjør eller tar imot tjenester med svart betaling, verken fra venner eller andre. Faktisk. Håndverkeroppgaver vi får gjort i huset vårt ønsker vi i tillegg av forsikringsgrunner å ha korrekte papirer og/eller garanti på. Gjør en kamerat noe småtteriarbeid oss, gjør han det enten gratis eller hvitt. Som regel bytter vi tjenester, typ vi hjelper til med flyttesjau, og får hjelp til storrengjøring eller barnevakt i retur. Det heter å hjelpe hverandre. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Bytte tjenester er også svart arbeid da.Djiiiises.... Anonymous poster hash: e6cbe...8e9 Så når jeg hjalp en kamerat å bære esker ned i bilen hans da han flyttet i fjor, og dama hans hjalp meg med å vaske huset til årets store vennefest i november i år fordi jeg var operert, så er det svart arbeid. Interessant tolkning av det å hjelpe venner må jeg si. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Vennetjenester er ikke omfattet av svart arbeid, med mindre venninna di jobber innen renholdsbransjen eller du jobber i flyttebransjen. Det blir svart arbeid hvis de utfører yrket sitt på fritida, for å hjelpe deg. Det samme gjelder også snekkere som tar seg "fri" for å bygge hus eller hytte til seg sjøl - de kan bli straffet for svart arbeid. De må da ansette seg sjøl til bygginga, skrive regning til seg sjøl og betale den (med mva og alt som følger med) og skatte av lønna som alle andre gjør. Anonymous poster hash: 8bbd9...0ba
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #41 Skrevet 10. desember 2013 Bare lurer på en ting... Dere som nå skriker høyt om at man ikke skal jobbe svart osv. Har ingen av dere, eller deres menn nohn gang hjulpet venner på fritiden og fått noen kroner i betaling for dette?? F.eks en snakker som setter opp noen lister, eller en murer som legger noen fliser i gangen? Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Nei, vi verken gjør eller tar imot tjenester med svart betaling, verken fra venner eller andre. Faktisk. Håndverkeroppgaver vi får gjort i huset vårt ønsker vi i tillegg av forsikringsgrunner å ha korrekte papirer og/eller garanti på. Gjør en kamerat noe småtteriarbeid oss, gjør han det enten gratis eller hvitt. Som regel bytter vi tjenester, typ vi hjelper til med flyttesjau, og får hjelp til storrengjøring eller barnevakt i retur. Det heter å hjelpe hverandre. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Bytte tjenester er også svart arbeid da.Djiiiises.... Anonymous poster hash: e6cbe...8e9 Så når jeg hjalp en kamerat å bære esker ned i bilen hans da han flyttet i fjor, og dama hans hjalp meg med å vaske huset til årets store vennefest i november i år fordi jeg var operert, så er det svart arbeid. Interessant tolkning av det å hjelpe venner må jeg si. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Vennetjenester er ikke omfattet av svart arbeid, med mindre venninna di jobber innen renholdsbransjen eller du jobber i flyttebransjen. Det blir svart arbeid hvis de utfører yrket sitt på fritida, for å hjelpe deg. Det samme gjelder også snekkere som tar seg "fri" for å bygge hus eller hytte til seg sjøl - de kan bli straffet for svart arbeid. De må da ansette seg sjøl til bygginga, skrive regning til seg sjøl og betale den (med mva og alt som følger med) og skatte av lønna som alle andre gjør. Anonymous poster hash: 8bbd9...0ba Det var også poenget mitt. Takk for hjelpen med å presisere. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #42 Skrevet 10. desember 2013 Anonymous poster hash: 347ce...389
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #43 Skrevet 10. desember 2013 At noen jobber svart bryr jeg meg ingenting om!!Det er faktisk mange som har jobber hvor de tjener såpass dårlig at svarte penger kommer utrolig godt med i det daglige. De eneste som har noe med om man jobber svart eller ikke er staten, og de har hauger med penger fra før så jeg ville ikke vært så slem at jeg tystet på noen.Hadde dey derimot vært penger skaffet på kriminelt vis så ville jeg ikke nølt med å melde han!Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Det er penger skaffe t på lriminelt vis, de er nemlig ervervet svart og det er kriminelt. See? Anonymous poster hash: 347ce...389 Ja, kriminelt mot staten med tanke på skattepenger. Som sagt; det blåser jeg i!!! Med kriminelt mener jeg hallikvirksomhet, narkotika, ran, innbrudd osv.Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Så fint at du lager dine egne regler da;) Anonymous poster hash: 347ce...389
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #44 Skrevet 10. desember 2013 Bare lurer på en ting... Dere som nå skriker høyt om at man ikke skal jobbe svart osv. Har ingen av dere, eller deres menn nohn gang hjulpet venner på fritiden og fått noen kroner i betaling for dette?? F.eks en snakker som setter opp noen lister, eller en murer som legger noen fliser i gangen? Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Nei, vi verken gjør eller tar imot tjenester med svart betaling, verken fra venner eller andre. Faktisk. Håndverkeroppgaver vi får gjort i huset vårt ønsker vi i tillegg av forsikringsgrunner å ha korrekte papirer og/eller garanti på. Gjør en kamerat noe småtteriarbeid oss, gjør han det enten gratis eller hvitt. Som regel bytter vi tjenester, typ vi hjelper til med flyttesjau, og får hjelp til storrengjøring eller barnevakt i retur. Det heter å hjelpe hverandre. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Bytte tjenester er også svart arbeid da.Djiiiises.... Anonymous poster hash: e6cbe...8e9 Så når jeg hjalp en kamerat å bære esker ned i bilen hans da han flyttet i fjor, og dama hans hjalp meg med å vaske huset til årets store vennefest i november i år fordi jeg var operert, så er det svart arbeid. Interessant tolkning av det å hjelpe venner må jeg si. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Vennetjenester er ikke omfattet av svart arbeid, med mindre venninna di jobber innen renholdsbransjen eller du jobber i flyttebransjen. Det blir svart arbeid hvis de utfører yrket sitt på fritida, for å hjelpe deg. Det samme gjelder også snekkere som tar seg "fri" for å bygge hus eller hytte til seg sjøl - de kan bli straffet for svart arbeid. De må da ansette seg sjøl til bygginga, skrive regning til seg sjøl og betale den (med mva og alt som følger med) og skatte av lønna som alle andre gjør. Anonymous poster hash: 8bbd9...0ba Hmmm, jeg er renholder. Så når jeg vasker litt for mammaen min f.eks så jobber jeg altså svart? Anonymous poster hash: 2fe6c...092
Ileus Skrevet 10. desember 2013 #45 Skrevet 10. desember 2013 Hvorfor byr du deg? Er igrunn ikke ditt problem i det hele tatt...Anonymous poster hash: 59462...e88 Ok, så jeg skal ikke bry meg med at husleien som blir betalt er svartepenger?Anonymous poster hash: f69da...428 I hverstefall kan du bli tiltalt for hvitvasking. Du har ikke lov å motta penger du mistenker er tjent på uærlig vis.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #46 Skrevet 10. desember 2013 Bare lurer på en ting... Dere som nå skriker høyt om at man ikke skal jobbe svart osv. Har ingen av dere, eller deres menn nohn gang hjulpet venner på fritiden og fått noen kroner i betaling for dette?? F.eks en snakker som setter opp noen lister, eller en murer som legger noen fliser i gangen? Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Nå er jo ikke det svart arbeid, men faktisk helt lovlig arbeid, all den tid det ikke overstiger 4000 kroner i året... Tjener vi mer enn det rapporteres det SELVFØLGELIG inn! Anonymous poster hash: 11a72...064
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #47 Skrevet 10. desember 2013 Bare lurer på en ting... Dere som nå skriker høyt om at man ikke skal jobbe svart osv. Har ingen av dere, eller deres menn nohn gang hjulpet venner på fritiden og fått noen kroner i betaling for dette?? F.eks en snakker som setter opp noen lister, eller en murer som legger noen fliser i gangen? Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Nei, vi verken gjør eller tar imot tjenester med svart betaling, verken fra venner eller andre. Faktisk. Håndverkeroppgaver vi får gjort i huset vårt ønsker vi i tillegg av forsikringsgrunner å ha korrekte papirer og/eller garanti på. Gjør en kamerat noe småtteriarbeid oss, gjør han det enten gratis eller hvitt. Som regel bytter vi tjenester, typ vi hjelper til med flyttesjau, og får hjelp til storrengjøring eller barnevakt i retur. Det heter å hjelpe hverandre. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Bytte tjenester er også svart arbeid da.Djiiiises.... Anonymous poster hash: e6cbe...8e9 Så når jeg hjalp en kamerat å bære esker ned i bilen hans da han flyttet i fjor, og dama hans hjalp meg med å vaske huset til årets store vennefest i november i år fordi jeg var operert, så er det svart arbeid. Interessant tolkning av det å hjelpe venner må jeg si. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Vennetjenester er ikke omfattet av svart arbeid, med mindre venninna di jobber innen renholdsbransjen eller du jobber i flyttebransjen. Det blir svart arbeid hvis de utfører yrket sitt på fritida, for å hjelpe deg. Det samme gjelder også snekkere som tar seg "fri" for å bygge hus eller hytte til seg sjøl - de kan bli straffet for svart arbeid. De må da ansette seg sjøl til bygginga, skrive regning til seg sjøl og betale den (med mva og alt som følger med) og skatte av lønna som alle andre gjør. Anonymous poster hash: 8bbd9...0ba Hmmm, jeg er renholder. Så når jeg vasker litt for mammaen min f.eks så jobber jeg altså svart? Anonymous poster hash: 2fe6c...092 Om du tar deg betalt for det er det selvsagt svart... Hva trodde du det var? om du ikke tar betalt er det ikke svart arbeid med mindre hun gjør tilsvarende motytelser til deg og det kan defineres som et byttehandel. Anonymous poster hash: 11a72...064
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #48 Skrevet 10. desember 2013 For en dust du er, hi! Faen meg ikke rart d er krig i verden, sier jeg bare. Lite spennende ting som skjer i livet ditt for tiden? Anonymous poster hash: b53bc...ccb
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #49 Skrevet 10. desember 2013 For en dust du er, hi! Faen meg ikke rart d er krig i verden, sier jeg bare. Lite spennende ting som skjer i livet ditt for tiden? Anonymous poster hash: b53bc...ccb Når jeg hver måned mottar penger fra denne personen som blir satt over fra bank i butikk, dvs kontant, og denne personen selv opplyser at h*n ikke har jobb og mottar penger fra NAV, da blir jeg bekymret. Jeg vil ikke bidra til svart arbeid eller bli brukt til å hvitevaske penger. Anonymous poster hash: f69da...428
Mamsen<3 Skrevet 10. desember 2013 #50 Skrevet 10. desember 2013 Er utleieleiligheten din godkjent av kommunen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå