Gå til innhold

Svigerfar sa til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig "unormal folkeskikk" å gi mat til en liten baby? :o

Nei, men det er unormalt å slenge puppene rundt med andre til stedet. Man kan gjøre det diskret.

Anonymous poster hash: 300a3...617

*Tilstede. Autocorrekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde reagert veldig om min svigerfar hadde sagt noe sånt. Veldig upassende!

Anonymous poster hash: daadf...e61

Skrevet

Aner ikke hvordan type han er , men tipper han prøvde å være morsom. 

Hadde du syntes det var like rart om svigermor sa det?

Anonymous poster hash: ea409...1bd
Skrevet

Garantert harmløst, men likevel drøyt. Jeg hadde blitt irritert over at han ikke viste nok respekt til å ikke se på puppene mine!

Skrevet

Nei, men det er unormalt å slenge puppene rundt med andre til stedet. Man kan gjøre det diskret.

Vi skal på besøk til svigerforeldrene mine nå i en langhelg og vi har en 7 uker gammel baby som henger i puppen konstant.

Mener du da at det er helt normalt at jeg skal gå et annet sted når hun skal spise?

Da er det godt at de faktisk har 2 stuer, for da kommer jeg til å sitte alene i den ene hele helgen for å være sikker på at jeg ikke støter noen hvis jeg skal følge dine lure ideer.... :P

Høres ordentlig hyggelig ut!

Skrevet (endret)

Vi skal på besøk til svigerforeldrene mine nå i en langhelg og vi har en 7 uker gammel baby som henger i puppen konstant.

Mener du da at det er helt normalt at jeg skal gå et annet sted når hun skal spise?

Da er det godt at de faktisk har 2 stuer, for da kommer jeg til å sitte alene i den ene hele helgen for å være sikker på at jeg ikke støter noen hvis jeg skal følge dine lure ideer.... :P

men ikke sikkert svigerforeldrene dine syns det er noe hyggelig besøk heller hvis du skal " svinge" rundt med puppen hele langhelgen heller? :)

kan være riktig så ubehagelig for dem!

poenget mitt er at dette går begge veier....hvis jeg hadde hatt en baby som konstant henger i puppen så hadde jeg faktisk spurt på forhånd om det går greit for dem, ellers så hadde jeg faktisk vurdert å la være å reise og heller reise når babyen ikke er sååå glad i puppen lengre.

man må ta hensyn til andre også selv om man ammer :)

Endret av hønemor0408
Skrevet

Jammen stakkars svigerfar da! Han vet sikkert ikke hvor han skal se! Og vil jo sikkert ikke være uhøflig og bare gå heller. Er langt mer normalt at den som skal amme trekker seg litt unna dersom hun vil være alene å amme enn at alle andre må gå... Min første baby lå rolig og diet i månedsvis så han ammet jeg både her og der (iført ammetopp og gjerne en klut delvis over, for både egen og andres skyld). Men nr 2 som er en langt mer urolig type ammer jeg ikke foran andre. Har da ikke lyst til å flashe brystene mine til hvem som helst... Kan selv bli litt satt ut over venninner som ammer, hvertfall om de ikke har ammetøy og store bryster. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal se :P

Anonymous poster hash: 69fa4...ef1
Skrevet

men ikke sikkert svigerforeldrene dine syns det er noe hyggelig besøk heller hvis du skal " svinge" rundt med puppen hele langhelgen heller? :)

poenget mitt er at dette går begge veier....hvis jeg hadde hatt en baby som konstant henger i puppen så hadde jeg faktisk spurt på forhånd om det går greit for dem, ellers så hadde jeg faktisk vurdert å la være å reise og heller reise når babyen ikke er sååå glad i puppen lengre.

Det regner jeg med at de er helt klar over når de velger å ha besøk av noen med en liten baby.

Velger man å oppholde seg i nærheten av noen med små barn, så må man nesten ta akkurat amming som en selvfølge.

Skrevet

Må si jeg er litt forundret over holdninger til ammende mødre i denne tråden. Det er jo snakk om amming foran nær familie, ikke offentlig engang. Hva er egentlig problemet??

Skrevet

Greit at du ammet foran han. Men hadde kanskje dekket meg litt til.

Anonymous poster hash: ba6b9...00e
Skrevet

Jeg tenker at om du vet at svigerfar har for vane å kommentere alt opp og ned så kan man f eks trekke seg litt unna når man skal amme.

Jeg personlig syns ikke noe om å amme foran folk på den måten. Da dnur jeg meg hvertfall litt med ryggen til for at det ikke er fritt innsyn til mine bryster.kan heller snu meg til igjen når ungen har fått tak og hodet dekker for brystet. At svigerfar, eller min egen far for den saks skyld skulle sett hele brystvorta mi er helt utenkelig!!! Æsj.. :P..

Skrevet

Må si jeg er litt forundret over holdninger til ammende mødre i denne tråden. Det er jo snakk om amming foran nær familie, ikke offentlig engang. Hva er egentlig problemet??

Selv om det er nær familie sier det jo ikke noe om forholdet mellom svigerfar og svigerdatter da.... man sitter jo ikke bare med puppa ute fordi det er nær familie "på papiret"...

Skrevet

Han visste sikkert ikke hva han skulle si bare :) Flere mannfolk har det slik. Naboen vår var på besøk med sin nyfødte og spurte om det var greit hun amma. Jeg sa ja for jeg synes det er helt naturlig, men stakkars mannen min :P Han hadde jo kun sett meg amme for et par år siden så han ble skikkelig ubekvem og turte ikke ta øya vekk fra tven :P

Skrevet

Det regner jeg med at de er helt klar over når de velger å ha besøk av noen med en liten baby.

Velger man å oppholde seg i nærheten av noen med små barn, så må man nesten ta akkurat amming som en selvfølge.

vel, for meg er det ikke en selvfølge å amme foran andre, da jeg mener man skal ta hensyn til andre rundt seg.

syns ikke ammede har full rett til å gjøre det de vil kun fordi de har mat i puppen :)

hadde svigers syns det var ubehagelig at jeg ammet foran dem så hadde jeg tatt hensyn til det og gått unna uten å tenke noe mer på det.

hadde det brydd meg så hadde jeg ikke reist, enkelt å greit.

jeg hadde følt meg rett og slett brydd jeg hvis jeg skal amme foran folk, så takk og lov at flere og flere sentre har ammehjørne.

jeg ønsker å skjerme meg selv og andre da jeg vet enkelte blir brydd av det. :)

Skrevet

Personlig hadde jeg ikke likt det om min svigerfar sa noe slikt til meg..Jeg ammet stort sett overalt, men det betyr ikke at jeg slengte puppene over alt eller ikke tok hensyn. 

Skrevet

Forundret jeg også. Man må da tåle at folk har forskjellige sperrer, uansett. Kan du ikke bare respektere at andre mennesker har andre meninger enn deg? Jeg ser på amming som noe privat mellom meg og baby, og jeg blir brydd og utilpass om noen ammer åpenlyst foran meg.

Skrevet

eg forstår deg veldig godt. hadde følt det veldig ubehagelig om Svigerfar hadde kommentert brysta mine.

følte du at han meinte noko seksuelt? er det det som gjer deg uroleg?

eg klandrer ikkje deg for å amma med familie, men kanskje lurt å vera litt diskret? eg har sikkert amma med Svigerfar i stova, men eg ville ikkje hatt anna om det kun var oss to, blir plutselig litt intimt då.

kva var settinga? kan det vera at det kom litt brått på han, han blei ukomfortabel med å sjå svigerdattera sine bryst, ein teit kommentar datt. ut, og så var han redd han hadde sagt noko feil og dermed heiv på ein til om at det var flott for å henta seg inn?

eg seier alt mulig til mannen min. hadde sagt det :)

Skrevet

Så la være å amme foran han da siden du tydeligvis ikke tåler kommentarer. Synes det var ganske harmløst!

Makan til krasst svar. Fikk ikke til ammingen sjæl, eller?

Må da kunne amme foran andre uten at de skal måtte se seg nødt til å kommentere brystvortene til den som ammer?

Anonymous poster hash: 373fc...d67

Nei vet du meg hva! Her er jeg enig med Julia 84. Hu har "brent" seg før på kommentarer (som forøvrig virker helt harmløse på meg) fra svigerfar på sykehuset. Det logiske er jo å amme i enerom neste gang hvis man liksom er så plaget!

Anonymous poster hash: ef4e1...95f

Skrevet

Jeg ammet kun foran barnefar, min mor og mine venninner. Aldri foran min far eller andre menn. Skjønner at du reagerte. Ikke alle er konfertable med kroppen på den måten.

Anonymous poster hash: 6b8be...7d4

Skrevet

Det stemmer nok at ikke alle menn i bestefarsalder er vant til å se amming. Ikke alle kvinner i den generasjonen heller for den saks skyld. Det kan som flere har sagt føre til at det kommer noen rare utsagn.

Så klart ammende mødre skal ta hensyn og det tror jeg de fleste gjør også. Syns bare det blir så dumt hvis det å amme blir så veldig privat at det på en måte går foran barnets behov for mat. I verste fall vil det føre til at mødre blir tvunget til å holde seg innendørs og amming blir enda mer mystisk...vi går tilbake i tid og spedbarnsmødre blir isolert med de negative konsekvenser det kan gå for helsa.

Skrevet

Det stemmer nok at ikke alle menn i bestefarsalder er vant til å se amming. Ikke alle kvinner i den generasjonen heller for den saks skyld. Det kan som flere har sagt føre til at det kommer noen rare utsagn.

Så klart ammende mødre skal ta hensyn og det tror jeg de fleste gjør også. Syns bare det blir så dumt hvis det å amme blir så veldig privat at det på en måte går foran barnets behov for mat. I verste fall vil det føre til at mødre blir tvunget til å holde seg innendørs og amming blir enda mer mystisk...vi går tilbake i tid og spedbarnsmødre blir isolert med de negative konsekvenser det kan gå for helsa.

Ja, for ammesjal er så fryktelig vanskelig liksom...  :rolleyes:

Skrevet

Det stemmer nok at ikke alle menn i bestefarsalder er vant til å se amming. Ikke alle kvinner i den generasjonen heller for den saks skyld. Det kan som flere har sagt føre til at det kommer noen rare utsagn.Så klart ammende mødre skal ta hensyn og det tror jeg de fleste gjør også. Syns bare det blir så dumt hvis det å amme blir så veldig privat at det på en måte går foran barnets behov for mat. I verste fall vil det føre til at mødre blir tvunget til å holde seg innendørs og amming blir enda mer mystisk...vi går tilbake i tid og spedbarnsmødre blir isolert med de negative konsekvenser det kan gå for helsa.

Ja, for ammesjal er så fryktelig vanskelig liksom...  :rolleyes:Anonymous poster hash: 300a3...617
I min verden er ammesjal unødvendig og det reneste tøv, fullt mulig å amme diskret uten ammesjal. Har jeg dradd frem ammesjal på besøk til svigers tror jeg de har ledd seg i hjæl, særlig svigerfar.

Er det virkelig noe som heter ammesjal , trodde det var tull på linje med fødekjole.... :D

Skrevet

Jeg synes det hadde vært ubehagelig hvis svigerfar sa slikt til meg. Og jeg forbeholder meg retten til å gi babyen mat hvor fanden jeg vil! Man trenger nødvendigvis ikke flashe hele puppen, men noen ganger er det ikke like lett å skjule hele sulamitten.

Anonymous poster hash: a5567...614

Skrevet

Ser du bruker uttrykk som "svinge med" og "slenge rundt med" puppen om amming. Lurer på hvordan du ammer jeg?

Jeg synes hi sin svigerfar er klønete og teit, men tenker at reaksjonen på det klønete er avhengig av HIs egen bluferdighet. Hvis det ellers er greit for deg å amme sammen med andre, ikke la deg styre av ham!

Til dere med ammesjal, en mørk krok osv, det er jo et helt greit valg, men den ærlige beskrivelsen av det er vel at det handler om dere selv? Å ta hensyn til andre er vel til en viss grad selvfølgelig for alle, men å måtte gjemme seg unna påstår jeg at handler mest om en selv og mindre om andre. Jeg ønsker ikke at den generelle lista skal ligge der rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...