Gå til innhold

Hvor mange dager igjen?


Dailis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Har nå bare 1 dag igjen, eller timer kan man si. Termin er satt til julaften, så nå får vi se. Foreløpig skjer det niks, nada, nothing...litt utålmodige kan man si, men håper nå at hun venter til over nyttår for sin egen del ;-)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spennende da, de bruker heldigvis ikke tabletter, men gele her. Det har jeg god erfaring med, bare litt slitsomt med de timene jeg må gå relativt hardt for å få igang riene/Modningen før de kan ta vannet og fødselen er igang. Når det endelig skjer pleier det å gå fort.

Dette ballonggreiene er nytt for meg og blir da å legge et døgn til på sykehus for meg da jeg ikke får gå hjem etter ballong hvis den mot all formodning skulle virke slik de håper.

Har gått i fødsel av meg selv en gang og hadde da kun to rier ;)

Såpass ja!

Jeg er litt redd for de tablettene, jeg. Cytotec eller hva de nå heter. Jeg har lest at de ikke skal brukes på tidligere ks-pasienter (noe jeg er), men er redd de kommer til å bruke de for det. Etter å ha vært på x antall kontroller på sykehuset, og etter å måtte forklare hver bidige gang min forhistorie, begynner jeg å bli litt lei. De skulle jo absolutt prøve på ytre vending da knotten lå i tverrleie, og hadde jeg ikke lest meg opp på forhånd og satt meg skikkelig inn i hva det innebar, kunne det gått gærent. (Foranliggende morkake og tidligere ks pluss ytre vending kan være farlig!) Da jeg nektet og begrunnet det for legen, var hun helt enig med meg at det var en dårlig ide! Her må man passe på!

 

Så, spørs om jeg ikke må be om noe annet en Cytotec, siden de kan gi stormrier, og gjøre slik at ks-såret revner.

 

Syns det er litt kjipt å måtte sette spørsmålstegn ved alt de foretar seg og. De må jo få følelsen av at jeg ikke stoler på de. Og da blir jeg jo automatisk en vanskelig, kverulerende drittkjerring. Det må ha vært mye lettere for jordmødrene før, da ikke internett fantes...

Jeg endte opp med stormrier etter 6 kurer med cytotec..helt forferdelig å ikke ha pause mellom riene. Var glad dette var første så jeg ikke visste bedre :-) ut kom hun, uten noe form for smertestillende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager til termin! men fått beskjed av jordmor at det ikke lenger er lov å gå mer enn 7 dager over( her hvertfall). så er jo ikke umenneskelig lenge til da!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...