Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 http://www.tv2.no/nyheter/milla-3-ble-stoppet-i-dyreparken-var-to-centimeter-for-hoey-4099422.html "Milla (3) ble stoppet i dyreparken - var to centimeter for høy Familien hadde ikke lenger råd til en dag i Ørland dyrepark i Sverige da Milla (3) ble tvunget til å betale voksenpris." Anonymous poster hash: beb16...5af
valkyrien Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Regler er regler. Hvem skulle liksom bestemt hvem som skulle sluppet utenom reglene?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Hvorfor er dette urettferdig? Man går gratis inn om man er under 1m, og må betale om man er under 1m. Dette er uavhengig av alder. Denne jenta var over 1m, og måtte derfor betales inn. Dette burde fam. undersøkt før de dro til parken, slik at de visste på forhånd hva de skulle betale. Ser ikke urettferdigheten her. Anonymous poster hash: a3af8...242
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Man må betale om man er _over_ 1m...mente jeg. Anonymous poster hash: a3af8...242
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Regler er regler... Anonymous poster hash: ab004...663
Trultemor85 Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Har lese det. Og irritert meg over det selv på diverse steder. Men regler er regler. De som blir fort høye, har mange fordeler andre steder på blant annet karuseller osv. Min eldste vokste sakte, og slapp gratis inn lenge på div steder, men til gjengjeld fikk han ikke kjørt noe særlig som andre barn på hans alder. Det var vondt for oss.. Og utrolig flaut å lage en så stor sak ut av det. Min mening da som sagt. Men sånn et det bare. Aldersforskjell ville og vært litt rart, for hvordan bevise alder for barna uten å måtte ha med seg fødselsattest overalt.
Sikkertforgammel Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Ser heller ikke problemet? Felles regler for alle.
Gjest Gullguttene Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Selvfølgelig var dette urettferdig i denne jentas øyne, hun er jo bare tre år. Og det er synd at familien ikke hadde råd til en dag i parken. Men de burde sjekket ut på forhånd hva de skulle betale så hadde de sluppet denne situasjonen. Jeg er også student og får ikke stipend i sommermånedene, derfor må jeg jobbe.
BareMas Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Urutinert av foreldrene å ikke sjekke hva det ville koste dem om det sto på pengene.
det er berre mordi Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 Dette hadde enkelt vore løyst om ein rett og slett slapp alle under 4 år gratis inn. Latterleg med høgdekrav synes eg, når slike ting skjer.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #11 Skrevet 6. august 2013 En annen ting, en gutt på 119cm fikk ikke kjøre karusell som var fra 120cm. Skulle de lagd sak på det? Sånn er det desverre. Hadde jeg jobbet i luka der, ville jeg også fulgt reglene slik jeg gjør på jobben min. Tenk på hvor mange som har prøvd seg på å komme inn gratis.. Anonymous poster hash: deb76...e90
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #12 Skrevet 6. august 2013 Men hvorfor skulle ikke denne jenta betales inn? På hvilket nivå er det urettferdig at akkurat denne jenta ikke fikk komme gratis inn i parken? Det er sikkert mange barn som er 101 cm, 102 cm, 103 cm osv. som har blitt betalt inn. Hvorfor skulle ikke hun? Mange barn er over 1m ved 3årsalder. Rar sak, spør du meg. Om noen har opptrått feil her, er det foreldrene. Anonymous poster hash: a3af8...242
Sikkertforgammel Skrevet 6. august 2013 #13 Skrevet 6. august 2013 Dette hadde enkelt vore løyst om ein rett og slett slapp alle under 4 år gratis inn. Latterleg med høgdekrav synes eg, når slike ting skjer. Skal foreldrene ha med passet til barna?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #14 Skrevet 6. august 2013 Dette hadde enkelt vore løyst om ein rett og slett slapp alle under 4 år gratis inn. Latterleg med høgdekrav synes eg, når slike ting skjer. Skal foreldrene ha med passet til barna? Enig. Og poenget er vel at de over 1m kan kjøre de fleste karuseller o.l., mens de under ikke kan. Ergo man betaler dersom man kan kjøre, og går gratis dersom man ikke har bruksrett til attraksjonene. Anonymous poster hash: a3af8...242
det er berre mordi Skrevet 6. august 2013 #15 Skrevet 6. august 2013 Dette hadde enkelt vore løyst om ein rett og slett slapp alle under 4 år gratis inn. Latterleg med høgdekrav synes eg, når slike ting skjer. Skal foreldrene ha med passet til barna? Nei, det burde ikkje vere naudsynt. Eg trur dei aller, aller fleste klarar å vere ærlege, og dei som føler for å lyge på alderen til borna, gjer det sikkert grunna dårleg råd. Barnet mitt reiser ofte med ferje, og der er det gratis for dei under 4. Eg har aldri ¨vist fødselsattesten til dei, og dei har aldri sett spørsmålsteikn ved alderen. Eg seier frå når ho er 4, og då betalar eg barnebillett for ho og. Enkelt og greitt.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #16 Skrevet 6. august 2013 Dette hadde enkelt vore løyst om ein rett og slett slapp alle under 4 år gratis inn. Latterleg med høgdekrav synes eg, når slike ting skjer. Skal foreldrene ha med passet til barna? Nei, det burde ikkje vere naudsynt. Eg trur dei aller, aller fleste klarar å vere ærlege, og dei som føler for å lyge på alderen til borna, gjer det sikkert grunna dårleg råd. Barnet mitt reiser ofte med ferje, og der er det gratis for dei under 4. Eg har aldri ¨vist fødselsattesten til dei, og dei har aldri sett spørsmålsteikn ved alderen. Eg seier frå når ho er 4, og då betalar eg barnebillett for ho og. Enkelt og greitt. De fleste er nok ærlige. Så man kunne basert seg på tillit. Men det må da også være heilt greit å ta utgangspunkt i høyde, all den tid karuseller o.l. har høydekrav. Dette er i alle fall mi meining. Uansett, man får bare akseptere de kravene hver enkelt park o.l. setter. Er ikke enig med deg i at de som lyger, gjør det fordi de har dårlig råd. Etter min erfaring, er det ofte folk med gjennomsnittlig økonomi. Men man er gjerne noe gjerrig, og villig til å pynte på sannheten for å spare noen kroner. Ikke sikkert at mi erfaring er representativ, da... Anonymous poster hash: a3af8...242
Trultemor85 Skrevet 6. august 2013 #17 Skrevet 6. august 2013 Dette hadde enkelt vore løyst om ein rett og slett slapp alle under 4 år gratis inn. Latterleg med høgdekrav synes eg, når slike ting skjer.Skal foreldrene ha med passet til barna? Nei, det burde ikkje vere naudsynt. Eg trur dei aller, aller fleste klarar å vere ærlege, og dei som føler for å lyge på alderen til borna, gjer det sikkert grunna dårleg råd.Barnet mitt reiser ofte med ferje, og der er det gratis for dei under 4. Eg har aldri ¨vist fødselsattesten til dei, og dei har aldri sett spørsmålsteikn ved alderen. Eg seier frå når ho er 4, og då betalar eg barnebillett for ho og. Enkelt og greitt. Hvis det er snakk om 350.- på å juge litt på alder tror jeg mange foreldre faktisk ville gjort det . Desverre
det er berre mordi Skrevet 6. august 2013 #18 Skrevet 6. august 2013 Dette hadde enkelt vore løyst om ein rett og slett slapp alle under 4 år gratis inn. Latterleg med høgdekrav synes eg, når slike ting skjer.Skal foreldrene ha med passet til barna?Nei, det burde ikkje vere naudsynt. Eg trur dei aller, aller fleste klarar å vere ærlege, og dei som føler for å lyge på alderen til borna, gjer det sikkert grunna dårleg råd.Barnet mitt reiser ofte med ferje, og der er det gratis for dei under 4. Eg har aldri ¨vist fødselsattesten til dei, og dei har aldri sett spørsmålsteikn ved alderen. Eg seier frå når ho er 4, og då betalar eg barnebillett for ho og. Enkelt og greitt. Hvis det er snakk om 350.- på å juge litt på alder tror jeg mange foreldre faktisk ville gjort det . Desverre Godt mulig, men det er vel begrensa på kor lenge ein kan sleppe unna med det;)
BareMas Skrevet 6. august 2013 #19 Skrevet 6. august 2013 Dette hadde enkelt vore løyst om ein rett og slett slapp alle under 4 år gratis inn. Latterleg med høgdekrav synes eg, når slike ting skjer.Skal foreldrene ha med passet til barna? Nei, det burde ikkje vere naudsynt. Eg trur dei aller, aller fleste klarar å vere ærlege, og dei som føler for å lyge på alderen til borna, gjer det sikkert grunna dårleg råd.Barnet mitt reiser ofte med ferje, og der er det gratis for dei under 4. Eg har aldri ¨vist fødselsattesten til dei, og dei har aldri sett spørsmålsteikn ved alderen. Eg seier frå når ho er 4, og då betalar eg barnebillett for ho og. Enkelt og greitt. De er aller fleste er nok ærlige, og de som ikke er det blir som regel avslørt av barna. "Men mamma, jeg er jo 5år jo!"
Gjest ronja røverdatter Skrevet 6. august 2013 #20 Skrevet 6. august 2013 Jeg skjønner godt at jenta ble lei seg og at foreldrene ble lei seg om de ikke hadde sjekket godt nok på forhånd. Men regler er regler og det er da helt vanlig med høyderegler rundt omkring på slike plasser. Det er det mest rettferdige også, for det har jo sammenheng med hva barna kan gjøre i parken. Det er mer urettferdig om jeg og naboen skal betale det samme for barna og så kan mitt barn gjøre dobbelt så mye som naboens barn, eller omvendt.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #21 Skrevet 7. august 2013 det er jo veldig rart at de ikke viste de måtte betale (uten å ha lest artikkelen) for man kan jo ikke vite at barn under 1 meter er gratis hvis man ikke har sjekket? Er vel ikke sånn overalt? Det for meg betyr at de nok har sjekket. og bestemt seg for at hun var under 1 m. Vi målte vår 4 åring før vi reiste(når vi bestilte turen) og han var 104 og vi betalte. Er også student og jobber i sommermånedene. synd om de virkelig ikke hadde råd, men de burde kanskje sjekket det først? Anonymous poster hash: 938e2...8e7
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #22 Skrevet 7. august 2013 Regler er regler. Har selv en på 7,5 år som er akkurat 120 cm. Endelig kunne han kjøre de karusellene han ville på Tusenfryd. I fjord var vi i Legoland og hadde med kusinen hans som var 10 cm høyere. Var ikke mye han kunne kjøre nei. Men sånn er det bare, man må følge reglene. Anonymous poster hash: 9c8a6...d01
anonymsuperbruker Skrevet 7. august 2013 #23 Skrevet 7. august 2013 De samme reglene gjelder for alle. Problemet med "aldersgrense" i stedet for "høydegrense" er kanskje at foreldrene lyver litt på alderen til barnet da, og det er få som har med dokumentasjon på når barnet er født... (Hvem drar rundt på kopi av fødselsattest??) - Og da har ledelsen i parken kanskje kommet fram til en regel med 1 meter som et alternativ til aldersgrensen. Helt greit, synes jeg. Men de kunne kanskje hatt en barne- og ungdomsbillett. Det er mye å betale "voksenbillett" til alle. (Nå kaller ikke parken det "voksenbillett" heller, da). Synd at den unge familien har så dårlig råd. Føler med dem. Men når man har så lite penger, så burde man kanskje sett på andre alternativer først... Leit, men sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #24 Skrevet 7. august 2013 Min erfaring er at det er gratis for de under tre de fleste steder, og under 7 når man står på ski, og fire på transport. Og at man her må stole på foreldrene. Det er jo rart å komme til et sted som plutselig har andre regler, enn alle andre steder. Anonymous poster hash: c93c9...5b1
DramaMama Skrevet 7. august 2013 #25 Skrevet 7. august 2013 Dette er ikke engang en smule urettferdig. Regler er regler, og det er likt for alle. At de i det hele tatt gidder å dra det til en høylytt diskusjon når ungen er over grensa...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå