Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #51 Skrevet 23. oktober 2013 Svigerfaren kunne vel holdt øynene til seg selv. Selv om noen ammer så trenger man ikke se rett på... Jeg ammer diskret offentlig fordi jeg synes det er ubehagelig å blotte meg selv, men å gi et barn mat er alltid greit og man skal slippe å gjemme seg. Svigers smatter og spiser med åpen munn - skikkelig ekkelt spør du meg, men jeg ber dem ikke om å spise et annet sted av den grunn. På samme måte bør de som synes amming er ubehagelig bite det i seg, det er tross alt et lite menneske som får mat - det må være lov hvor som helst og når som helst som eldre barn/voksne mennesker kan spise. Anonymous poster hash: 8a317...61d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #52 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg synes du overreagerer. Og siden du visste fra tidligere at han kommenterte ammingen kunne du satt det utenfor hans synsfelt for å unngå en slik situasjon igjen. Jeg reagerer også på at du mener en nyfødt blir usikker fordi mor rødmer. Da mener jeg du tolker for mye inn i situasjonen. Anonymous poster hash: c2952...aed
Mamma_til_2 Skrevet 23. oktober 2013 #53 Skrevet 23. oktober 2013 så for meg Chandler i friends når jeg leste hovedinnlegg, svigerfar var sikkert ukomfortabel og kommentarene glipper bare ut, slapp av HI han mener ikke noe med det!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #54 Skrevet 23. oktober 2013 Når du viser at du er så trygg på situasjonen at du kan la ungen dra ot puppen på den måten og vise frem at det spruter ville jeg også regne med at du ikke hadde tatt deg nær av slike komentarer. Det ligger jo ikke noe negativt i dem. Anonymous poster hash: 11706...d05
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #55 Skrevet 23. oktober 2013 Litt utenfor akseptabelt, men neppe slemt eller slibrig, bare teit. Anonymous poster hash: caa04...09a
hønemor0408 Skrevet 23. oktober 2013 #56 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) men ikke sikkert svigerforeldrene dine syns det er noe hyggelig besøk heller hvis du skal " svinge" rundt med puppen hele langhelgen heller? kan være riktig så ubehagelig for dem! poenget mitt er at dette går begge veier....hvis jeg hadde hatt en baby som konstant henger i puppen så hadde jeg faktisk spurt på forhånd om det går greit for dem, ellers så hadde jeg faktisk vurdert å la være å reise og heller reise når babyen ikke er sååå glad i puppen lengre. man må ta hensyn til andre også selv om man ammer Ser du bruker uttrykk som "svinge med" og "slenge rundt med" puppen om amming. Lurer på hvordan du ammer jeg? Jeg synes hi sin svigerfar er klønete og teit, men tenker at reaksjonen på det klønete er avhengig av HIs egen bluferdighet. Hvis det ellers er greit for deg å amme sammen med andre, ikke la deg styre av ham! Til dere med ammesjal, en mørk krok osv, det er jo et helt greit valg, men den ærlige beskrivelsen av det er vel at det handler om dere selv? Å ta hensyn til andre er vel til en viss grad selvfølgelig for alle, men å måtte gjemme seg unna påstår jeg at handler mest om en selv og mindre om andre. Jeg ønsker ikke at den generelle lista skal ligge der rett og slett. å beklager! blottlegge puppen, ta frem puppen , legge frem brystet , lirke frem brystet ut av BH. var det penere ord for deg? jeg har ikke ammet før jeg ,men jeg vet i allefall at jeg kommer ikke til å "slenge" ut puppen for gud og hvermansen når jeg begynner med amming det gjøres hjemme det, og er jeg ute så kommer jeg til å gjemme meg litt unna da det er å vise respekt for andre mennesker. og ikke minst så syns jeg det er klein for min egen del og vil ikke sitte sånn så alle kan se på meg. og jeg har ofte tenkt det samme når jeg ser mødre sitter på cafeer å ammer i full offentlighet. er det ikke flaut når man vet at andre syns det er ekkelt? jeg syns ikke det er ekkelt å amme altså men jeg vet at andre syns ammede mødre i offentlighet er ekklt og noe man gjør for seg selv. og det er ganske mange jeg vet om som syns det. og aldri i verden om jeg hadde ammet foran svigerfar eller svoger. jeg har en sperre for det der altså Endret 23. oktober 2013 av hønemor0408
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #57 Skrevet 23. oktober 2013 Så la være å amme foran han da siden du tydeligvis ikke tåler kommentarer. Synes det var ganske harmløst! Makan til krasst svar. Fikk ikke til ammingen sjæl, eller? Må da kunne amme foran andre uten at de skal måtte se seg nødt til å kommentere brystvortene til den som ammer? Anonymous poster hash: 373fc...d67 Herregud, det er ikke Julia1984 som svarer krasst her, her er det DU som svarer frekt, surmaget og er veldig nærtakende .... Snakk om manglende selvinnsikt . Anonymous poster hash: 14ccf...cc3
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #58 Skrevet 23. oktober 2013 Hadde aldri ammet foran svigerfamilien min uansett. Ihvertfall ikke så puppen syntes Anonymous poster hash: ead97...80d
Iiiiik Skrevet 23. oktober 2013 #59 Skrevet 23. oktober 2013 å beklager! blottlegge puppen, ta frem puppen , legge frem brystet , lirke frem brystet ut av BH. var det penere ord for deg? jeg har ikke ammet før jeg ,men jeg vet i allefall at jeg kommer ikke til å "slenge" ut puppen for gud og hvermansen når jeg begynner med amming det gjøres hjemme det, og er jeg ute så kommer jeg til å gjemme meg litt unna da det er å vise respekt for andre mennesker. og ikke minst så syns jeg det er klein for min egen del og vil ikke sitte sånn så alle kan se på meg. og jeg har ofte tenkt det samme når jeg ser mødre sitter på cafeer å ammer i full offentlighet. er det ikke flaut når man vet at andre syns det er ekkelt? jeg syns ikke det er ekkelt å amme altså men jeg vet at andre syns ammede mødre i offentlighet er ekklt og noe man gjør for seg selv. og det er ganske mange jeg vet om som syns det. og aldri i verden om jeg hadde ammet foran svigerfar eller svoger. jeg har en sperre for det der altså Men jeg skjønner det bedre hvis du ikke har ammet før. Tror jeg også tenkte at det skulle være vanskeligere å amme fremfor andre før jeg fikk barn enn det faktisk var når barnet først var født. Når man må velge mellom å være hjemme hele tiden og å ta sjansen på å amme fremfor noen. Eller mellom å faktisk få snakket med dem som er på besøk eller å skjerme seg og barnet, da tror jeg man skjønner at det er forskjell på teori og praksis. Et sultent spedbarn har ikke evne til å vente og som mamma er det noen ganger også andre ting som skal gjøres eller andre ting man ønsker å gjøre. Jeg brukte sånne ammetopper hvor puppen kunne lirkes ut og når barnets hode da sperrer for utsikten, så er det svært begrenset hva andre kan se. En pupp er ikke ekkel og når man ammer er den heller ikke et seksuelt objekt, så for de fleste ammende mødre blir det mindre ubehagelig enn man kanskje forestiller seg. Kan hende kommer du også til å tenke annerledes om andre ammende kvinner når du selv er i gang enn du gjør nå.
Modesty Blaise. Skrevet 23. oktober 2013 #60 Skrevet 23. oktober 2013 men ikke sikkert svigerforeldrene dine syns det er noe hyggelig besøk heller hvis du skal " svinge" rundt med puppen hele langhelgen heller? kan være riktig så ubehagelig for dem! poenget mitt er at dette går begge veier....hvis jeg hadde hatt en baby som konstant henger i puppen så hadde jeg faktisk spurt på forhånd om det går greit for dem, ellers så hadde jeg faktisk vurdert å la være å reise og heller reise når babyen ikke er sååå glad i puppen lengre. man må ta hensyn til andre også selv om man ammer Ser du bruker uttrykk som "svinge med" og "slenge rundt med" puppen om amming. Lurer på hvordan du ammer jeg? Jeg synes hi sin svigerfar er klønete og teit, men tenker at reaksjonen på det klønete er avhengig av HIs egen bluferdighet. Hvis det ellers er greit for deg å amme sammen med andre, ikke la deg styre av ham! Til dere med ammesjal, en mørk krok osv, det er jo et helt greit valg, men den ærlige beskrivelsen av det er vel at det handler om dere selv? Å ta hensyn til andre er vel til en viss grad selvfølgelig for alle, men å måtte gjemme seg unna påstår jeg at handler mest om en selv og mindre om andre. Jeg ønsker ikke at den generelle lista skal ligge der rett og slett. å beklager!blottlegge puppen, ta frem puppen , legge frem brystet , lirke frem brystet ut av BH. var det penere ord for deg? jeg har ikke ammet før jeg ,men jeg vet i allefall at jeg kommer ikke til å "slenge" ut puppen for gud og hvermansen når jeg begynner med amming det gjøres hjemme det, og er jeg ute så kommer jeg til å gjemme meg litt unna da det er å vise respekt for andre mennesker. og ikke minst så syns jeg det er klein for min egen del og vil ikke sitte sånn så alle kan se på meg. og jeg har ofte tenkt det samme når jeg ser mødre sitter på cafeer å ammer i full offentlighet. er det ikke flaut når man vet at andre syns det er ekkelt? jeg syns ikke det er ekkelt å amme altså men jeg vet at andre syns ammede mødre i offentlighet er ekklt og noe man gjør for seg selv. og det er ganske mange jeg vet om som syns det. og aldri i verden om jeg hadde ammet foran svigerfar eller svoger. jeg har en sperre for det der altså Hvis du ikke har ammet før så kan du egentlig ikke si hva du kommer til å gjøre. Jeg har også tenkt at jeg ikke kom til å amme i all offentlighet, ikke fordi jeg syns det er flaut, men litt av hensyn til de rundt meg, spesielt ute blandt ukjente mennesker. Men seriøst, er man f.eks på et kjøpesenter og du har et stk gråtende baby, som du vet er sulten, ja da drar man frem puppen og gir barnet mat! Jeg syns det er mye mindre flaut enn og ubehaglig enn å la barnet gråte og være utilpass....
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 23. oktober 2013 #61 Skrevet 23. oktober 2013 Hehe jeg må bare le litt jeg, det høres ut som svigerfar har en helt typisk guttemanneinnstilling til hele saken, liksom fascinert over den tekniske biten...slik hankjønn ofte blir over alt mulig rart, biler, tv, stereo osv...hørtes mest ut som han ble fascinert på en veldig lite seksuell måte altså. Og så bet han seg sikkert i tungen etterpå Men nå vet du jo at han kommer med sånne kommentarer, så nå kan du jo unngå det i fremtiden ved å legge en klut over eller lignende
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #62 Skrevet 23. oktober 2013 Det stemmer nok at ikke alle menn i bestefarsalder er vant til å se amming. Ikke alle kvinner i den generasjonen heller for den saks skyld. Det kan som flere har sagt føre til at det kommer noen rare utsagn.Så klart ammende mødre skal ta hensyn og det tror jeg de fleste gjør også. Syns bare det blir så dumt hvis det å amme blir så veldig privat at det på en måte går foran barnets behov for mat. I verste fall vil det føre til at mødre blir tvunget til å holde seg innendørs og amming blir enda mer mystisk...vi går tilbake i tid og spedbarnsmødre blir isolert med de negative konsekvenser det kan gå for helsa. Ja, for ammesjal er så fryktelig vanskelig liksom... Anonymous poster hash: 300a3...617 I min verden er ammesjal unødvendig og det reneste tøv, fullt mulig å amme diskret uten ammesjal. Har jeg dradd frem ammesjal på besøk til svigers tror jeg de har ledd seg i hjæl, særlig svigerfar.Er det virkelig noe som heter ammesjal , trodde det var tull på linje med fødekjole.... Da lurer jeg litt på humoren i huset. Et ammesjal er da det samme som et vanlig sjal eller teppe, det er bare for å dekke seg til litt, slik at man ikke skal sjenere andre. Tydelig at egoismen råder det sekundet man presser ut en unge. Huff... Anonymous poster hash: 300a3...617
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #63 Skrevet 23. oktober 2013 Når jeg er alene med babyen, da er det verdens mest naturlige ting å legge babyen til brystet for mat. Men jeg får litt "panikk" enda, når jeg ammer offentlig. På en benk i en krok, hos venner, familie osv. Vet ikke hvorfor, men tror det er fordi jeg er usikker på meg selv. Og hadde jeg skulle ammet baby og satt alene med svigerfar, og han hadde sagt noe slikt... Da hadde jeg blitt flau og sjenert for all evig tid etterpå. Jeg hadde ikke syns det hadde vært greit! :/ Hjemme med mannen ammes det overalt. Men ute blant folk dekker jeg meg til med sjal, teppe, klut eller setter meg på et ammerom om det er ledig. Anonymous poster hash: f230c...41f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #64 Skrevet 23. oktober 2013 Godt mulig at svigerfaren din bare valgte feil ord. Hvis du ellers har et godt forhold til ham bør du nok forsøke å glemme hele greien. Hvis du ellers har et dårlig forhold til ham, får du unngå å amme der han er til stede. Jeg synes alle bør ha rett til å amme hvor som helst, men jeg har selv følt at noen situasjoner har blitt ubehagelige pga andres oppførsel/kommentarer når jeg har ammet. Og for de som lurer, så har jeg aldri pleid å slenge frem puppene når jeg har ammet, både for meg og ungene har det vært greiest å sitte i fred, men det er ikke alltid mulig å få til. Babyer blir sultne når de blir sultne, dermed må man av og til amme på upraktiske steder. Hvis noen inviterer mor & barn på besøk så får de legge til rette for at moren kan gi barnet mat. Og hvis man er på besøk hos noen som ammer så får man gå ut hvis man ikke klarer å kontrollere hva man sier. Anonymous poster hash: 9ee14...413
Hjertefru Skrevet 23. oktober 2013 #65 Skrevet 23. oktober 2013 Det stemmer nok at ikke alle menn i bestefarsalder er vant til å se amming. Ikke alle kvinner i den generasjonen heller for den saks skyld. Det kan som flere har sagt føre til at det kommer noen rare utsagn.Så klart ammende mødre skal ta hensyn og det tror jeg de fleste gjør også. Syns bare det blir så dumt hvis det å amme blir så veldig privat at det på en måte går foran barnets behov for mat. I verste fall vil det føre til at mødre blir tvunget til å holde seg innendørs og amming blir enda mer mystisk...vi går tilbake i tid og spedbarnsmødre blir isolert med de negative konsekvenser det kan gå for helsa. Ja, for ammesjal er så fryktelig vanskelig liksom... Anonymous poster hash: 300a3...617 I min verden er ammesjal unødvendig og det reneste tøv, fullt mulig å amme diskret uten ammesjal. Har jeg dradd frem ammesjal på besøk til svigers tror jeg de har ledd seg i hjæl, særlig svigerfar.Er det virkelig noe som heter ammesjal , trodde det var tull på linje med fødekjole.... Da lurer jeg litt på humoren i huset. Et ammesjal er da det samme som et vanlig sjal eller teppe, det er bare for å dekke seg til litt, slik at man ikke skal sjenere andre. Tydelig at egoismen råder det sekundet man presser ut en unge. Huff... Anonymous poster hash: 300a3...617 Hallo... Egoistisk å ikke bruke ammesjal!? Javel.......får vel bare fortsette å være egoist da. Funker for mæ.....!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #66 Skrevet 23. oktober 2013 Det stemmer nok at ikke alle menn i bestefarsalder er vant til å se amming. Ikke alle kvinner i den generasjonen heller for den saks skyld. Det kan som flere har sagt føre til at det kommer noen rare utsagn.Så klart ammende mødre skal ta hensyn og det tror jeg de fleste gjør også. Syns bare det blir så dumt hvis det å amme blir så veldig privat at det på en måte går foran barnets behov for mat. I verste fall vil det føre til at mødre blir tvunget til å holde seg innendørs og amming blir enda mer mystisk...vi går tilbake i tid og spedbarnsmødre blir isolert med de negative konsekvenser det kan gå for helsa. Ja, for ammesjal er så fryktelig vanskelig liksom... Anonymous poster hash: 300a3...617 I min verden er ammesjal unødvendig og det reneste tøv, fullt mulig å amme diskret uten ammesjal. Har jeg dradd frem ammesjal på besøk til svigers tror jeg de har ledd seg i hjæl, særlig svigerfar.Er det virkelig noe som heter ammesjal , trodde det var tull på linje med fødekjole.... Da lurer jeg litt på humoren i huset. Et ammesjal er da det samme som et vanlig sjal eller teppe, det er bare for å dekke seg til litt, slik at man ikke skal sjenere andre. Tydelig at egoismen råder det sekundet man presser ut en unge. Huff... Anonymous poster hash: 300a3...617 Hallo... Egoistisk å ikke bruke ammesjal!? Javel.......får vel bare fortsette å være egoist da. Funker for mæ.....! Det går an å ta hensyn! Det er det jeg vil frem til! Man VET at folk kan bli støtt av å plutselig få ammende bryster i fjeset (IKKE BOKSTAVELIG!) så da går det vel an å trekke seg litt tilbake og eventuelt bruke et pledd/sjal til å dekke seg litt til? DET ER IKKE VANSKELIG! Anonymous poster hash: 300a3...617
hønemor0408 Skrevet 23. oktober 2013 #67 Skrevet 23. oktober 2013 javel....så fordi jeg ikke har ammet før så kan du/dere fortelle meg at jeg kommer til å gjøre annerledes da altså. jeg jeg blir litt irritert over å bli "satt i bås" og ikke vet hva jeg snakker om fordi jeg ikke har barn eller ammet. jeg VET jeg ikke kommer til å amme på en restaurant eller cafe med mindre jeg sitter bortgjemt i et hjørne eller noe sånt. og jeg kommer absolutt til å amme hos svigers eller venner, men jeg kommer til å skjerme meg selv så godt jeg kan og jeg skal sørge for at ikke pupper eller melkesprut syns. og selfølgelig vet jeg at hvis et barn er sultent så må det få mat med en gang, men er jeg i byen så vil jeg gå et sted jeg sitter litt for meg selv eller til et ammehjørne. og selfølgelig dekke meg til med en klut,teppe o.l. det er derfor det er ammehjørne for å skjerme seg selv og andre fordi mange mennesker syns det er svært upassende å ekkelt at ammede tar seg til rette hvor som helst. neida....pupper er ikke ekkelt men for noen er det svært ekkelt og upassende å sitte ved siden av en som ammer. jeg er en av dem og sånn er det bare, og jeg kommer aldri til å gjøre det selv med fremmede folk tilstede. det er helt unaturlig for meg men folk er forskjellige!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #68 Skrevet 23. oktober 2013 javel....så fordi jeg ikke har ammet før så kan du/dere fortelle meg at jeg kommer til å gjøre annerledes da altså. jeg jeg blir litt irritert over å bli "satt i bås" og ikke vet hva jeg snakker om fordi jeg ikke har barn eller ammet. jeg VET jeg ikke kommer til å amme på en restaurant eller cafe med mindre jeg sitter bortgjemt i et hjørne eller noe sånt. og jeg kommer absolutt til å amme hos svigers eller venner, men jeg kommer til å skjerme meg selv så godt jeg kan og jeg skal sørge for at ikke pupper eller melkesprut syns. og selfølgelig vet jeg at hvis et barn er sultent så må det få mat med en gang, men er jeg i byen så vil jeg gå et sted jeg sitter litt for meg selv eller til et ammehjørne. og selfølgelig dekke meg til med en klut,teppe o.l. det er derfor det er ammehjørne for å skjerme seg selv og andre fordi mange mennesker syns det er svært upassende å ekkelt at ammede tar seg til rette hvor som helst. neida....pupper er ikke ekkelt men for noen er det svært ekkelt og upassende å sitte ved siden av en som ammer. jeg er en av dem og sånn er det bare, og jeg kommer aldri til å gjøre det selv med fremmede folk tilstede. det er helt unaturlig for meg men folk er forskjellige! Husk at her kan man ikke ha egne preferanser og væremåter vet du. Man har ikke egen smak og egne ønsker, men må følge alle andres måter å gjøre ting på. Husker jeg ble uthengt her fordi jeg sa jeg aldri kommmer til å kalle ungen min for kongelige titler, eller kjøpe klær og utstyr med prins/prinsesse krotet overalt. Det kom jeg såvisst til å gjøre ja, måtte bare vente å se. Finnes fortsatt ikke en ting her med prins på og han blir ikke titulert det, så nei.. Kan egentlig bare le av hvor lite reflektert enkelte fremstår, bedrevitere vet alt vettu. Du "må" nok bare tvinge deg til å være en annen enn du er gitt. Anonymous poster hash: ef4e1...95f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #69 Skrevet 23. oktober 2013 javel....så fordi jeg ikke har ammet før så kan du/dere fortelle meg at jeg kommer til å gjøre annerledes da altså. jeg jeg blir litt irritert over å bli "satt i bås" og ikke vet hva jeg snakker om fordi jeg ikke har barn eller ammet. jeg VET jeg ikke kommer til å amme på en restaurant eller cafe med mindre jeg sitter bortgjemt i et hjørne eller noe sånt. og jeg kommer absolutt til å amme hos svigers eller venner, men jeg kommer til å skjerme meg selv så godt jeg kan og jeg skal sørge for at ikke pupper eller melkesprut syns. og selfølgelig vet jeg at hvis et barn er sultent så må det få mat med en gang, men er jeg i byen så vil jeg gå et sted jeg sitter litt for meg selv eller til et ammehjørne. og selfølgelig dekke meg til med en klut,teppe o.l. det er derfor det er ammehjørne for å skjerme seg selv og andre fordi mange mennesker syns det er svært upassende å ekkelt at ammede tar seg til rette hvor som helst. neida....pupper er ikke ekkelt men for noen er det svært ekkelt og upassende å sitte ved siden av en som ammer. jeg er en av dem og sånn er det bare, og jeg kommer aldri til å gjøre det selv med fremmede folk tilstede. det er helt unaturlig for meg men folk er forskjellige! Jeg synes det er ekkelt å spise i nærheten av folk som ikke eier normal bordskikk. Blir kvalm av det, men kan ikke forvise dem til en smattekrok eller kreve at de bruker et smattesjal for å skjule det... Blir litt oppgitt av dette maset om at noen synes amming er ekkelt. Synd for dem. Anonymous poster hash: 8a317...61d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #70 Skrevet 23. oktober 2013 javel....så fordi jeg ikke har ammet før så kan du/dere fortelle meg at jeg kommer til å gjøre annerledes da altså. jeg jeg blir litt irritert over å bli "satt i bås" og ikke vet hva jeg snakker om fordi jeg ikke har barn eller ammet. jeg VET jeg ikke kommer til å amme på en restaurant eller cafe med mindre jeg sitter bortgjemt i et hjørne eller noe sånt. og jeg kommer absolutt til å amme hos svigers eller venner, men jeg kommer til å skjerme meg selv så godt jeg kan og jeg skal sørge for at ikke pupper eller melkesprut syns. og selfølgelig vet jeg at hvis et barn er sultent så må det få mat med en gang, men er jeg i byen så vil jeg gå et sted jeg sitter litt for meg selv eller til et ammehjørne. og selfølgelig dekke meg til med en klut,teppe o.l. det er derfor det er ammehjørne for å skjerme seg selv og andre fordi mange mennesker syns det er svært upassende å ekkelt at ammede tar seg til rette hvor som helst. neida....pupper er ikke ekkelt men for noen er det svært ekkelt og upassende å sitte ved siden av en som ammer. jeg er en av dem og sånn er det bare, og jeg kommer aldri til å gjøre det selv med fremmede folk tilstede. det er helt unaturlig for meg men folk er forskjellige! Ja, folk er forskjellige! Og det er forskjell på hva man tror og hvordan det blir. Er ingen her som har sagt at alt må bli forskjellig og àt du sikkert kommer til å ta frem puppen overalt. Syns du overreagerer. Anonymous poster hash: caa04...09a
hønemor0408 Skrevet 23. oktober 2013 #71 Skrevet 23. oktober 2013 javel....så fordi jeg ikke har ammet før så kan du/dere fortelle meg at jeg kommer til å gjøre annerledes da altså. jeg jeg blir litt irritert over å bli "satt i bås" og ikke vet hva jeg snakker om fordi jeg ikke har barn eller ammet. jeg VET jeg ikke kommer til å amme på en restaurant eller cafe med mindre jeg sitter bortgjemt i et hjørne eller noe sånt. og jeg kommer absolutt til å amme hos svigers eller venner, men jeg kommer til å skjerme meg selv så godt jeg kan og jeg skal sørge for at ikke pupper eller melkesprut syns. og selfølgelig vet jeg at hvis et barn er sultent så må det få mat med en gang, men er jeg i byen så vil jeg gå et sted jeg sitter litt for meg selv eller til et ammehjørne. og selfølgelig dekke meg til med en klut,teppe o.l. det er derfor det er ammehjørne for å skjerme seg selv og andre fordi mange mennesker syns det er svært upassende å ekkelt at ammede tar seg til rette hvor som helst. neida....pupper er ikke ekkelt men for noen er det svært ekkelt og upassende å sitte ved siden av en som ammer. jeg er en av dem og sånn er det bare, og jeg kommer aldri til å gjøre det selv med fremmede folk tilstede. det er helt unaturlig for meg men folk er forskjellige! Ja, folk er forskjellige! Og det er forskjell på hva man tror og hvordan det blir. Er ingen her som har sagt at alt må bli forskjellig og àt du sikkert kommer til å ta frem puppen overalt. Syns du overreagerer. Anonymous poster hash: caa04...09a jeg syns ikke det er å overreagere når man støtt og stadig hører at du forandrer nok mening når du først får unge selv ikke første gang jeg leser det her inne i løpet av tiden jeg har vært her, og ikke minst blant venner og familie. hadde folk bare sluttet med "jeg vet for jeg har barn selv, så bare vent du". jeg tror ikke, jeg VET jeg ikke kommer til å gjøre det og så enkelt og greit er det. det er som en anonym sa over her, det er snakk om hensyn for andre mennesker og ikke minst respekt. jeg forandrer ikke min være måte på å bli hensynsløs fordi jeg ammer!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #72 Skrevet 23. oktober 2013 Det stemmer nok at ikke alle menn i bestefarsalder er vant til å se amming. Ikke alle kvinner i den generasjonen heller for den saks skyld. Det kan som flere har sagt føre til at det kommer noen rare utsagn. Så klart ammende mødre skal ta hensyn og det tror jeg de fleste gjør også. Syns bare det blir så dumt hvis det å amme blir så veldig privat at det på en måte går foran barnets behov for mat. I verste fall vil det føre til at mødre blir tvunget til å holde seg innendørs og amming blir enda mer mystisk...vi går tilbake i tid og spedbarnsmødre blir isolert med de negative konsekvenser det kan gå for helsa. Spedbarnsmødre blir nok ikke isolert, de begynner nok bare med mme. Mye mer akseptabelt enn å amme, og ikke støter det noen heller! Anonymous poster hash: 2884a...134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå