Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Med mindre mor er syk eller veldig fraværende og en dårlig mor så er faktisk mor mer verdt for barnet enn faren, og er hun ikke det er det noe galt. Vi har det naturlig i oss, vi er bedre omsorgspersoner. Selv om mine barn er veldig glad i pappaen sin så er de mer mammabarn. hadde en pappa reist bort i 2 uker eller bare 1 hadde de taklet det helt fint selv om barn helt sikkert hadde savnet han, hadde det vært mye Værre om mammaen var borte i 2 uker. Anonymous poster hash: e2d9a...526
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Hvilken bakgrunn har du til å si at kvinner er bedre omsorgspersoner enn menn? Har du noen forskning som bekrefter dette? Kan du bevise det? Dette er en grunnløs påstand. Eneste vi kvinner kan gjøre for barn som ikke mannen kan er å amme. Men guess what, man kan gi mme eller pumpe og gi flaske. Dette greier mannen fint. Så noen fysiologiske faktorer er det jo faktisk... Ikke?
SameSara Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 "...en dårlig mor så er faktisk mor mer verdt for barnet enn faren..." Merkelig utsagn
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Hvilken bakgrunn har du til å si at kvinner er bedre omsorgspersoner enn menn? Har du noen forskning som bekrefter dette? Kan du bevise det? Dette er en grunnløs påstand. Eneste vi kvinner kan gjøre for barn som ikke mannen kan er å amme. Men guess what, man kan gi mme eller pumpe og gi flaske. Dette greier mannen fint. Så noen fysiologiske faktorer er det jo faktisk... Ikke? Men hvorfor skal vi gi opp amming når det er derfor vi har pupper? Hvis vi klarer å amme er det helt teit å gi flaske kunn for at far skal føle seg like mye verdt Anonymous poster hash: e2d9a...526
SameSara Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Hvilken bakgrunn har du til å si at kvinner er bedre omsorgspersoner enn menn? Har du noen forskning som bekrefter dette? Kan du bevise det? Dette er en grunnløs påstand. Eneste vi kvinner kan gjøre for barn som ikke mannen kan er å amme. Men guess what, man kan gi mme eller pumpe og gi flaske. Dette greier mannen fint. Så noen fysiologiske faktorer er det jo faktisk... Ikke? HI sitt innlegg var kanskje ikke det skarpeste, men ditt er ikke noe særlig bedre når du påstår at man ikke skal amme slik at far skal gi flaske. Hvem tenker du det er best for: Barnet eller for far?
Ikkesåallerværst Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Syns egentlig denne diskusjonen er meningsløs. Men ofte glemmer man at tilknytningen mellom mor og barn starter i magen, of spesielt aktiv er den i tredje trimster. Det betyr at mor har et forsprang på far, så fysiologisk grunn er det. Men familien er et system, så det er helt klart av stor betydning at alle i familien er tilstede, uansett hvem og hvor mange denne familien er.
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Hvilken bakgrunn har du til å si at kvinner er bedre omsorgspersoner enn menn? Har du noen forskning som bekrefter dette? Kan du bevise det? Dette er en grunnløs påstand. Eneste vi kvinner kan gjøre for barn som ikke mannen kan er å amme. Men guess what, man kan gi mme eller pumpe og gi flaske. Dette greier mannen fint. Så noen fysiologiske faktorer er det jo faktisk... Ikke? Men hvorfor skal vi gi opp amming når det er derfor vi har pupper? Hvis vi klarer å amme er det helt teit å gi flaske kunn for at far skal føle seg like mye verdt Anonymous poster hash: e2d9a...526 Sier ikke at vi ikke skal amme, men poenget var at når far skal ha barnet kan mor pumpe seg og far kan gi barnet melk på flaske, om mor ikke er til stedet der og da. Tror det er en fin mulighet for far til å få ett tettere bånd
ms.Pond Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Vel, der tror jeg ikke alle barn, mødre og fedre er like. Du har eksempel i dine barn, jeg kan ta min gutt: Han takler fint at en av oss er borte, og uavhengig av hvem som er borte spør han alltid etter vedkommende på jevnan. Når jeg har vært borte får jeg telefoner daglig med at junior savner mamma, og likedan er det når pappaen har vært borte; da er det spørsmål om hvor pappa er, og at han savner pappa. Så jeg tror ikke det nødvendigvis er så svart-hvitt som du beskriver. Men ja, mye avhenger av hva slags personer foreldrene er, og det er nok der det ligger, ikke hvem som genetisk eller evolusjonsmessig sett skal være den beste omsorgspersonen. Men i situasjoner hvor far involverer seg på lik linje med mor, og er tilstede og interessert på samme måte, så vil nok barnet knytte seg like sterkt til far. Det er i alle fall min erfaring.
mylittlecat Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 "...en dårlig mor så er faktisk mor mer verdt for barnet enn faren..." Merkelig utsagn Hi sin setning har en helt annen betydning når man ikke plukker den fra hverandre og drar ut deler av den
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 Hvilken bakgrunn har du til å si at kvinner er bedre omsorgspersoner enn menn? Har du noen forskning som bekrefter dette? Kan du bevise det? Dette er en grunnløs påstand. Eneste vi kvinner kan gjøre for barn som ikke mannen kan er å amme. Men guess what, man kan gi mme eller pumpe og gi flaske. Dette greier mannen fint. Så noen fysiologiske faktorer er det jo faktisk... Ikke? HI sitt innlegg var kanskje ikke det skarpeste, men ditt er ikke noe særlig bedre når du påstår at man ikke skal amme slik at far skal gi flaske. Hvem tenker du det er best for: Barnet eller for far? Nå tok jeg utgangspunkt i mi egen situasjon da jeg dessverre ikke hadde melk. Og som jeg skrev over her så kan mor pumpe og far gi flaske når mor ikke er tilstede (eller om hun feks sover litt)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #11 Skrevet 6. august 2013 En ting jeg lurre på er hvordor det virker så lett for fedre å jobbe for eksempel nordsjøturnus? Ikke mange mødre som velger det mens barna er små. Ex`en min hadde ekstremturnus med 3 mnd hjemme og 3 mnd borte, klart han syntes det var litt leit mtp barna men nevneverdige problemer med å være så lenge borte fra dem det hadde han ikke. Jeg hadde aldri i livet valgt en slik jobb selv. Om det har med viktighet å gjøre vet jeg ikke.. Anonymous poster hash: 6f6ac...32e
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 6. august 2013 #12 Skrevet 6. august 2013 (endret) Altså.. Far gir flaske med morsmelk om mor er utilgjengelig der og da. Er fint for far det og for de som av ulike årsaker ikke kan amme, så kan far gi NAN på lik linje med mor. Var det jeg mente Endret 6. august 2013 av Aprikos Syltetøy
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #13 Skrevet 6. august 2013 Klart vi er like mye verdt. Nå kan barn greie seg uten mor eller far, men det beste er å ha begge deler. Helt ærlig så var jeg mye mer knytta til pappa enn til mamma. Var helst hans fang, hans trøst og hans oppmerksomhet jeg var mest ute etter som lita, kronisk pappa jente. Mine foreldre er fortsatt gift heldigvis, så slapp noe dilemma i forhold til å måtte velge. Er jo glad i mamma også,ikke noe galt med henne, men pappa og jeg har bedre kjemi og mer til felles når det kommer til interesser og syn på ting. Ser den kontakten mannen min har med barna våre,også. Det eneste han ikke kan/kunne gjøre er å bære dem fram og amme, ellers har han stilt opp på det meste. Anonymous poster hash: 284f5...73f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #14 Skrevet 6. august 2013 Hi har sikkert en svært dårlig mann og far til sine barn som kan komme med slike feilaktige påstander. Takk Gud for jeg fant meg en ordentlig (omsorgs)mann :-) Anonymous poster hash: e1b47...494
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #15 Skrevet 6. august 2013 En ting jeg lurre på er hvordor det virker så lett for fedre å jobbe for eksempel nordsjøturnus? Ikke mange mødre som velger det mens barna er små. Ex`en min hadde ekstremturnus med 3 mnd hjemme og 3 mnd borte, klart han syntes det var litt leit mtp barna men nevneverdige problemer med å være så lenge borte fra dem det hadde han ikke. Jeg hadde aldri i livet valgt en slik jobb selv. Om det har med viktighet å gjøre vet jeg ikke.. Anonymous poster hash: 6f6ac...32e Fordi vi er bedre omsorgspersoner. Vi hadde ikke klart å være borte fra barnet så lenge, men det klarer far ofte Anonymous poster hash: e2d9a...526
SameSara Skrevet 6. august 2013 #16 Skrevet 6. august 2013 Hvilken bakgrunn har du til å si at kvinner er bedre omsorgspersoner enn menn? Har du noen forskning som bekrefter dette? Kan du bevise det? Dette er en grunnløs påstand. Eneste vi kvinner kan gjøre for barn som ikke mannen kan er å amme. Men guess what, man kan gi mme eller pumpe og gi flaske. Dette greier mannen fint. Så noen fysiologiske faktorer er det jo faktisk... Ikke? HI sitt innlegg var kanskje ikke det skarpeste, men ditt er ikke noe særlig bedre når du påstår at man ikke skal amme slik at far skal gi flaske. Hvem tenker du det er best for: Barnet eller for far? Nå tok jeg utgangspunkt i mi egen situasjon da jeg dessverre ikke hadde melk. Og som jeg skrev over her så kan mor pumpe og far gi flaske når mor ikke er tilstede (eller om hun feks sover litt) For mange kan pumping og flaske ødelegge ammingen. Hvorfor ødelegge noe som kanskje i utgangspunket fungerer fordi det er viktigere å ivareta fars og hans interesser enn barnets?
SameSara Skrevet 6. august 2013 #17 Skrevet 6. august 2013 "...en dårlig mor så er faktisk mor mer verdt for barnet enn faren..." Merkelig utsagn Hi sin setning har en helt annen betydning når man ikke plukker den fra hverandre og drar ut deler av den Haha! Så det nå Tror jeg er litt trøtt... Beklager !
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #18 Skrevet 6. august 2013 Uff, biologien sviktet dessverre vår familie, for begge ungene er pappaunger og mest glad i (og sammen med) pappaen sin. Til tross for at jeg er en god mor. Noen tips til hvordan jeg kan snu vår biologi-svikt HI??? Anonymous poster hash: 0fddd...00c
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 6. august 2013 #19 Skrevet 6. august 2013 Hvilken bakgrunn har du til å si at kvinner er bedre omsorgspersoner enn menn? Har du noen forskning som bekrefter dette? Kan du bevise det? Dette er en grunnløs påstand. Eneste vi kvinner kan gjøre for barn som ikke mannen kan er å amme. Men guess what, man kan gi mme eller pumpe og gi flaske. Dette greier mannen fint. Så noen fysiologiske faktorer er det jo faktisk... Ikke? HI sitt innlegg var kanskje ikke det skarpeste, men ditt er ikke noe særlig bedre når du påstår at man ikke skal amme slik at far skal gi flaske. Hvem tenker du det er best for: Barnet eller for far? Nå tok jeg utgangspunkt i mi egen situasjon da jeg dessverre ikke hadde melk. Og som jeg skrev over her så kan mor pumpe og far gi flaske når mor ikke er tilstede (eller om hun feks sover litt) For mange kan pumping og flaske ødelegge ammingen. Hvorfor ødelegge noe som kanskje i utgangspunket fungerer fordi det er viktigere å ivareta fars og hans interesser enn barnets? Djisses... La meg få omformulere meg igjen da, OM man har MYE melk og OM man pumper seg UANSETT da. Og OM man IKKE har melk, og DERMED gir NAN!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #20 Skrevet 6. august 2013 Min mann er en like god omsorgsperson som meg og barna våre synes ikke det er lett å være borte fra ham over lengere tid, men det er jeg som har vært mer med dem de første årene av deres liv, så de er vant til at jeg er konstant, så sjokket ville nok vært større hvis jeg dro bort for lengere tid (noe jeg ikke vil med mindre jeg må). Anonymous poster hash: 6f752...bc2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #21 Skrevet 6. august 2013 Med mindre mor er syk eller veldig fraværende og en dårlig mor så er faktisk mor mer verdt for barnet enn faren, og er hun ikke det er det noe galt. Vi har det naturlig i oss, vi er bedre omsorgspersoner. Selv om mine barn er veldig glad i pappaen sin så er de mer mammabarn. hadde en pappa reist bort i 2 uker eller bare 1 hadde de taklet det helt fint selv om barn helt sikkert hadde savnet han, hadde det vært mye Værre om mammaen var borte i 2 uker. Anonymous poster hash: e2d9a...526 Det er er nok noe i det når ungene er helt små, men når de blir eldre 4-5 år og opp er det nok mer hipp som happ hvem av foreldrene som er tilstede. Da i familier der både mor og far tar del i familien og ikke er egoister. Ser mange her inne har valgt seg slike "menn" Anonymous poster hash: bb52b...d1a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #22 Skrevet 6. august 2013 Synd for deg at du har en udugelig mann da, som ikke eier omsorg for barna sine. Noen av oss er heldigvis velsignet med normale mannfolk som faktisk setter unga sine foran alt annet. Akkurat som vi gjør. Forresten gjelder denne spesielle tilknytningen mellom mor og barn bare helt i starten av barnets liv. Etter 1-2 år er man likestilte, såfremt faren ikke er komplett idiot. Anonymous poster hash: d499f...809
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 6. august 2013 #23 Skrevet 6. august 2013 Selvsagt er vi like mye verd! Hva slags mann er det du har funnet deg som kan påstå noe annet? At man har forskjellige roller i en familie er en annen ting, men far er absolutt like mye verd for våre barn som jeg er. Jeg hadde syns det var trist om det ikke hadde vært tilfelle.
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 6. august 2013 #24 Skrevet 6. august 2013 Kan noen da forklare meg hvordan det har seg at to homofile menn i et forhold kan adoptere små barn? Har ikke disse barna det like bra som ett barn med en mor og en far?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #25 Skrevet 6. august 2013 Kjipt for deg, HI, at du ikke var heldig med valget av far til dine barn.... Her i gården er vi heldigvis like mye verdt for barna våre! Den førte tiden er vi mødre i en særstilling pga amming og graviditet, men på sikt er det ingenting som tilsier at pappaen skal være mindre verdt! Min mann leste innlegget ditt og kom med forslag om å la mannen din slippe til mer om han ønsker det?! Ellers; ta deg en bolle! Anonymous poster hash: 98c66...50d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå