Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #26 Skrevet 26. november 2013 Jeg gikk hos en veldig snill dagmamma når jeg var liten. Det gikk kjempefint det DA du var liten... Anonymous poster hash: 3300c...f50 Det må alltid være et grammar troll på alle forum, velkommen skal du også være. haha Anonymous poster hash: 6c87f...4dd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #27 Skrevet 26. november 2013 Enig med HI. Aldri om noen ukjente skal passe mine små uten noen form for oppsynAnonymous poster hash: 3300c...f50 De skal ikke i barnehage heller da? De er jo ukjente de som jobber der ogAnonymous poster hash: 99500...a31 Dum eller? Har ikke noe med at dagmammma er ukjent, men hun er alene med barna, ingen kontroll hva som blir gjort etc. I barnehagen er det et fagmiljø, en styrer, de er flere, så sjansen for at noen gjør noe med barna, lar de gråte uten trøst osv er veldig liten.Du skjønte ikke det!!Anonymous poster hash: 111b4...9be I alle dager, er vel ikke nødvendig å være frekk. Jeg svarte på en kommentar fra f 50. Hva du mener om det er det samme for meg Anonymous poster hash: 99500...a31 Men du skjønner ikke forskjellen med å være alene med et menneske man ikke kjenner fra før eller være f.eks i en barnehage med flere ansatte, styrer etc?? Virkelig? Anonymous poster hash: 111b4...9be
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #28 Skrevet 26. november 2013 Enig med HI. Aldri om noen ukjente skal passe mine små uten noen form for oppsynAnonymous poster hash: 3300c...f50 De skal ikke i barnehage heller da? De er jo ukjente de som jobber der ogAnonymous poster hash: 99500...a31 Dum eller? Har ikke noe med at dagmammma er ukjent, men hun er alene med barna, ingen kontroll hva som blir gjort etc. I barnehagen er det et fagmiljø, en styrer, de er flere, så sjansen for at noen gjør noe med barna, lar de gråte uten trøst osv er veldig liten.Du skjønte ikke det!!Anonymous poster hash: 111b4...9be I alle dager, er vel ikke nødvendig å være frekk. Jeg svarte på en kommentar fra f 50. Hva du mener om det er det samme for meg Anonymous poster hash: 99500...a31 Men du skjønner ikke forskjellen med å være alene med et menneske man ikke kjenner fra før eller være f.eks i en barnehage med flere ansatte, styrer etc?? Virkelig? Anonymous poster hash: 111b4...9be Hva er egentlig problemet ditt? Anonymous poster hash: 99500...a31
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #29 Skrevet 27. november 2013 En merker godt på barna om de har det bra eller ikke samme hvor de er, dagmamma er ikke altid de verste, jeg kan gå god for en dagmamma om dere trenger som er til og stole på. Anonymous poster hash: 3eaec...114
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #30 Skrevet 27. november 2013 da sier jeg: Barnehage?? At dere tør!! Anonymous poster hash: f7994...589
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. november 2013 #31 Skrevet 27. november 2013 Det kommer vel litt an på da, finnes mange gode, flinke dagmammaer også og mange velger jo en de kjenner fra før. Og det er ikke alltid det beste å sende de aller minste i barnehage hvor de er mange barn pr voksen. Kanskje får man ikke plass i bhg når permisjonen går ut. Jeg var dagmamma før jenta mi begynte i barnehage og gutten jeg passet trivdes veldig godt hos oss og ble passet godt på. Man hører bare om skrekkhistoriene, men viktig å huske på at de fleste dagmammaer er snille og tar godt vare på barna. Og forresten så finnes det trollkjerringer i barnehagene også dessverre....
Influences Skrevet 27. november 2013 #32 Skrevet 27. november 2013 Vi hadde faktisk venner som hadde vært hos samme dagmamma når de var små, som kunne fortelle oss at de hadde bare gode minner fra de hadde vært hos henne+ at det var flere som hadde barna sine der da vi vurderte henne som anbefalte henne på det sterkeste. hun var helt fantastisk:)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #33 Skrevet 27. november 2013 Det er genuint TRIST å se hvor trangsynte og hysteriske enkelte av dere er. Hilsen dagmamma. Anonymous poster hash: 65b03...45e
Influences Skrevet 27. november 2013 #34 Skrevet 27. november 2013 Vi hadde faktisk venner som hadde vært hos samme dagmamma når de var små, som kunne fortelle oss at de hadde bare gode minner fra de hadde vært hos henne+ at det var flere som hadde barna sine der da vi vurderte henne som anbefalte henne på det sterkeste. hun var helt fantastisk:) og nå 1 1/2 år etter at han har sluttet, maser han fortsatt stadig om å få besøke henne:)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #35 Skrevet 27. november 2013 Jeg gikk hos en veldig snill dagmamma når jeg var liten. Det gikk kjempefint det DA du var liten!Anonymous poster hash: 336e3...298 Syns det funker like fint med når som da i dette tilfellet. Skriftlig rett eller ikke Anonymous poster hash: 58945...315 Hver gang når, den gang da!! Riktig med DA Anonymous poster hash: 111b4...9be Du trenger ikke å bruke to utropstegn. Du glemte også punktum etter DA. Anonymous poster hash: 6c9fa...b05
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #36 Skrevet 10. desember 2013 Vi hadde faktisk venner som hadde vært hos samme dagmamma når de var små, som kunne fortelle oss at de hadde bare gode minner fra de hadde vært hos henne+ at det var flere som hadde barna sine der da vi vurderte henne som anbefalte henne på det sterkeste. hun var helt fantastisk:) og nå 1 1/2 år etter at han har sluttet, maser han fortsatt stadig om å få besøke henne:) Har fremdeles kontakt med dagmammaen som jeg brukte til min datter fra hun var 9 mnd og fram til hun begynte på skolen for 10 år siden Anonymous poster hash: 83755...077
Toocute Skrevet 10. desember 2013 #37 Skrevet 10. desember 2013 Ikke ta alle dagmammaer under en kam da...Det kan skje ting i barnehager også uansett hvor mange fagpersoner det er der og ledere...Kan si det sånn, i mange barnehager så har unger blitt sår på rumpa pga "glemt" bleieskift...Og hva med ansatte som følger enkelte barn på do ALENE. Skal vi være hysteriske å sette det på spissen så kan det skje ting der også! Det jeg ville gjort vist jeg skulle hatt en dagmamma er å prøve å "forhånds skjekke" Spør folk og finn ut ting som kan være relevant. Ikke verre enn det også ta en sjangs.
monson Skrevet 10. desember 2013 #38 Skrevet 10. desember 2013 Tenk så mye mere koslig en hverdag hadde vært for barnet om h#n hadde vært hos en dagmamma, med 3 andre barn på samme alder. Som virkelig brydde seg om de, og gav de all den oppmerksomhet, ro, kos,lesing og kreativt utløp om dagen som de trenger! Kanskje kan de bake, gå turer i skogen, eller dra på teater osv.. Det høres sååå mye bedre ut! Jeg hadde GLATT valgt en dagmamma med GODE referanser over en overfylt bhg, med en pedledere på 24år..
Cruella De Vil Skrevet 10. desember 2013 #39 Skrevet 10. desember 2013 Jeg kjenner til mange som har vært kjempefornøyd med dagmammaen sin, og de første årene er det vel ikke så dumt å være få barn på en voksen heller. Jeg var heldig og fikk barnehageplass til mine barn, men hadde jeg ikke det hadde jeg vurdert dagmamma. Hvis man er grundig og sjekker referanser osv. skal ikke dagmamma være noe "skumlere" enn barnehage.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #40 Skrevet 10. desember 2013 Tenk så mye mere koslig en hverdag hadde vært for barnet om h#n hadde vært hos en dagmamma, med 3 andre barn på samme alder. Som virkelig brydde seg om de, og gav de all den oppmerksomhet, ro, kos,lesing og kreativt utløp om dagen som de trenger! Kanskje kan de bake, gå turer i skogen, eller dra på teater osv.. Det høres sååå mye bedre ut! Jeg hadde GLATT valgt en dagmamma med GODE referanser over en overfylt bhg, med en pedledere på 24år.. Så en pedleder på 24 år kan ikke gjøre en god jobb? Bedre med 50+ uten utdanning? Blir oppgitt av slike foreldre som deg, som tror evnen til å gjøre en god jobb er aldersbetinget. Erfaring er så sin sak, men det er utrolig hva man får til med fersk utdannelse også... Anonymous poster hash: 11c8b...05c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #41 Skrevet 10. desember 2013 Enig med HI. Aldri om noen ukjente skal passe mine små uten noen form for oppsyn Anonymous poster hash: 3300c...f50 De skal ikke i barnehage heller da? De er jo ukjente de som jobber der og Anonymous poster hash: 99500...a31 Enig med hun første som skrev her. Ville heller aldri stolt på en fremmed, usertifisert person, altså en dagmamma. I barnehagen, har de ansatte politiattest, det er flere voksne, så dersom noe skulle skje, er sjansen veldig stor for at det blir oppdaget og stanset hurtig av andre ansatte. Dessuten er det langt mer faglig dybde i en barnehage, enn hos en dagmamma. Anonymous poster hash: 7ab17...499
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #42 Skrevet 10. desember 2013 Herregud, snakk om å være trangsynt og tåpelig! Kvaliteten på barnevakten avhenger til syvende og sist av personligheten til vedkommende. Du er direkte dum HI om du tror at utdanning og det at det er flere slike utdannede personer til stede rundt deg automatisk gjør deg velegnet til å passe barn! For å sette holdningene dine på spissen: Hvis man er en perfeksjonistisk psykopat med plettfritt rulleblad og glimrende karakterer fra førskolelærerutdanningen, så er man automatisk barnas beste venn i barnehagen? Og hvor i landet bor du egentlig, som tror at alle som velger dagmamma alltid velger en ukjent person? Vi bor på landet, i min hjembygd. Her kjenner alle hverandre. Vi er naboer, kolleger, slektninger, tidligere klassekamerater, gjerne med samme personer. Det ville vært helt umulig for en person å drive som dagmamma her uten å gjøre jobben skikkelig. Alle ville visst det straks dersom noen var misfornøyde! De som driver som dagmamma her har forresten ofte utdanning, men jobber som dagmamma hjemme når de selv får små barn Eller der voksne damer som har sluttet i barnehage for å passe sine egne barnebarn og et par andre barn i tillegg. Vi har selv brukt ei slik dame og var utrolig fornøyd! Barna var trygge og fornøyde. Faktisk har vi dårligere erfaringer fra de offentlige barnehagene. Der er det som noen sa: Enten unge, barnløse ansatte som har utdannelsen i orden, men fullstendig mangler livserfaringen. Og det MERKES! Tro ikke annet! Eller så er det mer erfarne ansatte som slett ikke har riktig innstilling. De er litt likegyldige, kalde mot barna, altfor strenge og opptatt av rutiner fordi det er enklest for de ansatte, og egentlig mest opptatt av å skravle på personalrommet. Og "alle" vet det er slik. Det har vært tatt opp på foreldremøter, men ingenting skjer. Ped.leder er kongen på haugen. Eneste grunnen til at foreldrene her sender barna sine til disse barnehagene er rett og slett som du sier HI: De håper det at det er nok ansatte der til at de skjerper seg såpass at ungene ikke lider noen nød. Men trivsel har det vært dårlig med! Anonymous poster hash: 81b84...b42
Hjertefru Skrevet 10. desember 2013 #43 Skrevet 10. desember 2013 Herregud, snakk om å være trangsynt og tåpelig! Kvaliteten på barnevakten avhenger til syvende og sist av personligheten til vedkommende. Du er direkte dum HI om du tror at utdanning og det at det er flere slike utdannede personer til stede rundt deg automatisk gjør deg velegnet til å passe barn! For å sette holdningene dine på spissen: Hvis man er en perfeksjonistisk psykopat med plettfritt rulleblad og glimrende karakterer fra førskolelærerutdanningen, så er man automatisk barnas beste venn i barnehagen? Og hvor i landet bor du egentlig, som tror at alle som velger dagmamma alltid velger en ukjent person? Vi bor på landet, i min hjembygd. Her kjenner alle hverandre. Vi er naboer, kolleger, slektninger, tidligere klassekamerater, gjerne med samme personer. Det ville vært helt umulig for en person å drive som dagmamma her uten å gjøre jobben skikkelig. Alle ville visst det straks dersom noen var misfornøyde! De som driver som dagmamma her har forresten ofte utdanning, men jobber som dagmamma hjemme når de selv får små barn Eller der voksne damer som har sluttet i barnehage for å passe sine egne barnebarn og et par andre barn i tillegg. Vi har selv brukt ei slik dame og var utrolig fornøyd! Barna var trygge og fornøyde. Faktisk har vi dårligere erfaringer fra de offentlige barnehagene. Der er det som noen sa: Enten unge, barnløse ansatte som har utdannelsen i orden, men fullstendig mangler livserfaringen. Og det MERKES! Tro ikke annet! Eller så er det mer erfarne ansatte som slett ikke har riktig innstilling. De er litt likegyldige, kalde mot barna, altfor strenge og opptatt av rutiner fordi det er enklest for de ansatte, og egentlig mest opptatt av å skravle på personalrommet. Og "alle" vet det er slik. Det har vært tatt opp på foreldremøter, men ingenting skjer. Ped.leder er kongen på haugen. Eneste grunnen til at foreldrene her sender barna sine til disse barnehagene er rett og slett som du sier HI: De håper det at det er nok ansatte der til at de skjerper seg såpass at ungene ikke lider noen nød. Men trivsel har det vært dårlig med! Anonymous poster hash: 81b84...b42 Langt på vei enig!Vil bare legge til at unge, nyutdanna ledere kan ha veldig gode holdninger, men det hjelper ofte lite da de eldre assistentene ofte er de som har den uformelle makta. Og da blir det oftest slik som de "gamle" vil på godt og vondt...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #44 Skrevet 10. desember 2013 Enig med HI. Aldri om noen ukjente skal passe mine små uten noen form for oppsyn Anonymous poster hash: 3300c...f50 De skal ikke i barnehage heller da? De er jo ukjente de som jobber der og Anonymous poster hash: 99500...a31 Enig med hun første som skrev her. Ville heller aldri stolt på en fremmed, usertifisert person, altså en dagmamma. I barnehagen, har de ansatte politiattest, det er flere voksne, så dersom noe skulle skje, er sjansen veldig stor for at det blir oppdaget og stanset hurtig av andre ansatte. Dessuten er det langt mer faglig dybde i en barnehage, enn hos en dagmamma. Anonymous poster hash: 7ab17...499 Ikke alle i barnehager har politiattest nei. Jeg jobber i praksis i barnehage å jeg trengte ikke politiattest. I teorien skal jeg da aldri være alene med barna men det skjer rett som det er likevel. I barnehagen der sønnen min går er det mannlige ansatte som er i praksis,å flere ganger når jeg har hentet sønnen min så har barna vært alene med to av de som er i praksis. Liker det ikke! Anonymous poster hash: 8101b...de0
Klarer selv! Skrevet 10. desember 2013 #45 Skrevet 10. desember 2013 Herregud, snakk om å være trangsynt og tåpelig! Kvaliteten på barnevakten avhenger til syvende og sist av personligheten til vedkommende. Du er direkte dum HI om du tror at utdanning og det at det er flere slike utdannede personer til stede rundt deg automatisk gjør deg velegnet til å passe barn! For å sette holdningene dine på spissen: Hvis man er en perfeksjonistisk psykopat med plettfritt rulleblad og glimrende karakterer fra førskolelærerutdanningen, så er man automatisk barnas beste venn i barnehagen? Og hvor i landet bor du egentlig, som tror at alle som velger dagmamma alltid velger en ukjent person? Vi bor på landet, i min hjembygd. Her kjenner alle hverandre. Vi er naboer, kolleger, slektninger, tidligere klassekamerater, gjerne med samme personer. Det ville vært helt umulig for en person å drive som dagmamma her uten å gjøre jobben skikkelig. Alle ville visst det straks dersom noen var misfornøyde! De som driver som dagmamma her har forresten ofte utdanning, men jobber som dagmamma hjemme når de selv får små barn Eller der voksne damer som har sluttet i barnehage for å passe sine egne barnebarn og et par andre barn i tillegg. Vi har selv brukt ei slik dame og var utrolig fornøyd! Barna var trygge og fornøyde. Faktisk har vi dårligere erfaringer fra de offentlige barnehagene. Der er det som noen sa: Enten unge, barnløse ansatte som har utdannelsen i orden, men fullstendig mangler livserfaringen. Og det MERKES! Tro ikke annet! Eller så er det mer erfarne ansatte som slett ikke har riktig innstilling. De er litt likegyldige, kalde mot barna, altfor strenge og opptatt av rutiner fordi det er enklest for de ansatte, og egentlig mest opptatt av å skravle på personalrommet. Og "alle" vet det er slik. Det har vært tatt opp på foreldremøter, men ingenting skjer. Ped.leder er kongen på haugen. Eneste grunnen til at foreldrene her sender barna sine til disse barnehagene er rett og slett som du sier HI: De håper det at det er nok ansatte der til at de skjerper seg såpass at ungene ikke lider noen nød. Men trivsel har det vært dårlig med! Anonymous poster hash: 81b84...b42 Langt på vei enig!Vil bare legge til at unge, nyutdanna ledere kan ha veldig gode holdninger, men det hjelper ofte lite da de eldre assistentene ofte er de som har den uformelle makta. Og da blir det oftest slik som de "gamle" vil på godt og vondt... Men det ligger noe i det at nyutdannet bør høre på det eldre med erfaring også. Det er ikke slik at når man har en utdannelse så kan man alt og har svaret på alt. Begge grupper bør ha en viss ydmykhet i forhold til hverandre for å få optimale forhold for barna, basert på den nyutdannedes kunnskapen og erfaringen hos de eldre som er tilegnet gjennom flere år i jobb.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #46 Skrevet 10. desember 2013 ....Hadde aldri sendt bort barnet mitt til noe dagmamma! Anonymous poster hash: abff3...a07 Sender du barna dine på skolen da? Er tydeligvis like skummelt det som både dagmamma og barnehage i så fall.. På min skole da jeg var lite, ble 6 gutter mishandlet av ene læreren på skolen fra de var rundt 8 år gammel, dette ble ikke oppdaget før guttene var 14 år. Ene ente opp med å henge seg, dessverre. Anonymous poster hash: 6c87f...4dd
Hjertefru Skrevet 10. desember 2013 #47 Skrevet 10. desember 2013 Herregud, snakk om å være trangsynt og tåpelig! Kvaliteten på barnevakten avhenger til syvende og sist av personligheten til vedkommende. Du er direkte dum HI om du tror at utdanning og det at det er flere slike utdannede personer til stede rundt deg automatisk gjør deg velegnet til å passe barn! For å sette holdningene dine på spissen: Hvis man er en perfeksjonistisk psykopat med plettfritt rulleblad og glimrende karakterer fra førskolelærerutdanningen, så er man automatisk barnas beste venn i barnehagen? Og hvor i landet bor du egentlig, som tror at alle som velger dagmamma alltid velger en ukjent person? Vi bor på landet, i min hjembygd. Her kjenner alle hverandre. Vi er naboer, kolleger, slektninger, tidligere klassekamerater, gjerne med samme personer. Det ville vært helt umulig for en person å drive som dagmamma her uten å gjøre jobben skikkelig. Alle ville visst det straks dersom noen var misfornøyde! De som driver som dagmamma her har forresten ofte utdanning, men jobber som dagmamma hjemme når de selv får små barn Eller der voksne damer som har sluttet i barnehage for å passe sine egne barnebarn og et par andre barn i tillegg. Vi har selv brukt ei slik dame og var utrolig fornøyd! Barna var trygge og fornøyde. Faktisk har vi dårligere erfaringer fra de offentlige barnehagene. Der er det som noen sa: Enten unge, barnløse ansatte som har utdannelsen i orden, men fullstendig mangler livserfaringen. Og det MERKES! Tro ikke annet! Eller så er det mer erfarne ansatte som slett ikke har riktig innstilling. De er litt likegyldige, kalde mot barna, altfor strenge og opptatt av rutiner fordi det er enklest for de ansatte, og egentlig mest opptatt av å skravle på personalrommet. Og "alle" vet det er slik. Det har vært tatt opp på foreldremøter, men ingenting skjer. Ped.leder er kongen på haugen. Eneste grunnen til at foreldrene her sender barna sine til disse barnehagene er rett og slett som du sier HI: De håper det at det er nok ansatte der til at de skjerper seg såpass at ungene ikke lider noen nød. Men trivsel har det vært dårlig med! Anonymous poster hash: 81b84...b42 Langt på vei enig!Vil bare legge til at unge, nyutdanna ledere kan ha veldig gode holdninger, men det hjelper ofte lite da de eldre assistentene ofte er de som har den uformelle makta. Og da blir det oftest slik som de "gamle" vil på godt og vondt... Men det ligger noe i det at nyutdannet bør høre på det eldre med erfaring også. Det er ikke slik at når man har en utdannelse så kan man alt og har svaret på alt. Begge grupper bør ha en viss ydmykhet i forhold til hverandre for å få optimale forhold for barna, basert på den nyutdannedes kunnskapen og erfaringen hos de eldre som er tilegnet gjennom flere år i jobb. Ja, jeg er ikke uenig i det Bare sier at det kan slå uheldig ut... En eldre venninne av meg fortalte at da hun i en periode jobba i den lokale barnehagen, nektet hun å være ute med barna, hun insisterte på å holde på inne... Dame med naturlig autoritet det, så jeg så for meg at hun kunne fremstå som en liten nøtt for en (ung) leder
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #48 Skrevet 10. desember 2013 Enig med HI. Aldri om noen ukjente skal passe mine små uten noen form for oppsyn Anonymous poster hash: 3300c...f50 De skal ikke i barnehage heller da? De er jo ukjente de som jobber der og Anonymous poster hash: 99500...a31 Enig med hun første som skrev her. Ville heller aldri stolt på en fremmed, usertifisert person, altså en dagmamma. I barnehagen, har de ansatte politiattest, det er flere voksne, så dersom noe skulle skje, er sjansen veldig stor for at det blir oppdaget og stanset hurtig av andre ansatte. Dessuten er det langt mer faglig dybde i en barnehage, enn hos en dagmamma. Anonymous poster hash: 7ab17...499 Ikke alle i barnehager har politiattest nei. Jeg jobber i praksis i barnehage å jeg trengte ikke politiattest. I teorien skal jeg da aldri være alene med barna men det skjer rett som det er likevel. I barnehagen der sønnen min går er det mannlige ansatte som er i praksis,å flere ganger når jeg har hentet sønnen min så har barna vært alene med to av de som er i praksis. Liker det ikke! Anonymous poster hash: 8101b...de0 Da driver de ulovlig for ALLE i bhg, også praksiselever/ studenter skal ha politiattest. Anonymous poster hash: a2f9a...b8d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #49 Skrevet 10. desember 2013 Enig med HI. Aldri om noen ukjente skal passe mine små uten noen form for oppsyn Anonymous poster hash: 3300c...f50 De skal ikke i barnehage heller da? De er jo ukjente de som jobber der og Anonymous poster hash: 99500...a31 Enig med hun første som skrev her. Ville heller aldri stolt på en fremmed, usertifisert person, altså en dagmamma. I barnehagen, har de ansatte politiattest, det er flere voksne, så dersom noe skulle skje, er sjansen veldig stor for at det blir oppdaget og stanset hurtig av andre ansatte. Dessuten er det langt mer faglig dybde i en barnehage, enn hos en dagmamma. Anonymous poster hash: 7ab17...499 Ikke alle i barnehager har politiattest nei. Jeg jobber i praksis i barnehage å jeg trengte ikke politiattest. I teorien skal jeg da aldri være alene med barna men det skjer rett som det er likevel. I barnehagen der sønnen min går er det mannlige ansatte som er i praksis,å flere ganger når jeg har hentet sønnen min så har barna vært alene med to av de som er i praksis. Liker det ikke! Anonymous poster hash: 8101b...de0 Da driver de ulovlig for ALLE i bhg, også praksiselever/ studenter skal ha politiattest. Anonymous poster hash: a2f9a...b8d Du er dårlig opplyst ser jeg. Er kommet nye regler å der kommer det frem at politiattest ikke skal leveres når en kun er i praksis/student,ettersom de aldri skal skifte bleie på barn alene eller være alene med barna. Problemet er jo at jeg ser i både barnehagen jeg jobber i å barnehagen sønnen min går i,at det ikke blir fulgt opp. Det skjer stadig vekk at jeg henter sønnen min å studentene er alene med barna,ikke lenge da men det har ingenting å si når det faktisk ikke er lovlig! Anonymous poster hash: 8101b...de0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #50 Skrevet 10. desember 2013 All verdens politiattester og vitnemål kan ikke erstatte tryggheten ved å bruke en person både man selv og ens familie har kjent og hatt i omgangskretsen sin i hele sitt liv! Derfor mener jeg at det å bruke en dagmamma man KJENNER og stoler på, og som også andre i samfunnet du bor i gir glimrende referanser, er mye tryggere enn å stole blindt på fremmede ansatte i barnehager bare fordi de har en politiattest som viser at de aldri har blitt TATT for å gjøre noe kriminelt. Og barnehageansatte er også ofte alene med barna. For eksempel er det ofte bare en ansatt igjen med de siste ungene den ene timen før henting på ettermiddagene i barnehagen vår. Er du virkelig uenig i dette, HI? Anonymous poster hash: 81b84...b42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå