Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Slik er saken, jeg har 2 nydelige jenter på 10 mnd mnd og 3,5 år. Har sjeldent vært borte mer enn 1 natt fra eldste og aldri over natten med yngste. Nå er det slik at vi er invitert i bryllup i utlandet når yngste er 14 mnd. Et nært vennepar som gifter seg- Det blir en lang og til dels slitsom reise og vi kan derfor ikke ha dem med.Blir borte da fra onsdag kveld til søndag ettermiddag. Lurer nå på om vi burde dra bare 1 av oss, slik at den andre kan være hjemme med barna. Besteforeldrene som treffer barna 1-2 ganger i uken vil gjerne passe dem, her i vårt hjem. Likevel...føler selv det blir litt for lenge men så er det jo veldig godt å få tid med min kjære og. Vi har vært gjennom en lang slitsom periode med yngstemann så har ikke sovet en hel natt på over 1 år...nå begynner rutinene bedre seg. Hva mener dere? er veldig usikker her, heller mest mot å la mannen dra alene men så høres det jo og fantastisk deilig ut! Blir veldig glad for svar:) ny på dib Anonymous poster hash: 9efad...299
n74 Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Jeg synes dere skal unne dere den turen. Ungene kommer til å savne dere, men tar ikke skade av å være sammen med besteforeldre som de kjenner godt. Og dere kommer til å savne barna, men likevel også nyte pusterommet. Og ikke minst den nydelige anledningen til å feire et vennepar som dere er glad i.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Jeg hadde ikke gjort det, men gjør det som føles rett i hjertet ditt Anonymous poster hash: 935c0...de7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Ser uansett ikke problemet og kunne ta med minste... Andre unger klarer lange fly turer. Men gjør det som passer deg best Anonymous poster hash: cca6e...8fb
mammatiloda Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Takk for raskt svar:) vi tenker bestemme oss før helgen. Prate litt med besteforeldrene, så får vi se hva det blir til! Jeg begynner i ny jobb om 2 måneder (pappan skal i permisjon med minste) så er nok derfor jeg kvir meg og, blir jo alt da mye borte fra dem med 40 timers arbeidsuke.
mammatiloda Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 vi må mellomlande kl 02 på natten på flyplass hvor flyet går videre kl 05.30, turen tar i alt 9 timer hvor siste 2 er togtur etter reise over natten. derfor vi ikke vil ta med minste. Men vi vurderer det likevel...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Hadde ikke gjort det... Anonymous poster hash: 68665...c6f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 Jeg ville heller ikke ha reist fra et så lite barn. Anonymous poster hash: f0e10...c98
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Jeg begynte å jobbe når minste var 9 mnd og storebror 3 år. Da måtte jeg være borte 4 netter (men far hadde de da). Anonymous poster hash: a5bf1...7b9
mammatiloda Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 er det altså ingen som har reist fra sine små når dem er over året? 4 dager blir nok litt lenge ja. Får vurdere sende bare mannen og i stedet kreve en natt på hotell i nærheten oss 2 om ikke altfor lenge kanskje:) Takk for tilbakemeldinger!
mammatiloda Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 Jeg begynte å jobbe når minste var 9 mnd og storebror 3 år. Da måtte jeg være borte 4 netter (men far hadde de da). Anonymous poster hash: a5bf1...7b9 Ja, blir liksom ikke helt det samme når mamman eller pappan er hjemme...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 REIS!!! Anonymous poster hash: 88a65...940
annesmil Skrevet 3. september 2013 #13 Skrevet 3. september 2013 Reis med god samvittighet : ) barna blir i hjemmet med personer de kjenner. Jeg synes ikke 4 dager er så lenge heller... Og tenk for en vitamininsprøytning til dere foreldre, dere og barna vil nyte godt av det gjennom vinteren : ) Og ja, vi har reist fra barna når de har passert året, på lang helg. De har stor kost seg med besteforeldre !!
SophiesMum<3 Skrevet 3. september 2013 #14 Skrevet 3. september 2013 Jg hadde reist i bryllup. Vil ikke barnet være 14 mnd når dere reiser? Det går nok helt fint skal du se. Er nok verre for deg enn for barna :-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. september 2013 #15 Skrevet 3. september 2013 Gud jeg hadde reist. Barna er i sitt eget hjem, sine egne ting, med mennesker de kjenner og er trygge på. Herregud reis!!! Jeg kan uttale meg som både mor og fagperson, og jg hadde reist. Med mindre et av barna var svært usikre og slet veldig med tilknytning. Jeg hadde sett på det som en investering for alle berørte parter.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #16 Skrevet 3. september 2013 Det er litt tidlig, men bare dere kjenner barna deres, og kan vite hvor robuste de er. Ville i såfall valgt å forberede dem godt, gjerne med en kalender som viser hvor lenge dere er borte og hva dere gjør. Kan jo fint holde kontakten via Skype og telefon. Da kan jo barna se dere og når dere prater sammen, og vite at dere ikke er blitt borte. Tenker at den eldste bør kunne tåle det bra, og det kan godt hende det går bra for den minste og. Forberedelser kan gjøre underverker Anonymous poster hash: 1f2ba...6cd
Sjokoman Skrevet 3. september 2013 #17 Skrevet 3. september 2013 Jeg hadde reist uten dårlig samvittighet! Kos dere, kan bli lenge til dere får en slik mulighet igjen:)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #18 Skrevet 3. september 2013 Jeg tror ikke det er skadelig for barna, så lenge de er med noen de er trygge på, men JEG hadde ikke kost meg om jeg var borte så lenge. Er derfor jeg ikke hadde reist. Anonymous poster hash: 935c0...de7
Musemora Skrevet 3. september 2013 #19 Skrevet 3. september 2013 Herregud så mye hysteriske damer. Bare reis begge to. Bryllup er ikke like stas om man går alene. Så lenge se har kjentf mennesker rundt seg, er det da ikke noe problem. God tur og kos dere masse HI.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #20 Skrevet 3. september 2013 REIS Begge to. De er jo med besteforeldrene i sitt eget hjem. REIS REIS REIS Nyt det Anonymous poster hash: 144f1...740
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 3. september 2013 #21 Skrevet 3. september 2013 Hvis du er sikker på at du klarer å nyte turen og ikke bare lengte hjem, syns jeg du skal reise Barna er med trygge og kjente personer og fire dager går fort for de. Dette er en sånn typisk ting som man rett og slett må følge magefølelsen på, for noen er det ok å reise uten barn når de er kun noen mnd gamle mens andre helst ikke vil reise uten barn i det hele. Så om du tror at du og mannen får godt utbytte av turen, syns jeg dere skal reise med god samvittighet. Tenker de som er hjemme kommer til å storkose seg med besteforeldrene sine.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #22 Skrevet 3. september 2013 Hystrisk og ikke reise i alle fall,at barna mister tilknytting og sånne ting er bare tull,elsdegutten min var mye borte,han er veldig knyttet til både meg og søskene sine Anonymous poster hash: 024ee...be9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #23 Skrevet 3. september 2013 Min søster reiste i bryllup til Spania med sin mann, og tvillingene på 9 mnd var hos besteforeldrene i 3 dager. Det gikk strålende! Barna koste seg veldig. Anonymous poster hash: 22eed...be7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #24 Skrevet 3. september 2013 er det altså ingen som har reist fra sine små når dem er over året? 4 dager blir nok litt lenge ja. Får vurdere sende bare mannen og i stedet kreve en natt på hotell i nærheten oss 2 om ikke altfor lenge kanskje:) Takk for tilbakemeldinger! Jeg har gjort det, det gikk helt fint. Ville aldri gjort det med første barnet, han var en helt annen type. Lillesøster er en sånn type at dett gikk helt greit. Så jeg tror det kommer like mye an på personligheten til barnet som alderen. Anonymous poster hash: 9fcdb...03e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #25 Skrevet 4. september 2013 Jeg sier som flere over her: reis! Jeg tror du kjenner mye på det nå som permisjonen din snart er over og far skal overta. Det er vel helst yngstemann du/dere tenker på. Men barnet skal jo være hjemme i sitt eget hus med sitt storesøsken og besteforeldre som kjenner barna godt. Jeg ville uten tvil reist og tenkt at dette kunne bli en vitamininnsprøytning for hele familien! Anonymous poster hash: 15b52...889
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå