Gå til innhold

Brukermoderatorer - vi har begynt!


elin

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg synes det er på tide at vi setter i gang med brukermoderatorer her på Barn i magen og Din baby. For å avlive noen myter og forhåpentligvis svare på de spørsmålene dere måtte ha, kommer det noen punkter her. 

 

 

Slik vil det foregå:

 

* Et knippe brukere vil få rettigheter til å moderere innlegg og slette tråder.

 

* Moderatorene får ikke se hvem som står bak et anonymt innlegg.

 

* Moderatorene får ikke se hvilken e-post som er tilkoblet et nicket.

 

* Moderatorene kommer i tillegg til moderator IS. På den måten får vi muligheten til å være oftere på og vi plukker opp enda mer.

 

* Moderatorene må følge reglene i forumet. Det er ikke lov å redigere/slette innlegg på bakgrunn i uenighet. Reglene finner du her.

 

* Moderatorene vil kunne diskutere seg i mellom om noe er uklart.

 

* Jeg vil følge opp moderatorene daglig og tilgangen fjernes om den misbrukes.

 

* Sletting av brukere, hvem som står bak anonym, advarsler etc er det fortsatt jeg som har ansvar for. Dette vil ikke moderatorene få tilgang til.

 

* Moderatorene må oppgi grunn og nick ved sletting av innlegg. Dette skal skrives i kursiv, slik at det er enklere for dere å se hvor det er redigert/slettet.

 

 

Og dette er brukermoderatorene våre: Sommerfuggel i vinterland, Himmel og hav. Cat.68, Sekretøsa, Undrende Ullteppe og Kira bjeffer.

 

 

Det er viktig at man respekterer brukermoderatorene. Dere kan fortsatt bruke ris og ros, og både jeg og brukermoderatorene skal svare så fort vi ser noe.

 

 

Håper dette vil hjelpe oss i forumet. Jeg ønsker brukermoderatorene velkommen til oss. Og jeg gleder meg masse til fortsettelsen!

 

Har du spørsmål, kommenter gjerne under eller send meg en PM.

 

 

Ha en fin dag.

 

Elin J

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempebra med link til reglene her. Det er så mange som etterspør dem, og enda flere som kan ha godt av å lese dem. De valgte brukermoderatorer er fornuftige folk, så dette har jeg full tro på at blir en berikelse for forumet. Lykke til, folkens. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende. Det blir nok veldig bra. Lurt med avklaringer i forkant ;)

 

Ja, ikke sant? Kan ikke si annet enn at jeg stadig lærer av mine feil.  :P

Så nå håper jeg virkelig dette skal bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere måtte velge de populære jentene i klassen? Det her er dummere enn laguttak i gymtimen.

 

Anonymous poster hash: 1cf7c...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de over her! Har full tro på de dere har valgt og at dette blir en bra løsning.

Så om de er de "mest populære jentene i klassen" som annie over her sier, så er det en grunn for at de er nettopp det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere måtte velge de populære jentene i klassen? Det her er dummere enn laguttak i gymtimen.

 

Anonymous poster hash: 1cf7c...1e4

Og allereie før dei har begynt byrjar furtinga - er det ikkje slitsomt å vere så negativ?

 

Honnør til dei som gidd å ta på seg denne uriasposten, eg er viss på at dei er rette folka til jobben!

Endret av ★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at ei som var brukermoderator sist, som ikke taklet det og som meldte seg ut er her igjen som brukermoderator. Resten har jeg tro på.



Anonymous poster hash: 503ef...447
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere måtte velge de populære jentene i klassen? Det her er dummere enn laguttak i gymtimen.

 

Anonymous poster hash: 1cf7c...1e4

Du tar feil. Det er ikke som laguttak i gymtimen. Siden du tydeligvis forstår idrett godt kan vi si at det er mer som når en talentjeger velger ut de som er best egnet. Elin har observert disse forumbrukerene i årevis. Hun sitter med kontroll på hva man måtte skrive anonymt også. Hun har sett hva slags innlegg de rapporterer, og hvor fort de reagerer. Hun vet , og har bedømt det dithen, at nettopp disse brukerene er godt egnet for jobben. De er ærlige og rettferdige. Og ikke minst, de er her ofte nok til at de faktisk får gjort den jobben vi trenger å få gjort her inne. Elin selv har mange oppgaver og kan ikke sitte å moderere. Og moderator-IS... vel la oss være ærlige her. Ikke alle fortjener lønna de får. ;) At brukermoderatorene er godt likt i tillegg, det tror jeg du er totalt alene om å se på som noe annet enn positivt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

Litt merkelig at ei som var brukermoderator sist, som ikke taklet det og som meldte seg ut er her igjen som brukermoderator. Resten har jeg tro på.

 

Anonymous poster hash: 503ef...447

Sikter du til meg? ;)

Jeg slettet meg pga alt bråket, ja, men jeg har aldri hatt noe imot selve oppgaven. Så så lenge det ikke blir samme texas som sist så kommer nok dette til å gå fint, skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med info :)

Jeg er (relativt) ny her inne og vet derfor ikke så mye om hvordan dette funker i praksis.

Lurer derfor på, hvilke retningslinjer har brukermoderatorene ift den jobben de skal gjøre? Kan de svare på en tråd de også evnt modererer, osv.. Hvor går grensa mellom "privat bruker" og moderator?

 

Er bare nysgjerrig :)

 

Lykke til dere!

 

Anonymous poster hash: 0d40d...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Litt merkelig at ei som var brukermoderator sist, som ikke taklet det og som meldte seg ut er her igjen som brukermoderator. Resten har jeg tro på.

 

Anonymous poster hash: 503ef...447

Det var da ingen som virkelig fikk prøvd seg som bm sist, så å si at hun ikke taklet det, det er et bilde du må ha skapt i ditt eget hode. Det er ihvertfall ikke virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Litt merkelig at ei som var brukermoderator sist, som ikke taklet det og som meldte seg ut er her igjen som brukermoderator. Resten har jeg tro på.

 

Anonymous poster hash: 503ef...447

Det var da ingen som virkelig fikk prøvd seg som bm sist, så å si at hun ikke taklet det, det er et bilde du må ha skapt i ditt eget hode. Det er ihvertfall ikke virkeligheten.

 

 

Skal omformulere meg: To av dem takler konflikt svært dårlig og minst en av dem stakk med halen mellom bena

 

Anonymous poster hash: 18984...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Litt merkelig at ei som var brukermoderator sist, som ikke taklet det og som meldte seg ut er her igjen som brukermoderator. Resten har jeg tro på.

 

Anonymous poster hash: 503ef...447

Det var da ingen som virkelig fikk prøvd seg som bm sist, så å si at hun ikke taklet det, det er et bilde du må ha skapt i ditt eget hode. Det er ihvertfall ikke virkeligheten.

 

 

Skal omformulere meg: To av dem takler konflikt svært dårlig og minst en av dem stakk med halen mellom bena

 

Anonymous poster hash: 18984...161

 

Hvem snakker du om da?

 

Anonymous poster hash: 96a05...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ære være dere som tar på dere oppgaven! Har et godt inntrykk av dem jeg har lagt merke til tidligere, et par har jeg ingen formening om. Synes faktisk dette er så lovende at jeg kanskje skal krabbe ned fra gjerdet og delta mer aktivt igjen etter hvert.

 

Til sure kjerringer med negative meninger - hva er problemet? Ville dere helst blitt spurt selv? Blir det bare bra hvis det er akkurat du som har pekt ut de verdige? Skulle man trukket lodd? Lett etter den stilleste jenta på sovesal 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Litt merkelig at ei som var brukermoderator sist, som ikke taklet det og som meldte seg ut er her igjen som brukermoderator. Resten har jeg tro på.

 

Anonymous poster hash: 503ef...447

Det var da ingen som virkelig fikk prøvd seg som bm sist, så å si at hun ikke taklet det, det er et bilde du må ha skapt i ditt eget hode. Det er ihvertfall ikke virkeligheten.

Skal omformulere meg: To av dem takler konflikt svært dårlig og minst en av dem stakk med halen mellom bena

 

Anonymous poster hash: 18984...161

Hvem snakker du om da?

 

Anonymous poster hash: 96a05...c4c

Jeg syns ikke det spiller noen rolle hvem som gjorde hva sist.

Nå begynner vi på nytt med andre premisser, så etter min mening bør den diskusjonen legges død.

Og slike sure utsagn tenker jeg kommer fordi enkelte føler seg forbigått og kunne tenke seg å bli spurt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Godt at de fleste er positive til dette, og jeg tror virkelig dette blir bra.

Når det kommer til hvem som er moderatorer har jeg i første omgang sett etter folk jeg kjenner i forumet fra før. Det kan godt være vi trenger flere etterhvert, og da sier jeg i fra. Så kan flere melde seg om de ønsker.

 

Når det kommer til hvordan de skiller mellom det å være privat bruker og moderator så kommer brukermoderatorene til å skrive årsak til hvorfor posten ble slettet og signere med nick. Dette gjør de for at det enkelt skal synes i tråden. Utover det er de vanlige brukere som deltar i forumet som vanlig.

 

Forstår at det blir en liten overgang dette, men støtt opp om brukermoderatorene så går dette veldig bra. De fortjener honnør og respekt for at de stiller. Og har dere noe dere vil ta opp med meg direkte, ikke nøl med å sende meg en epost eller pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...