Gå til innhold

Håper denne dama får sparken....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden jeg har blitt så sint kjenner jeg..

Var på H&M på Oslo city istad.. Nederst i kosmitikkbutikken. Venninna mi tittet på smykker, og vi bare tittet rundt generelt. Så går jeg bort til der hårsprayer og andre sprayer står.

Alle har kork, utenom en, så jeg tar den, og sprayer litt i lufta, for å lukte på den, så setter jeg den fra meg igjen.
Så kommer en dame å prikker meg på ryggen, og sier at dette var ingen tester. Det er nemlig ikke testere på sprayprodukter (foruten parfyme) ,så denne måtte jeg betale for.... 

Jeg trodde først hun tullet, men neida.. Jeg måtte faktisk betale for denne hårsprayen. 

"Jeg gjør ikke dette for å være kjip assa, men når folk prøver ting som ikke er til å prøves, så må det betales for, blablabla"

Etter jeg har betalt, ser jeg hun står å snoker borte ved noen andre voksne damer. En dame hadde tatt av plastlokket på en kajal, for å se på den (hun prøvde den IKKE, og det var ikke forseglet). Hun ble også dratt bort til kassa, og måtte pent betale for seg.. 

Nå gikk jeg opp til barneavdelinga og byttet hårsprayen der da.. Så jeg fikk i alle fall penger igjen.. 

Er det virkelig mulig å behandle kunder på den måten? 
Hun må jo ha et alvorlig kontrollbehov? Grøss.. Håper hun får nok klager på seg så hun mister jobben.. Jeg sørger i alle fall for en av dem.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt kjipt å kjøpe en hårspray som ikke er full og da. Er jo ikke sikkert du er den eneste som har test-spraya!

Det med kajalen kan jeg også forstå. Da det gjelser sminke til øynene er hygiene viktig og jeg ville ikke kjøpt et produkt flere har vært og pellt på.

Anonymous poster hash: ffe83...476
Skrevet

Er enig i ditt tilfelle hvor korken var av, hadde selv trodd det var ett testprodukt, og hadde nektet å betalt for den.

Men jeg skjønner at hun ba den andre damen betale for kajalen. Man åpner ikke sminke hvis man ikke skal ha kjøpe det. Det er uhygenisk, har selv jobber i en butikk hvor det selges sminke og du aner ikke hvor mange som bare må åpne mascaraen, prøve kajalen ved å tegne en liten strek på hånden, eller å prøve øredobber, sprayet hårspray ut i luften osv.

Anonymous poster hash: 2a08b...aa8

Skrevet

Er enig i ditt tilfelle hvor korken var av, hadde selv trodd det var ett testprodukt, og hadde nektet å betalt for den.

Men jeg skjønner at hun ba den andre damen betale for kajalen. Man åpner ikke sminke hvis man ikke skal ha kjøpe det. Det er uhygenisk, har selv jobber i en butikk hvor det selges sminke og du aner ikke hvor mange som bare må åpne mascaraen, prøve kajalen ved å tegne en liten strek på hånden, eller å prøve øredobber, sprayet hårspray ut i luften osv.

Anonymous poster hash: 2a08b...aa8

Ja når det står 20 flasker med kork på, og èn uten, også utenfor hele "stabelen", er det ganske naturlig at jeg tror det er en tester. 

Damen med kajalen prøvde den ikke. Hun lukket opp lokket for å se på den. For å se om det var blyant, eller sånn skruversjon antakelig. Bare lukket den opp, og satte lokket rett på igjen. Man må jo få lov å se hva man skal kjøpe? 

Kan forstå at det ofte er irriterende for de ansatte, men det får da virkelig være MÅTE PÅ, til hvor nazi man skal være.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Der ble faktisk vi kasta ut en gang, fordi jeg tok bilde av venninna mi med en utrolig festlig hatt...

Skrevet

...dustebutikker må sørge for å ha testere da! Det er jo tross alt produkter man skal kline på kroppen på en eller annen måte!

Du får vurdere en saftig klage!

Anonymous poster hash: 6377b...bd1
Skrevet

Der ble faktisk vi kasta ut en gang, fordi jeg tok bilde av venninna mi med en utrolig festlig hatt...

Sikkert samma dama, haha. Jeg drev å prøvde hatter i forkant... Kanskje det som var det virkelige problemet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sikkert samma dama, haha. Jeg drev å prøvde hatter i forkant... Kanskje det som var det virkelige problemet.

Ha ha, kanskje? Fikk hvertfall streng beskjed om at det ikke var lov å ta bilde. Jeg spurte hvorfor, og fikk "fordi" til svar... voksent

Skrevet

Ha ha, kanskje? Fikk hvertfall streng beskjed om at det ikke var lov å ta bilde. Jeg spurte hvorfor, og fikk "fordi" til svar... voksent

Utenlandsk ung dame.. slank, Kanskje 26-30. Snakket helt rent norsk, og med tjukt svart/brunt hår i en krussedull på toppen. 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Utenlandsk ung dame.. slank, Kanskje 26-30. Snakket helt rent norsk, og med tjukt svart/brunt hår i en krussedull på toppen.

Hmm, nå spør du vanskelig. Men at hun var ung og mørk stemmer. Er 2 år siden, så husker ikke nøyaktig.. men hun var sånn lav og slank, pen dame, jente. ...yngre enn meg hvertfall :P

Skrevet

Hmm, nå spør du vanskelig. Men at hun var ung og mørk stemmer. Er 2 år siden, så husker ikke nøyaktig.. men hun var sånn lav og slank, pen dame, jente. ...yngre enn meg hvertfall :P

hehe ja hun var lav, og kan vel si hun var pen og. Men man blir ikke så pen når man oppfører seg sånn. Sikkert samme dama, hehe.

Uff.. Så ut som om de andre ansatte var flaue på hennes vegne.. Håper hun får med seg at jeg fikk byttet den i 3. etg:P Det er jo egentlig ikke lov å bytte kosmetikk, men siden vi ikke hadde forlatt butikken, og det var snakk om 4 minutter siden, gjorde de et unntak! Så barneavdelingen har service! :P

Skrevet

Dette kan de enkelt løse med klistremerker med teksten "tester" på. Noen butikker har ikke testerlapper da det ser "stygt" ut. Mange butikker har forbud mot bildetaking da de skal ha full copyright. Har jobbet hos MAC Cosmetics, og der er det forbudt å ta bilder. De hadde heller ikke klistremerker for testere.

Anonymous poster hash: 25647...909

Skrevet

Dette kan de enkelt løse med klistremerker med teksten "tester" på. Noen butikker har ikke testerlapper da det ser "stygt" ut. Mange butikker har forbud mot bildetaking da de skal ha full copyright. Har jobbet hos MAC Cosmetics, og der er det forbudt å ta bilder. De hadde heller ikke klistremerker for testere.

Det går også an å si ifra, før man kaster ut noen... Det er ikke en selvfølge at det er forbudt å ta bilder i en butikk. 

Også ganske naturlig at man vil teste ting før man kjøper det... Og man skal ikke bli tvunget til å betale fordi man tar en dusj for å lukte på en spray. 

Skrevet

Vi fikk også beskjed om at bilder er forbudt når vi prøvde artige parykker på Gap i London. Men vi fikk en advarsel først, da!

Skrevet

Det går også an å si ifra, før man kaster ut noen... Det er ikke en selvfølge at det er forbudt å ta bilder i en butikk.

Også ganske naturlig at man vil teste ting før man kjøper det... Og man skal ikke bli tvunget til å betale fordi man tar en dusj for å lukte på en spray.

Det er sant. Mye sært i butikkenes verden skjønner du, fikk nok av alt det rare jeg. Jeg var dum og åpna et uforseglet uringlass en gang på apoteket. Skulle sjekke gjengene til korka om det gikk an å bruke glassene til å ha kosmetikk i. Jeg tenkte jo ikke at de var sterile inni når de slang i ei kurv uten sveiset pose rundt hver enkelt. Hu jeg var med nærmest ropte at jeg ikke måtte åpne, som igjen fikk de bak kassa til å bli oppmerksomme på hva jeg hadde gjort. Tok med glasset og sa at jeg ikke visste og skulle kjøpe glasset. Teit det også, la de glassene ligge og støve i ei kurv. Lurer på hvor mange andre som hadde blitt åpnet i kurva utn at de ansatte har sett det. I ettertid har jeg bare funnet uringlass i pose.

Skrevet

Det er sant. Mye sært i butikkenes verden skjønner du, fikk nok av alt det rare jeg. Jeg var dum og åpna et uforseglet uringlass en gang på apoteket. Skulle sjekke gjengene til korka om det gikk an å bruke glassene til å ha kosmetikk i. Jeg tenkte jo ikke at de var sterile inni når de slang i ei kurv uten sveiset pose rundt hver enkelt. Hu jeg var med nærmest ropte at jeg ikke måtte åpne, som igjen fikk de bak kassa til å bli oppmerksomme på hva jeg hadde gjort. Tok med glasset og sa at jeg ikke visste og skulle kjøpe glasset. Teit det også, la de glassene ligge og støve i ei kurv. Lurer på hvor mange andre som hadde blitt åpnet i kurva utn at de ansatte har sett det. I ettertid har jeg bare funnet uringlass i pose.

Vel, er en grunn til at man kjøper urinprøveglass da... Når man er voksen nok til å bruke kosmetikk, bør man også vite at urinprøveglass er sterile. Er noe helt annet det HI beskriver, det var en flaske uten kork, noe man kan teste. Man tester ikke et urinprøveglass...

Anonymous poster hash: f371f...812

Skrevet

He he, ja de småbeibene på HM Oslo City er noen ufine, uproffe drittunger.....kan ingen ting om kundeservice! Husker flere episoder fra sminkeavd der.....en gang gikk jeg forbi masse varer (sminke) som lå i kurver ute, som de antagelig skulle legge ut i hyllene i butikken. De lå i alle fall tilgjengelig midt i butikken. Jeg så en kjempefin neglelakk og tok den opp for å studere den nærmere. Da kom det en ung ansatt forbi og ga meg tilsnakk. Hun var veldig uhøflig og frekk i måten hun snakka, og ba meg ikke røre det som lå i kurven......jeg ble helt målløs.... Trodde varene kunne kjøpes selv om de lå i sånne kurver..... En annen gang kjeftet hun samme jenta på en kunde pga at hun åpnet korka på en mascara....det var faktisk en litt eldre dame (kunden). Og hun tvang kunden til å kjøpe produktet... Ble heeelt satt ut da også av måten hun snakket på...respektløs.

Anonymous poster hash: f6408...481

Skrevet

He he, ja de småbeibene på HM Oslo City er noen ufine, uproffe drittunger.....kan ingen ting om kundeservice! Husker flere episoder fra sminkeavd der.....en gang gikk jeg forbi masse varer (sminke) som lå i kurver ute, som de antagelig skulle legge ut i hyllene i butikken. De lå i alle fall tilgjengelig midt i butikken. Jeg så en kjempefin neglelakk og tok den opp for å studere den nærmere. Da kom det en ung ansatt forbi og ga meg tilsnakk. Hun var veldig uhøflig og frekk i måten hun snakka, og ba meg ikke røre det som lå i kurven......jeg ble helt målløs.... Trodde varene kunne kjøpes selv om de lå i sånne kurver..... En annen gang kjeftet hun samme jenta på en kunde pga at hun åpnet korka på en mascara....det var faktisk en litt eldre dame (kunden). Og hun tvang kunden til å kjøpe produktet... Ble heeelt satt ut da også av måten hun snakket på...respektløs.

Skal de være så nøye på det får de henge opp skilt i butikken. "Åpner du en vare må den betales for". Det har de på Europris. Da holder kunden fingra unna. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt greia jeg. Man åpner da ikke sminke, jeg vil ikke kjøpe en mascara som 20 har åpnet og glodd på før meg. Skjønner ikke hvorfor man må testlukte på en hårspray heller

Anonymous poster hash: bfde0...dcb

Skrevet

Spyr av sånne ansatte. Kan du ikke sende inn en klage til butikken? Kundene er tross alt det viktigste de har! ;-)

Skrevet

HM er vel ikke akkurat kjent for god kundeservice blant de ansatte?

Anonymous poster hash: 68a8f...17f
Skrevet

Vel, er en grunn til at man kjøper urinprøveglass da... Når man er voksen nok til å bruke kosmetikk, bør man også vite at urinprøveglass er sterile. Er noe helt annet det HI beskriver, det var en flaske uten kork, noe man kan teste. Man tester ikke et urinprøveglass...

Anonymous poster hash: f371f...812

Så ut fra et lite korttenkt øyeblikk er jeg evneveik ut fra dine beregninger, bra jobba, du fremstiller deg selv som mye mer intelligent enn meg.. Sminke skal heller ikke åpnes, selv om de kan det, så jo, det er akkurat det sammme. Et uringlass kan kokes i vann før bruk, det kan ikke en prøvd mascara med smitte av øyesykdommer. Er det mulig..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Helt greit at butikkene har en regel om å ikke ta bilder i butikken, men det var jeg ikke klar over. Når jeg da spør hvorfor forventet jeg et litt annet svar :-)

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir en liten smule irritert på deg HI og dere andre som er enige.

Jeg skjønner den ansatte på HM veldig godt. Et produkt som ikke er en tester, der kunden åpner og evt prøver går som svinn for butikken. Registreres på samme måte som stjeling. Svinn

Eks, du går innom en frisørsalong og du vurderer en voks, den koster kr 179,-. Du tar opp boksen, åpner den og graver fingeren din ned i den for å så å ta den i håret eller bare "kjenne" på den.

Det er ikke en tester og alle voksene ser like ut - ingen lokk som mangler osv.

Du MÅ betale for den voksen. D kunne ha spurt frisøren om du kunne få kjent på den, da hadde den funnet en allerede åpnet/brukt voks der du kunne ha prøvd og da hadde du ikke trengt å betale.

Det er ikke SÅ vanskelig å spørre betjeningen: "Unnskyld, kan jeg prøve denne? "

Tilbake til voksen. Den koster 179,- . Og hvis kun 1 kunde åpner en ny slik boks 1 gang pr dag i 6 dager, er svinnet på kr 1074,-

12 dager = 2148

28 dager= 4296

52 uker blir det faktisk kr 206.208 ,- i ren svinn pr år.

Og til deg angående varer som lå i en kurv. Du tenkte ikke at det var mulighet for at de varene ikke var eks lagt inn i et eller annet system hos de og hvis du tok de så ble det registrert som svinn?

Just say`....

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir en liten smule irritert på deg HI og dere andre som er enige.

Jeg skjønner den ansatte på HM veldig godt. Et produkt som ikke er en tester, der kunden åpner og evt prøver går som svinn for butikken. Registreres på samme måte som stjeling. Svinn

Eks, du går innom en frisørsalong og du vurderer en voks, den koster kr 179,-. Du tar opp boksen, åpner den og graver fingeren din ned i den for å så å ta den i håret eller bare "kjenne" på den.

Det er ikke en tester og alle voksene ser like ut - ingen lokk som mangler osv.

Du MÅ betale for den voksen. D kunne ha spurt frisøren om du kunne få kjent på den, da hadde den funnet en allerede åpnet/brukt voks der du kunne ha prøvd og da hadde du ikke trengt å betale.

Det er ikke SÅ vanskelig å spørre betjeningen: "Unnskyld, kan jeg prøve denne? "

Tilbake til voksen. Den koster 179,- . Og hvis kun 1 kunde åpner en ny slik boks 1 gang pr dag i 6 dager, er svinnet på kr 1074,-

12 dager = 2148

28 dager= 4296

52 uker blir det faktisk kr 206.208 ,- i ren svinn pr år.

Og til deg angående varer som lå i en kurv. Du tenkte ikke at det var mulighet for at de varene ikke var eks lagt inn i et eller annet system hos de og hvis du tok de så ble det registrert som svinn?

Just say`....

Du leste ikke HI så veldig godt du eller? Det står klart og tydelig at hårsprayen ho prøvde stod UTEN kork sammen med 20 andre MED kork

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...