Gå til innhold

Juni 2014 babyer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk skal du ha:) det går greit nå, bortsett fra at mannen har fått kalde føtter og ikke takler å hoppe uti det igjen... _÷; $*#¥¥÷#;#& forbanna ja...

Koselig med lyd fra deg nimmelim, tenker mye på deg og Krumelur:)

Du må nok se til å få overtalt mannen din:))

Annonse

Takk for omtanken:-) Med meg går det mye bedre nå. Synes det er bittert at jeg ikke skal få en liten i juni, i dag ville jeg ha vært ni uker på vei.. men ser stort sett mye lysere på det nå. Skal prøve igjen så fort sjansen byr seg;-) Bekymrer meg jo endel for at jeg ikke skal bli gravid igjen eller at det samme skal skje en gang til, men kan jo ikke annet enn å tro at det må ordne seg!

eg er heilt sikker på at det ordner seg Krumelur! et av egga du har inni deg er meint til å bli til ein baby som er meint til deko og verden elles. den mnd akkurat det spesielle egget løsner blir du gravid igjen. eg håpar ventetida blir kort! :)

Da er jeg henvist til duotest av min fastlege. Noen flere som ha dette?

Ja! Fått time 11/11. Ønsker blodprøve og ultralyd, helst ikke fostervannsprøve..

Hvor langt er du når du skal ha timen? Mener å huske fra sist at det er samtale og blodprøve først og ultralyd samt svar på blodprøveresultatene et par uker etterpå.

Annonse

Jeg fikk bestilt UL i uke 12 selv, men resepsjonisten noterte først beskjed og legen vår på sykehuset måtte godkjenne det. Du kan sikkert bare prøve å ringe i morgen Sunfly, så finner du det raskt ut.

Idag hadde vi en 7 uker gammel baby på besøk. De er så nydelige og skjønne! Det er gøy å tenke litt på hva som er målet med alt det her. Foreldrene er slitne, så jeg misunner dem ikke alt for mye. Vi har ingen barn enda, så det gjelder å sove lenge i helgene og gjøre alt mulig vi kan mens det enda er bare meg og mannen. Og hunden da :)

Jeg fikk bestilt UL i uke 12 selv, men resepsjonisten noterte først beskjed og legen vår på sykehuset måtte godkjenne det. Du kan sikkert bare prøve å ringe i morgen Sunfly, så finner du det raskt ut.

Idag hadde vi en 7 uker gammel baby på besøk. De er så nydelige og skjønne! Det er gøy å tenke litt på hva som er målet med alt det her. Foreldrene er slitne, så jeg misunner dem ikke alt for mye. Vi har ingen barn enda, så det gjelder å sove lenge i helgene og gjøre alt mulig vi kan mens det enda er bare meg og mannen. Og hunden da :)

Du ringte sykehuset selv og bestile en UL? Ringte du bare til sykehuset generelt, eller ringte du til avdeling? Jeg vil så gjerne ha tidlig UL for å se om alt er som det skal..

Du ringte sykehuset selv og bestile en UL? Ringte du bare til sykehuset generelt, eller ringte du til avdeling? Jeg vil så gjerne ha tidlig UL for å se om alt er som det skal..

Vi får komme tidlig denne gangen fordi det ikke gikk bra med oss sist.

Tror beste sjangse sånn til vanlig er å bestille privat og betale selv, eller argumentere veldig godt hos fastlegen. Har lest at noen får fastlegen til å henvise seg selv om de egentlig ikke har krav på det.

Man kan ikke bare ringe til sykehuset og bestille tidlig ul. Man må henvises av lege, og det må være en grunn til det, som at man har mistet flere ganger før eller ved mistanke om at noe er galt. Og veldig ofte blir man tidlig i svangerskapet henvist til gynekolog med ultralyd og ikke sykehus. Kanskje annerledes på mindre steder, det vet jeg ikke. Unntaket er vel de som allerede er inne i systemet, feks ved ivf...

Ah, okei... Vel,vel.. Da får jeg bare vente i 2,5 måned på ordinær UL, og gå rundt og være nervøs og tygge på den vonde følelsen jeg har om at det er noe som ikke stemmer. Er så sikker på at det ikke er noe liv der inne... Men, huff... Da får jeg bare vente.. ARG :(

Sånn ringtest er noen rare greier! I dag ville min bestemor teste meg og mannen. Hun testet oss over håndleddet. På meg begynte ringen med en gang å svinge tydelig frem og tilbake for så å stoppe litt og så begynne å svinge rundt i en tydelig sirkel, så stoppet den helt opp. Og akkurat det samme skjedde med mannen min! Måtte teste det selv når jeg kom hjem, men da over magen, og jeg fikk akkurat samme resultat. Ingen tvil! Dette er rare greier! Bestemor hadde visst testet før alle oss barnebarna kom og det stemte alltid! Så etter spådommene skal vi først ha en gutt, så en jente. Den kinesiske kalenderen viser også gutt på førstemann. Blir spennende å se om det stemmer! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...