Bondejenta&lillegutt Skrevet 9. august 2013 #26 Skrevet 9. august 2013 Fordi du ikke veit såpassOg du da,bedreviter'n.... Hva slags stoff blir kalt joggesko?Anonymous poster hash: feb24...c28 Joggesko, å sko seg er amfetamin her. Noen bruker det også om exstacy ( e, kips)Anonymous poster hash: 88378...c87 Her er joggesko speed...
Iiiiik Skrevet 9. august 2013 #27 Skrevet 9. august 2013 Det er jo lett å tro at det en selv har gjort, er helt normalt, Snekker Pelle. Ganske kjipt å tenke om seg selv at man har gått utenfor normalen liksom, utsatt seg selv for fare. Hadde nettopp samtale med en 16-åring som kjørte som villmann på små skogsveier. Hadde vært oppe i 180 km/t og kunne ikke skjønne at jeg reagerte. Alle gjør da det og det går fint. En gang for lenge siden møtte jeg en 14-åring som pulte kyr. Kunne ikke skjønne at jeg reagerte. Det var jo mye deiligere enn å runke og alle gutter gjør da det... Til deg HI, jeg skjønner at du er bekymret. Det er en vanskelig situasjon siden gutten din jo er myndig og du egentlig ikke har noen mulighet til å stoppe ham. Det finnes pårørendegrupper som kan være greie å lufte bekymringer og tanker med. Har ikke selv egenerfaring, men vet at andre har vært fornøyd med http://a-larm.no. Så lenge han klarer å følge opp jobb, er det kanskje ikke så ille, men hvis han mister jobb eller skoleplass osv, er det større fare på ferde. Fortsett å snakke med ham om bekymringen deres og understrek at dere vil hjelpe ham hvis han ønsker det selv. Stor klem til deg!
SnekkerPelle Skrevet 9. august 2013 #28 Skrevet 9. august 2013 Dere skjønner jo virkelig ikke hva jeg snakker om. En trenger ikke freake helt ut bare fordi gutten tar litt kola.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #29 Skrevet 9. august 2013 Dere skjønner jo virkelig ikke hva jeg snakker om. En trenger ikke freake helt ut bare fordi gutten tar litt kola. Problemmet og grunnen til at man freaker ut er fordi som mor vet du ikke om gutten har tatt litt kola eller om det er et avhengighetsmønster. Det gikk bra med deg og dine, men man trenger ikke å se langt før man ser de som ikke stoppet i tide. Tankene går automatisk til verst tenkelig senario, den verden hvor det eneste som teller er neste rus. Der er det ikke igjen noe av det barnet du opdro, bare et sultent dyr på jakt etter neste bytte. Jeg, som ALDRI, har rørt narkotika og som har vært veldig skjermet for det hele livet skjønner denne frykten. Til Hi, Hva slags forhold har du til gutten din? Går det ann å snakke med han, har dere et godt tillitsforhold? Da kunne dere ha snakket om det, hvis dere ikke står på god fot ville jeg ha kontaktet noen en eks narkoman, politet, prest I don`t know, bare noen som gutten har litt respekt for å vil lytte til eller som har en såpass sjokkerende historie at det vil få skuta på rett kjøl. Håper det ordner seg for dere. Anonymous poster hash: 3a420...258
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #30 Skrevet 9. august 2013 Jeg har også tatt kokain i min ungdom og røykt veldig mye hasj. Men det sluttet jeg med i begynnelsen av 20-årene. Får håpe sønnen din gjør det samme. Det er ikke akkurat kult hvis det blir kjent... Anonymous poster hash: 39f97...45b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #31 Skrevet 9. august 2013 Jeg har også tatt kokain i min ungdom og røykt veldig mye hasj. Men det sluttet jeg med i begynnelsen av 20-årene. Får håpe sønnen din gjør det samme. Det er ikke akkurat kult hvis det blir kjent... Anonymous poster hash: 39f97...45b 'Hvis det blir kjent'?? Det er vel strengt tatt andre ting som er litt mer bekymringsfullt i denne smenhengen enn hvorvidt noen går vite om det... Anonymous poster hash: 01c57...00e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #32 Skrevet 9. august 2013 Jeg har vært borte i litt av hvert som ung. Og sett mye. Og dessverre prøvd litt av hvert. Så om jeg hadde oppdaget at mine barn hadde tatt noen form for dop, så hadde jeg reagert ganske kraftig ja. Anonymous poster hash: 54fa4...8ab
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #33 Skrevet 9. august 2013 Jeg har også tatt kokain i min ungdom og røykt veldig mye hasj. Men det sluttet jeg med i begynnelsen av 20-årene. Får håpe sønnen din gjør det samme. Det er ikke akkurat kult hvis det blir kjent... Anonymous poster hash: 39f97...45b 'Hvis det blir kjent'?? Det er vel strengt tatt andre ting som er litt mer bekymringsfullt i denne smenhengen enn hvorvidt noen går vite om det... Anonymous poster hash: 01c57...00e Oii, har du stått opp med feil bein eller? En tenker sikkert ikke på at en kan bli narkoman når man er 20 år. Men jeg husker ihvertfall at ikke det var særlig kult at folk visste at jeg røyka hasj... Anonymous poster hash: 39f97...45b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #34 Skrevet 9. august 2013 Dere skjønner jo virkelig ikke hva jeg snakker om. En trenger ikke freake helt ut bare fordi gutten tar litt kola. Jeg er faktisk enig med snekkerpelle her..Å tulle rundt med kola på fest eller ute på byn er faktisk ganske så vanlig i dag. Jeg kjenner både helsepersonell,advokater og andre yrkesgrupper der det er helt vanlig å ta en stripe innimellom. Det er selvsagt snakk om av og til, og det er snakk om å ikke miste kontrollen. Anonymous poster hash: e4f1e...62f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #35 Skrevet 9. august 2013 Kola er kokain ja. Huff, ikke lett å få en slik beskjed! Korka er heldigvis mulig å komme vekk fra. Eller, det er det jo fra alt, men det er enklere med Kola enn mye annet. Prøv å forstå mønsteret i bruken, og skaff ham hjelp. Dette kommer til å gå fint Anonymous poster hash: 1e292...1da Takk for hyggelig svar. Vi har ikke merket noe på han, men fikk ved et uhell hans fb på min tlf og så at noen sa at de skulle skaffe cola (med C) til helgen. Han hat tidligere i innrømmet å røyke hasj også, men som sagt så holder han seg så 'fin' at vi ikke merker noe. Vi har ingen erfaring med narkotika og innser jo at selv om vi prøver å følge med, så lurer han oss trill rundt. Han er over 20 år og på vei ut av huset til ny jobb og leilighet i en annen by og jeg er kjempebekymret. Føler meg maktesløs og vet ikke hvordan vi skal takle dette. Han påstår selv at han ikke har noe problem med stoff (surprise), og at det kun har skjedd en sjelden gang. Det tror bare sånn passe på, men har ikke grunnlag for å 'ta' han da vi ikke har tatt han på fersken. Huff, det er tryggere med de små som vi kan legge om kvelden og vite hvor vi har dem... Hi Anonymous poster hash: c95c0...446 Det er (dessverre) ganske vanlig med kokain i noen kretser. Stort sett er det noe de gjør på fest, eller for å holde ut slitsomme jobber. Mitt inntrykk er at det sjelden utvikler seg. Men uansett er det jo ikke noe bra for ham! Har dere prøvd å snakke med ham uten å angripe? Si at dere ikke kan så mye om dette, og at dere derfor blir veldig redde. Men at dere lurer litt på hvorfor han tar det og hvordan det fungerer? Går man hardt mot en voksen mann (som han jo er) får man vel ofte motsatt resultat av hva man ønsker seg.. Anonymous poster hash: 1e292...1da
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #36 Skrevet 9. august 2013 Dere skjønner jo virkelig ikke hva jeg snakker om. En trenger ikke freake helt ut bare fordi gutten tar litt kola. Jeg er faktisk enig med snekkerpelle her..Å tulle rundt med kola på fest eller ute på byn er faktisk ganske så vanlig i dag. Jeg kjenner både helsepersonell,advokater og andre yrkesgrupper der det er helt vanlig å ta en stripe innimellom. Det er selvsagt snakk om av og til, og det er snakk om å ikke miste kontrollen. Anonymous poster hash: e4f1e...62f Det blir ikke noe mindre farlig å leke med sånt bare fordi helsepersonell og advokater gjør det. De er også mennesker, og mange med den type utdanning havner også i rusomsorgen. Anonymous poster hash: 01c57...00e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #37 Skrevet 9. august 2013 Vis sønnen din serien som går på nrk (?) nå om de danske "kule" ungdommene i tyveårene som sliter seg gjennom forsøk på rusfritt liv.... Fortell ham at stoffet fungerer slik at det ødelegger kroppens evne til å senere gi en følelse av naturlig glede- for det er det som skjer; kroppens eget lyst- og smertestillende hormoner fungerer ikke lengre godt etter mye bruk av kokain, heroin og ecstacy. Ellers er jeg enig med Snekkerpelle at mange nok har prøvd stoffet noen ganger i sin ungdom uten at det blir mer enn det, men jeg hadde nok ikke satset på det og ville tatt tak i det... Har dere noen i familien med rusproblemer ellers HI? Eller er det ingen som har slitt med dette? Anonymous poster hash: 89773...cb1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #38 Skrevet 9. august 2013 Vis sønnen din serien som går på nrk (?) nå om de danske "kule" ungdommene i tyveårene som sliter seg gjennom forsøk på rusfritt liv.... Fortell ham at stoffet fungerer slik at det ødelegger kroppens evne til å senere gi en følelse av naturlig glede- for det er det som skjer; kroppens eget lyst- og smertestillende hormoner fungerer ikke lengre godt etter mye bruk av kokain, heroin og ecstacy. Ellers er jeg enig med Snekkerpelle at mange nok har prøvd stoffet noen ganger i sin ungdom uten at det blir mer enn det, men jeg hadde nok ikke satset på det og ville tatt tak i det... Har dere noen i familien med rusproblemer ellers HI? Eller er det ingen som har slitt med dette? Anonymous poster hash: 89773...cb1 Jeg hadde selv en "veldig kul" ex som var i full jobb og brukte kokain, amfetamin og hasj i helgene, men døde av hjertestans en helg... Anonymous poster hash: 89773...cb1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #39 Skrevet 9. august 2013 Har aldri vært der, aldri hatt venner eller familie som har det heller. Synes det heller er sært å uttale at "alle" har vært der. Hva slags miljø har du vært borti? Anonymous poster hash: 72a9f...626 Jeg har aldri vært i noe belastet miljø men har da prøvd hasj og kokain. Det har også veldig mange av venner og bekjente, og det er oppegående folk med god utdannelse de fleste av de. Dette har vel litt med hvor man bor å gjøre? Tror også jeg som gikk mye på konserter, gikk på diverse kunstskoler og har jobbet lenge i musikkbransjen hadde et litt avslappet forhold til dette... Jeg fikk dessuten kjennskap til de fleste narkotiske stoffer i utlandet og var og er glad for at jeg ikke bumpet inn i et miljø her i Norge. Hadde dette vært min sønn ville jeg også vært bekymret. Selv om jeg ikke ble avhengig av noe eller var "uheldig" i forbindelse med bruk, så jeg mye trist der ute. Bekjente fra Englend som ble buret inne, flere ble avhengige av heroin. En eks brukte så mye kokain at han ble utilregnelig når jeg måtte gjøre det slutt. En australsk "jetset" famile gikk nedenom og hjem pga extacy og aids... En druknet i et badebasseng i Thailand og noen norske gutter som røyket mye hasj, gikk videre til amfetamin og soste bort livene sine Legg dere opp i hva han gjør og hvor han går. Selv om han er voksen må man prøve å prate om hvorfor dere er bekymret og hvilken dritt han kan komme opp i. Kanskje dere kunne fått en eks narkoman eller en politimann til å snakke litt med han og fortelle litt om hva narkotiske stoffer gjør? Gi ikke opp, men prøv heller ikke å kjefte eller mase. Det er hans liv, men dere må kunne sette noen grenser og kanskje noen ultimatum ut ifra hva han roter seg borti. Anonymous poster hash: 78f47...3d3
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #40 Skrevet 9. august 2013 Men det er da sant?! De fleste jeg kjenner har vært der. Men vi er da til syvende og sist fornuftige mennesker. De fleste du kjenner?? Hvilket miljø voks du opp i? Kjenner ingen som har "vært der" jeg... Anonymous poster hash: 9ec68...fb5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #41 Skrevet 9. august 2013 Dere skjønner jo virkelig ikke hva jeg snakker om. En trenger ikke freake helt ut bare fordi gutten tar litt kola.Jeg er faktisk enig med snekkerpelle her..Å tulle rundt med kola på fest eller ute på byn er faktisk ganske så vanlig i dag. Jeg kjenner både helsepersonell,advokater og andre yrkesgrupper der det er helt vanlig å ta en stripe innimellom. Det er selvsagt snakk om av og til, og det er snakk om å ikke miste kontrollen. Anonymous poster hash: e4f1e...62f Det blir ikke noe mindre farlig å leke med sånt bare fordi helsepersonell og advokater gjør det. De er også mennesker, og mange med den type utdanning havner også i rusomsorgen. Anonymous poster hash: 01c57...00e Det var ikke poenget mitt heller. Poenget er at det er ganske mer utbredt enn dere på denne tråden later til å vite/tro. Narkotika er nå en gang narkotika, men samtidig er det ganske vanlig å "leke" med det. De som havner under rusomsorgen har selvfølgelig mistet kontrollen og har nok brukt mer en kola på fest innimellom.. Til HI: Jeg hadde vært mye mer bekymret om det gjaldt amfetamin. Anonymous poster hash: e4f1e...62f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #42 Skrevet 9. august 2013 Dere skjønner jo virkelig ikke hva jeg snakker om. En trenger ikke freake helt ut bare fordi gutten tar litt kola.Jeg er faktisk enig med snekkerpelle her..Å tulle rundt med kola på fest eller ute på byn er faktisk ganske så vanlig i dag. Jeg kjenner både helsepersonell,advokater og andre yrkesgrupper der det er helt vanlig å ta en stripe innimellom. Det er selvsagt snakk om av og til, og det er snakk om å ikke miste kontrollen. Anonymous poster hash: e4f1e...62f Det blir ikke noe mindre farlig å leke med sånt bare fordi helsepersonell og advokater gjør det. De er også mennesker, og mange med den type utdanning havner også i rusomsorgen. Anonymous poster hash: 01c57...00e Det var ikke poenget mitt heller. Poenget er at det er ganske mer utbredt enn dere på denne tråden later til å vite/tro. Narkotika er nå en gang narkotika, men samtidig er det ganske vanlig å "leke" med det. De som havner under rusomsorgen har selvfølgelig mistet kontrollen og har nok brukt mer en kola på fest innimellom.. Til HI: Jeg hadde vært mye mer bekymret om det gjaldt amfetamin. Anonymous poster hash: e4f1e...62f Du bør se den danske serien hvor de følger 3 unge i et halvt år. Ingen av dem er under rusomsorgen. En mengde unge som er misbrukere, har aldri hatt kontakt med noen rusomsorgen. Anonymous poster hash: 89773...cb1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #43 Skrevet 9. august 2013 Dere skjønner jo virkelig ikke hva jeg snakker om. En trenger ikke freake helt ut bare fordi gutten tar litt kola.Jeg er faktisk enig med snekkerpelle her..Å tulle rundt med kola på fest eller ute på byn er faktisk ganske så vanlig i dag. Jeg kjenner både helsepersonell,advokater og andre yrkesgrupper der det er helt vanlig å ta en stripe innimellom. Det er selvsagt snakk om av og til, og det er snakk om å ikke miste kontrollen. Anonymous poster hash: e4f1e...62f Det blir ikke noe mindre farlig å leke med sånt bare fordi helsepersonell og advokater gjør det. De er også mennesker, og mange med den type utdanning havner også i rusomsorgen. Anonymous poster hash: 01c57...00e Det var ikke poenget mitt heller. Poenget er at det er ganske mer utbredt enn dere på denne tråden later til å vite/tro. Narkotika er nå en gang narkotika, men samtidig er det ganske vanlig å "leke" med det. De som havner under rusomsorgen har selvfølgelig mistet kontrollen og har nok brukt mer en kola på fest innimellom.. Til HI: Jeg hadde vært mye mer bekymret om det gjaldt amfetamin. Anonymous poster hash: e4f1e...62f Mange har det, men felles for veldig mange av dem er at de begynte i det små. Med kokain, extacy eller hasj. Deretter går veien videre. Hva er så veldig galt med faktisk å ta tak i dette FØR vedkommende går videre? Jeg synes noen av dere som svarer her er veldig, veldig naive rett og slett. Men det er vel en slags forsvarsmekanisme tenker jeg. Bedre å tenke at det en har holdt på med er 'uskyldig' enn potensielt farlig. Anonymous poster hash: 01c57...00e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #44 Skrevet 9. august 2013 Fordi du ikke veit såpassOg du da,bedreviter'n.... Hva slags stoff blir kalt joggesko?Anonymous poster hash: feb24...c28 Joggesko, å sko seg er amfetamin her. Noen bruker det også om exstacy ( e, kips)Anonymous poster hash: 88378...c87 Her er joggesko speed...Amfetamin og speed er jo det samme da ;-) Anonymous poster hash: 88378...c87
Cat.68 Skrevet 9. august 2013 #45 Skrevet 9. august 2013 Slapp av,det er bare en fase. Hvem har ikke vært der?! Slapp av, det er bare en fase !!!??? Seriøst?? Er man mor til et barn som begynner å eksperimentere med narkotiske stoffer så reagerer man, man slapper ikke av , ser en annen vei og håper det bare er en fase. Dette svaret provoserte meg faktisk, det er godt gjort her inne. Gratulerer....... :0
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #46 Skrevet 9. august 2013 Det er nå engang sånn at det å ta en linje kola eller to en lørdagskveld er like normalt som å ta seg en drink. Det gjelder både ungdomsmiljøer og i mange voksene miljøer. Man havner ikke på plata av den grunn. Jeg antar at dere som svarer "dette var ikke normalt i mitt miljø" og "hva slags folk hanger du med" er litt eldre mødre som vokste opp før dette ble utbredt, og som ikke fester nå i voksen alder. Beklager å måtte si det, men sjansen for at deres håpefulle kommer borti kola, og andre stoffer, på fest i ungdomsårene er rimelig stor. Å tro noe annet er naivt. Anonymous poster hash: 4ec05...7d1
Cat.68 Skrevet 9. august 2013 #47 Skrevet 9. august 2013 Dere skjønner jo virkelig ikke hva jeg snakker om. En trenger ikke freake helt ut bare fordi gutten tar litt kola. Har ikke sett hi freake ut i hele tatt. Hun uttrykker bekymring fordi hun skjønner at sønnen tyr til narkotika. Det unormale ville være å ikke reagere og føle bekymring. At det går bra for mange som eksperimenterer betyr ikke at man skal senke skuldrene å satse på det.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #48 Skrevet 9. august 2013 Det er nå engang sånn at det å ta en linje kola eller to en lørdagskveld er like normalt som å ta seg en drink. Det gjelder både ungdomsmiljøer og i mange voksene miljøer. Man havner ikke på plata av den grunn. Jeg antar at dere som svarer "dette var ikke normalt i mitt miljø" og "hva slags folk hanger du med" er litt eldre mødre som vokste opp før dette ble utbredt, og som ikke fester nå i voksen alder. Beklager å måtte si det, men sjansen for at deres håpefulle kommer borti kola, og andre stoffer, på fest i ungdomsårene er rimelig stor. Å tro noe annet er naivt. Anonymous poster hash: 4ec05...7d1 Og det å tro at det er helt ufarlig er VM i naivt. Anonymous poster hash: 01c57...00e
Cat.68 Skrevet 9. august 2013 #49 Skrevet 9. august 2013 Dere skjønner jo virkelig ikke hva jeg snakker om. En trenger ikke freake helt ut bare fordi gutten tar litt kola.Jeg er faktisk enig med snekkerpelle her..Å tulle rundt med kola på fest eller ute på byn er faktisk ganske så vanlig i dag. Jeg kjenner både helsepersonell,advokater og andre yrkesgrupper der det er helt vanlig å ta en stripe innimellom. Det er selvsagt snakk om av og til, og det er snakk om å ikke miste kontrollen.Anonymous poster hash: e4f1e...62f Det blir ikke noe mindre farlig å leke med sånt bare fordi helsepersonell og advokater gjør det. De er også mennesker, og mange med den type utdanning havner også i rusomsorgen.Anonymous poster hash: 01c57...00e Det var ikke poenget mitt heller. Poenget er at det er ganske mer utbredt enn dere på denne tråden later til å vite/tro. Narkotika er nå en gang narkotika, men samtidig er det ganske vanlig å "leke" med det. De som havner under rusomsorgen har selvfølgelig mistet kontrollen og har nok brukt mer en kola på fest innimellom.. Til HI:Jeg hadde vært mye mer bekymret om det gjaldt amfetamin. Anonymous poster hash: e4f1e...62f Men alle som som får et problem med det begynner å leke en gang innimellom de også, men liker rusen så pass godt at helgene etterhvert blir lenger og lenger, plutselig er en gang Ibland blitt hele uka, og alle har kontroll helt til den dagen dem ikke har det lenger, og da er det som regel gått for langt,langt tidligere en dem innsett selv.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #50 Skrevet 9. august 2013 Det er nå engang sånn at det å ta en linje kola eller to en lørdagskveld er like normalt som å ta seg en drink. Det gjelder både ungdomsmiljøer og i mange voksene miljøer. Man havner ikke på plata av den grunn. Jeg antar at dere som svarer "dette var ikke normalt i mitt miljø" og "hva slags folk hanger du med" er litt eldre mødre som vokste opp før dette ble utbredt, og som ikke fester nå i voksen alder. Beklager å måtte si det, men sjansen for at deres håpefulle kommer borti kola, og andre stoffer, på fest i ungdomsårene er rimelig stor. Å tro noe annet er naivt.Anonymous poster hash: 4ec05...7d1 Og det å tro at det er helt ufarlig er VM i naivt. Anonymous poster hash: 01c57...00e Nå skrev jeg ikke at jeg mente det er helt ufarlig, men jeg er av den oppfatning (og har erfart) at i de aller fleste tilfeller dreier dette seg om en festeperiode som går over. Det er jo også engang slik at noen som prøver alkohol blir alkoholikere uten at det betyr at alle blir det. Anonymous poster hash: 4ec05...7d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå