Gå til innhold

Hvilket narkotisk stoff blir kallet cola?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå engang sånn at det å ta en linje kola eller to en lørdagskveld er like normalt som å ta seg en drink. Det gjelder både ungdomsmiljøer og i mange voksene miljøer. Man havner ikke på plata av den grunn.

Jeg antar at dere som svarer "dette var ikke normalt i mitt miljø" og "hva slags folk hanger du med" er litt eldre mødre som vokste opp før dette ble utbredt, og som ikke fester nå i voksen alder. Beklager å måtte si det, men sjansen for at deres håpefulle kommer borti kola, og andre stoffer, på fest i ungdomsårene er rimelig stor. Å tro noe annet er naivt.

Anonymous poster hash: 4ec05...7d1

Hva legger du i "litt eldre mødre"? Jeg er 31, er jeg med i den kategorien? I såfall er jeg glad for at jeg vokste opp i en tid da vi skjønte at narkotika ikke var så lurt å drive med!

Anonymous poster hash: 9ec68...fb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nå engang sånn at det å ta en linje kola eller to en lørdagskveld er like normalt som å ta seg en drink. Det gjelder både ungdomsmiljøer og i mange voksene miljøer. Man havner ikke på plata av den grunn.

Jeg antar at dere som svarer "dette var ikke normalt i mitt miljø" og "hva slags folk hanger du med" er litt eldre mødre som vokste opp før dette ble utbredt, og som ikke fester nå i voksen alder. Beklager å måtte si det, men sjansen for at deres håpefulle kommer borti kola, og andre stoffer, på fest i ungdomsårene er rimelig stor. Å tro noe annet er naivt.Anonymous poster hash: 4ec05...7d1

Hva legger du i "litt eldre mødre"? Jeg er 31, er jeg med i den kategorien? I såfall er jeg glad for at jeg vokste opp i en tid da vi skjønte at narkotika ikke var så lurt å drive med!Anonymous poster hash: 9ec68...fb5

Ja, men da svarte du jo egentlig på ditt eget spørsmål.

Skrevet

Synes det er merkelig å diskuterer hvorvidt man som forelder skal bli bekymret eller ikke om barnet ditt bruker kokain.

Selvfølgelig blir man bekymret !!!

Det er helt individuelt hvordan man reagerer på narkotiske stoffer, mens noen fint kan ta kokain i blandt, kan det for andre være starten på et misbruk og ødelagt liv. Det vet jo alle.

Man gambler ikke i forhold til barna sine og jeg tror de færreste lener seg tilbake og tenker at det sikkert bare ef en periode i barnets liv, som går over.

Jeg har selv prøvd hasj, uten å bli en misbruker av stoffet, men hadde blitt superbekymret om barnet mitt brukte det. Til det har jeg sett alt for mange opp gjennom årene som sliter stort og er avhengig.

Jeg synes du skal ta dette veldig alvorlig HI og bruke ressurser du har rundt deg til hvordan du skal ta tak i dette. Kontakt Lege, helsestasjon, el.

Lykke til. Klem

Skrevet

Slapp av,det er bare en fase. Hvem har ikke vært der?!

Slapp av, det er bare en fase !!!??? Seriøst??

Er man mor til et barn som begynner å eksperimentere med narkotiske stoffer så reagerer man, man slapper ikke av , ser en annen vei og håper det bare er en fase. Dette svaret provoserte meg faktisk, det er godt gjort her inne. Gratulerer....... :0

Helt enig med deg! Men "problemet" her er at det ikke er snakk om et barn som driver med dette men en gutt/mann på over 20. I denne alderen hadde i hvertfall jeg flyttet hjemmefra og foreldrene var ikke de jeg var mest fortrolig og åpne med når det gjaldt mitt privatliv.

Synes likevel HI skal forsøke å ta dette opp med sønnen, prøve å snakke til han slik voksne snakker sammen og utrykke sin bekymring. Selv om jeg fant ut at sønnen min drakk for mye alkohol eller tok stoffer som 30-40 åring ville jeg selvfølgelig vært bekymret og tatt det opp med han....

Anonymous poster hash: 78f47...3d3

Skrevet

Skjønner ikke at noen kan si at det bare er en fase, slapp av!

Jeg har prøvd kols en gang da jeg var 18 år. Var med en venninne og en venninne av henne igjen.

Problemet med kola er at rusen er såååå god, du føler deg som en konge og alt er bare dritt bra, men så går rusen ut ganske fort igjen, snakk om 15-30 min. Så tar man en ny strek, rusen går ut, tar litt mer osv osv.. Helt til man er tom, og da blir man så deppa, alt er bare dritt og man vil ha mer. Så tar man gjerne litt til.. Og man drikker gjerne alkohol også. Dette gjorde venninnen til venninnen min. Hun fikk hjertestans midt i byen. Heldigvis var det en sykepleier som var ute på byen da som starter med HRL, hun overlevde men fikk en liten hjerneskade som har gjort hun ufør! Det var min første og siste gang jeg rørte narkotika.

Man vet ikke hvor mye kroppen tåler, så hvorfor ta sjangsen på det. Hadde det vært mitt barn hadde jeg gjort alt i min makt for å stoppet han/hun fra det.

Så kjære hi, ikke ta lett på dette. Sikkert vanskeligere når barnet ditt er over 20, hadde han ikke vært myndig kunne man fått politi, bv, helsesøster osv til å snakket med han.

Men regner ikke med politiet er særlig behjelpelig med det, men kanskje de har noe anti narkotika program eller opplysnings program? Ikke vet jeg, men ønsker deg lykke til :)

Anonymous poster hash: 1b2e6...acb

Skrevet

Jeg antar at dere som svarer "dette var ikke normalt i mitt miljø" og "hva slags folk hanger du med" er litt eldre mødre som vokste opp før dette ble utbredt, og som ikke fester nå i voksen alder. Beklager å måtte si det, men sjansen for at deres håpefulle kommer borti kola, og andre stoffer, på fest i ungdomsårene er rimelig stor. Å tro noe annet er naivt.

Jeg er 25 og kjenner ingen, absolutt ingen, som driver med slikt. Og mine nærmeste og jeg er en sammensveiset gjeng hvor vi snakker om alt. Det er absolutt ikke normalt å oppføre seg slik!

Anonymous poster hash: b2fc8...828

Skrevet

Jeg antar at dere som svarer "dette var ikke normalt i mitt miljø" og "hva slags folk hanger du med" er litt eldre mødre som vokste opp før dette ble utbredt, og som ikke fester nå i voksen alder. Beklager å måtte si det, men sjansen for at deres håpefulle kommer borti kola, og andre stoffer, på fest i ungdomsårene er rimelig stor. Å tro noe annet er naivt.Anonymous poster hash: 4ec05...7d1

Hva legger du i "litt eldre mødre"? Jeg er 31, er jeg med i den kategorien? I såfall er jeg glad for at jeg vokste opp i en tid da vi skjønte at narkotika ikke var så lurt å drive med!Anonymous poster hash: 9ec68...fb5

Gjorde jeg vel ikke... Ser en over her som er 25 og sier det samme, er hun også en "litt eldre mor"?

Skrevet

Gjorde jeg vel ikke... Ser en over her som er 25 og sier det samme, er hun også en "litt eldre mor"?

Jeg er 45 og har prøvd alt fra extacy til kokain i mine yngre dager, 18-20 årene...Vokste opp vest for Oslo, gikk ut i Oslo i helgene og reiste ellers mye til Spania og resten av Europa i feriene.

Føler mine nærmeste venner den gangen var normale, men hadde stor omgangskrets og traff mye forskjellige mennesker fra fjernt og nær.

Det har nok mye mere med hvor man vokser opp, hvor stor omgangskrets man har og hvor søkende man er enn alder....

Anonymous poster hash: 78f47...3d3

Gjest sussie77
Skrevet

Ja det er nok dessverre vanlig, i forskjellige miljøer. Men det gjør det vel ikke noe mindre farlig av den grunn. Fester ikke så mye i voksen alder, men ja jeg kan tenke meg at det er utbredt fortsatt. Selv om man som regel ikke begynner å bruker heroin og havner på plata, så betyr ikke det at det ender bra alikevel. Har pratet med flere som har tatt en masse "partydop", og man kan lure på om det faktisk er "noen inni der". Sier ikke at det skjer med alle, men tar du nok over lengre tid, så er  sjansen stor. Kommer til å være veldig påpasselig ovenfor mine barn når den tid kommer. Har sett nok til å ikke være naiv sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...