Gå til innhold

Håper denne dama får sparken....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir en liten smule irritert på deg HI og dere andre som er enige.

Jeg skjønner den ansatte på HM veldig godt. Et produkt som ikke er en tester, der kunden åpner og evt prøver går som svinn for butikken. Registreres på samme måte som stjeling. Svinn

Eks, du går innom en frisørsalong og du vurderer en voks, den koster kr 179,-. Du tar opp boksen, åpner den og graver fingeren din ned i den for å så å ta den i håret eller bare "kjenne" på den.

Det er ikke en tester og alle voksene ser like ut - ingen lokk som mangler osv.

Du MÅ betale for den voksen. D kunne ha spurt frisøren om du kunne få kjent på den, da hadde den funnet en allerede åpnet/brukt voks der du kunne ha prøvd og da hadde du ikke trengt å betale.

Det er ikke SÅ vanskelig å spørre betjeningen: "Unnskyld, kan jeg prøve denne? "

Tilbake til voksen. Den koster 179,- . Og hvis kun 1 kunde åpner en ny slik boks 1 gang pr dag i 6 dager, er svinnet på kr 1074,-

12 dager = 2148

28 dager= 4296

52 uker blir det faktisk kr 206.208 ,- i ren svinn pr år.

Og til deg angående varer som lå i en kurv. Du tenkte ikke at det var mulighet for at de varene ikke var eks lagt inn i et eller annet system hos de og hvis du tok de så ble det registrert som svinn?

Just say`....

Du leste ikke HI så veldig godt du eller? Det står klart og tydelig at hårsprayen ho prøvde stod UTEN kork sammen med 20 andre MED kork

Jo det leste jeg, men uten kork betyr ikke kjør på og prøv den. Korken kan ha falt av, noen ha tatt den ect

Er ikke vanskelig å spørre om du kan prøve eller ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke dette. Jeg åpner da mascaraer før jeg evt kjøper, dersom det er en type jeg ikke har prøvd før. Jeg må da få se hvordan kosten er, det er viktig for meg. Har aldri hørt at det har vært et problem.

Uansett, hvorfor går dere med på å betale i de tilfellene som nevnes i tråden? Jeg hadde forlatt butikken uten varer, det er i alle fall sikkert. Hva skal de butikkansatte gjøre, arrestere deg?

Skrevet

Mascara har jo alltid en merket med "test" som du kan åpne da...

Anonymous poster hash: 57160...10e

Skrevet (endret)

Mascara har jo alltid en merket med "test" som du kan åpne da...Anonymous poster hash: 57160...10e

Ikke alltid det er en som er merket test, jmf. eksemplene i innleggene i denne tråden. Er det en som er merket test åpner jeg selvsagt den. Men det var nå ikke det denne tråden handlet om, da...

Endret av aanonym
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir en liten smule irritert på deg HI og dere andre som er enige.

Jeg skjønner den ansatte på HM veldig godt. Et produkt som ikke er en tester, der kunden åpner og evt prøver går som svinn for butikken. Registreres på samme måte som stjeling. Svinn

Eks, du går innom en frisørsalong og du vurderer en voks, den koster kr 179,-. Du tar opp boksen, åpner den og graver fingeren din ned i den for å så å ta den i håret eller bare "kjenne" på den.

Du MÅ betale for den voksen. D kunne ha spurt frisøren om du kunne få kjent på den, da hadde den funnet en allerede åpnet/brukt voks der du kunne ha prøvd og da hadde du ikke trengt å betale.

Det er ikke SÅ vanskelig å spørre betjeningen: "Unnskyld, kan jeg prøve denne? "

Tilbake til voksen. Den koster 179,- . Og hvis kun 1 kunde åpner en ny slik boks 1 gang pr dag i 6 dager, er svinnet på kr 1074,-

12 dager = 2148

28 dager= 4296

Og til deg angående varer som lå i en kurv. Du tenkte ikke at det var mulighet for at de varene ikke var eks lagt inn i et eller annet system hos de og hvis du tok de så ble det registrert som svinn?

Just say`....

Men les innlegget før du svarer da... Det er forskjell på å prøve, og på å SE. Damen SÅ på kajalen. SÅ på den. Må man betale når man ser på noe? Det er det dummestre. Når jeg skal kjøpe f.eks en leppestif, tar jeg ofte av lokket for å sikre meg 100% at jeg har tatt riktig farge. Skal jeg måtte betale bare fordi jeg titter på den? Du forstår vel selv hvor dumt det blir?

Og da er det også de ansatte sin oppgave å ha en tester fremme, eller å passe på at hyllene er ryddige og fine, og alle produkter intakte. Når de lar det stå 20 varer MED kork, og en eneste en, uten, da er det ganske naturlig  at man tenker at dette er testeren, eller hva? 

Du snakker om noe helt annet enn hva jeg gjør. Hadde kjerringa begynt å tegne med kajalen, er det noe annet.  Men man skal da for pokker ikke betale for å SE på en vare! Sånne kotrollerende mennesker har ingenting i et serviceyrke å gjøre

Skrevet

12 dager = 2148

28 dager= 4296

Just say`....

Du leste ikke HI så veldig godt du eller? Det står klart og tydelig at hårsprayen ho prøvde stod UTEN kork sammen med 20 andre MED kork

Jo det leste jeg, men uten kork betyr ikke kjør på og prøv den. Korken kan ha falt av, noen ha tatt den ect

Er ikke vanskelig å spørre om du kan prøve eller ikke....

På h&m ? Virkelig? Der det er testere på ALT i butikken, men ikke hårspray? Da burde de sette opp et skilt der det står at det ikke er lov å teste hårspray. 

Skrevet

Skjønner ikke dette. Jeg åpner da mascaraer før jeg evt kjøper, dersom det er en type jeg ikke har prøvd før. Jeg må da få se hvordan kosten er, det er viktig for meg. Har aldri hørt at det har vært et problem.

Uansett, hvorfor går dere med på å betale i de tilfellene som nevnes i tråden? Jeg hadde forlatt butikken uten varer, det er i alle fall sikkert. Hva skal de butikkansatte gjøre, arrestere deg?

Hun truet med det ja, hehe. Men jeg betalte, så gikk jeg bare opp å byttet den i etasjen over. Så var ikke noe problem:) 

Ser ikke problemet jeg heller. Jeg også titter på ting. Det må være lov. Skal det være så strengt mister man fort mange kunder

Skrevet

Mascara har jo alltid en merket med "test" som du kan åpne da...Anonymous poster hash: 57160...10e

Ikke alltid det er en som er merket test, jmf. eksemplene i innleggene i denne tråden. Er det en som er merket test åpner jeg selvsagt den. Men det var nå ikke det denne tråden handlet om, da...

Det er ikke alle produkter som har testere nei.. Mange kajaler f.eks har ikke testere. Antakelig derfor damen åpnet lokket for å se farge, og type kajal. Det ble dyrt for henne, stakkar

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Ser du ikke problemet? Akkurat da d gjelder mascara ser ihvertfall jeg problemet. Jeg ville ikke kjøpt en mascara som f. eks 20 andre har åpnet og kikket på. Det handler om hygiene, og da det er produkter til øynene er det ganske viktig. Dessuten ødelegger det holdbarheten og produktet kan tørke ut nesten før noen får kjøpt det. Kjøper kun forseglet mascara.

Skrevet

Ser du ikke problemet? Akkurat da d gjelder mascara ser ihvertfall jeg problemet. Jeg ville ikke kjøpt en mascara som f. eks 20 andre har åpnet og kikket på. Det handler om hygiene, og da det er produkter til øynene er det ganske viktig. Dessuten ødelegger det holdbarheten og produktet kan tørke ut nesten før noen får kjøpt det. Kjøper kun forseglet mascara.

Derfor har man testere............. Mangler det tester, skal kunden få lov til å se på pruduktet før det kjøpes. Da er jeg enig at man spør. Man åpner ikke en forsegling for å "titte litt".

Men man kan fortsatt ikke bahandle kunder slik. Da må man også se an tilfellet.

Da jeg jobbet i lekebutikk, hadde vi masse kunder, spesielt noen sære mødre, som absolutt skulle åpne eskene, og ta ut innholdet. På leker er det alltid bilde av ALT som befinner seg i esken.  Om de lukket opp lokket for å se at de tok riktig farge på noe, gjorde ingenting, men når de begynte å løfte ut, å ta ting ut av esken sin, gav jeg beskjed om at det ikke var greit. Dette fordi det er et HELVETE å få sånne ting tilbake i esken sin, og man ser ganske tydelig om en pappeske med leker har vært åpnet, så det blir vanskelig å selge videre.

Men skulle jeg virkelig løpt bort til alle som gjorde dette, kjefta på dem, og bedt dem betale for det? Da hadde vi til slutt stått igjen uten en eneste kunde. Man sier ifra på en fin måte, opplyser kunden om at man er der for å hjelpe, og at de kan spørre så får de svar på alt de lurer på. 

Skrevet

Jeg vet ikke med dere, men jeg liker ikke tanken på at andre har prøvd sminken jeg skal kjøpe og jeg vil heller ikke kjøpe halvfulle varer. Så jeg synes det er greit at de har regler jeg

Anonymous poster hash: 339ee...e80

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke med dere, men jeg liker ikke tanken på at andre har prøvd sminken jeg skal kjøpe og jeg vil heller ikke kjøpe halvfulle varer. Så jeg synes det er greit at de har regler jeg

igjen... det er forskjell på å prøve og se. 

Og det er ansatte sin oppgave å holde orden i varene

Endret av Skeptisimo
Skrevet

igjen... det er forskjell på å prøve og se.

Og det er ansatte sin oppgave å holde orden i varene

Når alle skal se på produktet tørker det fortere inn . De burde holde bedre orden i varene og ja. Alle produktene burde forsegles og ha prøver

Skrevet

Men Hi, sa du til kassedama at den sto uten lokk, og at du derfor trodde det var en test..?

Skrevet (endret)

Men Hi, sa du til kassedama at den sto uten lokk, og at du derfor trodde det var en test..?

Så klart jeg gjorde. Jeg sa jeg prøvde testeren. "Det finnes ikke testere på sprayprodukter, så du får bli med meg til kassa, for denne skal du betale for, eller skal du ta det med en vekter? "

Jeg tenkte jeg bare kunne bytte den oppe, så jeg krangla litt før jeg betalte , så gikk jeg opp å fikk igjen penger:p Jeg

gikk også bort og krevde et lokk fra en av de andre...

"Jeg gjør ikke dette for å være kjip altså"

Også.... "Det er ingen som vil kjøpe ting som folk har prøvd"

"Men nå må jo JEG kjøpe den varen som står uten lokk som alle har prøvd... jeg vil jo ikke ha den jeg heller". HUff:P

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Så klart jeg gjorde. Jeg sa jeg prøvde testeren. "Det finnes ikke testere på sprayprodukter, så du får bli med meg til kassa, for denne skal du betale for, eller skal du ta det med en vekter? "

Jeg tenkte jeg bare kunne bytte den oppe, så jeg krangla litt før jeg betalte , så gikk jeg opp å fikk igjen penger:p Jeg

"Men nå må jo JEG kjøpe den varen som står uten lokk som alle har prøvd... jeg vil jo ikke ha den jeg heller". HUff:P

Skal innrømme at da hadde jeg faktisk sagt at jada, tilkall gjerne en vekter, flaska sto uten lokk, alle kan gjøre feil, og smilt;)

Skrevet

Skal innrømme at da hadde jeg faktisk sagt at jada, tilkall gjerne en vekter, flaska sto uten lokk, alle kan gjøre feil, og smilt;)

Hehe ikkesant. Men fikk tilbake pengene, så ble fornøyd. Skulle gått ned til henne igjen å fortalt det:P haha

Skrevet

Jeg irriterer meg grenseløst over butikker som IKKE har testere på kosmetikk! Jeg betaler ikke 179,- for en mascara uten å få vite hvordan børsten er, det er alfa og omega! Men da spør jeg før jeg åpner den, og sier de nei, kjøper jeg den ikke, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: ccaec...abb

Skrevet

Jeg ser fortsatt ikke problemet, og kommer fortsatt til å åpne uforseglete varer når testene mangler og jeg har behov for å se på varen før jeg evt kan kjøpe den. Sånn er det.

Skrevet

Der ble faktisk vi kasta ut en gang, fordi jeg tok bilde av venninna mi med en utrolig festlig hatt...

Sikkert samma dama, haha. Jeg drev å prøvde hatter i forkant... Kanskje det som var det virkelige problemet.
Ha ha, kanskje? Fikk hvertfall streng beskjed om at det ikke var lov å ta bilde. Jeg spurte hvorfor, og fikk "fordi" til svar... voksent

Hu har sikkert den hatten selv og syns den er driiiit fin ;))

Anonymous poster hash: 2fbb9...4f1

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Jeg ser fortsatt ikke problemet, og kommer fortsatt til å åpne uforseglete varer når testene mangler og jeg har behov for å se på varen før jeg evt kan kjøpe den. Sånn er det.

Så du forstår deg verken på hygiene eller at produktet tørker ut og mister holdbarheten..... Nei, nei, da så.... Noen har vel litt tungt for det, da.

Noen prøver jo f.eks testere på lebestift rett på munnen og, hver sin lyst!

Skrevet

Selvopphøyde, bedrevitende og ufleksible ansatte har ingenting i en sevicebedrift å gjøre.

Syns mange av butikkansatte i Oslo er slik og forstår ikke kulturen i butikkene.

Det er de som skal være glade for at vi som kunder kommer, ikke vi som skal være glade for at butikkansatte nedlater seg til å la deg få lov til å betale i deres butikk.

Anonymous poster hash: b0ad6...aa3

Skrevet

Så du forstår deg verken på hygiene eller at produktet tørker ut og mister holdbarheten..... Nei, nei, da så.... Noen har vel litt tungt for det, da.

Noen prøver jo f.eks testere på lebestift rett på munnen og, hver sin lyst!

Da er det de ansatte sin oppgave å ha testere tilgjengelig! Det er ganske naturlig at man vil se hva man kjøper

Skrevet

Selvopphøyde, bedrevitende og ufleksible ansatte har ingenting i en sevicebedrift å gjøre.

Syns mange av butikkansatte i Oslo er slik og forstår ikke kulturen i butikkene.

Det er de som skal være glade for at vi som kunder kommer, ikke vi som skal være glade for at butikkansatte nedlater seg til å la deg få lov til å betale i deres butikk.

Anonymous poster hash: b0ad6...aa3

Ikkesant. Bodde i Australia for en kort periode, fikk helt sjokk over servicen der i forhold til her.. Der er det "Heihei, hvordan går det med deg i dag?" HVER gang, man går inn i en butkk. Det er muligens litt overfladisk, men uansett, hehe. Man blir ikke sett stygt på, og nektet hjelp, kjeftet på, etc.

Jeg har selv jobbet i serviceyrket siden jeg var 15, og vet VELDIG godt, hvordan man blir lei av folk som gjør ting man ikke liker.. Men da holder man det inne. Eller man sier ifra på en pen måte.7

*Jeg f.eks, kunne ikke fordra mødre som på død og liv skulle dra barnevogna rundt i alle kriker og kroker i lekebutikken jeg jobbet i. (liten kvadratisk butikk) Så skulle de klage på at det var så trangt mellom hver hylle og det var helt forferdelig for de med barnevogn. 

Hva med å bare parkere vogna på kortsiden av en hylle, og gå å titte? Du ser vogna, du er  bare 2 meterunna den. DU MÅ ikke vri den i alle kriker og kroker.

*Irriterte meg også sterkt over kunder som på død og liv skulle ha hjelp, selv om det var kø i kassa. Da mener jeg , at jeg møtte følge dem rundt i butikken, plukke ut bursdagsgaver til 4 forskjellige unger, osv. Køen vokser og vokser...

*Da jeg jobbet på Esso, (etter 7 år vel å merke) kunne jeg ikke FORDRA folk som kom inn kl 7 på morningen og sa "En bacon i brød med rekesalat og løk". Egentlig folk som spiste pølser generelt :P 

*De som legger ting på kassa, for så å gå rundt og hente litt og litt mer.

++++++

Men uansett hvor mye disse irriterte meg, var jeg like hyggelig mot de, som de andre. 

Det er klart, man har dårlige dager, og av og til har nok jeg også vært den  "sure kassadama" jeg også, men sånn er det bare. 

Skrevet

12 dager = 2148

28 dager= 4296

Just say`....

Men les innlegget før du svarer da... Det er forskjell på å prøve, og på å SE. Damen SÅ på kajalen. SÅ på den. Må man betale når man ser på noe? Det er det dummestre. Når jeg skal kjøpe f.eks en leppestif, tar jeg ofte av lokket for å sikre meg 100% at jeg har tatt riktig farge. Skal jeg måtte betale bare fordi jeg titter på den? Du forstår vel selv hvor dumt det blir?

Og da er det også de ansatte sin oppgave å ha en tester fremme, eller å passe på at hyllene er ryddige og fine, og alle produkter intakte. Når de lar det stå 20 varer MED kork, og en eneste en, uten, da er det ganske naturlig  at man tenker at dette er testeren, eller hva? 

Du snakker om noe helt annet enn hva jeg gjør. Hadde kjerringa begynt å tegne med kajalen, er det noe annet.  Men man skal da for pokker ikke betale for å SE på en vare! Sånne kotrollerende mennesker har ingenting i et serviceyrke å gjøre

for det første så virker du veldig umoden og korttenkt.

For det andre så virker det ikke som at du forstår hvordan en butikk drives.

Ikke alle varer er for å se på, og det er ikke vanskelig å spørre om en evt tester / prøve.

Eks å åpne en maskara gjør at den tørker inn fortere og det kan komme bakterier = spør om å få SE på en tester selv om du ikke skal prøve den!

Går du i matbutikken og åpner korka på melka for å se om den er opp i der? Evt smaker litt før du bestemmer deg om du skal ha den eller ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...