Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #76 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg tar av sko/støvler og putter de oppi en pose... er det ok? Har aldri unger i handlevogna med møkkete dress/regnklær osv... Anonymous poster hash: 18c9b...ebe
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #77 Skrevet 10. oktober 2013 Beklager HI, men jeg må le litt av deg. Veit du faktisk hvor møkkete en vare du tar i faktisk er Hi? De blir pakket og stabblet av menneske hender, de blir så lastet av lastebilen, inn i butikk, så satt i varer av alle arbeideren og så tenk på alle kundene som faktisk tar på disse varer for så og sette de inn i hylla igjen. De blir så tatt i av dine møkkete hender som har hvert i kontakt med bilrattet +++ og handlevognen og alle de varerene som ligger i vognen. Vognene blir møkkete uannsett pga vesker, stokker, barneseter, andre handleposer, andre varer. Ikke bare møkkete unger. Så er den annsatte igjen i kontakt med varen før du tar den ut av butikken. Alle veit hva en menneske hånd kan ha av bakterier på seg og jeg syns det er mer ille enn et møkkete barn... Så HI tenk litt lenger og tenk at det finnes verre. Nemlig varen du tar i Anonymous poster hash: b78bd...9c1
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 10. oktober 2013 #78 Skrevet 10. oktober 2013 Vet du, er det det som skal til for at jeg skal få gjort det jeg skal på butikken, så gjør jeg det!Er det det som skal til? Hvorfor ikke sitte i setet eller gå? Barnet skal tross alt høre på deg! Anonymous poster hash: 98d67...b2a Hun er 14 mnd, jeg er 31 uker på vei med neste og jeg har hatt bekkenløsning siden jeg var 5 uker på vei med henne, når hun slår seg vrang på butikken og ikke vil gå eller sitte i sittedelen så lar jeg henne sitte i kurven!Hører din baby/ditt barn på 14 mnd på deg til enhver tid?Her er det vi foreldre som bestemmer... Ikke barnet! Anonymous poster hash: 98d67...b2a Herregud!Anonymous poster hash: 733f6...232 Hvorfor skal butikken og handling være unntatt fra oppdragelse? Er det ikke like viktig å høre på mor og far der?Anonymous poster hash: 98d67...b2a Har du født ferdig oppdratte barn? Eller er du aldri så sliten og/eller har det så travelt at du bare vil få gjort ferdig det du skal gjøre og ikke orker/har tid til å drive oppdragelse akkurat der og da?Anonymous poster hash: 29313...2c7 Hvorfor skal man alltid ha det så travelt? Tid til å drive oppdragelse? Hvorfor? Anonymous poster hash: 98d67...b2a Du har det ALDRI travelt heller nei. Det skjer aldri noe uforutsett i livet ditt? Du må ha det fint...Anonymous poster hash: 29313...2c7 Barn med møkkete sko og yttertøy har ingenting i en handlevogn å gjøre! Takk og farvel! Anonymous poster hash: 98d67...b2a Jeg bruker ikke å ha skitne dresser på barna mine, så ser fortsatt ikke problemet. Parkdressene fra barnehagen, er i barnehagen og er de skitne er de med hjem i pose, samme med møkkete sko. Farvel, farvel...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #79 Skrevet 10. oktober 2013 Vet du, er det det som skal til for at jeg skal få gjort det jeg skal på butikken, så gjør jeg det!Er det det som skal til? Hvorfor ikke sitte i setet eller gå? Barnet skal tross alt høre på deg! Anonymous poster hash: 98d67...b2a Hun er 14 mnd, jeg er 31 uker på vei med neste og jeg har hatt bekkenløsning siden jeg var 5 uker på vei med henne, når hun slår seg vrang på butikken og ikke vil gå eller sitte i sittedelen så lar jeg henne sitte i kurven!Hører din baby/ditt barn på 14 mnd på deg til enhver tid?Her er det vi foreldre som bestemmer... Ikke barnet! Anonymous poster hash: 98d67...b2a Herregud!Anonymous poster hash: 733f6...232 Hvorfor skal butikken og handling være unntatt fra oppdragelse? Er det ikke like viktig å høre på mor og far der?Anonymous poster hash: 98d67...b2a Har du født ferdig oppdratte barn? Eller er du aldri så sliten og/eller har det så travelt at du bare vil få gjort ferdig det du skal gjøre og ikke orker/har tid til å drive oppdragelse akkurat der og da?Anonymous poster hash: 29313...2c7 Hvorfor skal man alltid ha det så travelt? Tid til å drive oppdragelse? Hvorfor? Anonymous poster hash: 98d67...b2a Du har det ALDRI travelt heller nei. Det skjer aldri noe uforutsett i livet ditt? Du må ha det fint...Anonymous poster hash: 29313...2c7 Barn med møkkete sko og yttertøy har ingenting i en handlevogn å gjøre! Takk og farvel! Anonymous poster hash: 98d67...b2a Å jo da.. Opp i handlekurven med dem Anonymous poster hash: 5d04b...798
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #80 Skrevet 10. oktober 2013 Herremin... Ennå en grunn til at jeg noen ganger synes det er litt slitsomt å reise hjem til Norge med ungene. Synes ofte at nordmenn (og spesielt andre småbarnsforeldre) elsker å rakke ned på de valgene andre foreldre tar og hva de lar og ikke lar barna sine gjøre. Om barna sitter i handlevogna?! Er det virkelig en problemstilling du har tid og ork til å irritere deg over, så har du det i grunnen ganske bra. Hva med om alle bare passer sine egne saker og selvfølgelig oppfører seg sånn nogenlunde ok. Vi kan til og med prøve å se oss rundt etter noe positivt andre i våre omgivelser gjør, det hadde vært gøy! Jeg lar minstemann sitte i handlevogna og driter lang marsj i hva folk måtte synes om den saken. Anonymous poster hash: 9eb73...f4a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #81 Skrevet 10. oktober 2013 Haha, jeg har en på 4 år som sitter i handlevogna innimellom. Noen ganger har han vært syk, noen ganger veldig sliten etter barnehagen. Han har selvfølgelig ikke noen barnevogn lenger så den kan jeg ikke ta med. Vognene står noen ganger ute i regnet, de blir brukt til å putte frukt som er svinn, samle papp og emballasje og selvfølgelig til matvarer som har vært gjennom pakking og frakting i lastebil og på jekketralle. Om hundeavføringen som er under skoa blir med deg hjem der eller i gangen og under plastposen for så og opp på kjøkkenbenken er ett fett.. Anonymous poster hash: 6012d...a25
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 10. oktober 2013 #82 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har to unger jeg, når lillesøster var baby, så lå hun i setet på vogna, mens sønnen satt oppi, nå som de er eldre, så sitter hun i setet på vogna, og ja han sitter oppi vogna, hva skal man gjøre da, når man har det travelt, ungene er slitene og man MÅ ha maten? Det er ikke alltid like lett å følge andres meninger, men jeg har enda til gode å sette møkkete unger i handlekurven, det er som regel litt vått tøy etter regn, eller litt grusstøv, men ikke gjørme eller hundemøkk.. Uansett, må man, så må man, man kan ikke alltid behage alle andre, da hadde man stresset på seg hjertestopp før man ble 30.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #83 Skrevet 10. oktober 2013 Blir kvalm av den ukulturen man ser blant mødre. "JEG har det enklest slik, derfor GJØR jeg det, uansett hvor mye det plager ANDRE". Dere må jo ikke vaske opp, så da er det samme faen liksom? EGOISME LENGE LEVE! Anonymous poster hash: b5710...0d7
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #84 Skrevet 10. oktober 2013 Haha, jeg har en på 4 år som sitter i handlevogna innimellom. Noen ganger har han vært syk, noen ganger veldig sliten etter barnehagen. Han har selvfølgelig ikke noen barnevogn lenger så den kan jeg ikke ta med. Vognene står noen ganger ute i regnet, de blir brukt til å putte frukt som er svinn, samle papp og emballasje og selvfølgelig til matvarer som har vært gjennom pakking og frakting i lastebil og på jekketralle. Om hundeavføringen som er under skoa blir med deg hjem der eller i gangen og under plastposen for så og opp på kjøkkenbenken er ett fett.. Anonymous poster hash: 6012d...a25 Flott at du lar en smittefarlig unge klasse og sikkert sutte der hvor andre mennesker skal ta! Anonymous poster hash: b5710...0d7
Gjest Kira Skrevet 10. oktober 2013 #85 Skrevet 10. oktober 2013 Hei, Jeg forstår at dette er en debatt som engasjerer, men det er fint hvis dere forsøker å unngå personangrep og hets mot meddebattanter. Ha en fortsatt fin kveld Kira, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #86 Skrevet 10. oktober 2013 Virker som de fleste gir blaffen i hvordan vognen ser ut til neste kunde skal bruke den. Nei, det er ikke hygienisk å la barn stå med skitne støvler i kundevognen. I verste fall kan det vært hundeeksrementer på støvlene, og det vil du vel ikke ha på bananene dine? Er mange blitt så slappe? Bare for å slippe "sutrete" barn, så får de lov til hva som helst? Lar dere barne gå med skitne støvler på bordene hjemme? Har en mistanke om at det er yngre mennesker som mener det er helt i orden å skitne til kundevognene... Vær så snill - bruk hodet! Du vil vel ikke at barnet ditt skal bli sykt pga skitne varer du har fått inn i huset? Og noe annet typisk her... Flest mulig (slappe) blir med på den med at " barna vil ikke sitte/gå, bakterier er ikke så farlig! Det meste er mye verre etc" Argumenter til en tenåring. Takk! Og ha en god dag! Anonymous poster hash: c4e3e...ecf AMEN! Anonymous poster hash: b5710...0d7
MammantilNurket Skrevet 10. oktober 2013 #87 Skrevet 10. oktober 2013 Hehe ... jeg svelget en diger, hårete kamel for litt siden da jeg satte Nurket i et slikt babysete på handlekurven. Synes de er såååå ekle men skulle handle en haug ting og ville ikke få plass i bærekurv. Fikk en del rare blikk ... Se for deg en damene på drøye 1,5 meter med skyhøye hæler, overdimensjonerte solbriller, perlekjede og knallrød leppestift stå i bygdas nærbutikk (hvor uniformen er grilldress) å febrilsk vaske barnesete med medbrakt Antibac og Libero våtservietter Nurket var blid som en hjulevisp og syntes det var superstas å ligge i barnesetet.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #88 Skrevet 10. oktober 2013 Haha, jeg har en på 4 år som sitter i handlevogna innimellom. Noen ganger har han vært syk, noen ganger veldig sliten etter barnehagen. Han har selvfølgelig ikke noen barnevogn lenger så den kan jeg ikke ta med. Vognene står noen ganger ute i regnet, de blir brukt til å putte frukt som er svinn, samle papp og emballasje og selvfølgelig til matvarer som har vært gjennom pakking og frakting i lastebil og på jekketralle. Om hundeavføringen som er under skoa blir med deg hjem der eller i gangen og under plastposen for så og opp på kjøkkenbenken er ett fett.. Anonymous poster hash: 6012d...a25 Flott at du lar en smittefarlig unge klasse og sikkert sutte der hvor andre mennesker skal ta! Anonymous poster hash: b5710...0d7 Sutte? Han er 4. Vi må fortsatt ha mat selv om en er syk. Går selvfølgelig ikke ut dersom det er omgangssyke, men om barnet er litt tufs og ønsker å sitte i vogna ser jeg faktisk ingen problemer med. Eller skulle jeg la han sitte i bilen dere. Haha, no kjem dibpolitiet og tar meg. Jeg har jobbet i butikk i mange år tidligere og vi har aldri reagert på dette, og vi er drillet på hygiene. Anonymous poster hash: 6012d...a25
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 10. oktober 2013 #89 Skrevet 10. oktober 2013 Virker som de fleste gir blaffen i hvordan vognen ser ut til neste kunde skal bruke den. Nei, det er ikke hygienisk å la barn stå med skitne støvler i kundevognen. I verste fall kan det vært hundeeksrementer på støvlene, og det vil du vel ikke ha på bananene dine? Er mange blitt så slappe? Bare for å slippe "sutrete" barn, så får de lov til hva som helst? Lar dere barne gå med skitne støvler på bordene hjemme? Har en mistanke om at det er yngre mennesker som mener det er helt i orden å skitne til kundevognene... Vær så snill - bruk hodet! Du vil vel ikke at barnet ditt skal bli sykt pga skitne varer du har fått inn i huset? Og noe annet typisk her... Flest mulig (slappe) blir med på den med at " barna vil ikke sitte/gå, bakterier er ikke så farlig! Det meste er mye verre etc" Argumenter til en tenåring. Takk! Og ha en god dag! Anonymous poster hash: c4e3e...ecf De gangene sønnen min blir lempet opp i vogna jeg dytter på, så er det ikke fordi han vil det, det er fordi han er utslitt og bare legger seg ned og gråter, eller fordi han kaster seg ned og trasser, jeg er heller ikke av de som tyr til vogna så fort gutten knyr, men et sted må man sette grenser, om det så blir å lempe ungen opp i vognen så man kommer seg ut der ifra, så får det så være. Når folk starter å skule på deg med blikk som sier at du og dine barn er en pest for alle andre i butikken, og de virker lettet når du lemper ungen opp i vogna for å komme deg ut derifra, så gjør det saken lett å velge å sette barnet i vogna. Ja, jeg er kanskje ung, men om det blir brukt som begrunnelse for at jeg setter ungen min i vogna, så får du heller gå inn i deg selv, her jeg bor, så er det flere foreldre i 35+ alderen som lemper barn helt opp til 8 år opp i vogna, enn vi som er yngre. Hadde jeg ikke slitt med bekkenet så kunne jeg lempet han på hofta, men slik er det ikke, jeg gjør det jeg må for å fungere i hverdagen for ungene mine, de prioriteres før alle andre, fordi de har kun meg til å ta seg av de i hverdagen (stort sett) om det ikke er slik DU skulle ønske det, så er det synd for deg, ikke for meg eller ungene.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #90 Skrevet 10. oktober 2013 En ting er iallefall sikkert, folk kan ikke ha stoe problemer når de har ork og energi til irritere seg over barn i handlevogner, og DET synes jeg er veldig positivt. Vi har det bra her i Norge Anonymous poster hash: 17243...d1f
Gjest Ingen skal få! Skrevet 10. oktober 2013 #91 Skrevet 10. oktober 2013 Hvem bryr seg? Reagerer ikke på dette i det hele tatt.. Skal jeg tenke sånn må jeg også tenke på de som har tatt på melken i mange ledd som kanskje er syke, etc..
Brennheite Badeand Skrevet 11. oktober 2013 #92 Skrevet 11. oktober 2013 Hvis du er redd for å få basiller i kjøleskapet ditt fordi du har satt melkekartongen din i samme kurv som mitt barn har stått i, ja da tenker jeg at det er MYE om bakterier og basiller du skal være glad du ikke vet om. Barnet mitt står i kurven iblant. Fordi han synes det er gøy, og det skal han få fortsette med.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #93 Skrevet 11. oktober 2013 Hei, Jeg forstår at dette er en debatt som engasjerer, men det er fint hvis dere forsøker å unngå personangrep og hets mot meddebattanter. Ha en fortsatt fin kveld Kira, brukermoderator Hei Kira. Flott at du tar ansvar. Bare et spørsmål: Hvis denne tråden går på personangrep, så lurer jeg på de eviglange mobbetrådene av navn her inne. Nå er det en stund siden, men det har vært mye før og stor mobbing av enkelte navn. Håper dere tar ansvar der også for fremtiden. Anonymous poster hash: 1ce09...ed2
Gjest thricane Skrevet 11. oktober 2013 #94 Skrevet 11. oktober 2013 He he he, dette var dagens:-) heldigvis har jeg ikke for vane å slikke på emballasjen til varene jeg kjøper, så har til gode å bli syk av denne varianten.
Gjest Kira Skrevet 11. oktober 2013 #95 Skrevet 11. oktober 2013 Hei, Jeg forstår at dette er en debatt som engasjerer, men det er fint hvis dere forsøker å unngå personangrep og hets mot meddebattanter. Ha en fortsatt fin kveld Kira, brukermoderator Hei Kira. Flott at du tar ansvar. Bare et spørsmål: Hvis denne tråden går på personangrep, så lurer jeg på de eviglange mobbetrådene av navn her inne. Nå er det en stund siden, men det har vært mye før og stor mobbing av enkelte navn. Håper dere tar ansvar der også for fremtiden. Anonymous poster hash: 1ce09...ed2 Hei, Takk for tilbakemelding! Jeg har (som du også sier) ikke sett slike tråder på en god stund, men det er dessverre ikke alt vi ser. Så kjempe flott hvis dere rapporterer eller skriver på Ris & Ros hvis dere ser noe som bryter mot reglene eller vi bør ta en titt på. God fredag Kira, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #96 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg blir helt matt, her er det mange som mener at vi som har barna i handlekurven burde heller prioritere tid på oppdragelse istedenfor å kapitulere å sette de i handlekurven? For min del handler det ikke om det. Jeg syns det er helt greit å ha barna i handlekurven og prøver derfor heller ikke å få de til å gå istedenfor. Jeg spør om de vil sitte der fordi de liker det og fordi det er lettvint. Da slipper jeg å løpe etter de rundt i butikken og jeg får handlet det jeg skal på kort tid. De bakteriene dere finner i vognen kommer nok ikke av barna som sitter der, ser virkelig ikke dette som et problem. Her skal mine fortsette å få sitte i handlevognen Mange som er hysteriske på bakterier, men er helt klart andre steder dere bør være hysteriske for enn matbutikken Anonymous poster hash: a5920...cc6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #97 Skrevet 3. mai 2019 På 10.10.2013 den 12.45, Anonym bruker skrev: Det er et lite sete dere kan slå ut, slik at barnet kan sitte der... Er tross alt mat som skal legges oppi handlevognen, og jeg ønsker ikke avføring fra hund på melken som skal settes inn i kjøleskapet eller evt andre matvarer. Selv om de fleste matvarer har emballasje! Bare sette barn i en handlevogn med møkkete dress og støvler, der andre mennesker skal ha sine matvarer... Nei, vet du hva! Da kan barna heller bruke bena sine og GÅ! (Matbutikker). Anonymous poster hash: 98d67...b2a Fortsatt enig Anonymkode: 28bf6...db6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #98 Skrevet 3. mai 2019 Fordi jeg har tvillinger, de har ikke vogner med sete til to her jeg bor. Anonymkode: 86ea8...afa
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2019 #99 Skrevet 4. mai 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg har tvillinger, de har ikke vogner med sete til to her jeg bor. Anonymkode: 86ea8...afa Ahh Anonymkode: 28bf6...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå