Gå til innhold

Dere som er så imot den nye regjeringen

Anbefalte innlegg

Gjest novembertretten
Skrevet

Har ikke gjort annet, kanskje du skal lese over en gang til?

Jo, du har gjort annet. Du har kommet med personangrep, det er annet enn å argumentere for den politikken du støtter. Som sagt, å si at du sitter og ler er ikke et argument, det er en herskerteknikk.

Hovedargumentet mitt var at eksperter ikke kan slakte den nye regjeringsplattformen

Det er ikke et argument for noen som helst politikk, det er igjen herskerteknikk. Det sier meg ingenting om hva det er du ønsker, håper på, vil og ser frem til av politikken som vil bli ført fremover. Det sier meg bare at du mener at "deres politikk kan ikke kritiseres, derfor er den best!".

DET var hovedargumentet mitt. Ser du noe galt med det så hadde det vært flott om du kunne kommentere det saklig!

Nå har jeg gjort det. Venter fortsatt spent på din mening om den kommende regjeringen, venter fortsatt spent på hva du ser på som positivt OG negativt med den kommende politikken.

Anonymous poster hash: 12661...3fe

Så nå handler denne tråden om hva jeg mener om Høyres politikk? Og hva jeg mener er positivt og negativt med politikken deres?

Bare så det er sagt så stemmte jeg hverken på Høyre eller Frp. Og jeg svarte på en kommentar her inne hvor noen mente at det var på sin plass å slakte et budsjett FØR budsjettet er skrevet.

Grunnen til at jeg sa at jeg "lo", var at personen jeg ventet på svar fra kom men 'popcorn bøtta' si og klarte ikke komme med noe fornuftig.

Hva jeg mener om den kommende regjeringen er revnende likegyldig, men siden du er nysgjerring kan jeg jo so at jeg er for noe, bl.a. asylpolitikken og politikken de vil føre overfor små og mellomstore bedrifter. Jeg håper Krf får gjennomslag for det de står for når det gjelder familiepolitikk, og jeg håper Frp får gjennomslag for minst mulig (meget kort oppsummert...)

Hvorfor vrir du hele debatten til å omhandle meg som person? Jeg svarte på en kommentar, og jeg svarte på alle oppfølgingsspørsmål. Etter hvert som jeg gjorde det OG stilte spørsmål tilbake så datt flere av og snudde heller debatten til å bli personlig mot meg! Hva kaller man slikt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter med mobil, så det kan hende eksemplene mine ikke var fra deg, det beklager jeg. Mener allikevel at du er usaklig og ufin mot særlig en som er uenig med deg i denne tråden. Det er du også i hovedinnlegget ditt, hvor hovedpoenget er at kritikerne til den nye regjeringen ikke har satt seg inn i ting. Jeg er ikke 100% informert, men mener jeg er godt nok informert til at jeg fortsatt er skeptisk. Og godt nok til å diskutere på et saklig nivå...

Det jeg sier i hovedinnlegget mitt er at ingen kan påstå at det ikke er dekning for det de lover i budsjettet, siden budsjettet ikke er ferdig enda. Man må jo se noe svart på hvitt før de kan konkludere med noe som helst.

Er ikke det logisk? Her inne er det tydeligvis ikke det....

Hæ? Skrev du du innlegget anonymt og gikk over til nick?

Her er hovedinnlegget mitt:

novembertretten

Nytt medlem

• default_large.png
  • Medlem
  • bullet_black.png
  • 169 Innlegg:
  • Nyhetsbrev:Nei
  • Medlemsskap i Foreldreklubben:Ja
  • Medlemsskap i Liberoklubben:Nei

Skrevet i dag, 10:44

Anonym bruker, on 08 Oct 2013 - 10:20, said:snapback.png

Du bør lese dagens aviser. Ekspertene forstår ikke hvordan de skal få råd til dette, regnestykket deres går altså ikke opp....

Anonymous poster hash: 4f9af...ca5

Det som er interessant her er at "ekspertene" kan si dette FØR noe regnestykke er lagt frem.   :lol:

Hovedinnlegg er bare det første innlegget. HI er hovedinnlegger og TS (trådstarter). Du har ikke et hovedinnlegg, men et innlegg i HI sin tråd. Bare slik at det ikke oppstår ytterligere forvirringer.

Nei, vi vet at du stemte Venstre. Det "argumenterte" du jo mye for før du byttet nick.

Jeg er helt enig med IIiiiik og de andre. Klarer ikke ta deg seriøst med så mange smålige og hissige utsagn.

Anonymous poster hash: 27717...bad

Skrevet

novembertretten, on 08 Oct 2013 - 15:02, said:

Så nå handler denne tråden om hva jeg mener om Høyres politikk?

Du etterlyste en saklig debatt om politikken som vil føres fremover. Da handler tråden om brukernes syn, brukernes meninger, om politikken som vil bli ført fremover. Du er en av brukerne som har ikke bare meldt deg på denne debatten, du har også etterlyst en saklig debatt. Da er du nødt til å fortelle om dine meninger om politikken som føres og vil bli ført fremover.

jeg svarte på en kommentar her inne hvor noen mente at det var på sin plass å slakte et budsjett FØR budsjettet er skrevet.

Det er fullt mulig at du har gjort, men overfor meg har du svart at du ønsker en saklig debatt.

Grunnen til at jeg sa at jeg "lo", var at personen jeg ventet på svar fra kom men 'popcorn bøtta' si og klarte ikke komme med noe fornuftig.

Fortsatt ikke et argument for noe som helst. I stedet er det med på å skape en usaklig debatt, det motsatte av hva du etterlyser.

Hva jeg mener om den kommende regjeringen er revnende likegyldig

Nei, ikke så lenge du ønsker en saklig debatt. Da er du nødt til å forklare ditt ståsted, hva du mener, hva du håper vil skje, hva du ser på som positivt og negativt av den politikken som vil bli ført fremover.

Man kan ikke gå inn i en debatt og komme med herskerteknikker som utspill, nekte å si noe om hvor en står selv, hva en har for egne meninger, tråkke på andres meninger og innspill, og så etterlyse en saklig debatt.

Hvorfor vrir du hele debatten til å omhandle meg som person?

Det har jeg ikke gjort. Du har etterlyst en saklig debatt. Jeg har sagt meg enig med deg og spurt deg om dine politiske meninger. Du har selv valgt å styre unna disse.

Jeg svarte på en kommentar, og jeg svarte på alle oppfølgingsspørsmål. Etter hvert som jeg gjorde det OG stilte spørsmål tilbake så datt flere av og snudde heller debatten til å bli personlig mot meg! Hva kaller man slikt da?

Så lenge du ikke har deltatt i en politisk debatt, så lenge du ikke har lagt ut om dine egne meninger og ikke har prøvd å argumentere for noen som helst politikk men heller har prøvd å argumentere for at alle andre er dumme som ikke er enige med deg så har du vært en del av det problemet som du selv bemerker som en usaklig debatt. Anonymous poster hash: 12661...3fe
Gjest novembertretten
Skrevet (endret)

Hovedinnlegg er bare det første innlegget. HI er hovedinnlegger og TS (trådstarter). Du har ikke et hovedinnlegg, men et innlegg i HI sin tråd. Bare slik at det ikke oppstår ytterligere forvirringer.

Nei, vi vet at du stemte Venstre. Det "argumenterte" du jo mye for før du byttet nick.

Jeg er helt enig med IIiiiik og de andre. Klarer ikke ta deg seriøst med så mange smålige og hissige utsagn.

Anonymous poster hash: 27717...bad

Hvorfor kan ikke du holde deg til tråden og svare istede for å bare spre møkk!

Jeg har sagt det så mange ganger nå at jeg ikke er denne andre personen og at om du hadde fulgt med så hadde du fått det med deg i andre tråder. Hva skal du ha? Bevis fra jordmor om når jeg har termin? Bilder av ungene mine, jeg har nå fått høre at jeg har to gutter, for det hadde vinglepetrine!!!  Jeg har også termin i desember, for det har vinglepetrine og hun er med i facebookgruppa så dette vet de!!!! Dette er jo bare helt vanvittig! 

Jeg har heller aldri stemt på venstre, og fatter ikke hvor du tar ting fra! Du finner jo bare på ting!

Hva med å holde seg til debatten?

Har du noe fornuftig å komme med?

Endret av novembertretten
Skrevet

Det du skriver er jo HELT motsatt av realiteten. Det er jo INGEN som har greie på økonomi som forstår hva den borgelige regjeringen har tenkt på. Regnestykket kommer IKKE til å gå opp. 

Sann mine ord, om 4 år, kommer høyre til å ha mistet MANGE velgere, og FRP tipper jeg kommer til å ha kanskje 6-7 prosent. Gleder meg til å se at jeg har rett, og det blir ett rødgrønt BRAKVALG neste gang. For de 4 neste årene kommer nordmenn  til å skjønne hvor godt vi hadde det!!

Anonymous poster hash: b2bd2...380

Dette må være bort i mot det mest tullete politiske innlegget jeg har lest her inne noen gang.

Forstår ikke du at flertallet er mot deg? Flertallet har VALGT høyre og Erna Solberg. HVa er det du ikke forstår?

Så skal du sitte her som en av taperene og forklare andre hva som er rett og galt? Idiotisk!-Du kommer ikke med NOEN politisk kokrete argumenter. Save Your self.

haha, jeg koser meg like mye hver gang jeg ser en grumpy sur Ape.

Anonymous poster hash: 0bee0...442

Skrevet

Det du skriver er jo HELT motsatt av realiteten. Det er jo INGEN som har greie på økonomi som forstår hva den borgelige regjeringen har tenkt på. Regnestykket kommer IKKE til å gå opp. 

Sann mine ord, om 4 år, kommer høyre til å ha mistet MANGE velgere, og FRP tipper jeg kommer til å ha kanskje 6-7 prosent. Gleder meg til å se at jeg har rett, og det blir ett rødgrønt BRAKVALG neste gang. For de 4 neste årene kommer nordmenn  til å skjønne hvor godt vi hadde det!!

Dette må være bort i mot det mest tullete politiske innlegget jeg har lest her inne noen gang.

Forstår ikke du at flertallet er mot deg? Flertallet har VALGT høyre og Erna Solberg. HVa er det du ikke forstår?

Så skal du sitte her som en av taperene og forklare andre hva som er rett og galt? Idiotisk!-Du kommer ikke med NOEN politisk kokrete argumenter. Save Your self.

"Sann mine ord". hahaha

Gjest novembertretten
Skrevet

Du etterlyste en saklig debatt om politikken som vil føres fremover. Da handler tråden om brukernes syn, brukernes meninger, om politikken som vil bli ført fremover. Du er en av brukerne som har ikke bare meldt deg på denne debatten, du har også etterlyst en saklig debatt. Da er du nødt til å fortelle om dine meninger om politikken som føres og vil bli ført fremover.

Jeg syntes ikke det er saklig da noen drar frem en artikkel fra Dagbladet og presenterer det som en sikker kilde. Det er ikke å føre en saklig debatt. Jeg må ikke fortelle noe om hva jeg mener om politikken til høyre for å mene det!

Det har jeg ikke gjort. Du har etterlyst en saklig debatt. Jeg har sagt meg enig med deg og spurt deg om dine politiske meninger. Du har selv valgt å styre unna disse.

Dette har jeg akkurat gjort, noe du kanskje har oversett?

Så lenge du ikke har deltatt i en politisk debatt, så lenge du ikke har lagt ut om dine egne meninger og ikke har prøvd å argumentere for noen som helst politikk men heller har prøvd å argumentere for at alle andre er dumme som ikke er enige med deg så har du vært en del av det problemet som du selv bemerker som en usaklig debatt. Anonymous poster hash: 12661...3fe

Jeg har deltatt i debatten og stilt spørsmål til kildene flere bruker i sin argumentasjon. Da kommer det aldri noe svar. Da går diskusjonen over til hetsing av meg som person, noe som tydeligvis er helt greit for en så politisk korrekt person som det du virker til å være. 

Så nå handler denne tråden om hva jeg mener om Høyres politikk?

Som sagt, har akkurat gjort det!

jeg svarte på en kommentar her inne hvor noen mente at det var på sin plass å slakte et budsjett FØR budsjettet er skrevet.

Det er fullt mulig at du har gjort, men overfor meg har du svart at du ønsker en saklig debatt.

Og jeg skal svare deg fordi? Fordi du er så hyggelig? Du svarer ikke på noe, men så deltar ikke du i selve debatten her heller, kun av hetsingen av meg som person. Du får bare fortsette, det er tydelig at det må gi deg NOE! 

Jeg skal hente ungen min nå, men keep it coming!

Skrevet

Det du skriver er jo HELT motsatt av realiteten. Det er jo INGEN som har greie på økonomi som forstår hva den borgelige regjeringen har tenkt på. Regnestykket kommer IKKE til å gå opp.  Sann mine ord, om 4 år, kommer høyre til å ha mistet MANGE velgere, og FRP tipper jeg kommer til å ha kanskje 6-7 prosent. Gleder meg til å se at jeg har rett, og det blir ett rødgrønt BRAKVALG neste gang. For de 4 neste årene kommer nordmenn  til å skjønne hvor godt vi hadde det!! Anonymous poster hash: b2bd2...380

Hallelujah sistah!!

Anonymous poster hash: 63397...4a5

Skrevet

Sann mine ord, om 4 år, kommer høyre til å ha mistet MANGE velgere, og FRP tipper jeg kommer til å ha kanskje 6-7 prosent. Gleder meg til å se at jeg har rett, og det blir ett rødgrønt BRAKVALG neste gang. For de 4 neste årene kommer nordmenn til å skjønne hvor godt vi hadde det!!

"Sann mine ord". hahaha

Leste ett innlegg på en avis hvor en del økonomer har gått inn og sett hvor mye det vil koste med Frp sin politikk og de kom frem til at det vil koste 800 millioner ekstra og det er ikke mye. Vi går jo med 25 prosent overskudd på statsbudsjettet hvert år.

For øyeblikket sparer vi oss til fant.

Anonymous poster hash: c2089...746

Skrevet

Fordi de ser hvor dyrt det blir og hvor lite vi har å bruke........ (Hvis vi ikke skal forsyne oss grovt fra oljefondet)

De har sagt at de skal forholde seg til handlingsregelen! Vet dere hva det er?

De har ikke lagt frem annet enn noen saker, så du kan ikke si at det ikke er penger til det de vil gjennomføre.

Har akkurat svart på det der i et annet innlegg så jeg bare kopierer og limer:

Mange her inne ser ikke helheten. De skjønner ikke at grunnen til at vi har det så bra er pga. oljen. De skjønner ikke at vi ikke har den for evig og at man må gjøre noe NÅ, for å forhindre at landet går adundas da vi er tomme for olje. De skjønner ikke dette med skattepolitikken. De tror den handler om skattelette til de rike, men det er helt feil. Det handler mest om bedriftenes kår! Da oljen tar slutt går vi på en smell. Hvem skal betale alle uføre og syke da? DET er grunnen til at høyre går inn for skattelette: for at bedriftene skal ha kår de kan leve med, slik at vi alle har en jobb å gå til da oljepengene er borte og vi ikke ken betale 100% lønn til de som er sykemeldte.

At de vil heve minstefradraget skjønner ikke disse folka. De tror det også går til "de rike".

Det morsomste er de som er imot oljeboring, men også imot skattelette til bedriftene! Hvor tror de folk skal jobbe om noen år? I helsevesenet? Hvem skal betale for helsevesenet????

Flere av de hyler allerede nå, fordi den kommende regjering ikke har sagt hvor pengene skal komme fra. De er ikke i regjering enda, men burde selvsagt ha et fullt årsbudsjett ferdig på en uke!

De har sagt noe om hvor noe av pengene kommer fra. De vil bl.a korte ned på sykehuskøene, noe som vil spare ENORME summer. De vil få fortgang i asylstrømmen. Vet noen av dere hvor mye disse asylsøkerne som ikke har fått oppholdstillatelse koster samfunnet? ENORME summer.

Jeg tror mange, særlig her inne, ikke vil lære noe om politikk, de vil bare sitte å klage. Eller så har de bare ikke evner til å forstå....

kunne ikke vært mer enig :-) gi de blå en sjanse, så kan vi diskutere om 4 år :-)

Anonymous poster hash: 634ce...3e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...