Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg satt og amma min nyfødte og babyen likesom dro i brystvorten i det hun slapp, så brystvorten ble skikkelig lang, hvorpå svigerfar utbryter: "ser man det, voldsomme saker. Flotte saker!" Jeg syns det var DRIIIITflaut og ekkelt. Ble skikkelig satt ut og flau og babyen ble veldig usikker siden den så opp på meg og det røde aniktet mitt. ER dette akseptabelt av en svigerfar? Jeg syns det er ubehagelige å amme foran andre i utgangspunktet, og har ingen planer om å fortsette dersom folk skal studere brystvortene mine så nøye. Har ikke turt å si noe til mannen min, jeg..Var bare jeg og svigerfar i stua akkurat da. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 373fc...d67
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Take a chill-pill sier jeg bare Anonymous poster hash: b2843...95d
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Hahaha! Jeg ville ledd, og sagt meg enig! Herligland, ikke ta deg så nær! Virker ikke som det var ment stygt, akkurat Anonymous poster hash: 9f66b...d02
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Syns ikke noe på mennesker som stirrer på ammende egentlig.... Anonymous poster hash: 4bb08...5a3
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 han sa også: "jøss, som de spruter". Sa det på sykehuset. Synes det er drøye uttalelser og syns det er rart jeg er den eneste som syns å reagere på det her..hehe hi Anonymous poster hash: 373fc...d67
det er berre mordi Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Det er sikkert ein av dei som ikkje heilt veit kva han skal seie, og dermed endar han ofte opp med å seie dei heilt feile tinga;) Litt sjarmerande, og sikkert minst like ekkelt for han;)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 han er vel bare fasinert over hva kvinnekroppen kan klare!kanskje husker han ingenting fra da hans barn var små,eller brydde seg. Anonymous poster hash: 7041d...e9d
Gjest Julia1984 Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Så la være å amme foran han da siden du tydeligvis ikke tåler kommentarer. Synes det var ganske harmløst!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Så la være å amme foran han da siden du tydeligvis ikke tåler kommentarer. Synes det var ganske harmløst! Makan til krasst svar. Fikk ikke til ammingen sjæl, eller? Må da kunne amme foran andre uten at de skal måtte se seg nødt til å kommentere brystvortene til den som ammer? Anonymous poster hash: 373fc...d67
Kyllingbein Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 Haha. Litt kleint, men harmløst synes jeg. Noen sier bare de utroligste ting. Spørs jo hva slags type han er og hvilke tilnærmelser han gjør ellers, men ut fra de to episodene du beskriver så er det bare litt kleint. Og morsomt.
Somewhere over the rainbow Skrevet 22. oktober 2013 #11 Skrevet 22. oktober 2013 He he...er ikke alle som takler å se ammende kvinner... så da kan det komme litt av hvert av kommentarer....:-) neste gang får du sette deg i eget rom når svigerfar er på besøk :-)
Fruen i huset Skrevet 22. oktober 2013 #12 Skrevet 22. oktober 2013 Ofte er det ikke uttalelsene man reagerer på, men personen. Hadde svigerfar sagt det hadde jeg bare ledd. Hadde derimot min svoger sagt det.. da blir jeg SINT! Han kommenterte at jeg satt og ammet en gang, mens hans smilte og kikket veldig på puppene mine.. Jeg fikk helt noia!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #13 Skrevet 22. oktober 2013 For det første: Ekle kommentarer. For det andre: Hvorfor i all verden ammer du foran svigerfar?? Anonymous poster hash: 300a3...617
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #14 Skrevet 22. oktober 2013 Æsj! Hadde i hvertfall gått unna han når jeg skulle amme. Anonymous poster hash: aaff0...21a
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 22. oktober 2013 #15 Skrevet 22. oktober 2013 Forstår at du blir ubekvem med det HI, jeg trivdes ikke med å amme foran folk jeg heller, og når svigerfar (dagen etter fødselen til jenta) sitter der å ser på at jeg ammer, og utbryter "sjekk den stråla". så fant jeg det som en helt forskrudd uttalelse, nettopp fordi jeg ikke fant det enkelt å amme foran andre.. Det er nok hos deg som med meg, en svigerfar/bestefar som ikke tenker seg om før han snakker, og vi (du og jeg) tar oss ekstra nær av det fordi vi finner hele situasjonen ubehagelig.. Skaff deg et ammeteppe/sjal! Jeg fikk det av ei venninne, og da gikk det SÅ mye lettere å amme foran andre, for brystet og ungen var dekket til, så enda det var mange folk i rommet, så fikk jeg (og jenta?) en følelse av at det bare var oss der likevel.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #16 Skrevet 22. oktober 2013 For det første: Ekle kommentarer. For det andre: Hvorfor i all verden ammer du foran svigerfar?? Anonymous poster hash: 300a3...617 Hun hadde vel gjerne besøk av eller var på besøk til svigers. Jeg ammet foran min og hannes familie hele tiden Anonymous poster hash: b2843...95d
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #17 Skrevet 22. oktober 2013 Sikkert litt ekkelt der og da, men når du tenker deg om, så tror jeg du ser at det bare er kleint og ganske så harmløst. Han er vel bare fascinert over den gaven det faktisk er, da, det å kunne amme, og så er han som menn flest, de snakker før de rekker å tenke seg om. Da blir det ofte feil ord som kommer ut av munnen. Ville ikke tenkt mer over det, hadde jeg vært deg, og neste gang så går du enten til et annet rom eller i alle fall snur ryggen til. Det går ikke an å la alt her i verden gå inn på seg, har jeg funnet ut. Anonymous poster hash: feccc...411
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #18 Skrevet 22. oktober 2013 Uff! Jeg dør litt jeg også! Så snart mine små ble litt aktive under ammingen har jeg gått på et eget rom for å amme. Unngår en del kleine situasjoner da. Anonymous poster hash: c9a6d...b9d
Hjertefru Skrevet 22. oktober 2013 #19 Skrevet 22. oktober 2013 For det første: Ekle kommentarer. For det andre: Hvorfor i all verden ammer du foran svigerfar?? Anonymous poster hash: 300a3...617 Hvorfor skal man ikke kunne amme foran svigerfar?hvis sf ikke takler å se at en dame ammer er det vel ikke hi's problem?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #20 Skrevet 22. oktober 2013 For det første: Ekle kommentarer. For det andre: Hvorfor i all verden ammer du foran svigerfar?? Anonymous poster hash: 300a3...617 Hvorfor skal man ikke kunne amme foran svigerfar?hvis sf ikke takler å se at en dame ammer er det vel ikke hi's problem? Man kan vise normal folkeskikk og amme på et annet rom eller bruke sjal/teppe. Anonymous poster hash: 300a3...617
Hjertefru Skrevet 22. oktober 2013 #21 Skrevet 22. oktober 2013 For det første: Ekle kommentarer. For det andre: Hvorfor i all verden ammer du foran svigerfar?? Anonymous poster hash: 300a3...617 Hvorfor skal man ikke kunne amme foran svigerfar?hvis sf ikke takler å se at en dame ammer er det vel ikke hi's problem? Man kan vise normal folkeskikk og amme på et annet rom eller bruke sjal/teppe. Anonymous poster hash: 300a3...617 Javel da har du og jeg litt forskjellig definisjon på "normal folkeskikk "
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #22 Skrevet 22. oktober 2013 For det første: Ekle kommentarer. For det andre: Hvorfor i all verden ammer du foran svigerfar?? Anonymous poster hash: 300a3...617 Hvorfor skal man ikke kunne amme foran svigerfar?hvis sf ikke takler å se at en dame ammer er det vel ikke hi's problem? Man kan vise normal folkeskikk og amme på et annet rom eller bruke sjal/teppe. Anonymous poster hash: 300a3...617 Javel da har du og jeg litt forskjellig definisjon på "normal folkeskikk " Ja, tydeligvis Anonymous poster hash: 300a3...617
Monajenten Skrevet 22. oktober 2013 #23 Skrevet 22. oktober 2013 Er det virkelig "unormal folkeskikk" å gi mat til en liten baby?
hønemor0408 Skrevet 22. oktober 2013 #24 Skrevet 22. oktober 2013 hehe litt klein situasjon og litt unødvendige med slike kommentarer, men jeg syns jo at hvis man syns det er litt ubehagelig å amme foran folk så går man et annet sted syns også det er på sin plass å spørre om det går greit å amme mens venner, svigers etc er til stedet, hvis man er på besøk. Ikke naturlig for meg å bare slenge puppen ut der det passer meg ammede har ikke "rett" til å amme akkurat hvor dem vil og kan godt hende svigers syns dette var like kleint som HI. men joda, teite kommentarer.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #25 Skrevet 22. oktober 2013 Er det virkelig "unormal folkeskikk" å gi mat til en liten baby? Nei, men det er unormalt å slenge puppene rundt med andre til stedet. Man kan gjøre det diskret. Anonymous poster hash: 300a3...617
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå