Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #26 Skrevet 14. november 2013 Fordi man drikker Pepsi Max, så røyker man også og spiser halvfabrikata? Hehe. Anonymous poster hash: 7f9d2...611
Jojo x3 Skrevet 14. november 2013 #27 Skrevet 14. november 2013 (endret) Hva med å bytte ut 2-3 kjøttmiddager med linser, bønner og/eller fisk? Bønner og linser kan du kjøpe billig på innvandrerbutikker om du har d i nærheten av deg? Bytt ut enkelte produkter med first price og Coop eller remas egne produkter! Lag handlelister og holddeg til den! Saft ville jeg også kuttet ned på. Ikke bra for hverken tenner eller budsjett. Endret 14. november 2013 av Jojo x3
Edelweis Skrevet 14. november 2013 #28 Skrevet 14. november 2013 så mye penger i uka, og du handler på rema??? jeg skjønner ikke hvordan du får det til. jeg månedshandlet i blandt på rema og bruker da 3000 kr. (frukt, melk, brød og godis kommer utenom 1 gang i uka). jeg ble overrasket over hvor billig det var å handle på rema faktisk. Jeg har også vært avhengig av lettbrus. max eller tab har det gått i. men jeg bestemte meg for å kutte det ut, å når du har klart å holde deg unna 1 uke eller 2. så merker du at du ikke har lyst på lenger! Og jeg synes forøvrig du skylder ungene dine såpass at du kutter ned på safta og får dem til å lære seg å drikke vann.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #29 Skrevet 14. november 2013 Hva med å bytte ut 2-3 kjøttmiddager med linser, bønner og/eller fisk? Bønner og linser kan du kjøpe billig på innvandrerbutikker om du har d i nærheten av deg? Bytt ut enkelte produkter med first price og Coop eller remas egne produkter! Lag handlelister og holddeg til den! Saft ville jeg også kuttet ned på. Ikke bra for hverken tenner eller budsjett. Bønner og linser blir ikke spist her i huset. Normalt så pleier vi å ha to fiskemiddager i uken, ble bare ikke slik denne uken. Når vi spiser fisk så går det i laks, fiskegrateng og fiskepinner. Bruker endel av remas egne produkter men ikke på alt. Takk for tips. Diskusjonen er ikke om vi skal slutte med saft og brus! Anonymous poster hash: e63ad...2ba
PrinsesseHengepupp Skrevet 14. november 2013 #30 Skrevet 14. november 2013 Vi sparer MYE på å handle alt av tørrmat og hermetikk i Sverige. Vi er der to ganger i året, og handler da for 3-4000 pr gang. Men da trenger vi ikke kjøpe sausposer, pasta, ris, knekkebrød, hermetikk, mel, sjokolade, bakeingredienser, nøtter, glass-mat osv hjemme. Dermed handler vi stort sett kun kjøtt, grønnsaker/frukt og melk hjemme. I tillegg kjøper vi ost som kan fryses ned til pizza og pasta, samt div frysevarer, alt etter hva som er på tilbud.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #31 Skrevet 14. november 2013 Jeg klarer bare ikke la være å kommentere brusvanene, eller drikkevanene deres... Drikker du alene 12 flasker Pepsi Max i uka? Jeg trodde selv jeg drakk mye Pepsi Max selv, men klarer meg med en flaske på to dager... Å ikke gi ungene deres vann, men saft, fordi de ikke liker vann, blir for dumt... Får de viljen sin ellers også? Bortskjemte kanskje? Men seriøst, kjenner deg ikke, og kan vel ikke dømme deg utifra dette. Men, du MÅ venne barna til å drikke vann! Noe annet blir for dumt!!! Anonymous poster hash: 7433e...cbf
skjotta Skrevet 14. november 2013 #32 Skrevet 14. november 2013 Jeg er listemenneske. Jeg sliter med hukommelsen og må derfor ha lister. Jeg har ukesmenyer som varer i 5 uker. Når disse er kjørt igjennom starter jeg på nr en igjen. Har handlelister som hører til hver uke og da tar eg med handlelister. Handler aldri noe utenom den for da klarer jeg ikke huske alt på lista for det blir kaos... Bruker 700 i uka inkl husholdningsaetikler. Alle middager lages fra bunn og noen dager er det havregrøt eller pannekaker (det er billig mat) handler på Kiwi pga bleie og bind/truseinnlegg avtalene og first price.. Men handler sjelden brus, saft og godteri.. Men handler 6 brød og 6 1,75 l melk i uka. Vi er en voksen og 3 barn.. Anonymous poster hash: 5a06b...efb Synes seriøst at du burde dele listene dine med meg! Jeg har lyst til å være listemenneske jeg og....
Kliko Skrevet 14. november 2013 #33 Skrevet 14. november 2013 Jeg er listemenneske. Jeg sliter med hukommelsen og må derfor ha lister. Jeg har ukesmenyer som varer i 5 uker. Når disse er kjørt igjennom starter jeg på nr en igjen. Har handlelister som hører til hver uke og da tar eg med handlelister. Handler aldri noe utenom den for da klarer jeg ikke huske alt på lista for det blir kaos... Bruker 700 i uka inkl husholdningsaetikler. Alle middager lages fra bunn og noen dager er det havregrøt eller pannekaker (det er billig mat) handler på Kiwi pga bleie og bind/truseinnlegg avtalene og first price.. Men handler sjelden brus, saft og godteri.. Men handler 6 brød og 6 1,75 l melk i uka. Vi er en voksen og 3 barn.. Anonymous poster hash: 5a06b...efb Synes seriøst at du burde dele listene dine med meg! Jeg har lyst til å være listemenneske jeg og.... Jeg å! Det var jo genialt!!!! :-D
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #34 Skrevet 14. november 2013 Jeg er listemenneske. Jeg sliter med hukommelsen og må derfor ha lister. Jeg har ukesmenyer som varer i 5 uker. Når disse er kjørt igjennom starter jeg på nr en igjen. Har handlelister som hører til hver uke og da tar eg med handlelister. Handler aldri noe utenom den for da klarer jeg ikke huske alt på lista for det blir kaos... Bruker 700 i uka inkl husholdningsaetikler. Alle middager lages fra bunn og noen dager er det havregrøt eller pannekaker (det er billig mat) handler på Kiwi pga bleie og bind/truseinnlegg avtalene og first price.. Men handler sjelden brus, saft og godteri.. Men handler 6 brød og 6 1,75 l melk i uka. Vi er en voksen og 3 barn.. Anonymous poster hash: 5a06b...efb Synes seriøst at du burde dele listene dine med meg! Jeg har lyst til å være listemenneske jeg og....Jeg å! Det var jo genialt!!!! :-D Vil å ha den Anonymous poster hash: d6c9d...6cf
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #35 Skrevet 14. november 2013 Hi! Her har vi klart å spare mye penger denne mnd pga vi spiser det vi har i fryseren først. Har vært flink å handle på tilbud tidligere så hadde mye mat. Drakk mye brus og spiste mye godteri selv, men kutta ned og dermed kutta kvitteringa seg å en del. Har også begynt å bake brød selv, noe som har spart oss mye penger. Baker 6 av gangen, tar ikke lange tia, pluss mye sunnere. Og når det gjelder saftdrikking på barna, ta de med til tannlegen og få de til å bedømme om det virkelig er så lurt. Du ødelegger tennene til barna dine! Det er viktig at barn lærer seg å like vann. Her velger ungen vår vann fremfor brus. Du gir de ikke brus pga kunstige søtstoffer, men hva tror du saft er laget av??? Anonymous poster hash: d6c9d...6cf
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #36 Skrevet 14. november 2013 Grøsser av tanken på all den brusen! Jeg kan knapt drikke et halvt glass brus uten å få hodepine, trenger vel ikke si at her drikker vi brus kanskje knapt to ganger i mnd. Barna savner det heller ikke Du er klar over at man blir avhengig av lettbrus bla pga aspartam som er i lettproduktene? Aspartam er vel le av det verste man kan ha i seg, å tenk på de mengdene som du får da....! Aspartam sto faktisk på pentagons liste over kjemiske våpen før! Å barn må da kunne drikke vann, sorry altså, men dette er det værste jeg hører, blir så utrolig provosert! Du kan da bare velge sunnere! Anonymous poster hash: 98cfa...6d4
Surmjølk og skallebank Skrevet 14. november 2013 #37 Skrevet 14. november 2013 Kjære vene. Det er ikke bare brus-/saftdrikkingen som skurrer her, hvis middagene deres gjenspeiler resten av kostholdet deres, så burde dere virkelig vurdere å gjøre noen forandringer, ikke minst for barna sin skyld. Og ærlig talt, dere drikker ikke vann, fordi dere LIKER det ikke? De aller fleste kan vel være enige i at brus/saft/juice smaker bedre enn vann, men man bytter ikke ut grønnsaker med godteri selv om godteri smaker bedre, gjør man vel? "Jeg tvinger ikke barna mine til å drikke vann når de ikke liker det", hallo?? Som foreldre er det DERES ansvar at barna får gode og sunne kostholdsvaner! Det er ikke rart barna nekter å drikke vann når de har en mor som "ikke liker" vann og heller drikker titalls liter med brus i uka. Uff...
jostine Skrevet 14. november 2013 #38 Skrevet 14. november 2013 Prøv deg fram på first price produkter, der er det faktisk mye som kan brukes, noe er selvfølgelig ikke bra men anbefaler å prøve det ut. Kan spare mye penger der :-)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #39 Skrevet 14. november 2013 Jeg ukeshandler på Kiwi, ca 1000kr. Vi bor nærme Sverige, så kjøtt, pasta og ost kjøper vi der. Bruker dere mye penger på pålegg feks? Yoghurt? Frukt er dyrt, men det kjøper vi en del sv også. Anonymous poster hash: 1d90f...2da
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #40 Skrevet 15. november 2013 Takk for tips alle som har svart på det jeg spurte om. Å til dere andre, diskusjonen handler ikke om hvorvidt vi drikker nye brus og saft! Anonymous poster hash: e63ad...2ba
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #41 Skrevet 15. november 2013 Takk for tips alle som har svart på det jeg spurte om. Å til dere andre, diskusjonen handler ikke om hvorvidt vi drikker nye brus og saft! Anonymous poster hash: e63ad...2ba Du spør hvordan du kan bruke mindre penger på ukeshandling. Å kutte unødvendige ting som brus og saft vil hjelpe mye. Mindre kjøtt også. Å lage mat fra bunnen er billigst og best. Feks bake egne brød, droppe indrefileten etc. Anonymous poster hash: 95648...ba9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #42 Skrevet 15. november 2013 Forsøk å sette opp en oversikt der du deler inn maten i ulike grupper slik at du ser hvor mye du bruker på hver kategori: Kjøtt og fisk Grønnsaker Tørrvarer Frukt Brød Pålegg Meieriprodukter Drikke Snop Nonfood Da kan dere få en bedre oversikt over hvor utgiftene egentlig er størst. Jeg tror imidlertid ikke du kommer ned i 1000,- pr uke uten å føle at du må gi avkall på mye som du anser som nødvendig. Anonymous poster hash: 83348...0fd
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #43 Skrevet 15. november 2013 Takk for tips alle som har svart på det jeg spurte om. Å til dere andre, diskusjonen handler ikke om hvorvidt vi drikker nye brus og saft! Anonymous poster hash: e63ad...2ba Du spør hvordan du kan bruke mindre penger på ukeshandling. Å kutte unødvendige ting som brus og saft vil hjelpe mye. Mindre kjøtt også. Å lage mat fra bunnen er billigst og best. Feks bake egne brød, droppe indrefileten etc. Anonymous poster hash: 95648...ba9 Vi lager det meste fra bunnen av. Brød baker vi også selv. Vi pleier som sagt ikke spise så mye kjøtt hver uke, men fisk er jo like dyrt om ikke dyrerer.... Anonymous poster hash: e63ad...2ba
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #44 Skrevet 15. november 2013 Jeg ukeshandler på Kiwi, ca 1000kr. Vi bor nærme Sverige, så kjøtt, pasta og ost kjøper vi der. Bruker dere mye penger på pålegg feks? Yoghurt? Frukt er dyrt, men det kjøper vi en del sv også. Anonymous poster hash: 1d90f...2da Hvor mye bruker du på Svenskehandel da? Det er enkelt å klare seg på 1000,- i uka handlet på Kiwi hvis du bruker det dobbelte i andre butikker Frukt er foresten ikke spessielt dyrt hvis du holder deg til det det er sesong for. Anonymous poster hash: 83348...0fd
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #45 Skrevet 15. november 2013 Mye frukt og grønt. Lite eller ingen halvfabrikat. Lage det meste fra bunnen. Og kjøpe minst mulig brus og godteri. Høres kjedelig ut, men er mange gode middager man kan lage. Sunnere og bedre Og ikke mist billigere ,) Anonymous poster hash: aca27...962
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #46 Skrevet 15. november 2013 Og å handle på riktig butikk. Det kan man sparre mye på. Vi sluttet å handle på Rimi, og da sparte vi putselig masse. Anonymous poster hash: aca27...962
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #47 Skrevet 15. november 2013 Hør her HI: Du sier du drikker 18 liter pepsi max i uka og kan ikke skjønne hvorfor dere bruker så mye penger på mat.? Jeg har ei venninne som brukte å kjøpe seg en kaffe latte ogte,fordi dette var det som gjorde henne glad i hverdagen,å drikke en god kaffe mens hun leste avisa. Hun dro et sånn rabattkort hver gang hun kjøpte kaffe,og etter 3 år spurte hun på gøy hvor mange kopper kaffe hun hadde kjøpt så langt.852 kopper... Ganger man det med prisen på kaffen så blir det 32 000kr...PÅ KAFFE!!! Alle monner drar,også max til ca 200-250 kr i uka... Det er over 1000 kr i mnd på KUN brus det! Anonymous poster hash: db4f8...f6a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #48 Skrevet 15. november 2013 Du burde skamme deg, lære ungene opp til å ikke drikke vann. Og dette gjør du med vilje? Du får begynne å spare opp til ungenes tannlegeregninger når de blir voksne og får hull i tennene konstant, det er DITT ansvar å lære dem gode vaner fra de er små. Får de tyggis istedenfor å pusse tennene også da, hvis de ikke liker tannkremen? Milde måne, for en holdning. Anonymous poster hash: 1bfb3...821
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #49 Skrevet 15. november 2013 Du burde skamme deg, lære ungene opp til å ikke drikke vann. Og dette gjør du med vilje? Du får begynne å spare opp til ungenes tannlegeregninger når de blir voksne og får hull i tennene konstant, det er DITT ansvar å lære dem gode vaner fra de er små. Får de tyggis istedenfor å pusse tennene også da, hvis de ikke liker tannkremen? Milde måne, for en holdning. Anonymous poster hash: 1bfb3...821 Jeg tvinger ikke barna til å verken drikke eller spise noe de ikke liker. Det er i mine øyne omsorgssvikt. Du får gjøre hva du vil, men barna mine lider ikke av at de får saft som drikke! Ta med deg det sure oppsyne ditt ett annet sted enn i denne tråden er du snill. Anonymous poster hash: e63ad...2ba
Iiiiik Skrevet 15. november 2013 #50 Skrevet 15. november 2013 Brus og saft er behørig kommentert, så jeg skal la være. Jeg er ikke flink til å begrense summene jeg bruker i butikken, men i de gode periodene holder jeg meg til planen og da går det bedre. Har satt opp en slags grunnmal: to fiskemiddager (en ren fisk og en bearbeidet), en vegetar (tomatsuppe, pannekaker, grønnsakssuppe osv), en pasta, tre kjøttmiddager (en rent kjøtt, en kylling og en bearbeidet). Kjøper inn store kvanta med karbonadedeig, fiskefileter og kyllingfileter når jeg kommer over det eller hvis vi er på harryhandel. Det blir billigere og dessuten gjør det at vi alltid har noe tilgjengelig og slipper å kjøpe de lettvinte og dyre løsningene. Viktig å ikke lage altfor mye mat slik at noe må kastes, det er jo virkelig penger ut av vinduet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå