Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Dere som gaper ut at de med mer enn normal lønn får det helt fantastisk og de med normal lønn eller mindre får det helt jævlig, at regjeringen leker omvendt Robin Hood osv. har dere i det hele tatt satt dere inn i hva Høyre gjør nå? Eller går dere utifra slik det var på 90-tallet da Høyre satt i regjering? Og ja, Gud forby at de skal gjøre segway og proffboksing lovlig! Det er faktisk mange nordmenn som har sutra over at det ikke er lov i flere år så da er det jo greit at det blir lovlig da. Og de fjerner ikke maksprisen i bhg. og det blir ingen markant økning. Og de som tjener dårlig skal betale mindre. Og vet dere hvordan de skal få råd til å gi folk litt skattelette osv? De skal bruke bitte litt mer av oljefondet, sende litt mindre penger til utlandet og stramme inn på innvandringen slik at vi ikke må betale så mye for det! Slutt å sutre. Det er faktisk den blå regjeringen som kommer til å redde dette landet fra å gå under ettersom den forrige regjeringen brukte altfor mye penger på å sende til Somalia m.m. Anonymous poster hash: 0ec2c...9ae
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 ....... Anonymous poster hash: f8b7f...cc9
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Det gjenstår å se. For meg er det så mange andre punkter som på godt norsk, er helt på tryne, så forhåpningene til økonomien er ikke veldig høy. Anonymous poster hash: e3982...c4e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Du bør lese dagens aviser. Ekspertene forstår ikke hvordan de skal få råd til dette, regnestykket deres går altså ikke opp.... Segway skal bli spennende å se ringvirkningene av... Ser vel ikke helt bort fra at trafikkbildet blir enda mer komplisert og faren for ulykker og skader enda større. Myke trafikanter lever allerede et farlig liv mange steder. Fedmeforebyggende er det heller ikke... Proffboksing lovlig fører vel til enda mer boksingi dette landet... Er du klar for å ta regninga? Stælken Gundersen er i så måte ikke tatt helt ut av lufta... Anonymous poster hash: 4f9af...ca5
Eliane Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg syns det var på tide at nettolønnsordningen for norske sjøfolk ble lovfesta. Den norske sjømannen er trua,men nå får de en liten sikkerhet i det minste.
Mamma_til_2 Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Du bør lese dagens aviser. Ekspertene forstår ikke hvordan de skal få råd til dette, regnestykket deres går altså ikke opp.... Segway skal bli spennende å se ringvirkningene av... Ser vel ikke helt bort fra at trafikkbildet blir enda mer komplisert og faren for ulykker og skader enda større. Myke trafikanter lever allerede et farlig liv mange steder. Fedmeforebyggende er det heller ikke... Proffboksing lovlig fører vel til enda mer boksingi dette landet... Er du klar for å ta regninga? Stælken Gundersen er i så måte ikke tatt helt ut av lufta... Anonymous poster hash: 4f9af...ca5 nå må folk tenke selv før de raser avgårde på segwayen sin og proffboksing må du sikkert melde deg inn i en klubb for og få begynne med! Jeg gleder meg til Brekkhus kan føre kamp her hjemme!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 jeg tror at alle de sure AP`erne, er de kjente nickene som forsvant for litt siden Anonymous poster hash: 0f657...ee2
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Det du skriver er jo HELT motsatt av realiteten. Det er jo INGEN som har greie på økonomi som forstår hva den borgelige regjeringen har tenkt på. Regnestykket kommer IKKE til å gå opp. Sann mine ord, om 4 år, kommer høyre til å ha mistet MANGE velgere, og FRP tipper jeg kommer til å ha kanskje 6-7 prosent. Gleder meg til å se at jeg har rett, og det blir ett rødgrønt BRAKVALG neste gang. For de 4 neste årene kommer nordmenn til å skjønne hvor godt vi hadde det!! Anonymous poster hash: b2bd2...380
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Du bør lese dagens aviser. Ekspertene forstår ikke hvordan de skal få råd til dette, regnestykket deres går altså ikke opp.... Segway skal bli spennende å se ringvirkningene av... Ser vel ikke helt bort fra at trafikkbildet blir enda mer komplisert og faren for ulykker og skader enda større. Myke trafikanter lever allerede et farlig liv mange steder. Fedmeforebyggende er det heller ikke... Proffboksing lovlig fører vel til enda mer boksingi dette landet... Er du klar for å ta regninga? Stælken Gundersen er i så måte ikke tatt helt ut av lufta...Anonymous poster hash: 4f9af...ca5 nå må folk tenke selv før de raser avgårde på segwayen sin og proffboksing må du sikkert melde deg inn i en klubb for og få begynne med! Jeg gleder meg til Brekkhus kan føre kamp her hjemme! Og det du nevner nå skal være betryggende? Folk må tenke selv før de sykler, går og kjører bil også, men jammen får ikke svært mange fartsbøter osv allikevel. Folk dør til og med i dette landet fordi folk "tenker selv"... Heltinne de har forøvrig selv til og med vært skeptisk til blåblå endringsforslag, så du beroliger ikke meg på noen måte! En klubb er så mangt... Anonymous poster hash: 4f9af...ca5
Gjest novembertretten Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 Du bør lese dagens aviser. Ekspertene forstår ikke hvordan de skal få råd til dette, regnestykket deres går altså ikke opp.... Anonymous poster hash: 4f9af...ca5 Det som er interessant her er at "ekspertene" kan si dette FØR noe regnestykke er lagt frem.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Fordi de ser hvor dyrt det blir og hvor lite vi har å bruke........ (Hvis vi ikke skal forsyne oss grovt fra oljefondet)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Det du skriver er jo HELT motsatt av realiteten. Det er jo INGEN som har greie på økonomi som forstår hva den borgelige regjeringen har tenkt på. Regnestykket kommer IKKE til å gå opp. Sann mine ord, om 4 år, kommer høyre til å ha mistet MANGE velgere, og FRP tipper jeg kommer til å ha kanskje 6-7 prosent. Gleder meg til å se at jeg har rett, og det blir ett rødgrønt BRAKVALG neste gang. For de 4 neste årene kommer nordmenn til å skjønne hvor godt vi hadde det!! Anonymous poster hash: b2bd2...380 Påstår du at vi ikke har hatt det godt under andre regjeringer enn Stoltenberg? Hvorfor har de borgerlige hatt flertall(i antall stemmer) de siste 12 årene da?:-) Anonymous poster hash: e281d...7f8
Gjest novembertretten Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Fordi de ser hvor dyrt det blir og hvor lite vi har å bruke........ (Hvis vi ikke skal forsyne oss grovt fra oljefondet) De har sagt at de skal forholde seg til handlingsregelen! Vet dere hva det er? De har ikke lagt frem annet enn noen saker, så du kan ikke si at det ikke er penger til det de vil gjennomføre. Har akkurat svart på det der i et annet innlegg så jeg bare kopierer og limer: Mange her inne ser ikke helheten. De skjønner ikke at grunnen til at vi har det så bra er pga. oljen. De skjønner ikke at vi ikke har den for evig og at man må gjøre noe NÅ, for å forhindre at landet går adundas da vi er tomme for olje. De skjønner ikke dette med skattepolitikken. De tror den handler om skattelette til de rike, men det er helt feil. Det handler mest om bedriftenes kår! Da oljen tar slutt går vi på en smell. Hvem skal betale alle uføre og syke da? DET er grunnen til at høyre går inn for skattelette: for at bedriftene skal ha kår de kan leve med, slik at vi alle har en jobb å gå til da oljepengene er borte og vi ikke ken betale 100% lønn til de som er sykemeldte. At de vil heve minstefradraget skjønner ikke disse folka. De tror det også går til "de rike". Det morsomste er de som er imot oljeboring, men også imot skattelette til bedriftene! Hvor tror de folk skal jobbe om noen år? I helsevesenet? Hvem skal betale for helsevesenet???? Flere av de hyler allerede nå, fordi den kommende regjering ikke har sagt hvor pengene skal komme fra. De er ikke i regjering enda, men burde selvsagt ha et fullt årsbudsjett ferdig på en uke! De har sagt noe om hvor noe av pengene kommer fra. De vil bl.a korte ned på sykehuskøene, noe som vil spare ENORME summer. De vil få fortgang i asylstrømmen. Vet noen av dere hvor mye disse asylsøkerne som ikke har fått oppholdstillatelse koster samfunnet? ENORME summer. Jeg tror mange, særlig her inne, ikke vil lære noe om politikk, de vil bare sitte å klage. Eller så har de bare ikke evner til å forstå....
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #14 Skrevet 8. oktober 2013 Du bør lese dagens aviser. Ekspertene forstår ikke hvordan de skal få råd til dette, regnestykket deres går altså ikke opp....Anonymous poster hash: 4f9af...ca5 Det som er interessant her er at "ekspertene" kan si dette FØR noe regnestykke er lagt frem. Så erfaringstall har altså sluttet å eksistere? De legger da vitterlig frem tall i øst og gevær, benytter man de og tall som allerede er i bruk finner man nok en foruroligende differansen. Nå er de samtidig bedt om å legge frem regnestykket utallige ganger, men kan ikke svare for det... Så kanskje det lages i ettertid, eller kanskje det er hemmelig? Dårlig dømmekraft kalles slikt! Anonymous poster hash: 4f9af...ca5
Gjest novembertretten Skrevet 8. oktober 2013 #15 Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Du bør lese dagens aviser. Ekspertene forstår ikke hvordan de skal få råd til dette, regnestykket deres går altså ikke opp....Anonymous poster hash: 4f9af...ca5 Det som er interessant her er at "ekspertene" kan si dette FØR noe regnestykke er lagt frem. Så erfaringstall har altså sluttet å eksistere? De legger da vitterlig frem tall i øst og gevær, benytter man de og tall som allerede er i bruk finner man nok en foruroligende differansen. Nå er de samtidig bedt om å legge frem regnestykket utallige ganger, men kan ikke svare for det... Så kanskje det lages i ettertid, eller kanskje det er hemmelig? Dårlig dømmekraft kalles slikt! Anonymous poster hash: 4f9af...ca5 De har nok ikke klart å sette opp et årsbudsjett på en uke. De som ikke forstår det klarer jeg ikke svare, altså! Men Jens hadde sikkert klart det! Helt sikkert! Erfaringstall? Erfaring fra tidligere blåblå regjering? Erfaring fra hva? De har ikke erfaring. Dette er nytt. Jeg vil forøvrig be deg lese innlegget jeg skrev over en gang til, for du forsto tydeligvis ikke allt. Denne regjeringen ser fremover. Da må det investeres, og det koster penger, men man sparer på lang sikt. Problemet med de rød/grønne var at de ikke tenkte langsiktig. Man skal bygge lukkede asylmottak for de kriminelle som har fått avslag. Det koster masse, MEN i lengden sparer de på det, for det er vanvittig dyrt for samfunnet å ha disse her i mange år. Det er slik man må tenke for at det skal gå rundt i fremtiden også, da vi ikke har oljen å leve av. Endret 8. oktober 2013 av novembertretten
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #16 Skrevet 8. oktober 2013 Du bør lese dagens aviser. Ekspertene forstår ikke hvordan de skal få råd til dette, regnestykket deres går altså ikke opp....Anonymous poster hash: 4f9af...ca5 Det som er interessant her er at "ekspertene" kan si dette FØR noe regnestykke er lagt frem. Så erfaringstall har altså sluttet å eksistere? De legger da vitterlig frem tall i øst og gevær, benytter man de og tall som allerede er i bruk finner man nok en foruroligende differansen. Nå er de samtidig bedt om å legge frem regnestykket utallige ganger, men kan ikke svare for det... Så kanskje det lages i ettertid, eller kanskje det er hemmelig? Dårlig dømmekraft kalles slikt!Anonymous poster hash: 4f9af...ca5 De har nok ikke klart å sette opp et årsbudsjett på en uke. De som ikke forstår det klarer jeg ikke svare, altså! Men Jens hadde sikkert klart det! Helt sikkert! Erfaringstall? Erfaring fra tidligere blåblå regjering? Erfaring fra hva? De har ikke erfaring. Dette er nytt. De har erfaringstall fra tidligere regjeringer! Det er jo ikke slik at penger plutselig kan dyrkes på trær og føler Erna og Siv seg sikre nok på sine vurderinger til å kunne kaste ut flotte tall i hytt og pine må de da ha det fra et sted, eller bare synser de?? Hvis de ikke har NOEN oversikt bør de holde munn! Det tror jeg faktisk Jens hadde klart. Også skal tiden vise om ikke Erna og Siv går på en skikkelig realitets smell! Det er nemlig ikke slik at man kan gjøre akkurat hva man vil i dette landet. Får de kasta ut Mullan som de har skreket høyt om skal jeg jammen eta en hatt! Det er så naivt og blåøyd at ja, jeg begynner egentlig å tro deg på at de ikke eier oversikt..., ingen erfaring = ingen forutsetning for å kunne lykkes Anonymous poster hash: 4f9af...ca5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #17 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg ser fortsatt ingen lakrispiper til salgs i butikkene... Anonymous poster hash: 12661...3fe
Gjest novembertretten Skrevet 8. oktober 2013 #18 Skrevet 8. oktober 2013 Du bør lese dagens aviser. Ekspertene forstår ikke hvordan de skal få råd til dette, regnestykket deres går altså ikke opp....Anonymous poster hash: 4f9af...ca5 Det som er interessant her er at "ekspertene" kan si dette FØR noe regnestykke er lagt frem. Så erfaringstall har altså sluttet å eksistere? De legger da vitterlig frem tall i øst og gevær, benytter man de og tall som allerede er i bruk finner man nok en foruroligende differansen. Nå er de samtidig bedt om å legge frem regnestykket utallige ganger, men kan ikke svare for det... Så kanskje det lages i ettertid, eller kanskje det er hemmelig? Dårlig dømmekraft kalles slikt!Anonymous poster hash: 4f9af...ca5 De har nok ikke klart å sette opp et årsbudsjett på en uke. De som ikke forstår det klarer jeg ikke svare, altså! Men Jens hadde sikkert klart det! Helt sikkert! Erfaringstall? Erfaring fra tidligere blåblå regjering? Erfaring fra hva? De har ikke erfaring. Dette er nytt. De har erfaringstall fra tidligere regjeringer! Det er jo ikke slik at penger plutselig kan dyrkes på trær og føler Erna og Siv seg sikre nok på sine vurderinger til å kunne kaste ut flotte tall i hytt og pine må de da ha det fra et sted, eller bare synser de?? Hvis de ikke har NOEN oversikt bør de holde munn! Det tror jeg faktisk Jens hadde klart. Også skal tiden vise om ikke Erna og Siv går på en skikkelig realitets smell! Det er nemlig ikke slik at man kan gjøre akkurat hva man vil i dette landet. Får de kasta ut Mullan som de har skreket høyt om skal jeg jammen eta en hatt! Det er så naivt og blåøyd at ja, jeg begynner egentlig å tro deg på at de ikke eier oversikt..., ingen erfaring = ingen forutsetning for å kunne lykkes Anonymous poster hash: 4f9af...ca5 Godt at du klarer å se helheten i politikk! Tidligere regjeringer har ikke tatt grepene som må til fordi de har ikke trengt det. Det er først nå man snakker om å kutte i oljeboringen ikke sant? Det er først nå en regjering tar tak i kårene til norske bedrifter. De som skal skaffe deg og meg jobb da oljen er borte. Tror ikke du forstår hva det vil si å investere i fremtiden, men du burde lese litt om det, for slik landet ligger nå vil det være veldig viktig i kommende regjeringer. Til og med Jens vil måtte forholde seg til det etterhvert!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 8. oktober 2013 #19 Skrevet 8. oktober 2013 Fordi de ser hvor dyrt det blir og hvor lite vi har å bruke........ (Hvis vi ikke skal forsyne oss grovt fra oljefondet) De har sagt at de skal forholde seg til handlingsregelen! Vet dere hva det er? De har ikke lagt frem annet enn noen saker, så du kan ikke si at det ikke er penger til det de vil gjennomføre. Har akkurat svart på det der i et annet innlegg så jeg bare kopierer og limer: Mange her inne ser ikke helheten. De skjønner ikke at grunnen til at vi har det så bra er pga. oljen. De skjønner ikke at vi ikke har den for evig og at man må gjøre noe NÅ, for å forhindre at landet går adundas da vi er tomme for olje. De skjønner ikke dette med skattepolitikken. De tror den handler om skattelette til de rike, men det er helt feil. Det handler mest om bedriftenes kår! Da oljen tar slutt går vi på en smell. Hvem skal betale alle uføre og syke da? DET er grunnen til at høyre går inn for skattelette: for at bedriftene skal ha kår de kan leve med, slik at vi alle har en jobb å gå til da oljepengene er borte og vi ikke ken betale 100% lønn til de som er sykemeldte. At de vil heve minstefradraget skjønner ikke disse folka. De tror det også går til "de rike". Det morsomste er de som er imot oljeboring, men også imot skattelette til bedriftene! Hvor tror de folk skal jobbe om noen år? I helsevesenet? Hvem skal betale for helsevesenet???? Flere av de hyler allerede nå, fordi den kommende regjering ikke har sagt hvor pengene skal komme fra. De er ikke i regjering enda, men burde selvsagt ha et fullt årsbudsjett ferdig på en uke! De har sagt noe om hvor noe av pengene kommer fra. De vil bl.a korte ned på sykehuskøene, noe som vil spare ENORME summer. De vil få fortgang i asylstrømmen. Vet noen av dere hvor mye disse asylsøkerne som ikke har fått oppholdstillatelse koster samfunnet? ENORME summer. Jeg tror mange, særlig her inne, ikke vil lære noe om politikk, de vil bare sitte å klage. Eller så har de bare ikke evner til å forstå.... Problemet er jo at de selv ikke ser hvor dyrt det blir og at de ikke kommer til å klare å holde seg innenfor handlingsregelen, (O allvitende Novembertretten som vet alt så mye bedre enn andre) det er det ekspertene og økonomene nå reagerer på.
Gjest novembertretten Skrevet 8. oktober 2013 #20 Skrevet 8. oktober 2013 Fordi de ser hvor dyrt det blir og hvor lite vi har å bruke........ (Hvis vi ikke skal forsyne oss grovt fra oljefondet) De har sagt at de skal forholde seg til handlingsregelen! Vet dere hva det er? De har ikke lagt frem annet enn noen saker, så du kan ikke si at det ikke er penger til det de vil gjennomføre. Har akkurat svart på det der i et annet innlegg så jeg bare kopierer og limer: Mange her inne ser ikke helheten. De skjønner ikke at grunnen til at vi har det så bra er pga. oljen. De skjønner ikke at vi ikke har den for evig og at man må gjøre noe NÅ, for å forhindre at landet går adundas da vi er tomme for olje. De skjønner ikke dette med skattepolitikken. De tror den handler om skattelette til de rike, men det er helt feil. Det handler mest om bedriftenes kår! Da oljen tar slutt går vi på en smell. Hvem skal betale alle uføre og syke da? DET er grunnen til at høyre går inn for skattelette: for at bedriftene skal ha kår de kan leve med, slik at vi alle har en jobb å gå til da oljepengene er borte og vi ikke ken betale 100% lønn til de som er sykemeldte. At de vil heve minstefradraget skjønner ikke disse folka. De tror det også går til "de rike". Det morsomste er de som er imot oljeboring, men også imot skattelette til bedriftene! Hvor tror de folk skal jobbe om noen år? I helsevesenet? Hvem skal betale for helsevesenet???? Flere av de hyler allerede nå, fordi den kommende regjering ikke har sagt hvor pengene skal komme fra. De er ikke i regjering enda, men burde selvsagt ha et fullt årsbudsjett ferdig på en uke! De har sagt noe om hvor noe av pengene kommer fra. De vil bl.a korte ned på sykehuskøene, noe som vil spare ENORME summer. De vil få fortgang i asylstrømmen. Vet noen av dere hvor mye disse asylsøkerne som ikke har fått oppholdstillatelse koster samfunnet? ENORME summer. Jeg tror mange, særlig her inne, ikke vil lære noe om politikk, de vil bare sitte å klage. Eller så har de bare ikke evner til å forstå.... Problemet er jo at de selv ikke ser hvor dyrt det blir og at de ikke kommer til å klare å holde seg innenfor handlingsregelen, (O allvitende Novembertretten som vet alt så mye bedre enn andre) det er det ekspertene og økonomene nå reagerer på. Poenget er at de ikke kan vite før de ser et budsjett! Trenger vel ikke være allvitende for å skjønne så simple ting? Dessuten har de sagt klart ifra at dette vil ta tid, alt kan ikke gjøres på et år eller to, og resutatene av investeringer kommer gjerne ikke før noen år senere. Vanskelig dette eller?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #21 Skrevet 8. oktober 2013 "Det er faktisk den blå regjeringen som kommer til å redde dette landet fra å gå under ettersom den forrige regjeringen brukte altfor mye penger på å sende til Somalia m.m." Hehe! Vi var et av de få landene som ikke merket noe sælig til finanskrisen, takket være den sittende regjeringen, og den nye regjeringen er fortsatt like forpliktet til å gi minst 1% av BNP i bistand, noe de også har skrevet at de skal Anonymous poster hash: 0ece0...e19
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 8. oktober 2013 #22 Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Fordi de ser hvor dyrt det blir og hvor lite vi har å bruke........ (Hvis vi ikke skal forsyne oss grovt fra oljefondet) De har sagt at de skal forholde seg til handlingsregelen! Vet dere hva det er? De har ikke lagt frem annet enn noen saker, så du kan ikke si at det ikke er penger til det de vil gjennomføre. Har akkurat svart på det der i et annet innlegg så jeg bare kopierer og limer: Mange her inne ser ikke helheten. De skjønner ikke at grunnen til at vi har det så bra er pga. oljen. De skjønner ikke at vi ikke har den for evig og at man må gjøre noe NÅ, for å forhindre at landet går adundas da vi er tomme for olje. De skjønner ikke dette med skattepolitikken. De tror den handler om skattelette til de rike, men det er helt feil. Det handler mest om bedriftenes kår! Da oljen tar slutt går vi på en smell. Hvem skal betale alle uføre og syke da? DET er grunnen til at høyre går inn for skattelette: for at bedriftene skal ha kår de kan leve med, slik at vi alle har en jobb å gå til da oljepengene er borte og vi ikke ken betale 100% lønn til de som er sykemeldte. At de vil heve minstefradraget skjønner ikke disse folka. De tror det også går til "de rike". Det morsomste er de som er imot oljeboring, men også imot skattelette til bedriftene! Hvor tror de folk skal jobbe om noen år? I helsevesenet? Hvem skal betale for helsevesenet???? Flere av de hyler allerede nå, fordi den kommende regjering ikke har sagt hvor pengene skal komme fra. De er ikke i regjering enda, men burde selvsagt ha et fullt årsbudsjett ferdig på en uke! De har sagt noe om hvor noe av pengene kommer fra. De vil bl.a korte ned på sykehuskøene, noe som vil spare ENORME summer. De vil få fortgang i asylstrømmen. Vet noen av dere hvor mye disse asylsøkerne som ikke har fått oppholdstillatelse koster samfunnet? ENORME summer. Jeg tror mange, særlig her inne, ikke vil lære noe om politikk, de vil bare sitte å klage. Eller så har de bare ikke evner til å forstå.... Problemet er jo at de selv ikke ser hvor dyrt det blir og at de ikke kommer til å klare å holde seg innenfor handlingsregelen, (O allvitende Novembertretten som vet alt så mye bedre enn andre) det er det ekspertene og økonomene nå reagerer på. Poenget er at de ikke kan vite før de ser et budsjett! Trenger vel ikke være allvitende for å skjønne så simple ting? Dessuten har de sagt klart ifra at dette vil ta tid, alt kan ikke gjøres på et år eller to, og resutatene av investeringer kommer gjerne ikke før noen år senere. Vanskelig dette eller? Morsomt at det bare er du som ser at det kommer til å gå helt fint uten å ha sett noe budsjett, mens økonomiekspertene ikke kan vite en dritt uten å ha sett de samme budsjettene... Pittelitt selvmotsigende? Endret 8. oktober 2013 av Myrsnipa1♂&snart2♀
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2013 #23 Skrevet 8. oktober 2013 gleder meg til de neste 4 årene ! dette ser lovende ut =) gleder meg til de redde ap'velgerne innser at norge ikke går under, tvert om Anonymous poster hash: 3e4bd...d48
Gjest novembertretten Skrevet 8. oktober 2013 #24 Skrevet 8. oktober 2013 Fordi de ser hvor dyrt det blir og hvor lite vi har å bruke........ (Hvis vi ikke skal forsyne oss grovt fra oljefondet) De har sagt at de skal forholde seg til handlingsregelen! Vet dere hva det er? De har ikke lagt frem annet enn noen saker, så du kan ikke si at det ikke er penger til det de vil gjennomføre. Har akkurat svart på det der i et annet innlegg så jeg bare kopierer og limer: Mange her inne ser ikke helheten. De skjønner ikke at grunnen til at vi har det så bra er pga. oljen. De skjønner ikke at vi ikke har den for evig og at man må gjøre noe NÅ, for å forhindre at landet går adundas da vi er tomme for olje. De skjønner ikke dette med skattepolitikken. De tror den handler om skattelette til de rike, men det er helt feil. Det handler mest om bedriftenes kår! Da oljen tar slutt går vi på en smell. Hvem skal betale alle uføre og syke da? DET er grunnen til at høyre går inn for skattelette: for at bedriftene skal ha kår de kan leve med, slik at vi alle har en jobb å gå til da oljepengene er borte og vi ikke ken betale 100% lønn til de som er sykemeldte. At de vil heve minstefradraget skjønner ikke disse folka. De tror det også går til "de rike". Det morsomste er de som er imot oljeboring, men også imot skattelette til bedriftene! Hvor tror de folk skal jobbe om noen år? I helsevesenet? Hvem skal betale for helsevesenet???? Flere av de hyler allerede nå, fordi den kommende regjering ikke har sagt hvor pengene skal komme fra. De er ikke i regjering enda, men burde selvsagt ha et fullt årsbudsjett ferdig på en uke! De har sagt noe om hvor noe av pengene kommer fra. De vil bl.a korte ned på sykehuskøene, noe som vil spare ENORME summer. De vil få fortgang i asylstrømmen. Vet noen av dere hvor mye disse asylsøkerne som ikke har fått oppholdstillatelse koster samfunnet? ENORME summer. Jeg tror mange, særlig her inne, ikke vil lære noe om politikk, de vil bare sitte å klage. Eller så har de bare ikke evner til å forstå.... Problemet er jo at de selv ikke ser hvor dyrt det blir og at de ikke kommer til å klare å holde seg innenfor handlingsregelen, (O allvitende Novembertretten som vet alt så mye bedre enn andre) det er det ekspertene og økonomene nå reagerer på. Poenget er at de ikke kan vite før de ser et budsjett! Trenger vel ikke være allvitende for å skjønne så simple ting? Dessuten har de sagt klart ifra at dette vil ta tid, alt kan ikke gjøres på et år eller to, og resutatene av investeringer kommer gjerne ikke før noen år senere. Vanskelig dette eller? Morsomt at det bare er du som ser at det kommer til å gå helt fint uten å ha sett noe budsjett, mens økonomiekspertene ikke kan vite en dritt uten å ha sett de samme budsjettene... Pittelitt selvmotsigende? Nå misforstod du hva jeg skrev. Ekspertene kan ikke vite uten å ha sett budsjett, alikevell går de ut nå og sier at de ikke skjønner hvor de skal få tak i pengene. Ekspertene kan ikke si det FØR de har sett budsjettet. Forstod du nå?
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 8. oktober 2013 #25 Skrevet 8. oktober 2013 Fordi de ser hvor dyrt det blir og hvor lite vi har å bruke........ (Hvis vi ikke skal forsyne oss grovt fra oljefondet) De har sagt at de skal forholde seg til handlingsregelen! Vet dere hva det er? De har ikke lagt frem annet enn noen saker, så du kan ikke si at det ikke er penger til det de vil gjennomføre. Har akkurat svart på det der i et annet innlegg så jeg bare kopierer og limer: Mange her inne ser ikke helheten. De skjønner ikke at grunnen til at vi har det så bra er pga. oljen. De skjønner ikke at vi ikke har den for evig og at man må gjøre noe NÅ, for å forhindre at landet går adundas da vi er tomme for olje. De skjønner ikke dette med skattepolitikken. De tror den handler om skattelette til de rike, men det er helt feil. Det handler mest om bedriftenes kår! Da oljen tar slutt går vi på en smell. Hvem skal betale alle uføre og syke da? DET er grunnen til at høyre går inn for skattelette: for at bedriftene skal ha kår de kan leve med, slik at vi alle har en jobb å gå til da oljepengene er borte og vi ikke ken betale 100% lønn til de som er sykemeldte. At de vil heve minstefradraget skjønner ikke disse folka. De tror det også går til "de rike". Det morsomste er de som er imot oljeboring, men også imot skattelette til bedriftene! Hvor tror de folk skal jobbe om noen år? I helsevesenet? Hvem skal betale for helsevesenet???? Flere av de hyler allerede nå, fordi den kommende regjering ikke har sagt hvor pengene skal komme fra. De er ikke i regjering enda, men burde selvsagt ha et fullt årsbudsjett ferdig på en uke! De har sagt noe om hvor noe av pengene kommer fra. De vil bl.a korte ned på sykehuskøene, noe som vil spare ENORME summer. De vil få fortgang i asylstrømmen. Vet noen av dere hvor mye disse asylsøkerne som ikke har fått oppholdstillatelse koster samfunnet? ENORME summer. Jeg tror mange, særlig her inne, ikke vil lære noe om politikk, de vil bare sitte å klage. Eller så har de bare ikke evner til å forstå.... Problemet er jo at de selv ikke ser hvor dyrt det blir og at de ikke kommer til å klare å holde seg innenfor handlingsregelen, (O allvitende Novembertretten som vet alt så mye bedre enn andre) det er det ekspertene og økonomene nå reagerer på. Poenget er at de ikke kan vite før de ser et budsjett! Trenger vel ikke være allvitende for å skjønne så simple ting? Dessuten har de sagt klart ifra at dette vil ta tid, alt kan ikke gjøres på et år eller to, og resutatene av investeringer kommer gjerne ikke før noen år senere. Vanskelig dette eller? Morsomt at det bare er du som ser at det kommer til å gå helt fint uten å ha sett noe budsjett, mens økonomiekspertene ikke kan vite en dritt uten å ha sett de samme budsjettene... Pittelitt selvmotsigende? Nå misforstod du hva jeg skrev. Ekspertene kan ikke vite uten å ha sett budsjett, alikevell går de ut nå og sier at de ikke skjønner hvor de skal få tak i pengene. Ekspertene kan ikke si det FØR de har sett budsjettet. Forstod du nå? Men du kan se at det går helt fint? Siden du argumenterer så voldsomt i mot...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå