Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 jobber svart. Ville dere meldt ifra? Og får denne personen vite hvem som har anmeldt? Anonymous poster hash: f69da...428
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Hvorfor byr du deg? Er igrunn ikke ditt problem i det hele tatt... Anonymous poster hash: 59462...e88
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Hvorfor byr du deg? Er igrunn ikke ditt problem i det hele tatt... Anonymous poster hash: 59462...e88 Ok, så jeg skal ikke bry meg med at husleien som blir betalt er svartepenger? Anonymous poster hash: f69da...428
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Hvorfor byr du deg? Er igrunn ikke ditt problem i det hele tatt... Anonymous poster hash: 59462...e88 Ok, så jeg skal ikke bry meg med at husleien som blir betalt er svartepenger? Anonymous poster hash: f69da...428 Du får husleien som står i kontrakten, og utover det så er det ikke ditt problem. Staten tar seg av slike problem om det virkelig er tilfelle.. Anonymous poster hash: 59462...e88
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Hvorfor byr du deg? Er igrunn ikke ditt problem i det hele tatt... Anonymous poster hash: 59462...e88 Ok, så jeg skal ikke bry meg med at husleien som blir betalt er svartepenger? Anonymous poster hash: f69da...428 Hvis det er fordi du vil bli kvitt leieboer er det genialt. Han har vel ikke råd å leie uten svart inntekt. Ellers tror jeg faktisk ikke at jeg hadde brydd meg så mye. At husleia er svarte penger bryr jeg meg ikke om. Om jeg hadde mistanke av at det kom fra en prostitusjonsring eller narkotikasalg hadde jeg ikke likt det. Anonymous poster hash: e6cbe...8e9
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 At noen jobber svart bryr jeg meg ingenting om!! Det er faktisk mange som har jobber hvor de tjener såpass dårlig at svarte penger kommer utrolig godt med i det daglige. De eneste som har noe med om man jobber svart eller ikke er staten, og de har hauger med penger fra før så jeg ville ikke vært så slem at jeg tystet på noen. Hadde dey derimot vært penger skaffet på kriminelt vis så ville jeg ikke nølt med å melde han! Anonymous poster hash: 1c0d5...942
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Nei...mind your own business Anonymous poster hash: 32b09...7be
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 At noen jobber svart bryr jeg meg ingenting om!! Det er faktisk mange som har jobber hvor de tjener såpass dårlig at svarte penger kommer utrolig godt med i det daglige. De eneste som har noe med om man jobber svart eller ikke er staten, og de har hauger med penger fra før så jeg ville ikke vært så slem at jeg tystet på noen. Hadde dey derimot vært penger skaffet på kriminelt vis så ville jeg ikke nølt med å melde han!Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Det er penger skaffe t på lriminelt vis, de er nemlig ervervet svart og det er kriminelt. See? Anonymous poster hash: 347ce...389
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Skulle tro vi bodde i en komunistisk stat hvor folk spionerte på naboene sine og meldte fra til myndighetene hvis det var noe de ikke likte. Anonymous poster hash: 32b09...7be
*Miss Marple* Skrevet 10. desember 2013 #10 Skrevet 10. desember 2013 At noen jobber svart bryr jeg meg ingenting om!! Det er faktisk mange som har jobber hvor de tjener såpass dårlig at svarte penger kommer utrolig godt med i det daglige. De eneste som har noe med om man jobber svart eller ikke er staten, og de har hauger med penger fra før så jeg ville ikke vært så slem at jeg tystet på noen. Hadde dey derimot vært penger skaffet på kriminelt vis så ville jeg ikke nølt med å melde han! Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Å unndra penger fra beskatning er faktisk veldig ulovlig og man kan komme i fengsel for det, så det argumentet ditt faller litt på sin egen urimelighet. Det du sier er at det er at noen kriminelle handlinger er ok, mens andre er ikke. Om jeg skulle meldt noen måtte jeg hatt mer enn litt mistanke da.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #11 Skrevet 10. desember 2013 De som jobber svart snylter på fellesskapet. Meld fra! Anonymous poster hash: 3faa1...8d7
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #12 Skrevet 10. desember 2013 At noen jobber svart bryr jeg meg ingenting om!! Det er faktisk mange som har jobber hvor de tjener såpass dårlig at svarte penger kommer utrolig godt med i det daglige. De eneste som har noe med om man jobber svart eller ikke er staten, og de har hauger med penger fra før så jeg ville ikke vært så slem at jeg tystet på noen. Hadde dey derimot vært penger skaffet på kriminelt vis så ville jeg ikke nølt med å melde han! Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Svarte penger ER penger skaffet på kriminelt vis! Det er ulovlig å ikke betale skatt av inntekten sin, dermed bryter man loven. HI: hva er det som får deg til å tro at leietakerne din tjener svarte penger? Før man kommer med slike beskyldninger bør man ha gode beviser synes jeg. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #13 Skrevet 10. desember 2013 Å jobbe svart er sidestilt med stjeling og trygdesvindel. Når mange svindler så blir alt mye dyrere for alle oss andre som ikke svindler. Det undergraver de avtalene og godene vi har i samfunnet. Derfor bryr det meg. Jeg hadde glatt lagt inn et anonymt tips. Kan ikke fordra svindel. Anonymous poster hash: 8bbd9...0ba
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #14 Skrevet 10. desember 2013 At noen jobber svart bryr jeg meg ingenting om!! Det er faktisk mange som har jobber hvor de tjener såpass dårlig at svarte penger kommer utrolig godt med i det daglige. De eneste som har noe med om man jobber svart eller ikke er staten, og de har hauger med penger fra før så jeg ville ikke vært så slem at jeg tystet på noen. Hadde dey derimot vært penger skaffet på kriminelt vis så ville jeg ikke nølt med å melde han!Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Det er penger skaffe t på lriminelt vis, de er nemlig ervervet svart og det er kriminelt. See? Anonymous poster hash: 347ce...389 Ja, kriminelt mot staten med tanke på skattepenger. Som sagt; det blåser jeg i!!! Med kriminelt mener jeg hallikvirksomhet, narkotika, ran, innbrudd osv. Anonymous poster hash: 1c0d5...942
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #15 Skrevet 10. desember 2013 Det eneste du oppnår da er at du mister leieboerene. Anonymous poster hash: cd01f...da7
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #16 Skrevet 10. desember 2013 At noen jobber svart bryr jeg meg ingenting om!! Det er faktisk mange som har jobber hvor de tjener såpass dårlig at svarte penger kommer utrolig godt med i det daglige. De eneste som har noe med om man jobber svart eller ikke er staten, og de har hauger med penger fra før så jeg ville ikke vært så slem at jeg tystet på noen. Hadde dey derimot vært penger skaffet på kriminelt vis så ville jeg ikke nølt med å melde han!Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Det er penger skaffe t på lriminelt vis, de er nemlig ervervet svart og det er kriminelt. See? Anonymous poster hash: 347ce...389 Ja, kriminelt mot staten med tanke på skattepenger. Som sagt; det blåser jeg i!!! Med kriminelt mener jeg hallikvirksomhet, narkotika, ran, innbrudd osv. Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Snakk om å ha dobbeltmoral, og ikke minst være ekstremt egoistisk. Bidra til samfunnet og ikke belaste de andre her i landet? Who varmes liksom. Herregud... Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #17 Skrevet 10. desember 2013 At noen jobber svart bryr jeg meg ingenting om!! Det er faktisk mange som har jobber hvor de tjener såpass dårlig at svarte penger kommer utrolig godt med i det daglige. De eneste som har noe med om man jobber svart eller ikke er staten, og de har hauger med penger fra før så jeg ville ikke vært så slem at jeg tystet på noen. Hadde dey derimot vært penger skaffet på kriminelt vis så ville jeg ikke nølt med å melde han!Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Det er penger skaffe t på lriminelt vis, de er nemlig ervervet svart og det er kriminelt. See? Anonymous poster hash: 347ce...389 Ja, kriminelt mot staten med tanke på skattepenger. Som sagt; det blåser jeg i!!! Med kriminelt mener jeg hallikvirksomhet, narkotika, ran, innbrudd osv. Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Snakk om å ha dobbeltmoral, og ikke minst være ekstremt egoistisk. Bidra til samfunnet og ikke belaste de andre her i landet? Who varmes liksom. Herregud... Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Who cares, for øvrig. Autocorrect. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #18 Skrevet 10. desember 2013 At noen jobber svart bryr jeg meg ingenting om!! Det er faktisk mange som har jobber hvor de tjener såpass dårlig at svarte penger kommer utrolig godt med i det daglige. De eneste som har noe med om man jobber svart eller ikke er staten, og de har hauger med penger fra før så jeg ville ikke vært så slem at jeg tystet på noen. Hadde dey derimot vært penger skaffet på kriminelt vis så ville jeg ikke nølt med å melde han!Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Det er penger skaffe t på lriminelt vis, de er nemlig ervervet svart og det er kriminelt. See? Anonymous poster hash: 347ce...389 Ja, kriminelt mot staten med tanke på skattepenger. Som sagt; det blåser jeg i!!! Med kriminelt mener jeg hallikvirksomhet, narkotika, ran, innbrudd osv. Anonymous poster hash: 1c0d5...942 Snakk om å ha dobbeltmoral, og ikke minst være ekstremt egoistisk. Bidra til samfunnet og ikke belaste de andre her i landet? Who varmes liksom. Herregud... Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Hvis du tenker at jeg er egoistisk så nei. Har ikke tjent en eneste krone svart selv jeg! Eneste jeg sier er at jeg skjønner dem som gjør det! Anonymous poster hash: 1c0d5...942
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #19 Skrevet 10. desember 2013 Får ikke til å sitere. Men uansett så er det en egoistisk tankegang å mene at det er greit å jobbe svart. Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #20 Skrevet 10. desember 2013 Noe svart arbeid er faktisk bra for samfunnsøkonomien. Jeg ville brukt tid og energi på andre ting! Anonymous poster hash: 7d4a7...08f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #21 Skrevet 10. desember 2013 Men hvordan vet du at leietakeren jobber svart? Leser du selvangivelsen? Anonymous poster hash: 11a72...064
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #22 Skrevet 10. desember 2013 Jeg tenker at om han jobber myyye svart, slik at skatteunndragelsene hans består av ganske mye, ville jeg sagt ifra. Å betale skatt, er faktisk en av grunnene til at vi lever så godt her i Norge, og skulle alle ha jobbet svart, ville vi stupt. Er det snakk om småpenger, er vel ikke det noe å bry seg om... Anonymous poster hash: a0a64...6f6
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #23 Skrevet 10. desember 2013 Noe svart arbeid er faktisk bra for samfunnsøkonomien. Anonymous poster hash: 7d4a7...08f Du må mer enn gjerne utdype denne påstanden... Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #24 Skrevet 10. desember 2013 Skaff deg et liv vist du ikke har mere og henge deg oppi.... Du får vel penga inn på konto?! Har du ditt på lovligvis med og leie ut da, skatte messig..... Anonymous poster hash: a771e...548
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #25 Skrevet 10. desember 2013 Noe svart arbeid er faktisk bra for samfunnsøkonomien. Anonymous poster hash: 7d4a7...08f Du må mer enn gjerne utdype denne påstanden... Anonymous poster hash: 5b9ab...7ac Svart arbeid øker kjøpekraften som er bra for norsk økonomi. Men, dette er ikke akkurat en opplest og vedtatt sannhet, så det er ganske spesiell påstand. Anonymous poster hash: 11a72...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå