Nybegynner1 Skrevet 15. desember 2013 #501 Del Skrevet 15. desember 2013 Tusen takk for hyggelige svar alle sammen! Det har begynt å synke litt inn nå, og forventninger og glede har startet å dukke opp. Mye takket være dere herlige damer, men aller mest på grunn av verdens beste forlovede. <3 Ble bare så stresset av positiv test nå når jeg liksom hadde stilt inn hodet mitt på at vi skulle vente til etter brullupet i desember neste år. Men nå blir det mest sansynlig med en liten tass i bryllupet. Hehe... Litt usikker på hvordan jeg får registrert meg i den listen over termindato som dere har laget, så om noen vil legge meg inn så er jeg taknemlig. Termin er foreløpig 25. august. Er første barnet vårt så jeg kommer nok med mange "dumme" spørsmål etterhvert. Her ble bryllupet utsatt siden vi skulle gifte oss 6. September og vi får nr 2 ca 14. August heldiggris!!!! Hehe, takk! Er litt redd det er tidlig med bryllup 3,5 mnd etter termin, spesielt med tanke på at vi skal gifte oss i USA... Får bare håpe babyen blir frisk, så tror jeg ikke det skal bli noe problem å reise med en liten en. Besteforeldre, tanter og onkler skal jo også bli med, så går nok bra. Bekymringen er helst det økonomiske, men det kommer nok til å ordne seg! Tenker å fortelle det til foreldrene våre allerede nå i jula (er 5,5 uker på vei da). Tenker det er greit at de vet det om jeg mister også, så da er det fint at de vet. Såååå spent på reaksjonen! Redd de synes det er ufornuftig av oss med tanke på bryllupet, men tror egentlig de kommer til å bli kjempeglade. Første barnebarnet! <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145943981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nybegynner1 Skrevet 15. desember 2013 #502 Del Skrevet 15. desember 2013 Augustdamene: Minielli - Termin 01/08, Oslo, Ingen barn fra før. Rosarose8 - 02/08Tm1981- 02/08. 32 fra østfold. Ingen barn fra før. Mon23 - termin 3. august. 23 år fra Bodø. Ingen barn fra før. Veslaa_87 - Termin 3. august. 26 år fra Kongsvinger, ingen barn fra før. Valiana - termin 4.august. 32 år fra Bergen. 1 barn fra før. Kadulo - Termin 4. august. 28 år fra Oslo. Har ei jente på to år fra før. Januarspire---2012 - Termin 5 august, 29 år fra Ålesund. 1 barn fra før. Skatten_ - Termin 6. august. 29 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før. TanteTroll: termin 6. august. 38 år, Østfold. 1 barn fra før. Pariserdama - termin 7 august, 36 år, bor i Oslo, ingen barn fra før Snartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra før Craecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før. Fru frøken - Termin 10. august, 23 år fra Akershus. Ingen barn fra før. Lilly1976 - Termin 13.august, 37 år fra Oslo. Et barn fra før. Nikoline E Buskerud .Termin etter siste mens 14.aug. 35 år . Jente 13 og 3,5 fra før . frkstrand - Termin 14.Aug. 21 år fra Lillehammer. En jente fra før 1 år L-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre. Lunagold - Termin 16. August. 28 år fra Kongsberg. Ingen barn fra før. Sjokoladebær - Termin 16. August. 30 år, venter nummer 4 Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før. Frøken Velferdsrett - termin 18 august. 29 år fra våler. Gutt på 7 år fra før Oss& 2 små skatter- termin 21 august. 35 år bor i Lillestrøm. Gutt på 16mnd fra før. Ugl@- termin 23.august, 34 år, Kristiansund, gift, gutt født i 98, to jenter født i 05 og 07 marmamma - termin 25. august, 25 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før. Hernadez05 - Smula80 Nybegynner1- termin 25 August, 31 år, Oslo Ensligprøver25- termin 19 August, 26 år bor i Trondheim. Første barn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145943996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-Turkis Skrevet 15. desember 2013 #503 Del Skrevet 15. desember 2013 Augustdamene:Minielli - Termin 01/08, Oslo, Ingen barn fra før.Rosarose8 - 02/08Tm1981- 02/08. 32 fra østfold. Ingen barn fra før.Mon23 - termin 3. august. 23 år fra Bodø. Ingen barn fra før.Veslaa_87 - Termin 3. august. 26 år fra Kongsvinger, ingen barn fra før.Valiana - termin 4.august. 32 år fra Bergen. 1 barn fra før.Kadulo - Termin 4. august. 28 år fra Oslo. Har ei jente på to år fra før.Januarspire---2012 - Termin 5 august, 29 år fra Ålesund. 1 barn fra før.Skatten_ - Termin 6. august. 29 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.TanteTroll: termin 6. august. 38 år, Østfold. 1 barn fra før.Pariserdama - termin 7 august, 36 år, bor i Oslo, ingen barn fra førSnartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra førCraecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før.Fru frøken - Termin 10. august, 23 år fra Akershus. Ingen barn fra før.Lilly1976 - Termin 13.august, 37 år fra Oslo. Et barn fra før.Nikoline E Buskerud .Termin etter siste mens 14.aug. 35 år . Jente 13 og 3,5 fra før .frkstrand - Termin 14.Aug. 21 år fra Lillehammer. En jente fra før 1 årL-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre.Lunagold - Termin 16. August. 28 år fra Kongsberg. Ingen barn fra før.Sjokoladebær - Termin 16. August. 30 år, venter nummer 4Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før. Lilla_Turkis - Termin 17.August. 29år ifra Oslo. En gutt på 22mnd fra før. Frøken Velferdsrett - termin 18 august. 29 år fra våler. Gutt på 7 år fra førOss& 2 små skatter- termin 21 august. 35 år bor i Lillestrøm. Gutt på 16mnd fra før.Ugl@- termin 23.august, 34 år, Kristiansund, gift, gutt født i 98, to jenter født i 05 og 07marmamma - termin 25. august, 25 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.Hernadez05 -Smula80 Nybegynner1- termin 25 August, 31 år, OsloEnsligprøver25- termin 19 August, 26 år bor i Trondheim. Første barn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru.Frøken Skrevet 15. desember 2013 #504 Del Skrevet 15. desember 2013 Lurer veldig på hva slags reaksjoner vi får ja. Tror ikke vi kommer til å få noen negative reaksjoner, men blir litt redd fordet. Er jo så følsom, så blir sikkert litt lei meg om vi ikke får ønsket reaksjon. hehe Eller så skjønner de det på en eller annen måte.. det hadde vært typisk, da får vi jo ikke overrasket dem. Off, mange usikkerheter hehe Hva synes dere om å pakke inn en gave til foreldren våre, som avslører det? Tenkte kanskje å pakke inn et sett med babysokker hihi så må de lure litt først Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkstrand Skrevet 15. desember 2013 #505 Del Skrevet 15. desember 2013 Tusen takk for hyggelige svar alle sammen! Det har begynt å synke litt inn nå, og forventninger og glede har startet å dukke opp. Mye takket være dere herlige damer, men aller mest på grunn av verdens beste forlovede. <3 Ble bare så stresset av positiv test nå når jeg liksom hadde stilt inn hodet mitt på at vi skulle vente til etter brullupet i desember neste år. Men nå blir det mest sansynlig med en liten tass i bryllupet. Hehe... Litt usikker på hvordan jeg får registrert meg i den listen over termindato som dere har laget, så om noen vil legge meg inn så er jeg taknemlig. Termin er foreløpig 25. august. Er første barnet vårt så jeg kommer nok med mange "dumme" spørsmål etterhvert. Her ble bryllupet utsatt siden vi skulle gifte oss 6. September og vi får nr 2 ca 14. August heldiggris!!!! Hehe, takk! Er litt redd det er tidlig med bryllup 3,5 mnd etter termin, spesielt med tanke på at vi skal gifte oss i USA... Får bare håpe babyen blir frisk, så tror jeg ikke det skal bli noe problem å reise med en liten en. Besteforeldre, tanter og onkler skal jo også bli med, så går nok bra. Bekymringen er helst det økonomiske, men det kommer nok til å ordne seg! Tenker å fortelle det til foreldrene våre allerede nå i jula (er 5,5 uker på vei da). Tenker det er greit at de vet det om jeg mister også, så da er det fint at de vet. Såååå spent på reaksjonen! Redd de synes det er ufornuftig av oss med tanke på bryllupet, men tror egentlig de kommer til å bli kjempeglade. Første barnebarnet! <3 det kan fort bli tidlig med bryllup, men det er noe dere som brudepar og foreldre må kjenne på. Jeg reiste med dattern min første gang når hun bare var litt over 1 mnd. Det gikk supert! Med så mange som sikkert vil passe på baby så blir det nok ikke vanskelig. Jeg vil ikke gifte meg så tidlig etter fødsel... ene og alene fordi kjolen min er vanskelig å få av og på når jeg skal amme... jada, kjolen henger i skapet mitt den, sammen med bolero, slør og diadem... :-P hehe! reaksjonene er bestandig like spennende... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkstrand Skrevet 15. desember 2013 #506 Del Skrevet 15. desember 2013 Hei jenter!i går klarte jeg ikke holde meg lenger... både mine foreldre, svigers, kommende tanter og onkler fikk i går vite om spire nr 2 i magen min... Det ble som jeg forventet, svigers ble kjempeglad og gledet seg virkelig til nr 2 skal komme også. Men.... Jeg fikk ikke en jævla (sorry utrykket mitt) melding tilbake fra faren min... Han ga seg tydeligvis virkelig faen! Mora mi ble sur fordi hun trodde virkelig jeg skulle vente med å få nr 2 til nr 1 var blitt større enn det hun er... Jeg kjente jeg ble skuffet over at de kan oppføre seg sånn.. jeg sa til mamma at nr 2 er like velkommen nå som om den skulle kommet om 2 år liksom... så sa mamma til meg i telefonen at nå holder det med barn fra deg... nå har du snart to, og da er det nok.. Jeg ble så provosert at jeg sa til henne "heldigvis at det er min familie det er snakk om, og vi er to stk som bestemmer i min familie, det er jeg og mannen min" ikke du...Mamma ble egentlig litt paff og sa at det er sant, men jeg måtte virkelig tenke meg litt om nå... de skulle faktisk følges opp å når de ble eldre...Beklager det klageinnlegget... Men var ikke den reaksjonen jeg hadde forventet meg av min egen mor og far. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-Turkis Skrevet 15. desember 2013 #507 Del Skrevet 15. desember 2013 Når det kommer til SA, Fillibobba så må en bare tenke at en er gravid til det motsatte er bevist. Jeg hadde MA første gang jeg var gravid og vet jo i etterkant at det var mange tegn som ikke stemte, men hadde jo ikke noe å sammenligne med. Hadde bare rar magefølelse + mye hodepine og symptomer dabbet av. Men det trodde jeg var fordi jeg var over 12 uker og da er det jo naturlig at kvalmen avtar osv. Så fikk jeg skikkerlig sterke mensensmerter. Satt mye murrende smerter i ryggen som ikke var likt som "gravid" smerter som jeg da vet nå etter også vellykket graviditet. Etter 1 uke med slike smerter begynte jeg å spotte og holdt på en uke før innleggelse. SA´en jeg hadde var jeg kun akkurat 5uker tror jeg og ble som en kraftig mensblødning. I to uker før så hadde jeg MYE hodepine og 2 dager før jeg begynte å blø ble jeg utrolig unormalt støl i hele kroppen etter en treningsøkt. Selv om jeg hadde hatt en rolig treningsøkt kjentes det ut som jeg hadde hatt skikkelig økt og trent masse nye muskler. Følte meg helt overkjørt. Nå føler jeg meg ganske likt som den graviditeten som gikk bra så krysser fingrene for at det stemmer. Så mener jeg at en må bare leve, spise og trene normalt også går det som det går. Jeg har bare bestemt meg for at jeg ikke kan ødelegge 3-4måneder av livet fordi jeg er redd for å miste. Det eneste jeg gjør bevisst er å ha tatt graviditetstest med ukeindikator for å sjekke om hcg har steget. Også har jeg sånn angelsound til å lytte etter hjertelyd som jeg kommer til å teste i uke10-11 tenker jeg. Også blir det en ekstra ultralyd før den i uke 18-19 i såfall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpentPrøver Skrevet 15. desember 2013 #508 Del Skrevet 15. desember 2013 Da tar jeg steget fra "IKM uke 50" gruppa og inn hit.. :-)til tider svært sterke menssmerter, krysser fingre for at det er tegn på en livssterk spire. Første svangerskap og et lykkelig samboerpar som traff på første pp!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Craecrae Skrevet 15. desember 2013 #509 Del Skrevet 15. desember 2013 Tusen takk for hyggelige svar alle sammen! Det har begynt å synke litt inn nå, og forventninger og glede har startet å dukke opp. Mye takket være dere herlige damer, men aller mest på grunn av verdens beste forlovede. <3 Ble bare så stresset av positiv test nå når jeg liksom hadde stilt inn hodet mitt på at vi skulle vente til etter brullupet i desember neste år. Men nå blir det mest sansynlig med en liten tass i bryllupet. Hehe... Litt usikker på hvordan jeg får registrert meg i den listen over termindato som dere har laget, så om noen vil legge meg inn så er jeg taknemlig. Termin er foreløpig 25. august. Er første barnet vårt så jeg kommer nok med mange "dumme" spørsmål etterhvert. Her ble bryllupet utsatt siden vi skulle gifte oss 6. September og vi får nr 2 ca 14. August heldiggris!!!! Hehe, takk! Er litt redd det er tidlig med bryllup 3,5 mnd etter termin, spesielt med tanke på at vi skal gifte oss i USA... Får bare håpe babyen blir frisk, så tror jeg ikke det skal bli noe problem å reise med en liten en. Besteforeldre, tanter og onkler skal jo også bli med, så går nok bra. Bekymringen er helst det økonomiske, men det kommer nok til å ordne seg! Tenker å fortelle det til foreldrene våre allerede nå i jula (er 5,5 uker på vei da). Tenker det er greit at de vet det om jeg mister også, så da er det fint at de vet. Såååå spent på reaksjonen! Redd de synes det er ufornuftig av oss med tanke på bryllupet, men tror egentlig de kommer til å bli kjempeglade. Første barnebarnet! <3 Tenkte bare å si at jeg bar reist mye til USA med min sønn, å han var 2mnd første gang vi dro over,ikke noe problem i det hele tatt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosarose8 Skrevet 15. desember 2013 #510 Del Skrevet 15. desember 2013 Hei jenter! i går klarte jeg ikke holde meg lenger... både mine foreldre, svigers, kommende tanter og onkler fikk i går vite om spire nr 2 i magen min... Det ble som jeg forventet, svigers ble kjempeglad og gledet seg virkelig til nr 2 skal komme også. Men.... Jeg fikk ikke en jævla (sorry utrykket mitt) melding tilbake fra faren min... Han ga seg tydeligvis virkelig faen! Mora mi ble sur fordi hun trodde virkelig jeg skulle vente med å få nr 2 til nr 1 var blitt større enn det hun er... Jeg kjente jeg ble skuffet over at de kan oppføre seg sånn.. jeg sa til mamma at nr 2 er like velkommen nå som om den skulle kommet om 2 år liksom... så sa mamma til meg i telefonen at nå holder det med barn fra deg... nå har du snart to, og da er det nok.. Jeg ble så provosert at jeg sa til henne "heldigvis at det er min familie det er snakk om, og vi er to stk som bestemmer i min familie, det er jeg og mannen min" ikke du... Mamma ble egentlig litt paff og sa at det er sant, men jeg måtte virkelig tenke meg litt om nå... de skulle faktisk følges opp å når de ble eldre... Beklager det klageinnlegget... Men var ikke den reaksjonen jeg hadde forventet meg av min egen mor og far. Hvis min foreldre reagerer sånn så blir det dårlig steming...men blir det ikke to år mellom dine da?? Litt spesielt at de har en mening om det i det hele tatt, som du sier er det ditt liv. Ville forsøkt å snakke med dem igjen når de har fått summet seg, og da hadde jeg forventet en unnskyldning. To barn er jo tross alt ikke voldsomt mye akkurat?! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twiiie Skrevet 15. desember 2013 #511 Del Skrevet 15. desember 2013 Augustdamene:Minielli - Termin 01/08, Oslo, Ingen barn fra før.Rosarose8 - 02/08Tm1981- 02/08. 32 fra østfold. Ingen barn fra før.Mon23 - termin 3. august. 23 år fra Bodø. Ingen barn fra før.Veslaa_87 - Termin 3. august. 26 år fra Kongsvinger, ingen barn fra før.Valiana - termin 4.august. 32 år fra Bergen. 1 barn fra før.Kadulo - Termin 4. august. 28 år fra Oslo. Har ei jente på to år fra før.Januarspire---2012 - Termin 5 august, 29 år fra Ålesund. 1 barn fra før.Skatten_ - Termin 6. august. 29 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.TanteTroll: termin 6. august. 38 år, Østfold. 1 barn fra før.Pariserdama - termin 7 august, 36 år, bor i Oslo, ingen barn fra førSnartbabylykke - termin 8/8. 23 år fra Bergen. Ingen barn fra førCraecrae- termin ca 8 august. 22 år, 1 barn fra før.Fru frøken - Termin 10. august, 23 år fra Akershus. Ingen barn fra før.Lilly1976 - Termin 13.august, 37 år fra Oslo. Et barn fra før.Nikoline E Buskerud .Termin etter siste mens 14.aug. 35 år . Jente 13 og 3,5 fra før .frkstrand - Termin 14.Aug. 21 år fra Lillehammer. En jente fra før 1 årL-8 - Termin 15. Aug. 30 år fra Oslo. En gutt fra før som snart runder tre.Lunagold - Termin 16. August. 28 år fra Kongsberg. Ingen barn fra før.Sjokoladebær - Termin 16. August. 30 år, venter nummer 4Fillibobba - termin 17 august. 23 år og fra Oslo. Ingen barn fra før. Lilla_Turkis - Termin 17.August. 29år ifra Oslo. En gutt på 22mnd fra før. Frøken Velferdsrett - termin 18 august. 29 år fra våler. Gutt på 7 år fra førOss& 2 små skatter- termin 21 august. 35 år bor i Lillestrøm. Gutt på 16mnd fra før. Twiiie - Termin 20.August. 23 år og bor i Ålesund. Ingen barn fra før.Ugl@- termin 23.august, 34 år, Kristiansund, gift, gutt født i 98, to jenter født i 05 og 07marmamma - termin 25. august, 25 år og bor i Trondheim. Ingen barn fra før.Hernadez05 -Smula80 Nybegynner1- termin 25 August, 31 år, OsloEnsligprøver25- termin 19 August, 26 år bor i Trondheim. Første barn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fillibobba Skrevet 15. desember 2013 #512 Del Skrevet 15. desember 2013 Når det kommer til SA, Fillibobba så må en bare tenke at en er gravid til det motsatte er bevist. Jeg hadde MA første gang jeg var gravid og vet jo i etterkant at det var mange tegn som ikke stemte, men hadde jo ikke noe å sammenligne med. Hadde bare rar magefølelse + mye hodepine og symptomer dabbet av. Men det trodde jeg var fordi jeg var over 12 uker og da er det jo naturlig at kvalmen avtar osv. Så fikk jeg skikkerlig sterke mensensmerter. Satt mye murrende smerter i ryggen som ikke var likt som "gravid" smerter som jeg da vet nå etter også vellykket graviditet. Etter 1 uke med slike smerter begynte jeg å spotte og holdt på en uke før innleggelse. SA´en jeg hadde var jeg kun akkurat 5uker tror jeg og ble som en kraftig mensblødning. I to uker før så hadde jeg MYE hodepine og 2 dager før jeg begynte å blø ble jeg utrolig unormalt støl i hele kroppen etter en treningsøkt. Selv om jeg hadde hatt en rolig treningsøkt kjentes det ut som jeg hadde hatt skikkelig økt og trent masse nye muskler. Følte meg helt overkjørt. Nå føler jeg meg ganske likt som den graviditeten som gikk bra så krysser fingrene for at det stemmer. Så mener jeg at en må bare leve, spise og trene normalt også går det som det går. Jeg har bare bestemt meg for at jeg ikke kan ødelegge 3-4måneder av livet fordi jeg er redd for å miste. Det eneste jeg gjør bevisst er å ha tatt graviditetstest med ukeindikator for å sjekke om hcg har steget. Også har jeg sånn angelsound til å lytte etter hjertelyd som jeg kommer til å teste i uke10-11 tenker jeg. Også blir det en ekstra ultralyd før den i uke 18-19 i såfall. Jeg har mye murringer i korsryggen 24/7. Trodde dette var vanlig ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twiiie Skrevet 15. desember 2013 #513 Del Skrevet 15. desember 2013 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/gallery/sizes/79758-20131215-214541/medium/ Se hva vi har laget i julegave til foreldrene våre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkstrand Skrevet 15. desember 2013 #514 Del Skrevet 15. desember 2013 Hei jenter! i går klarte jeg ikke holde meg lenger... både mine foreldre, svigers, kommende tanter og onkler fikk i går vite om spire nr 2 i magen min... Det ble som jeg forventet, svigers ble kjempeglad og gledet seg virkelig til nr 2 skal komme også. Men.... Jeg fikk ikke en jævla (sorry utrykket mitt) melding tilbake fra faren min... Han ga seg tydeligvis virkelig faen! Mora mi ble sur fordi hun trodde virkelig jeg skulle vente med å få nr 2 til nr 1 var blitt større enn det hun er... Jeg kjente jeg ble skuffet over at de kan oppføre seg sånn.. jeg sa til mamma at nr 2 er like velkommen nå som om den skulle kommet om 2 år liksom... så sa mamma til meg i telefonen at nå holder det med barn fra deg... nå har du snart to, og da er det nok.. Jeg ble så provosert at jeg sa til henne "heldigvis at det er min familie det er snakk om, og vi er to stk som bestemmer i min familie, det er jeg og mannen min" ikke du... Mamma ble egentlig litt paff og sa at det er sant, men jeg måtte virkelig tenke meg litt om nå... de skulle faktisk følges opp å når de ble eldre... Beklager det klageinnlegget... Men var ikke den reaksjonen jeg hadde forventet meg av min egen mor og far. Hvis min foreldre reagerer sånn så blir det dårlig steming...men blir det ikke to år mellom dine da?? Litt spesielt at de har en mening om det i det hele tatt, som du sier er det ditt liv. Ville forsøkt å snakke med dem igjen når de har fått summet seg, og da hadde jeg forventet en unnskyldning. To barn er jo tross alt ikke voldsomt mye akkurat?! Mamma har selv født 7 barn til verden... men sur er ho uansett når jeg venter nr 2.. det blir nesten 2 år mellom de, så det er ikke så tett at det gjør noe. Går ikke an å prate med mine foreldre om noen ting, for i deres øyne er jeg bare en unge enda.. ja, greit at alle mødre mener det om sine barn, men jeg bare liker ikke måten hun behandler meg på. Min far (han er egentlig stepappaen min) han ble sur på meg den dagen jeg fortalte hva dattra mi skulle hete.. noe som tilfeldigvis viste seg å være samme navnet som det ekte barnebarnet hans skulle ha. Han har nesten ikke prata med meg på 1 1/2 år... Men ja, jeg forventer meg en skikkelig unnskyldning fra både mamma og pappa... men eneste de bryr seg om akkurat nå er min eldste søster.. de velger å dra til henne istedenfor å komme på besøk til oss, noe de har lovet oss siden i November... de finner på unnskyldninger hver gang for å ikke komme, men så drar de til søstra mi istedenfor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru.Frøken Skrevet 15. desember 2013 #515 Del Skrevet 15. desember 2013 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/gallery/sizes/79758-20131215-214541/medium/ Se hva vi har laget i julegave til foreldrene våre! Så koselig! Er det første barnebarnet? Vi er ikke så heldige å få levere første, men har lyst til å gi noen søte gaver, uten å skrive noe serlig, men vet ikke helt hva. hm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fillibobba Skrevet 15. desember 2013 #516 Del Skrevet 15. desember 2013 Høres ut som det er noe riv ruskende galt, og jeg blir skikkelig lei meg av å lese deg skrive dette Skjønner det er vanskelig for deg dette, og bra du har funnet deg en god mann! Håper dere får snakket skikkelig ut, og at ting blir bedre! Knuseklem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twiiie Skrevet 15. desember 2013 #517 Del Skrevet 15. desember 2013 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/gallery/sizes/79758-20131215-214541/medium/ Se hva vi har laget i julegave til foreldrene våre! Så koselig! Er det første barnebarnet? Vi er ikke så heldige å få levere første, men har lyst til å gi noen søte gaver, uten å skrive noe serlig, men vet ikke helt hva. hm Jupp Første barnebarnet på begge sider! Hmm nei si det, du kommer vell på noe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145944559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpentPrøver Skrevet 16. desember 2013 #518 Del Skrevet 16. desember 2013 Uff, bekymret førstegangsgravid.. .våknet i natt med skikkelig menslignende smerter, var såpass sterke at jeg ble kvalm og uvel. Har hatt slike smerter noen dager, virker til å være verst om natta når jeg har ligget en stund. Roet seg etter ti minutter i natt. Blir bedre når jeg er i aktivitet. Er dette normale smerter eller bør jeg bli bekymret? Har hatt disse murringene siden torsdag kveld. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145945046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mon23 Skrevet 16. desember 2013 #519 Del Skrevet 16. desember 2013 Hei. Er der noen av dere som sliter med å få sove om natten?:/ har de siste nettene plagdes skikkelig, men i natt var det værst.. ekkel følelse i beina og klart ikke roe meg ned til slutt stormet jeg ut av soverommet hylskreik. Stakkars samboeren skjønte ingenting så han kom etter, og holdt meg fast ril jeg fikk roet meg.. måtte ta en Paracet for å få sove :/ lagt å snurret og styret fra halv 10 til 1:/ var så trøtt og sliten at jeg viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, og er det enda siden jeg har tidligvakt idag ca 5 timer søvn i natt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145945063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fillibobba Skrevet 16. desember 2013 #520 Del Skrevet 16. desember 2013 Sliter med å sove selv.. Mitt verste problem er nesen. Haha.. Jeg er skikkelig avhengig av nesespray, men kun på natten. Fordi jeg har brukket innvendig nesevegg, blir jeg kronisk tett nå jeg legger meg ned. Blir 9 tøffe måneder uten nesespray! Også drømmer jeg mye og vondt i magen. Jadaa.. Eksamen i morgen, puh! Så ferie (y) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145945076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alba87 Skrevet 16. desember 2013 #521 Del Skrevet 16. desember 2013 Sliter med det samme og har gjort det ca i en uke nå, sover i gjennomsnitt ca 5 timer om natten!! Hjelper ikke hvor sliten eller trett jeg er, når jeg legger meg i sengen er det umulig og sovne og umulig å sove lenge!! Uten sofaen på dagtid vet jeg ikke hva jeg skulle gjort men er ikke alltid like lett å få tid til det heller i hverdagen:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145945079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3 små skatter Skrevet 16. desember 2013 #522 Del Skrevet 16. desember 2013 Sover kjempe dårlig her også. Våkner hundre ganger om natta og drømmer masse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145945098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugl@ ruger... Skrevet 16. desember 2013 #523 Del Skrevet 16. desember 2013 Sliter veldig, sikker pga spenning, pluss ømme pupper. I nstt har jeg vært kvalm i tillegg, jeg begynner virkelug å frykte ny runde med hypermesis, kastet opp tre gang siden jeg sto opp for en time sia Fått time til UL 6 januar nå, så får vi se hjerteslag hvis alt er som det skall. Er så glad det endelig finnes et sånt tilbud her, tidligere måtte man reise mange mil for privat UL her jeg bor. Mannen har ryddet kalenderen den dagen alt, for dette ville han ikke gå glipp av Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145945176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
paquchi Skrevet 16. desember 2013 #524 Del Skrevet 16. desember 2013 Hi! Congratulations to all future moms I am 10 weeks pregnant and my due date is around end of july. I hope to find here someone who could explain to me some pregnancy realities in Norway. I lived here almost 2 years now (sorry but don't feel very confident about my norwegian writing yet) I am not taking very well those first weeks. Is this normal here to get sykemelding for few days because of pregnancy? I really like and care about my job and dont want to make drama about me being pregnant. My general wondering is how employer look at situations like that. Last week has been a nightmare for me..one big vomit :/ I will appriciate every constructive answer can be in norwegian as long as kept simple Tusen Takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145945224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pariserdama Skrevet 16. desember 2013 #525 Del Skrevet 16. desember 2013 Hei! jeg er av den oppfatning at kroppen er lagd for å få barn og jeg, personlig, vil ha en så naturlig fødsel som overhodet mulig. Derfor min kommentar om at alt annet enn ABC blir nedtur. Vel og merke så lenge svangerskapet forløper normalt og alt er bra med den lille i magen. Nå har jeg fått plass på ABC og er overlykkelig for det, men skulle det mot formodning ikke bli fødsel der så går ikke verden i grus Jeg er 36 år og lever ikke i en drømmeverden om den "perfekte" fødsel Men takk uansett for fine ord og jeg håper alle får en slik fødsel som de ønsker seg Hei L-8!Jeg mente ikke st abc var veldig bra. Alle jeg kjenner som har vært der har vært superfornøyde! Jeg la sikkert for mye i kommentaren til pariserdama om at "noe annet enn abc ville være nedtur", men mente mer forutsigbarheten rundt en fødsel som kan kræsje med hva man har laget som en forventning til hvordan det skal være. Det har noen venninner av meg fått ordentlig nedtur av. En mente at hun ikke var "flink" fordi det endte opp i keisersnitt. Men som sagt, jeg la sikkert litt mye i kommentaren. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/21/#findComment-145945282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå