Gå til innhold

Ukeshandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brus og saft er behørig kommentert, så jeg skal la være.

Jeg er ikke flink til å begrense summene jeg bruker i butikken, men i de gode periodene holder jeg meg til planen og da går det bedre. Har satt opp en slags grunnmal: to fiskemiddager (en ren fisk og en bearbeidet), en vegetar (tomatsuppe, pannekaker, grønnsakssuppe osv), en pasta, tre kjøttmiddager (en rent kjøtt, en kylling og en bearbeidet). Kjøper inn store kvanta med karbonadedeig, fiskefileter og kyllingfileter når jeg kommer over det eller hvis vi er på harryhandel. Det blir billigere og dessuten gjør det at vi alltid har noe tilgjengelig og slipper å kjøpe de lettvinte og dyre løsningene. Viktig å ikke lage altfor mye mat slik at noe må kastes, det er jo virkelig penger ut av vinduet.

Tusen takk for gode tips. :D Har du noen oppskrifter på pastaretter?

Anonymous poster hash: e63ad...2ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går mye i de gode gamle pastarettene hos oss.

Pasta carbonara (med egg, fløte, parmesan, bacon)

Pasta bolognese (bruker da alltid gulrøtter i sausen).

Lager også pasta med laks, woker da gjerne grønnsaker først med chili, hvitløk og ingefær, damper laksen på toppen til slutt.

Synes også at det å frese mye forskjellige grønnsaker i panna, ha i hvitløk, sweet chili saus og en noen desiliter grønnsakskraft fungerer fint.

Skrevet

Vi har nettopp prøvd oss på å leve på 1000 kr uken, ikke fordi vi måtte men fordi vi ville prøve, da husholdningsbudsjettet eskalerte, brukte type 2000-2500 kr i uka og der syntes vi var altfor mye. Jeg leste alle tilbudsblader som kom, bakte brød selv og planla middager for en uke av gangen. Det gikk bra, men nå har vi justert opp til 12-13-1500 kr (alt ettersom) og da går det helt fint uten så mye lesing av tilbudsblader. Handler alt på rema1000 (unntatt spesielle tilbud på coop obs). Vi kjøper en 4 pack pepsimax i uka og syntes det var litt mye. Barn bør lære seg å drikke vann. Vi kjøper kun yoghurt og juice en sjelden gang, dyrt og unødvendig samt at det hele tiden ble mas om å få. Kutter du ut saft, må barna dine drikke melk eller vann, that's life. 

Anonymous poster hash: ed562...481
Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn og bruker ca 1500 i uka på mat og husholdningsprodukter... Skriver meny og lager handleliste etter denne og etter hva vi har i skuffer og skap. Har en uke innimellom til å spise oss ut av frysern for at det ikke skal ligger for mye gammel mat der... Kjøper stort når vi kommer over gode tilbud av ting som kan lagres. Kjøper en 4 pk med cola zero til helgen og det skal vare i en hel uke til 2 voksne - ikke alltid vi drikker alt opp heller.. Forsøker å begrense snopet til helgene (men der må jeg innrømme jeg synder litt i blant). Har ikke store problemer med å klare å holde budsjettet, har en fast meny "mal" jeg følger med suppe hver mandag, fisk tirsdag og torsdag, litt av hvert på onsdag, taco på fredag, og litt varierende i helgene... 

Forsøker å spise ihvertfall 2 måltider i uken med ren fisk.. 

Anonymous poster hash: 4cf95...c35
Skrevet

Hahaha, du tvinger ikke barna dine til å gjøre noe de ikke vil, som å tvinge de til å drikke vann?? Det er omsorgssvikt sier du?? Hjelpes meg, så Harry du høres ut.. DU driver med omsorgssvikt som tenker slik!

Anonymous poster hash: 98cfa...6d4

Skrevet

firstprice og enkelte coop merker kan en spare mye på :) og kjøp stort, lag mye og frys ned.

også vil jeg komme med et lite tips ofht brusen. jeg er og veldig glad i og avhengig av pepsi-max. men jeg drikker det kun på kvelden, på dagtid drikker jeg vann, kaffe og te. jeg kjøper en 4.pack med 1,5 litere og heller over i 0.5 liters flasker. en flaske hver kveld. som gjør at jeg har en stor flaske i 3 dager  :) prøv og se om det hjelper på å kutte ned mengden :)

Anonymous poster hash: 027cc...9c4
Skrevet

Du sier at man ikke skal kommentere brus og saft konsumet, men det gjenspeiler jo hele kostholdet deres og det er jo derfor dere bruker så mye på mat. Skal dere kutte ned på matbudsjettet så bør dere nok legge om kosten litt. Mere grønnsaker, mindre kjøtt, mindre sukker....

Anonymous poster hash: 6a26f...63a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...