Gå til innhold

Hvor mange dager igjen?


Dailis

Anbefalte innlegg

Spennende da, de bruker heldigvis ikke tabletter, men gele her. Det har jeg god erfaring med, bare litt slitsomt med de timene jeg må gå relativt hardt for å få igang riene/Modningen før de kan ta vannet og fødselen er igang. Når det endelig skjer pleier det å gå fort.

Dette ballonggreiene er nytt for meg og blir da å legge et døgn til på sykehus for meg da jeg ikke får gå hjem etter ballong hvis den mot all formodning skulle virke slik de håper.

Har gått i fødsel av meg selv en gang og hadde da kun to rier ;)

Såpass ja!

Jeg er litt redd for de tablettene, jeg. Cytotec eller hva de nå heter. Jeg har lest at de ikke skal brukes på tidligere ks-pasienter (noe jeg er), men er redd de kommer til å bruke de for det. Etter å ha vært på x antall kontroller på sykehuset, og etter å måtte forklare hver bidige gang min forhistorie, begynner jeg å bli litt lei. De skulle jo absolutt prøve på ytre vending da knotten lå i tverrleie, og hadde jeg ikke lest meg opp på forhånd og satt meg skikkelig inn i hva det innebar, kunne det gått gærent. (Foranliggende morkake og tidligere ks pluss ytre vending kan være farlig!) Da jeg nektet og begrunnet det for legen, var hun helt enig med meg at det var en dårlig ide! Her må man passe på!

 

Så, spørs om jeg ikke må be om noe annet en Cytotec, siden de kan gi stormrier, og gjøre slik at ks-såret revner.

 

Syns det er litt kjipt å måtte sette spørsmålstegn ved alt de foretar seg og. De må jo få følelsen av at jeg ikke stoler på de. Og da blir jeg jo automatisk en vanskelig, kverulerende drittkjerring. Det må ha vært mye lettere for jordmødrene før, da ikke internett fantes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Spennende da, de bruker heldigvis ikke tabletter, men gele her. Det har jeg god erfaring med, bare litt slitsomt med de timene jeg må gå relativt hardt for å få igang riene/Modningen før de kan ta vannet og fødselen er igang. Når det endelig skjer pleier det å gå fort.

Dette ballonggreiene er nytt for meg og blir da å legge et døgn til på sykehus for meg da jeg ikke får gå hjem etter ballong hvis den mot all formodning skulle virke slik de håper.

Har gått i fødsel av meg selv en gang og hadde da kun to rier ;)

Såpass ja!

Jeg er litt redd for de tablettene, jeg. Cytotec eller hva de nå heter. Jeg har lest at de ikke skal brukes på tidligere ks-pasienter (noe jeg er), men er redd de kommer til å bruke de for det. Etter å ha vært på x antall kontroller på sykehuset, og etter å måtte forklare hver bidige gang min forhistorie, begynner jeg å bli litt lei. De skulle jo absolutt prøve på ytre vending da knotten lå i tverrleie, og hadde jeg ikke lest meg opp på forhånd og satt meg skikkelig inn i hva det innebar, kunne det gått gærent. (Foranliggende morkake og tidligere ks pluss ytre vending kan være farlig!) Da jeg nektet og begrunnet det for legen, var hun helt enig med meg at det var en dårlig ide! Her må man passe på!

 

Så, spørs om jeg ikke må be om noe annet en Cytotec, siden de kan gi stormrier, og gjøre slik at ks-såret revner.

 

Syns det er litt kjipt å måtte sette spørsmålstegn ved alt de foretar seg og. De må jo få følelsen av at jeg ikke stoler på de. Og da blir jeg jo automatisk en vanskelig, kverulerende drittkjerring. Det må ha vært mye lettere for jordmødrene før, da ikke internett fantes...

Syns du skal gi blanke i hvor "kverulerende" disse menneskene mener at du er, og heller stå opp for det du mener er riktig. Det er din kropp, ditt barn og din opplevelse som er viktig. Hvis noen blir såret underveis så dem om det ;)

Stå på!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spennende da, de bruker heldigvis ikke tabletter, men gele her. Det har jeg god erfaring med, bare litt slitsomt med de timene jeg må gå relativt hardt for å få igang riene/Modningen før de kan ta vannet og fødselen er igang. Når det endelig skjer pleier det å gå fort.

Dette ballonggreiene er nytt for meg og blir da å legge et døgn til på sykehus for meg da jeg ikke får gå hjem etter ballong hvis den mot all formodning skulle virke slik de håper.

Har gått i fødsel av meg selv en gang og hadde da kun to rier ;)

Såpass ja!

Jeg er litt redd for de tablettene, jeg. Cytotec eller hva de nå heter. Jeg har lest at de ikke skal brukes på tidligere ks-pasienter (noe jeg er), men er redd de kommer til å bruke de for det. Etter å ha vært på x antall kontroller på sykehuset, og etter å måtte forklare hver bidige gang min forhistorie, begynner jeg å bli litt lei. De skulle jo absolutt prøve på ytre vending da knotten lå i tverrleie, og hadde jeg ikke lest meg opp på forhånd og satt meg skikkelig inn i hva det innebar, kunne det gått gærent. (Foranliggende morkake og tidligere ks pluss ytre vending kan være farlig!) Da jeg nektet og begrunnet det for legen, var hun helt enig med meg at det var en dårlig ide! Her må man passe på!

 

Så, spørs om jeg ikke må be om noe annet en Cytotec, siden de kan gi stormrier, og gjøre slik at ks-såret revner.

 

Syns det er litt kjipt å måtte sette spørsmålstegn ved alt de foretar seg og. De må jo få følelsen av at jeg ikke stoler på de. Og da blir jeg jo automatisk en vanskelig, kverulerende drittkjerring. Det må ha vært mye lettere for jordmødrene før, da ikke internett fantes...

 

fikk ikke bli igangsatt med tbl sist pga tidligere KS og måtte derfor settes i gang med ballong.. Det var hvertfall det de sa da.. Gikk over natten med ballongen, den skal være inne i 12 timer, hvis den ikke detter ut av seg selv.. Hadde 2 cm åpning da de tok den inn og 4 da de tok den ut, (merket ingenting). Så tok de vannet og ungen var ute 1time og 50 min etterpå. Hadde vel det som heter stormrier, for det var konstant vondt uten pause fra første rie. Hadde heldigvis sagt jeg ville ha epidural på forhånd og fikk det etter ca 1time, endte opp med tangforløsning pga dropp i O2 nivået hos baby..

Selv om det høres voldsomt ut. var det ikke ille i det hele tatt og jeg håper ting går like fort denne gangen ;)

 

Synes det høres skremmende ut at du må passe på "alt" selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten!

Ja, liker dårlig at jeg må passe på så mye selv. Men har lært fra forrige svangerskap, for det var bare flaks som gjorde at det gikk bra.

 

Men skal nok si ifra, jeg er ikke villig til å ofre mitt barns helse fordi jeg ikke vil bli sett på som kranglete. Ordner seg nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kransekakestanga

 

6 dager til keisersnitt!

Er så spent at jeg snart blir gal ;-)

Vil det si onsdag for deg? Har ks torsdag jeg :) Veldig spennende!!!! Nesten litt rart ;)

Første barn for deg?

 

Keisersnitt på onsdag, ja! Er så spent nå at jeg bare virrer rundt. :laugh:

Dette er nr. 3 men det er lenge siden sist (de andre "barna" er snart 19 og 13). Det er det 3. planlagte keisersnittet så selve operasjonen er jeg ikke noe redd for, blir bare utrolig rart å ha en liten en igjen, vi trodde jo egentlig at vi var ferdige med dette.  :fnise:

 

Lykke til på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...