Gå til innhold

Ukeshandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ligger på rundt 1000,- i uka på ukeshandling. Kan jeg få noen tips til hva dere handler for å få det så billig? Vi er 2 voksne og 2 barn, bruker mellom 2000 og 2500 i uka. Handler kun på rema 1000. Utenom mat så kjøper vi mye frukt, yoghurt, brus, saft og litt godteri. Tar imot tips til billigere handling. Frukt, brus og saft må vi ha så det kan vi ikke kutte ut. Men vil som sagt gjerne få ting billigere. Brød baker vi selv. :)

Anonymous poster hash: e63ad...2ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå igjennom kvitteringene så ser du raskt hva dere bruker mye på, og eventuelt kan kutte ned på. Hvorfor MÅ dere ha brus og saft forresten?! Og hvor mye bruker dere på det? Her holder en flaske husholdningssaft i minimum en mnd og vi har 3 barn...

Anonymous poster hash: c4fcb...fb4
Skrevet

Gå igjennom kvitteringene så ser du raskt hva dere bruker mye på, og eventuelt kan kutte ned på. Hvorfor MÅ dere ha brus og saft forresten?! Og hvor mye bruker dere på det? Her holder en flaske husholdningssaft i minimum en mnd og vi har 3 barn...

Har gått igjennom kvitteringer flere ganger og ser ikke hva vi kan kutte på. Brus må jeg ha fordi jeg er avhengig av Pepsi Max. Jeg kjøper 12 store flasker i uka. Saft må vi ha fordi barna ikke drikker vann. Går ca 1 saft flaske i uka. Å nei jeg har ikke tenkt å tvinge de til å drikke vann.

Andre tips til hva dere som handler billig handler?

Skrevet

12 store flasker!??? ALTSÅ 18 LITER BRUS I UKA? Syke syke menneske, tipper du veier 150 kg.

Anonymous poster hash: 82c2e...f58
Skrevet

Man blir ikke akkurat feit av pepsimax da. Selv om 18 liter er litt mye.

Skrevet

12 store flasker!??? ALTSÅ 18 LITER BRUS I UKA? Syke syke menneske, tipper du veier 150 kg.

Syns denne var i det frekkeste laget...

Anonymous poster hash: 44d3e...4ab

Skrevet

Diskusjonen var ikke om at jeg drikker mye brus. Å nei veier ikke 150 kg men veier 54 kg hvis det er så veldig interessant.

Skrevet

Det er jo umulig å si hva dere bruker så mye penger på (uten om brus, saft og godteri da), om du ikke skriver opp eller legger ved et bilde av en kvittering. Men jeg vil jo tro hvis brus er så viktig, så kjøper dere nok mye knorr, toro og andre halvfabrikat. Kutt ut det, kjøp poteter, gulerøtter, brokkoli etc. og lag maten selv. 

Anonymous poster hash: 6a26f...63a
Skrevet

Vi bruker nok mer enn 1000 kr i uka, det går en del penger i helgen. Mrn uansett, mitt tips er å følge med i tilbudsavisene. Coop har gode tilbud hver uke. Jeg fyller opp fryseren med fisk og kjøtt som jeg handlrt på tilbud på coop. Ellers sparer man mye ved å lage ukesmenyer og holde seg til de delvfølgelig. Sleng inn en kjøttfri middag i uka også!

Skrevet

Det koster veldig mye penger å kjøpe drikke - uansett om det er brus, juice, melk eller saft. Så det at dere drikker litervis med brus om dagen, og ikke drikker vann, vil alltid være med på å holde matbudsjettet deres oppe. Det er nok der dere kunne kuttet mest!

Verken yoghurt, frukt eller godteri er jo egentlig nødvendige ting da. Litt frukt er selvsagt sunt, men grønnsaker er mye sunnere, jeg tenker ikke at man MÅ ha frukt i hus til enhver tid.

Har dere kaffemaskin, og bruker sånne kapsler? De er dyre pr. kopp. Det er mye å spare på å heller bruke vanlig kaffetrakter eller pulverkaffe.

Ellers er det jo å kjøpe billigste alternativ av alt, og se på kiloprisen. Og i det hele tatt tenke billigere middag, f.eks. havregrøt og fiskeboller er veldig billig mat. Men i en del tilfeller betaler man jo mer for å spise sunt og variert, så dere må nesten vurdere hva som betyr mest.

Anonymous poster hash: 74b40...62a
Skrevet

Det er jo umulig å si hva dere bruker så mye penger på (uten om brus, saft og godteri da), om du ikke skriver opp eller legger ved et bilde av en kvittering. Men jeg vil jo tro hvis brus er så viktig, så kjøper dere nok mye knorr, toro og andre halvfabrikat. Kutt ut det, kjøp poteter, gulerøtter, brokkoli etc. og lag maten selv.

Denne ukens meny ser slik ut:

Mandag: pannekaker (måtte bruke opp melk)

Tirsdag: hjemmelagde karbonader med stekte poteter, hjemmelaget brun saus og mais.

Onsdag: indrefilet med ris og bearnasaus, smørdampede grønnsaker.

I dag: medisterpølse med poteter, tyttebær og grønnsaker

Fredag: indisk korma

Lørdag: kylling filet med ris, mais og kylling saus

Søndag: hjemmelagde kjøttkaker, poteter, brun saus, grønnsaker og tyttebær.

Skrevet

Skriv middagsliste ut i fra hva dere har i skapet og fryseren, og da kan det hende det ikke er så mye å handle inn for uken:) og gå på butikke en dag istedefor mange uplanlagte småturer :)

Skrevet

Skriv middagsliste ut i fra hva dere har i skapet og fryseren, og da kan det hende det ikke er så mye å handle inn for uken:) og gå på butikke en dag istedefor mange uplanlagte småturer :)

Tusen takk for tips. Vi handler kun en gang i uka. :)

Skrevet

Når du bruker 210kr ca i uka på bris så er jo det noe som er enkelt å kutte ned på!

Kjøp store ferske grønnsaker, istedenfor fryseposer og ferdig kuttede greier.

Prøv å bruke sesongens grønnsaker, de er ofte billigere.

Velg billig pålegg i ukedagene, kan ha fint kjøttpålegg og juice i helgene.

Skrevet

Forresten er jo indrefilet midt i uka dyre saker. Forsøk P lage lapskauser/supper eller former med grønnsaker osv i stedet for så mye kjøtt/kylling.

Skrevet

Ang Pepsi Max drikking :

Jeg var en av dem som var avhengig av den brusen. Drakk det til frokost, jobb, middag, kvelds og ellers kos gjennom dagen. Vanvittige mengder.

I sommer tenkte jeg å ta hånd om helse og økonomien, fant ut at jeg ville kutte tvert ! ;)

Det er håp hvis du har viljestyrke :D

Nå har jeg alltid vannmugge i kjøleskapet og vannflaske til jobb & tur! Mye bedre :D

Lommeboka jubler!

Anonymous poster hash: 88d37...0a2

Skrevet

Denne ukens meny ser slik ut:

Mandag: pannekaker (måtte bruke opp melk)

Tirsdag: hjemmelagde karbonader med stekte poteter, hjemmelaget brun saus og mais.

Onsdag: indrefilet med ris og bearnasaus, smørdampede grønnsaker.

I dag: medisterpølse med poteter, tyttebær og grønnsaker

Fredag: indisk korma

Lørdag: kylling filet med ris, mais og kylling saus

Søndag: hjemmelagde kjøttkaker, poteter, brun saus, grønnsaker og tyttebær.

Dere kan spare en del på å kutte ned litt på kjøtt for eksempel. Tror aldri vi har så mye kjøtt på en uke. Både karbonader og kjøttkaker, da burde grunnen være at dere har kjøpt kjøttdeig på tilbud regner jeg med. En dag i uka med mer grønnsaksbasert mat  er lurt (eks. tomatsuppe, grønnsakssuppe, pasta med grønnsaker etc.) Og en dag med fisk. Kjøper dere den som er på tilbud i ferskvaredisken (det er som regel alltid minst 1 type fisk på tilbud) så ligger den ofte på 79,- pr kilo mye billigere enn både medister, karbonadedeig og indrefilet ;)

Skrevet

Og en annen ting, det er også lurt å ha en "reste-dag", eller at man bruker opp restene fra en dag om man har litt til overs å bruker det. Feks. om man har mye poteter etter middag, kan du enten lage stekte poteter, eller potetsuppe eller en tortilla (en slags omelett med poteter og grønnskaer)

Skrevet

Gå igjennom kvitteringene så ser du raskt hva dere bruker mye på, og eventuelt kan kutte ned på. Hvorfor MÅ dere ha brus og saft forresten?! Og hvor mye bruker dere på det? Her holder en flaske husholdningssaft i minimum en mnd og vi har 3 barn...

Har gått igjennom kvitteringer flere ganger og ser ikke hva vi kan kutte på. Brus må jeg ha fordi jeg er avhengig av Pepsi Max. Jeg kjøper 12 store flasker i uka. Saft må vi ha fordi barna ikke drikker vann. Går ca 1 saft flaske i uka. Å nei jeg har ikke tenkt å tvinge de til å drikke vann.

I alle dager, MÅ dere drikke søtt hver dag? Hvorfor kan dere ikke drikke vann? Gidder du ikke ta kampen om at de ikke skal drikke saft? Hvorfor kan ikke unga dine drikke det samme som deg? Blir for dyrt det kanskje...

Tennene har ikke godt av søte drikker over tid. Det går faktisk an å venne seg av med Pepsi Max og andre usunne og dyre drikker.

Anonymous poster hash: 67cd4...75a

Skrevet

I alle dager, MÅ dere drikke søtt hver dag? Hvorfor kan dere ikke drikke vann? Gidder du ikke ta kampen om at de ikke skal drikke saft? Hvorfor kan ikke unga dine drikke det samme som deg? Blir for dyrt det kanskje...

Tennene har ikke godt av søte drikker over tid. Det går faktisk an å venne seg av med Pepsi Max og andre usunne og dyre drikker.

Vil ikke tvinge de til å drikke noe de absolutt ikke liker. Liker selv ikke vann så da blir det feil for meg! Pepsi Max får de sjelden fordi kunstig søtstoff er farligere for små barn enn saft.

Skrevet

Ok, jeg ble litt provosert av den brus - og saft drikkingen deres... Men jeg skal holde meg til saken. Mitt råd er MINDRE KJØTT :)

Skrevet

Jeg er listemenneske. Jeg sliter med hukommelsen og må derfor ha lister. Jeg har ukesmenyer som varer i 5 uker. Når disse er kjørt igjennom starter jeg på nr en igjen. Har handlelister som hører til hver uke og da tar eg med handlelister. Handler aldri noe utenom den for da klarer jeg ikke huske alt på lista for det blir kaos... Bruker 700 i uka inkl husholdningsaetikler. Alle middager lages fra bunn og noen dager er det havregrøt eller pannekaker (det er billig mat) handler på Kiwi pga bleie og bind/truseinnlegg avtalene og first price.. Men handler sjelden brus, saft og godteri.. Men handler 6 brød og 6 1,75 l melk i uka. Vi er en voksen og 3 barn..

Anonymous poster hash: 5a06b...efb

Skrevet

Kutt ut minimum halvparten av brusen, lag deg en nedtrappingsplan. Her kan du spare masse penger. Trapp ned på saften også. Både du og ungene bør venne dere til å drikke noe sunnere enn brus og saft hele tiden. Ha en mugge vann med sitronskiver el.l. stående i kjøleskapet. 

Indrefilet på tirsdag? Du fant ikke noe dyrere kjøtt? 

Anonymous poster hash: 18ef7...de1
Skrevet

Vil ikke tvinge de til å drikke noe de absolutt ikke liker. Liker selv ikke vann så da blir det feil for meg! Pepsi Max får de sjelden fordi kunstig søtstoff er farligere for små barn enn saft.

Kjære deg, ei jente i bhg der unga mine gikk, drakk stort sett saft. I en alder av 4 år hadde hun hull i fortenna. Er det det du ønsker?

Mine unger elsker ikke vannet vårt, har brønnvann. Men de får ikke saft likevel. Eller, det er ikke mas etter saft, de vet at vann med isbiter er tilgjengelig. Saft får de en gang iblant.

Det blir som unger som ikke liker kokte grønnsaker fordi mamma ikke liker det.

Skrevet

Dere kjøper vel kanskje røyk også, da?

Anonymous poster hash: 2c879...d85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...