Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #51 Skrevet 4. november 2013 Her er det mannen som vasker klær. Jeg legger de i skapet selv, så bytter vi på å legge de i skapet til ungene (som er for små til å gjøre det selv enda). Si til mannen at dere kan bytte; Han vasker klær og du kan legge de i skapet (Om du heller vil det da?). Anonymous poster hash: ea1f1...56a
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #52 Skrevet 4. november 2013 Her er det mannen som vasker klær. Jeg legger de i skapet selv, så bytter vi på å legge de i skapet til ungene (som er for små til å gjøre det selv enda). Si til mannen at dere kan bytte; Han vasker klær og du kan legge de i skapet (Om du heller vil det da?). Anonymous poster hash: ea1f1...56a Har prøvd det, men du skjønner det at hele prosessen er EN jobb, og når jeg ikke legger klærne på plass inn i skapene så gjør jeg ikke ferdig den jobben jeg skal Til stor ergrelse for overnevnte mann Han er arbeidsom som fy, men på sine områder. Så har han veldig mange meninger om hvordan alt annet også skal gjøre. Hvordan veden skal stables i peisen, hvor pålegget skal ligge i kjøleskapet, hvordan man forlater dolokket når man går ut fra badet etc . HI Anonymous poster hash: fcb1c...b97
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #53 Skrevet 4. november 2013 Du kan hilse den kravstore mannen din og si at han er en veeeldig heldig mann, som må passe på så han ikke ødelegger for seg selv her ved å klage. Videre kan du si til ham at her i huset er det mannen som setter på maskin med tøy,henger opp, mens jeg legger sammen og legger mine og barns klær i skapene våres mens mannen sitt tøy blir lagt i en pen bunke på sengen. Så teorien hans om at alle andre kvinnfolk legger i skapet faller bort. Anonymous poster hash: 2136b...0e4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #54 Skrevet 4. november 2013 Begge vasker,men jeg bretter . Alle må hente rene klær som jeg legger på en stor kommode i gangen. Med tidligere samboer gjorde jeg alt, x lo av meg når jeg klaget og sa at det var vaskemaskina som gjorde jobben jeg bare trykket på en knapp. Jeg ble så lei a jeg sluttet å brette hans klær, de låg igjen i kurven. Anonymous poster hash: 80e52...b06
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #55 Skrevet 4. november 2013 Her er det mannen som vasker klær. Jeg legger de i skapet selv, så bytter vi på å legge de i skapet til ungene (som er for små til å gjøre det selv enda). Si til mannen at dere kan bytte; Han vasker klær og du kan legge de i skapet (Om du heller vil det da?). Anonymous poster hash: ea1f1...56a Har prøvd det, men du skjønner det at hele prosessen er EN jobb, og når jeg ikke legger klærne på plass inn i skapene så gjør jeg ikke ferdig den jobben jeg skal Til stor ergrelse for overnevnte mann Han er arbeidsom som fy, men på sine områder. Så har han veldig mange meninger om hvordan alt annet også skal gjøre. Hvordan veden skal stables i peisen, hvor pålegget skal ligge i kjøleskapet, hvordan man forlater dolokket når man går ut fra badet etc . HI Anonymous poster hash: fcb1c...b97 Da får du si til ham som min mann sier til meg: "jeg gjør det som er normalt å gjøre i normale hjem. Det at du er en pedantisk perfeksjonist får du ta på din egen kappe. Jeg gjør det som er normalt, og hvis du skal ha det perfekt så får du gjøre resten sjæl". Anonymous poster hash: 47bbf...0d4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #56 Skrevet 4. november 2013 Vi deler stort sett på det. Jeg pleier å fylle vaskemaskinen, og når han legger hunden (samme etasje som vaskerommet), flytter han gjerne det rene og våte i trommelen, så ordner jeg med bretting om jeg får tid (legger da også på plass i skapene, også hans klær). Får jeg ikke tid, hender det vi gjør det sammen, eller så gjør han det om det er tørt til han legger hunden for kvelden og han ikke er for trøtt. Jeg vokste opp med en mor som gjorde alt, og både mann og barn fikk alt i fanget. Min samboer er derimot ikke vokst opp slik, han måtte vaske tøyet sitt selv fra han var 10 år gammel, og måtte da også tromle det, stryke, brette, og å legge på plass i skapet selv. Jeg mener man skal dele på det. Hadde samboeren min klaget, ville jeg ikke vasket klærne hans igjen, for å si det sånn... Anonymous poster hash: b0240...31d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #57 Skrevet 4. november 2013 Jeg er overrasket over hvor mange som har hver sin skittentøyskurv og som vasker hver sine klær! Spesielt de som har bodd sammen i 5 år og har hver sine vaskemidler. Det hadde jeg ikke engang da jeg bodde med en venninne mens jeg studerte. Her er det jeg som vasker det meste av klærne og jeg bretter og rydder også bort det meste. Mannen vasker innimellom, men bretter sjelden. Uansett rydder jeg klærne hans inn i skapet når jeg bretter, men det å legge sokker i par har jeg sluttet med etter at han klagde på at jeg ikke gjorde det bra nok. Barna har begynt å legge klærne sine på plass selv (men jeg pleier å titte inn i skapene deres etterpå og legge ting i riktig skuffer, spesielt 3 åringen har en tendens til å legge at i den enkleste skuffen). Mannen gjør mange andre ting, så det at jeg ofte legger klærne hans inn i skapet, syns jeg ikke er noe stort problem. Anonymous poster hash: 91fc1...ea0
☆☆☆ Skrevet 4. november 2013 #58 Skrevet 4. november 2013 Eg vaskar, heng opptog brettar over 90% av klesvasken her i huset, men legg ikkje på plass for han. Han får halde orden i skapet sitt sjølv (og det er nok meir orden i hans skap enn i mitt). Kor tid klesvasken vart min jobb veit eg ikkje, men om det fritek meg frå støvsuging klagar eg ikkje veldig. I dag slo han til og la på plass lisja sine klede. Sjokkert er vel eit for sterkt ord, men overraska er eg definitivt.
Moosh Skrevet 4. november 2013 #59 Skrevet 4. november 2013 Jeg gjør sin deg, HI. Jeg hadde ledd hvis han hadde klaget på at jeg ikke legger klærne inn i skapet
Raych Skrevet 4. november 2013 #60 Skrevet 4. november 2013 Her er det mannen som vasker klærne og henger de opp, mens jeg bretter og legger inn i skapene. Mannen legger inn sine egne klær.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 4. november 2013 #61 Skrevet 4. november 2013 Jeg bretter ikke engang klærne for samboer, for det er ikke bra nok. Han bretter klær på sin egen spesielle måte, så da får han lov å brette de sjøl sånn han vil ha de... Hender også han vasker klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå