mammatiloda Skrevet 4. september 2013 #76 Skrevet 4. september 2013 HI her (riktig bruk sant:? ny her ja!) Takk for utrolig mange svar, og litt krangling her og der:) ser jo at dette er et felt som berører mange! Utrolig nok så jobber jeg faktisk med barn(selv om mange kanskje syns jeg virket usikker), så burde kanskje føle meg tryggere på å ta en slik beslutning. Men det som har gjort meg mest usikker er nok ikke akkurat de 4,5 dagene vi er borte. Jeg har en hektisk timeplan på jobb hele høst med flere jobbreiser ala 2 dager borte. Samlet opp blir det faktisk en del fravær. Greit, jentene er da med pappa men likevel. I tillegg får jeg nå vite at det bare er bestemor, ikke bestefar i tillegg som kan passe grunnet andre planer. Jentene våre er TRAVLE, og tenker det blir travelt og litt stressende for dem og svigermor(bestemor). Vi har altså bestemt oss for ikke å dra begge 2, mannen får dra da flere av dem som kommer står ham nærmest. Svigermor stiller opp som dagmamma for minste. Jeg har og da i stedet takket ja til en vennindetur til London fredag-søndag etter jul. Slik får vi begge en "frihelg" men jentene kan vente bittelitt med å være borte fra oss begge. Vi er komfortable med beslutningen, den vonde magefølelsen er borte. Var det da så ille om jeg er en hønemor? vil ikke bli kalt overbeskyttende av den grunn, sant. Men gleder meg veldig til vi skal ha en weekendtur sammmen mannen og meg, den skal vi uansett ha så fort vi begge føler oss klare til det:) vi har fast barnevakt 1 kveld i uken hvor vi trener/går turer etc sammen og er flinke til å finne kjærestetid i hverdagen syns jeg:) Ha en fortsatt fin kveld:) HI
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #77 Skrevet 4. september 2013 Hva om mor blir syk og må på sykehus med feks alvorlige diagnoser? Sorry Mac: ungen din blir helt ødelagt!! Ærlig talt. Dere er hysteriske. Tror dere virkelig at ett barn på 14 mnd har best av å bli med i bryllup? Tror barnet får det kjempefint jeg. Det er viktig å være litt kjærester selv om man har fått barn. Dere som ikke innser det blir vel kanskje av de 50% som skilles... Kos deg på tur HIDet kan jo hende at vi som ikke er avhengige av å reise vekk fra babyene våre for å ha et godt parforhold er blandt de 50 prosentene som IKKE blir skilt og da... Anonymous poster hash: f0e10...c98 Enig med deg! Virker som at mange av de som er her inne føler at de må dra vekk fra barna sine for å "redde forholdet". Da er vel heller de en større del av skilsmissestatistikken kanskje. Anonymous poster hash: 935c0...de7 Ikke for å redde forholdet, men for å ha helger som tilbringes stort sett i sengen (og dusjen og kjøkkenbordet osv.) Jeg skjønner at dette er vanskelig for noen av dere skjønne, da dere tar til takke med et nummer under dyna med ungen i senga ved siden av, men noen par har faktisk et heftig sexliv også etter at det kommer barn inn i bildet! Jeg har et liv utenom barna mine, og det er jeg veldig glad for. Anonymous poster hash: cb93d...fc1
Tante Gustava Skrevet 4. september 2013 #78 Skrevet 4. september 2013 Jeg syns dere kan dra med god samvittighet hvis dere ønsker det. Vi var borte 4 dager fra våre når de var 10 mnd og litt over 2 år. Vi var på bryllupsreise. Besteforeldrene som barna forguder var hjemme hos oss med barna. Tror ikke vi var særlig savnet... I manges øyne er nok jeg en grusomt dårlig mor, men det bryr jeg meg ikke mye om da jeg kjenner mine barn best. Så gjør det som føles riktig for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå