Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jeg og mannen endte i en stor diskusjon i går, og vi har hatt den samme før. Kort fortalt. Jeg vasker alltid klær hos oss. Jeg sorterer, vasker, henger opp/tromler, bretter og serverer da mannen en pent brettet bunke nyvaskede klær på sin kommode rinelig kort tid etter at han la skitne klær til vask. Så til problemet. Mannen mener at ALLE andre også legger klærne på plass der de skal være i mannens hyller. Jeg mener servicen er utmerket som den er, og at voksne folk kan legge klærne sine inn i skapet, der de vil ha dem, selv. Jeg er ikke vant til at noen ordnet dette for meg, og så snart ungene blir større vil de måtte legge klærne inn i skap og skuffer selv. Så hvordan er dette hos dere? Mannen jobber mye og mener at dette er en del av "min jobb" og at jeg ikke gjør hele jobben når klærne ikke kommer helt på plass. Jeg synes han er kravstor og frekk som klager når han får klærne ferdig brettet i en pen stabel. Jeg jobber forøvrig 100%, er gravid og ordner det meste med hus og hjem. Er jeg urimelig? Anonymous poster hash: fcb1c...b97
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Her r det mannen som vasker, kan du hilse og si! han er dog ikke like kjapp på å brette! så det gjør jeg! men han må legge på plass våre klær. Ungene gjør det selv
*Miss Marple* Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Hehe, han skulle vært veldig forsiktig med å ytre misnøye med ordningen, gitt. Det skulle ikke mye sutring til før han måtte ta turen i vaskekjelleren selv. Du gjør ikke jobben ferdig, mener han? Er du ansatt som vaskedama hans?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Her vasker vi begge klær. Og begge rydder selv inn i skapet sitt. Anonymous poster hash: 390f4...db4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 her vasker vi begge to, dog mannen mer enn meg.. han mener jeg bor på "all inclusive" og jeg er tilbøyelig til å si meg enig ;-) jeg komemr hjem fra jobb senere enn ham, så det er ikke at jeg ikke gidder, jeg bare rekker ikke før han har gjort alt. Men jeg er for å DELE på oppgavene, og det er vel ikke noe som heter "alle andre gjør..." Anonymous poster hash: 25551...967
millemille Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Jeg sorterer og vasker. Mannen er vanligvis den som henger opp, bretter og legger på plass.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Begge vasker men vi legger klærne våre i skapet selv. Mannen har et system som jeg ikke orke å sette meg inni... Anonymous poster hash: 9cac0...957
Odine! Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Vasking av klær er min jobb. Mannen legger på plass både sitt eget og barnas tøy.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Her er det stort sett jeg som vasker, henger opp og bretter. Jeg har ikke noe i mot det. Når jeg har brettet alt tøyet og lagt mitt eget i skap og skuffer koster det meg veldig lite å legge mannens klær inn i skapet også. Skjønner ikke at det skal være så mye ekstra arbeid akkurat..... Han maser aldri om vask av klær, og trår gjerne til viss jeg spør om hjelp. Anonymous poster hash: efa3c...3f5
hønemor0408 Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 jeg var faktisk så snill at jeg la inn i skapet hans, men han sa pent i fra at han vil at jeg legger det på senga så han kan gjøre det selv var visst ikke alltid jeg la riktig så han foretrekker å gjøre det selv. ellers så tar han klesvasken en gang i mellom han også vis han har tid og ork og både mopper, og styrer på.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Jeg vasker klær i 80% av tilfellene, nens mannen glimter til iblant. Jeg vasker ikke klær som ikke ligger på vaskerommet, så når han er tom for rene boksere, så synd for han :)han må henge opp og brette eget tøy. Han må også legge det inn i skapet selv. Legger jeg det på plass havner alt i samme hylle, ubrettet. Anonymous poster hash: fd3f3...fc2
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Jeg gjør det ikke, så der ryker 'alle andre'-teorien til mannen din! Helt enig i at servicen er utover hva man kan forvente og at han burde ti stille før han ødelegger for seg selv! Anonymous poster hash: 6a407...57f
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Jeg vasker tøy og bretter. Alt legges i bunker på vaskerommet. To av ungene har fått klesskap på vaskerommet så de får tøyet rett på plass. Men de to kan finne på å brette alt i tørketrommelen når den er ferdig, på eget inisjativ. Så da syns jeg st jeg kan legge det rett inn til de. Eldste barnet tar bærer opp tøyet sitt og ett barn til sitt og legger dette i skapet. Mitt og mannens bærer hun opp, men legger på senga slik at vi legger inn. Mannen har blitt flinkere med å finne vaskerommet han også i det siste, men er som oftes meg som er der. Jeg vasker ikke gulv, det gjør han. Vi delere på de fleste oppgaver. Jeg syns det er høyere å vaske tøy enn å vaske gulv feks, så vi har delt oss på endel ting. Summa sumarum deler vi ganske likt. Jeg gjør nok litt mer enn han, men det gjør ikke noe. Anonymous poster hash: 418f2...dbe
Gjest Bjørketreet Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Hos oss er det oftest jeg som står for vasking av tøy Men jeg gidder aldri å legge det inn i skapet for han, legger det bare frem så han kan legge det på plass selv. Jeg forventer ikke at han skal drive å legge på plass mitt tøy heller... Hadde han begynt å sutre over at tøyet ikke lå i skapet hans hadde jeg nok bare begynt å le!
BettyBoob Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Her er avtalen: Han vasker tøyet og henger opp - jeg tar ned og bretter og rydder bort. Hans tøy blir lagt på hans side av sengen.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Her hos oss gjør jeg alt av klesvask og gir han en bunke lagt sammen klær eller legger bunken hans på en kommode på rommet vårt. IKKE SJANS I HAVET om jeg skal begynne å legge på plass hans klær I TILLEGG til mine egne og våre tre barns! Nei,her er mannen din fryktelig kravstor.Han må da klare å legge klærne på plass der han fant de vel?? hadde han fortsatt hadde jeg slutta å vaske klærne hans,DA handde han sett hvor mye jobb du allerede gjør! So what om han jobber mye?ikke en god nok unnskyldning for å være lat/bortskjemt! Anonymous poster hash: ab468...ce2
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Hold på ditt!!! Voksne mannen må da søren meg klare å legge inn klærne selv! Her i huset er det mannen som stort sett vasker og bretter klærne, og jeg legger inn mine egne Han jobber 100% mens jeg jobber 80%. Anonymous poster hash: b2457...ddf
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Jeg vasker, henger opp, bretter og setter på plass og jeg klager ikke! Jeg er perfeksjonist, nemlig Anonymous poster hash: 52094...002
Leeloo76 Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 Mannen vasker sitt eget tøy + noe av minstejenta sitt, jeg vasker mitt + ungene sitt. Han legger (selvfølgelig) på plass sitt eget tøy. Vi gjør det slik ettersom han liker å vaske jevnt og trutt mens jeg vasker når vi begynner å gå tomme for undertøy, kanskje et par søndager i mnd (vi er jenter, vi har mye klær å ta av).
Gilette Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 Her står han for alt husarbeidet når han er hjemmom. Tror du har skjemt bort mannen din HI, kjøp brettebrett og lær han vaskemaskinen og si at om han syns det du gjør er for dårlig så står han fritt til å fikse klesvasken sin selv.
*SommerFrisk* Skrevet 4. november 2013 #21 Skrevet 4. november 2013 Her gjør jeg det, sorterer, vasker, tørker, bretter og legger på plass i alles hyller. Men jeg synes ikke du er urimelig!! - JEG blir bare så innmari gal av å se klærne ligge der brettet på sengen eller en kommode.... derfor gjør jeg det, for å lette på min urimelige irritasjon over at ingenting skjer fort nok. MeN, jeg er enig i, og skal også praktisere det du nevner når ungene blir større. Det har det bare godt av Synes det er frekt av mannen din å klage på dette. SÅ vanskelig er det ikke. Attpåtil er du gravid jobber 100 % og det høres ut som dere har flere barn..... Jeg synes du er generøs. Og EN ting er iallefall sikkert: Det er lite givende å gjøre noe ekstra for den som kommanderer og krever det! -Da hadde ikke jeg heller giddet. Så kanskje fordi min mann sier han kan gjøre det selv (men bruker for lang tid) så gjør jeg det. Han kan ikke forvente mer enn du allerede gjør nå.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #22 Skrevet 4. november 2013 Her har vi hver vår skittentøysdunk, og han bestemmer selv når han vil vaske, henge opp, brette sammen og legge på plass. Innimellom henger jeg det opp for han når han har glemt å gjøre det. Han tar med skjortene til svigermor for vask og stryk, men det blander jeg meg ikke bort i. Barnas vask tar jeg siden jeg er hjemme. Mannen din er bortskjemt. Anonymous poster hash: 69d7d...edd
Mamsemums Skrevet 4. november 2013 #23 Skrevet 4. november 2013 Du kan fortelle mannen din at han har en gullkantet service. Hadde min mann klaget på det der (vi deler for øvrig på klesvask) hadde jeg bedt han bøye seg frem og så skulle jeg lagt tøyet på en plass der solen aldri skinner.
Trultemor85 Skrevet 4. november 2013 #24 Skrevet 4. november 2013 Hvis han bretter legger han inn tøyet og hvis jeg bretter legger jeg inn. Også fordi jeg hater at det ligger rundt omkring Er nok jeg som tar tøyet mest her, men han er flink med andre ting så jeg klager ikke.
*Miss Marple* Skrevet 4. november 2013 #25 Skrevet 4. november 2013 Her har vi hver vår skittentøysdunk, og han bestemmer selv når han vil vaske, henge opp, brette sammen og legge på plass. Innimellom henger jeg det opp for han når han har glemt å gjøre det. Han tar med skjortene til svigermor for vask og stryk, men det blander jeg meg ikke bort i. Barnas vask tar jeg siden jeg er hjemme. Mannen din er bortskjemt. Anonymous poster hash: 69d7d...edd Han har kone og barn, men lar mamma vaske og stryke skjortene sine Hehe, dagens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå