Gå til innhold

Sitter dere sammen med barnet til det har sovnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri gjort det med våre 3 barn. Helt fra fødselen av har vi latt de sovne av seg selv. Ingen av dem har skreket i det hele tatt, verken når de har lagt seg eller når de har våknet. Blide og fornøyde unger som har sovet mye.

Jeg mener det er å gjøre seg selv, og barnet, en bjørnetjeneste ved å sitte ved dem til de har sovnet.

Her har det alltid vært en sang, natta, og så ut av rommet, eller synsfeltet (når de har sovet i vugge på stua om kvelden de første mnd etter fødselen - til vi har lagt oss om kvelden).

Anonymous poster hash: 9edf9...8e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri gjort det med våre 3 barn. Helt fra fødselen av har vi latt de sovne av seg selv. Ingen av dem har skreket i det hele tatt, verken når de har lagt seg eller når de har våknet. Blide og fornøyde unger som har sovet mye.Jeg mener det er å gjøre seg selv, og barnet, en bjørnetjeneste ved å sitte ved dem til de har sovnet.Her har det alltid vært en sang, natta, og så ut av rommet, eller synsfeltet (når de har sovet i vugge på stua om kvelden de første mnd etter fødselen - til vi har lagt oss om kvelden). Anonymous poster hash: 9edf9...8e9

Men forstår du ikke, disse barna (de fleste) hyler i det du går ut eller før du i det hele tatt får lagt de helt ned i senga. Så hva består bjørnetjenesten i? Å ikke lære dem at det skal skrikes en god del før du sovner?? Utrolig at så mange tror dette går av seg selv, bare man går ut fra de er nyfødte. Hadde jeg fått en krone for alle de gangene jeg har forsøkt dette med mine to..

Anonymous poster hash: d5b15...dc3

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Her er det nesten alltid DRAMA når frk.på 2 skal legge seg. Hun skriker og griner og av og til leker i senga. Er vi heldige, sovner hun innen 1 time etter å ha blitt lagt i sengen. I går holdt hun på fra 20.30 til midnatt, opp og ned og inn og ut av senga og gråt hele tiden. Anonymous poster hash: ab30f...db8

Men en jente på to år bør vel legge seg før halv ni. Riktig leggetid og riktige rutiner hjelper vet du.

Anonymous poster hash: 2ec87...51c

En toåring bør legge seg senest halv 8,ikke rart hun skriker hun er jo overtrøtt da stakkar!

Anonymous poster hash: c7a2b...36a

Jeg blir stadig imponert over hvor bastante man kan være.

Hvordan kan dere si at døgnrytmen deres er feil kun ved noen får setninger her inne? Dere vet ikke når dagen til denne toåringen starter, dere vet ikke om ev hvor mye hun sover om dagen osv. Likevel sjenerer dere dere ikke for å være helt bastante på hva som er "galt".

Utrolig!

Gjest Anybody
Skrevet

Dette har vi aldri gjort og kommer ikke til å gjøre det når den nye babyen kommer heller. Har aldri ammet de i søvn da jeg ikke ville at de skulle bli avhengige av puppen for å sovne/bruke puppen som smokk.

Har lagt de med smokk og kosebamse, sunget en sang og sagt god natt, så gått ut av rommet.

Er en annen tråd om dette her nå, og det virker som om de fleste som starter med å legge barna og gå ut av rommet fra de er bittesmå ikke har noe problem med at barna ikke klarer å sovne av seg selv.

Nei, klart, for da har det jo gått veldig greit.. Går det ikke greit, så blir du en sånn som er der til de sovner. Syns det er så utrolig mange som ikke strever med søvn som automatisk tenker at det er fordi de har så gode rutiner, er bestemte, osv. Min erfaring er motsatt. De som sliter med dette fra dag en, sliter fortsatt etter et år. De som det går greit hos, fortsetter selvfølgelig å gå ut av rommet og har kun vansker når det er sykdom eller lignende.

Min slet med dette, men jeg var utslitt så bestemte meg for at nå måtte hun lære seg å sovne selv. Tok meg 3 netter så sovnet hun selv og sov godt å lenge. Men det var 3 tøffe dager.. :/

Men alle er jo ulike. Men det du jeg faktisk for meg å lære henne å sovne selv.

Skrevet

Begynte med å sitte på en stol ved døren uten å gi barnet oppmerksomhet, helt til det sovnet. Deretter flyttet vi oss ut på gangen med døren åpen. Til slutt la vi han ned og gikk inn i stuen.

Anonymous poster hash: a87aa...74d
Skrevet

Vi sitter med barnet vårt på snart tre til hun sover vi også. Vanligvis tar det to-tre nattasanger og så sover hun søtt. Noen dager tar dt lenger tid, men det er ikke et problem.

Hvorfor er det så provoserende for folk? Mine foreldre leste / sang meg i søvn til jeg selv ville sovne på egenhånd en gang mellom 4 og 5 år gammel. Jeg husker dette som en trygg og koselig ting. De fortsatte å lese på senga i flere år etter det selv om jeg etterhvert tok innsovningen på egenhånd. Dette har på ingen måte gjort meg til en uselvstendig person med søvnproblemer og jeg tror heller ikke det vil skade mitt barn. Vi koser oss med legginga og det funker for oss.

Anonymous poster hash: b3766...dba

Skrevet

Er i rommet til begge har sovnet ja. En på 1 og en på 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...