Siamese Hellhound Skrevet 4. november 2013 #26 Skrevet 4. november 2013 Mannen din er heldig som får alt tøyet sitt servert. Han burde heller sette litt pris på den servicen han får enn å klage. Synes du kan vise ham denne tråden. Og egentlig slutte å vaske og brette hans klær også...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #27 Skrevet 4. november 2013 Jeg vasker, henger opp og bretter - og legger på plass. Det tar meg jo bare 2 sek mer å legge de på plass så ser ikke hvorfor jeg skulle gidde å lage det til et problem. Eneste jeg forlanger er at han prøver å legge skittentøyet i riktig kurv. Ser på det som en del av "min" jobb- jeg rører ikke en malekost, skifter ikke dekk eller klipper plen - eller annet utearbeid. Det er hans jobb. Anonymous poster hash: 098a4...487
skjotta Skrevet 4. november 2013 #28 Skrevet 4. november 2013 Jeg tar meg av alt som har med husvask og klesvask å gjøre. Han roter det bare til. Han tar alt som har med bil/garasje, plenklipping, saging, hamring, snømåking osv, jeg roter det bare til.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #29 Skrevet 4. november 2013 Jeg vasker tøy og bretter. Alt legges i bunker på vaskerommet. To av ungene har fått klesskap på vaskerommet så de får tøyet rett på plass. Men de to kan finne på å brette alt i tørketrommelen når den er ferdig, på eget inisjativ. Så da syns jeg st jeg kan legge det rett inn til de. Eldste barnet tar bærer opp tøyet sitt og ett barn til sitt og legger dette i skapet. Mitt og mannens bærer hun opp, men legger på senga slik at vi legger inn. Mannen har blitt flinkere med å finne vaskerommet han også i det siste, men er som oftes meg som er der. Jeg vasker ikke gulv, det gjør han. Vi delere på de fleste oppgaver. Jeg syns det er høyere å vaske tøy enn å vaske gulv feks, så vi har delt oss på endel ting. Summa sumarum deler vi ganske likt. Jeg gjør nok litt mer enn han, men det gjør ikke noe. Anonymous poster hash: 418f2...dbe Inisjativ?!?!??! Seriøst??? Anonymous poster hash: b76eb...dc2
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #30 Skrevet 4. november 2013 Jeg vasker, bretter og legger i kurv på vaskerommet. Tar å legger på plass mitt, minsten sitt (8 mnd), håndklær og annet felles, mannen og de to største tar det opp selv og legger på plass Anonymous poster hash: 08722...b65
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #31 Skrevet 4. november 2013 Jeg vasker, henger opp, bretter og legger på plass alt av klær. Mannen stryker og syr. Barna er foreløpig for små til å bidra. Anonymous poster hash: d5212...e63
Gjest thricane Skrevet 4. november 2013 #32 Skrevet 4. november 2013 Vi er to voksne som begge jobber fulltid, hvilket betyr at vi vasker våre egne klær selv. Hender jeg er grei og henger opp hans og motsatt, men det er absolutt ingen selvfølge.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 4. november 2013 #33 Skrevet 4. november 2013 (endret) Vi deler på klesvask, vi deler på å henge opp, ta ned og brette. Når han bretter mitt, må jeg brette 90 % av det på nytt, fordi han ikke bretter til riktig format slik at jeg får det inn i mine hyller. Men det sier jeg ikke noe om, og legge på plass vil jeg gjøre selv. Når han bretter sitt eget tar han det og legger det på plass i sine hyller, og jeg sjekker ikke hans hyllesystem. None of my business! Når jeg bretter, får han bunkene sine servert og legger selv gladelig på plass i hyllene sine. Barna er med på både vask, tørk og brett, og legger stort sett på plass sitt eget. Jentungen er også med på å legge på plass mitt, hun skjønner systemet. Klær som skal vaskes, må legges i skittentøyskurven, ellers blir det ikke vasket (ikke av meg, i alle fall). Mannen i HI er med andre ord en svært bortskjemt mann som pr. omgående bør gå i seg selv og be pent om unnskyldning og heller takke hjertelig for den store jobben hun gjør for ham. Endret 4. november 2013 av Hercule Poirot
smurfis Skrevet 4. november 2013 #34 Skrevet 4. november 2013 Jeg og mannen endte i en stor diskusjon i går, og vi har hatt den samme før. Kort fortalt. Jeg vasker alltid klær hos oss. Jeg sorterer, vasker, henger opp/tromler, bretter og serverer da mannen en pent brettet bunke nyvaskede klær på sin kommode rinelig kort tid etter at han la skitne klær til vask. Så til problemet. Mannen mener at ALLE andre også legger klærne på plass der de skal være i mannens hyller. Jeg mener servicen er utmerket som den er, og at voksne folk kan legge klærne sine inn i skapet, der de vil ha dem, selv. Jeg er ikke vant til at noen ordnet dette for meg, og så snart ungene blir større vil de måtte legge klærne inn i skap og skuffer selv. Så hvordan er dette hos dere? Mannen jobber mye og mener at dette er en del av "min jobb" og at jeg ikke gjør hele jobben når klærne ikke kommer helt på plass. Jeg synes han er kravstor og frekk som klager når han får klærne ferdig brettet i en pen stabel. Jeg jobber forøvrig 100%, er gravid og ordner det meste med hus og hjem. Er jeg urimelig? Anonymous poster hash: fcb1c...b97 Mannen vasker klær som oftest, vi deler på å brette sammen og vi legger våre egne klær i våre egne skuffer og skap. Jeg foretrekker å legge på plass barnas klær også for da blir det mindre rot :-)
Vilruge Skrevet 4. november 2013 #35 Skrevet 4. november 2013 Vi har også hver vår skittentøyskurv. Jeg vasker mitt eget og datteren vår sitt skittentøy. Han vasker sitt eget, og håndklær og sengetøy. Vi jobber fullt begge to, og har funnet en ordning som gjør at vi ikke krangler om husarbeid. Vi har bodd sammen i fem år, og jeg tror jeg har vasket noe av hans to-tre ganger (at jeg skal vaske en maskin med feks ull eller lignende og har plass til noe av hans også). Vi har til og med hvert vårt vaskemiddel
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. november 2013 #36 Skrevet 4. november 2013 Jeg gjør alt her. Han får beskjed om å vrenge de klærne han er glad i. Altså arbeidsklær er bare stress å måtte vrenge frem og tilbake. Han får ikke komme inn på vaskerommet med mindre jeg er akutt syk og han må henge opp klær som jeg ikke har fått gjort. Jeg vil ha det på min måte og takler ikke at håndklærne brettes feil vei og at klær brettes på vranga eller med mønsteret utover.. Gruer meg til barna skal være med å hjelpe til :/ Kan jo ikke være slik da.. Jeg legger på plass alles klær utenom storesøster. Jeg vil ikke rote i hennes skuffer, så da legger jeg det bare inn på hennes rom. Ellers får alle klærne sine på plass igjen. Men jeg jobber ikke og har ikke små barn. For øvrig er jeg enig med deg, han bør klare den jobben selv!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #37 Skrevet 4. november 2013 Jeg vasker og bretter. Stryke og legge på plass får han gjøre selv. Jeg jobber bare 50%, og han sikkert 200%, så skulle vel egentlig bare mangle at han får litt service :-) Anonymous poster hash: 13d3d...bdc
prekæs Skrevet 4. november 2013 #38 Skrevet 4. november 2013 Jobber noe mindre enn han, men det å legge sammen og legge på plass tar den av oss det faller seg naturlig for. Mao har jeg vask på snora eller i trommel før jeg går til kveldsvakt er det alltid på plass når jeg kommer hjem. Ingen diskusjon rundt dette.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #39 Skrevet 4. november 2013 Jøye med! Er du ansett som hushjelpen hans? Her vasker begge klær. Hadde mannen min hatt den holdningen din har, hadde han fått valget; enten legger du klærne din på plass selv, eller du får vaske klærne dine selv. Anonymous poster hash: 2cd8a...f18
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #40 Skrevet 4. november 2013 Vi deler på det. I dag har han brettet 4 kurver med klær, men mine ligger igjen i kurvene. Når jeg legger på plass Når jeg bretter legger jeg han inn i skapet. Han vet ikke hvor jeg vil ha mine klær så det syns jeg er greit. Din jobb? Hva er hans jobb i huset? Anonymous poster hash: 717c4...9a6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #41 Skrevet 4. november 2013 Jeg vasker bare klærne til de som ikke kan vaske selv. Ble møkk lei av å bli behandlet som ansatt i mitt eget hjem. 13 åringen har vasket sine egne klær fra hun var 10 og mannen måtte vaske egne klær før han flyttet. Det står ikke James k panna mi! Og dessuten... Det er så moro når tenåringen sier: jeg har jo ikke noen rene klær å ha på.. Da smiler jeg og sier: og hvem et skyld i det? Anonymous poster hash: 357ac...af7
Elsker livet Skrevet 4. november 2013 #42 Skrevet 4. november 2013 Jeg henger klærne på plass, men jeg er hjemmeværende og det er en del av "jobben" min.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #43 Skrevet 4. november 2013 her går det helt om hverandre, begge både vasker og tørker.. jeg foretrekker å brette selv, men mannen kan fint legge på plass både mitt og hans, og det kan jeg også Anonymous poster hash: b362f...443
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #44 Skrevet 4. november 2013 Jeg gjør alt med klesvasken, legger på plass i skapene til alle også. Men mannen gjør ALT av husarbeid ellers, inklusive lager middag hver dag, så da skulle det vel egentlig bare mangle. Vi prøvde en gang med at han skulle legge det på plass selv, for han syntes ikke jeg brettet det pent nok. Men da ble det liggende i en haug som bare vokste og vokste, så nå får han bare godta måten jeg gjør det på. Men han klager ikke da. Anonymous poster hash: 15902...c42
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #45 Skrevet 4. november 2013 Jeg tar meg av klesvask, han må brette og legge på plass sitt selv. Han tar seg av oppvask, jeg hjelper ham ved behov. Anonymous poster hash: 7e557...2ec
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #46 Skrevet 4. november 2013 Til vanlig er det jeg som tar meg av all klesvask, men mannen legger selvfølgelig på plass sine egne klær. Jeg vet da ikke hvor han har sokker og truser hen, like lite som jeg forventer at han skal ha oversikt over hvor jeg har tights og strømper. Anonymous poster hash: 47bbf...0d4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #47 Skrevet 4. november 2013 Her er det jeg som alltid har tatt alt som har med klesvaska å gjøre, men det er kun fordi jeg har mitt eget system. Legger også inn klærne for alle sammen. Ser ikke poenget med å legge klærne inn i 4 av 5 skap. Da tar jeg like så godt den siste også. MEN; hi: Jeg syns du skal stå på ditt! Holder 100% med deg her altså Anonymous poster hash: a885b...61b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #48 Skrevet 4. november 2013 Med tanke på at du jobber 100 % og tar det meste i huset samt er gravid så bør din mann minst jobbe 200% hvis det skal jevnes ut. Da jeg tviler på at din mann jobber 80 timer i uken så bør du spille ballen tilbake og si at hvis han er så smålig så tar du det ned på hans nivå, krev så en nøyaktig utregning av hvor mye dere jobber både utenfor hjemmet og i hjemmet og fordel oppgaver utfra den fordelingen. Sannsynligheten for at han kommer til å ende med en del mer jobb i hjemmet enn å legge inn sine egne klær er stor, og jeg tviler på at han ønsker å ta den sjansen. Hvis han så nekter en slik utregning kan du be han holde kjeft og prise seg lykkelig for at du er så grei som du er. Anonymous poster hash: c7cdd...90d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #49 Skrevet 4. november 2013 Vi har det akkurat slik som dere, og mannen klager selvfølgelig ikke!! Hadde han gjort det, hadde jeg blitt steike forbanna og bedt han vaske klærne selv!!!! Anonymous poster hash: 197e3...98c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #50 Skrevet 4. november 2013 Så morsomt med mange svar. Skjønner at det er mange måter å løse dette på, men godt å se at det ikke bare er jeg som er vrang. Det er nok slik at mannen fort jobber 60-80t på en uke, mot mine 40. Han eier og driver en egen bedrift. Men lønnen er jo deretter og han har fri i helgene. Jeg henter og leverer. Gjør alt med ungene. Han kan fort ikke få sett dem mand-fred. Han gjør også det meste utenfor huset. Biler, plenklipping etc. Og for å ha det klart så er det helt ok for meg å ta brorparten av hus og barn, disse årene hvor mannen jobber der han gjør. Det var et felles valg at han skulle satse der. Vi har også en som vasker gulv og flater hver 14. dag. Han mener derfor at "jeg har det så lett". Morsomt at så mange tror dette kommer av at mannen er en slabbedask og lat, når det egentlig er motsatt. Han er perfeksjonist på grensen mot tvangstanker vil jeg si. Han liker ikke at klærne ligger et sted som ikke er deres plass og der ergrer han at jeg ikke er like nøye som han, i alt jeg gjør. Jeg har tilbudt meg å hjelpe til ute, med plenklipping og div. men han vil helst gjøre det selv, for da blir det best Han er nok også grundig bortskjemt med en mor som var hjemme og vartet han og brødrene hele veien Uansett...takk for mange svar. Anonymous poster hash: fcb1c...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå