Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3

Anbefalte innlegg

Da kan bare gutten i magen komme for min del, vi er i desember og det var "målet" mitt  :P 39+5

Er dessverre ingen tegn til at jeg nærmer meg noe fødsel. Ikke sett snurten til noen slimpropp, og heller ingen ting som minner om rier. 

Med tanke på at det er så mange som har født før tiden, så føler jeg at statistikken er i mot meg. Skal ikke se bort i fra at jeg ikke føder før rundt 17. desember. 

Fortsetter under...

Føler også statistikken er litt i mot meg, alle her inne og alle venninner har født uker og dager før termin, så begynner og tro at jeg nok kommer til å gå over :/ er jeg riktig uheldig må jeg gå helt til 21 desember, da settes jeg i så fall i gang om jeg ikke får mast meg til tidligere igangsetting. Har så vondt bekken så sover nesten ingenting i løpet av døgnet:/

Krysser det som krysses kan for at det snart skjer noe :) 39+1 i dag

JEg vil også føde. Skal inn til føden på avlastning i kveld så jeg får noe å sove på. Ultralyd og samtale for igangsetting i morgen. krysser fingrene for at jeg møter en sympatisk jordmor som synes synd om stakkar meg :) prøver å holde motet oppe!

Lykke til med innspurten damer =)

JEg vil også føde. Skal inn til føden på avlastning i kveld så jeg får noe å sove på. Ultralyd og samtale for igangsetting i morgen. krysser fingrene for at jeg møter en sympatisk jordmor som synes synd om stakkar meg :) prøver å holde motet oppe!

Føler så med deg, er helt i samme båt som deg med termin i dag og helt utslitt. Har også vært to nettet på avlastning pga lite søvn og store smerter. Men noe igangsetting kan jeg se langt etter... Ønsker deg lykke til og håper du får litt søvn før det braket løs:)

Føler så med deg, er helt i samme båt som deg med termin i dag og helt utslitt. Har også vært to nettet på avlastning pga lite søvn og store smerter. Men noe igangsetting kan jeg se langt etter... Ønsker deg lykke til og håper du får litt søvn før det braket løs:)

Hvorfor vil de ikke sette deg igang? Det er jo helt forferdelig å gå slik som dette. ikke sover jeg, ikke spiser eller drikker jeg særlig heller for da må jeg ta den uutholdelige turen til do. De 3 andre barna mine har det ikke optimalt når jeg oppdrar de fra sofaen. både jeg og mannen er utslitt av hele situasjonen. vi er innenfor termin, så hva er problemet? Det var forresten jordmor som foreslo igangsetting hos meg, og lurte på hva jeg ville mene om dette. jeg sier det er helt greit bare jeg kan bli fri noen av disse smertene! og ikke minst, få sove litt.

Annonse

Kastet opp imårrest så da håpet jeg virkelig at noe var igang. Kastet opp i starten av sist fødsel. Men har ikke skjedd noe mer så jeg er nok bare syk i tillegg :P

ååh... er det ikke den kjipeste følelsen? skuffelsen når man innser at, nei, det var visst ikke noe tegn på fødsel likevel :P

Hvorfor vil de ikke sette deg igang? Det er jo helt forferdelig å gå slik som dette. ikke sover jeg, ikke spiser eller drikker jeg særlig heller for da må jeg ta den uutholdelige turen til do. De 3 andre barna mine har det ikke optimalt når jeg oppdrar de fra sofaen. både jeg og mannen er utslitt av hele situasjonen. vi er innenfor termin, så hva er problemet? Det var forresten jordmor som foreslo igangsetting hos meg, og lurte på hva jeg ville mene om dette. jeg sier det er helt greit bare jeg kan bli fri noen av disse smertene! og ikke minst, få sove litt.[/quote

Nei, de sier bare at det beste er om fødselen startet spontant og at så lenge babyen har det bra så er det tydeligvis ikke så nøye hvordan jeg har det. Kjenner jeg blir så utrolig oppgitt. Jeg har en hodepinelidelse som er helt invalidiserende nå, håper at den slipper litt etter fødsel. Babyen er jo helt ferdig nå, ikke er den liten heller så jeg skjønner ikke problemet med igangsettelse. Hvor skal du føde?

Gjest flykræsj

jeg blir satt i gang senest 21 des, så håper nå iallfall at den er ute før julaften UANSETT !=)

Når har du termin flykræsj?

Kjedelig å ligge på barsel i jula, men uansett.. det kjipeste er å gå OVER tiden :P

Har termin 14 desember og ved mitt sykehus betyr det overtid f.o.m. 25 desember... Kommer til å bruke ALLE triks i boka dersom det nærmer seg jul og jenta enda ikke har kommet ;)

Annonse

Hvorfor vil de ikke sette deg igang? Det er jo helt forferdelig å gå slik som dette. ikke sover jeg, ikke spiser eller drikker jeg særlig heller for da må jeg ta den uutholdelige turen til do. De 3 andre barna mine har det ikke optimalt når jeg oppdrar de fra sofaen. både jeg og mannen er utslitt av hele situasjonen. vi er innenfor termin, så hva er problemet? Det var forresten jordmor som foreslo igangsetting hos meg, og lurte på hva jeg ville mene om dette. jeg sier det er helt greit bare jeg kan bli fri noen av disse smertene! og ikke minst, få sove litt.[/quote

Nei, de sier bare at det beste er om fødselen startet spontant og at så lenge babyen har det bra så er det tydeligvis ikke så nøye hvordan jeg har det. Kjenner jeg blir så utrolig oppgitt. Jeg har en hodepinelidelse som er helt invalidiserende nå, håper at den slipper litt etter fødsel. Babyen er jo helt ferdig nå, ikke er den liten heller så jeg skjønner ikke problemet med igangsettelse. Hvor skal du føde?

Det er jo kjempe viktig å ta hensyn til hvordan mor har det. jeg var veldig deprimert i starten av svangerskapet da dette var så langt unna planlagt som man kunne få det, og gikk til jordmor for samtaler ofte for at det ikke skulle utvikle seg til skikkelig svangerskapsdepresjon. og de siste ukene har jeg vært inne hos jordmor litt oftere igjen da jeg startet å kjenne på den samme følelsen igjen, så det kan jo være derfor at de er litt ekstra var på meg. De ser vel risikoen for å utvikle en fødselsdepresjon. 

Man skal tross alt ha overskudd og energi til å føde og ta vare på en baby etterpå også, så jeg mener de bør ta hensyn til hvordan vi mødrene har det. Håper du får den hjelpen du trenger, slik at du slipper å gå å være så dårlig nå på slutten! Jeg vet hvor tøft det er. 

Jeg har også termin 14. Desember og er kjempe klar for fødsel.. ;) Har masse vonde kynnere og murringer men ingenting skjer :P Har så vondt i bekkenet nå at jeg spyyr.. Sliter også voldsomt med halsbrann! Sist fødte jeg 6 dager før termin så krysser fingrene for at denne jenta vil ut før 14 ;) Lykke til alle sammen!

1. desember:

2. desember: VenterpåFar (termin)

3. desember:

4. desember:

5. desember: ul termin 9desember (ble flyttet fra 9. desember ;) (pl.lagt keisersnitt 28. nov.)

6. desember: mayflower (født:.....)

7. desember:

8. desember:

9. desember:

10. desember: cdc87 (født:...), Tilith (født:.....)

11. desember:

12. desember:

13. desember:

14. desember: flykræsj (termin) Thelady (termin)

15. desember:

16. desember:

17. desember:

18. desember:

19. desember:

20. desember: Myrsnipa (termin)

21. desember:

22. desember:

23. desember:

24. desember:

25. desember:

26. desember:

27. desember:

28. desember:

29. desember:

30. desember:

31. desember:

Da var kontrollen over og lille hadde det fint. :-) men legen ville ikke sette meg i gang. Han mente at jeg måtte holde ut en uke til, så skulle jeg få modningstabletter om jeg ikke hadde kommet i gang av meg selv. :-( huff...en hel uke, hvordan skal jeg holde ut?

så kjedelig å høre :( er dritt lei selv en har heldigvis ikke hundre millioner plager i tillegg, bare 1 million ;) klarer iallfall å gå og tørke meg på do ....... =/

er noe med de dagene etter man går ut i permisjon, en går bare og venter og blir like skuffa hver dag det ikke skjer noe ! ingen tegn til fødsel her...

Da var kontrollen over og lille hadde det fint. :-) men legen ville ikke sette meg i gang. Han mente at jeg måtte holde ut en uke til, så skulle jeg få modningstabletter om jeg ikke hadde kommet i gang av meg selv. :-( huff...en hel uke, hvordan skal jeg holde ut?

Uff, har fulgt med litt på det du skriver og må si dette høres veldig brutalt ut. Hvis ikke din situasjon kvalifiserer til igangsetting vet jeg ikke hva som skal gjøre det. Godt å høre at babyen har det bra hvertfall, men skal det ikke tas hensyn til mor!? Syntes du er veldig sterk som holder ut dette :klemmer:

Har selv 11 dager til termin og ryggplager og dårlig med søvn og en hjerne som jobber overtid men dette er jo ingenting i forhold til hvordan mange har det.

Sniker meg inn fra januargruppen! Har lest mye av det du skriver og må si jeg føler så vanvittig med deg:( Har heiet så mye på deg de siste dagene og håpet at du skulle få bedre nyheter på kontrollen. Jeg bare lurer på en ting, tror du at du virkelig ga utttrykk for hvor ille situasjonen din er? Tror du legen forsto alvoret liksom?jeg kan ikke skjønne at du ikke blir satt i gang, hva koster det sykehuset!? Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt en gang til, hvis du orker da. Masse lykke til!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...