Gå til innhold

Brukermoderatorer - vi har begynt!


elin

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe

Hei! Så flott med så mange positive folk! Jeg tror dette blir bra, og jeg tenker at dette er noe vi alle her inne skal være sammen om, ved at dere tipser om ting dere synes bryter reglementet!

 

Jeg håper jeg kan gjøre en god jobb, hovedmålet for oss alle er vel at forumet skal være et trivelig sted å være :)

 

Og hjertelig velkommen tilbake Sommerfuggel i vinterland! Jeg har savnet deg, så det var morsomt å finne deg blant nickene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe

Herregud, unnskyld meg Kira bjeffer, jeg har faktisk savnet deg også, selv om det selvsagt ikke virker slik nå :P men jeg er så surrete om dagen at jeg nesten burde hatt en personlig assistent. Glemmer det meste, til og med at min egen far har fått innlagt pacemaker! :o *skjemmes og skylder på ammetåka* Uansett: Godt å ha deg tilbake Kira! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Får dere betalt for jobben?

 

Anonymous poster hash: 170ac...5d7

 

Nei dette gjør vi på frivillig basis.

mvh brukermoderator Cat.68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, dette høres bra ut, jeg tror brukermoderatorer vil være et godt verktøy på dette forumet. :)

 

Jeg synes det er veldig bra at det kommer informasjon om dette og hvordan det fungerer i forkant. :) Jeg har bare to spørsmål:

 

- Får brukermoderatorene tilgang til å se noe mer i andre brukeres profiler enn det ordinære brukere gjør? (Her tror jeg svaret er nei, men spør likevel siden det ikke kom helt klart frem i beskrivelsen).

- Får brukermoderatorene et eget nick de benytter til å moderere med? Blir det i så fall et felles nick, eller får de hvert sitt så man gjenkjenner den enkelte moderatoren?

 

Takk til de som har meldt seg til innsats som brukermoderator, jeg tror dette kan bli veldig bra og gleder meg til å se dere "in action". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minni75.

Så bra at du er positiv til dette.

 

* Brukermoderatorene får ikke se noe mer enn hva andre får se. De får blant annet ikke se eposten deres eller hvem som skjuler seg bak anonym. Dette er veldig viktig, så derfor har jeg ikke åpnet for den tilgangen.

 

* Brukermoderatorene signerer med vanlig nick, for eksempel Cat.68 som skriver over her. Det skal derfor være enkelt for brukerne å se hvem som modererer.

 

Håper det ble tydelig nok. Spør gjerne igjen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De får blant annet ikke se eposten deres eller hvem som skjuler seg bak anonym. Dette er veldig viktig, så derfor har jeg ikke åpnet for den tilgangen".

 

..betyr det altså at for eksempel du, Elin, har tilgang til brukeres e-poster?

 

Det høres forundelig ut at du i så fall skal ha det. Antar at det kun var en formulering åpen for feiltolkning. :)

 

 

Utover det; stiller meg positiv til brukermoderatorer! Jeg har notert meg de nevnte nickene tidligere og det kan virke som en solid gjeng.. :)

 

Lykke til!



Anonymous poster hash: ba1d2...718
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah -det var jo selvfølgelig DET du mente! Og det skal du jo selvfølgelig ha!

 

Jeg, et slitet nattevaktshode, trodde du kanskje mente at du hadde tilgang til å lese e-posten (PM) vi sender hverandre internt her på forumet.. Nå er jeg våken og forstår alt så meget bedre! ;)



Anonymous poster hash: ba1d2...718
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og dere måtte velge de populære jentene i klassen? Det her er dummere enn laguttak i gymtimen.

 

Anonymous poster hash: 1cf7c...1e4

Du tar feil. Det er ikke som laguttak i gymtimen. Siden du tydeligvis forstår idrett godt kan vi si at det er mer som når en talentjeger velger ut de som er best egnet. Elin har observert disse forumbrukerene i årevis. Hun sitter med kontroll på hva man måtte skrive anonymt også. Hun har sett hva slags innlegg de rapporterer, og hvor fort de reagerer. Hun vet , og har bedømt det dithen, at nettopp disse brukerene er godt egnet for jobben. De er ærlige og rettferdige. Og ikke minst, de er her ofte nok til at de faktisk får gjort den jobben vi trenger å få gjort her inne. Elin selv har mange oppgaver og kan ikke sitte å moderere. Og moderator-IS... vel la oss være ærlige her. Ikke alle fortjener lønna de får. ;) At brukermoderatorene er godt likt i tillegg, det tror jeg du er totalt alene om å se på som noe annet enn positivt. :)

 

 

 

Godt sagt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er brukermoderatorene alltid moderatorer hver gang de er pålogget? Blir deres funksjon markert ved nicket deres på noe vis (i tilfelle: hvordan)? 

 

Lykke til med det nye, det blir sikkert bra. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

Nei, de er ikke alltid moderatorer. De er som regel vanlige brukere, men de kan moderere der det trengs. Da ikke i tråder de selv er aktive i.

Når de modererer signerer de med nick, og de uthever dette i kursiv. Slik blir det enklere for alle å få oversikt. 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

Æsj, hvorfor blir aldri JEG spurt om sånt? Er ikke jeg egnet?? :(

 

Digger forresten at sommerfuggel som var drama queen sist gang er i bresjen igjen, håper det går bedre denne gangen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hvorfor blir aldri JEG spurt om sånt? Er ikke jeg egnet?? :(

Digger forresten at sommerfuggel som var drama queen sist gang er i bresjen igjen, håper det går bedre denne gangen da ;)

Du var vel hakket verre husker jeg!

 

Anonymous poster hash: abbfd...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hvorfor blir aldri JEG spurt om sånt? Er ikke jeg egnet?? :(

 

Digger forresten at sommerfuggel som var drama queen sist gang er i bresjen igjen, håper det går bedre denne gangen da ;)

Kan være at holdninger/kommentarer som dette er en av grunnene til at du ikke blir spurt?

 

Du og jeg har tydeligvis veldig forskjellig virkelighetsoppfattelse. For slik jeg husker var det en som angrep og en som forsvarte seg. Så kan du jo prøve å tenke deg hvem jeg mener var hvem...

 

Anonymous poster hash: 5381c...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hvorfor blir aldri JEG spurt om sånt? Er ikke jeg egnet?? :(

 

Digger forresten at sommerfuggel som var drama queen sist gang er i bresjen igjen, håper det går bedre denne gangen da ;)

Nå må du gi deg. Ser du meg furte? Ikke et sekund. Og jeg meldte meg frivillig først av alle. :)

 

Sommerfuggel er ikke mye dramatisk av seg. Hun kommer til å gjøre en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Æsj, hvorfor blir aldri JEG spurt om sånt? Er ikke jeg egnet?? :(

 

Digger forresten at sommerfuggel som var drama queen sist gang er i bresjen igjen, håper det går bedre denne gangen da ;)

Nå må du gi deg. Ser du meg furte? Ikke et sekund. Og jeg meldte meg frivillig først av alle. :)

 

Sommerfuggel er ikke mye dramatisk av seg. Hun kommer til å gjøre en god jobb.

 

 

Sommerfuggel og Sekretøsa hadde ikke en særlig fin oppførsel sist, også til brukere som ikke angrep dem eller var ufine.

Jeg er ikke misunnelig, men har dessverre ikke noen god opplevelse med disse to brukerne.

 

Egentlig rart at Elin henter inn disse som moderatorer etter det som skjedde sist. Det lure vile vært å velge noen som er mest mulig anonym her inne og som ikke har vært innblandet i noe bruduljer før.

 

Anonymous poster hash: 18984...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Æsj, hvorfor blir aldri JEG spurt om sånt? Er ikke jeg egnet?? :(

 

Digger forresten at sommerfuggel som var drama queen sist gang er i bresjen igjen, håper det går bedre denne gangen da ;)

Nå må du gi deg. Ser du meg furte? Ikke et sekund. Og jeg meldte meg frivillig først av alle. :)

 

Sommerfuggel er ikke mye dramatisk av seg. Hun kommer til å gjøre en god jobb.

Sommerfuggel og Sekretøsa hadde ikke en særlig fin oppførsel sist, også til brukere som ikke angrep dem eller var ufine.

Jeg er ikke misunnelig, men har dessverre ikke noen god opplevelse med disse to brukerne.

 

Egentlig rart at Elin henter inn disse som moderatorer etter det som skjedde sist. Det lure vile vært å velge noen som er mest mulig anonym her inne og som ikke har vært innblandet i noe bruduljer før.

 

Anonymous poster hash: 18984...161

Hvordan vet du at det finnes helt nøytrale som aldri har vært innblandet i noe tull? Bare Elin sitter med fasiten, for bare hun vet hva folk skriver anonymt. Hun har valgt de best egnede av de som meldte seg frivillig, og da synes jeg faktisk at vi skal stole på at hun har gjort en god vurdering. Jeg er desuten uenig med din oppfattning av disse menneskene og det som skjedde den gangen, men for å ikke kupoe tråden helt skal jeg ikke starte en stor debatt på det her. Håper du og de andre lar det faktum at vi trenger brukermoderatorene overskygge den misnøye og tvil dere har. Utsett klaginga, i det minste. Kanskje blir dere positivt overrasket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Æsj, hvorfor blir aldri JEG spurt om sånt? Er ikke jeg egnet?? :(

 

Digger forresten at sommerfuggel som var drama queen sist gang er i bresjen igjen, håper det går bedre denne gangen da ;)

Nå må du gi deg. Ser du meg furte? Ikke et sekund. Og jeg meldte meg frivillig først av alle. :)

 

Sommerfuggel er ikke mye dramatisk av seg. Hun kommer til å gjøre en god jobb.

Sommerfuggel og Sekretøsa hadde ikke en særlig fin oppførsel sist, også til brukere som ikke angrep dem eller var ufine.

Jeg er ikke misunnelig, men har dessverre ikke noen god opplevelse med disse to brukerne.

 

Egentlig rart at Elin henter inn disse som moderatorer etter det som skjedde sist. Det lure vile vært å velge noen som er mest mulig anonym her inne og som ikke har vært innblandet i noe bruduljer før.

 

Anonymous poster hash: 18984...161

Hvordan vet du at det finnes helt nøytrale som aldri har vært innblandet i noe tull? Bare Elin sitter med fasiten, for bare hun vet hva folk skriver anonymt. Hun har valgt de best egnede av de som meldte seg frivillig, og da synes jeg faktisk at vi skal stole på at hun har gjort en god vurdering. Jeg er desuten uenig med din oppfattning av disse menneskene og det som skjedde den gangen, men for å ikke kupoe tråden helt skal jeg ikke starte en stor debatt på det her. Håper du og de andre lar det faktum at vi trenger brukermoderatorene overskygge den misnøye og tvil dere har. Utsett klaginga, i det minste. Kanskje blir dere positivt overrasket. :)

 

Elin har valgt flere av de samme som sist og jeg nekter å tro at de er de eneste som holder stien ren eller at de helt og holdent holder stien ren. Noe som kom frem sist.... Og minst en av dem har flere nick her inne :D

 

Får se hvordan dette blir.

 

Anonymous poster hash: 18984...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Sist gang tok nok frustrasjonen overhånd. Det er ikke hyggelig å føle at folk misforstår med vilje for å sette andre i et dårlig lys. Dersom Elin følte at vi gjorde en feil da er jeg sikker på at hun hadde valgt noen andre. Kan ikke huske å ha vært en del av noe annet, men kan hende ammetåka har tatt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

 

 

 

 

 

Æsj, hvorfor blir aldri JEG spurt om sånt? Er ikke jeg egnet?? :(

 

Digger forresten at sommerfuggel som var drama queen sist gang er i bresjen igjen, håper det går bedre denne gangen da ;)

Nå må du gi deg. Ser du meg furte? Ikke et sekund. Og jeg meldte meg frivillig først av alle. :)

 

Sommerfuggel er ikke mye dramatisk av seg. Hun kommer til å gjøre en god jobb.

Sommerfuggel og Sekretøsa hadde ikke en særlig fin oppførsel sist, også til brukere som ikke angrep dem eller var ufine.

Jeg er ikke misunnelig, men har dessverre ikke noen god opplevelse med disse to brukerne.

 

Egentlig rart at Elin henter inn disse som moderatorer etter det som skjedde sist. Det lure vile vært å velge noen som er mest mulig anonym her inne og som ikke har vært innblandet i noe bruduljer før.

 

Anonymous poster hash: 18984...161

Hvordan vet du at det finnes helt nøytrale som aldri har vært innblandet i noe tull? Bare Elin sitter med fasiten, for bare hun vet hva folk skriver anonymt. Hun har valgt de best egnede av de som meldte seg frivillig, og da synes jeg faktisk at vi skal stole på at hun har gjort en god vurdering. Jeg er desuten uenig med din oppfattning av disse menneskene og det som skjedde den gangen, men for å ikke kupoe tråden helt skal jeg ikke starte en stor debatt på det her. Håper du og de andre lar det faktum at vi trenger brukermoderatorene overskygge den misnøye og tvil dere har. Utsett klaginga, i det minste. Kanskje blir dere positivt overrasket. :)

Elin har valgt flere av de samme som sist og jeg nekter å tro at de er de eneste som holder stien ren eller at de helt og holdent holder stien ren. Noe som kom frem sist.... Og minst en av dem har flere nick her inne :D

 

Får se hvordan dette blir.

 

Anonymous poster hash: 18984...161

Bare sånn for å understreke det: Det med hvorfor jeg ikke blir valgt var ironisk ment. Om det så snødde i Helvete hadde jeg ikke orket bruke store deler av fritiden min på å sitte å moderere på dib. Jeg har jobb, mann og små unger sp jeg har virkelig bedre ting å bruke fritiden min på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Æsj, hvorfor blir aldri JEG spurt om sånt? Er ikke jeg egnet?? :(

 

Digger forresten at sommerfuggel som var drama queen sist gang er i bresjen igjen, håper det går bedre denne gangen da ;)

Nå må du gi deg. Ser du meg furte? Ikke et sekund. Og jeg meldte meg frivillig først av alle. :)

 

Sommerfuggel er ikke mye dramatisk av seg. Hun kommer til å gjøre en god jobb.

 

 

Sommerfuggel og Sekretøsa hadde ikke en særlig fin oppførsel sist, også til brukere som ikke angrep dem eller var ufine.

Jeg er ikke misunnelig, men har dessverre ikke noen god opplevelse med disse to brukerne.

 

Egentlig rart at Elin henter inn disse som moderatorer etter det som skjedde sist. Det lure vile vært å velge noen som er mest mulig anonym her inne og som ikke har vært innblandet i noe bruduljer før.

 

Anonymous poster hash: 18984...161

 

Skulle de bare tatt i mot all drittslenging uten å få forsvare seg mener du?

 

Har du noen anelse om hva som skjedde sist, hvilken heksejakt som foregikk på brukermoderatorene? Jeg har ingen problemer med å forstå at noen svar kanskje ble litt kvasse. Hadde folk oppført seg som normale folk når brukermoderatorene ble avslørt, så hadde de vel heller ikke følt behov for å forsvare seg og de andre moderatorene

 

Anonymous poster hash: bb2e3...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...