Gå til innhold

Er det ok og gi lørdagsgodter til barna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er lite greit.. Synes det er nok med f eks ostepopp,hjemmelaget pizza ol.. Ønsker å lære mine barn,at godter ikke er noe vi spiser!! Men mannen har da helt andre verdier og ønsker å pøse dem ned med masse godter på lørdagene!!! :-(

Hva synes dere? Hva får deres barn til lørdagskos?

Anonymous poster hash: 1fa0b...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh... hva med en mellomting? Tror ikke de får varige mén av noen små godteribiter altså...

Anonymous poster hash: c16a6...e5f
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Hva vil du gjøre med godter da? Om du ikke spiser det, mener jeg :P

Det er helt greit å gi barna lørdagssnop, jeg tror tilogmed det kan være ganske koselig.

Og ingen har nok hverken blitt tjukke eller usunne av litt snop i ei skål en gang i uka eller så.

Skrevet

Jeg syns det er viktig å lære barna et det er greit å spise litt en gang i blant, så her får de litt lørdagsgodt til barneTV

Anonymous poster hash: 23104...565
Skrevet

De som vokser opp uten noe godteri, blir ofte de som blir verst når de får tak i det selv... så, alt med måte mener nå jeg!

Anonymous poster hash: fa2c2...c0a
Skrevet

Jeg synes det er lite greit.. Synes det er nok med f eks ostepopp,hjemmelaget pizza ol.. Ønsker å lære mine barn,at godter ikke er noe vi spiser!! Men mannen har da helt andre verdier og ønsker å pøse dem ned med masse godter på lørdagene!!! :-(

Selvfølgelig må barna få lørdagssnop!!! Herregud da! Er det mulig å være sååå hysterisk? Mine får litt i en smågodtpose, eller en sjokolade og slikkepinne el. Ikke så enormt mye, men nok til de! Skjønner meg ikke på dere som skal være så streng med sånt! Dere vet hva som kommer til å skje når de flytter hjemmefra? Fråtsing i dette forbudte som de ikke fikk lov til å smake, men alle andre!

Anonymous poster hash: eb653...1ad

Skrevet

I barnebursdager serveres det mye godter i tillegg til kake, brus og potetgull. Det som kommer til å skje (hvis ikke du nekter ungene å dra i bursdag eller nekter dem å forsyne seg der og da) er at kanskje dine barn kommer til å fråtse i seg og bli ekstremt sukkerpåvirket. Det er en ting. Så kommer de til å oppdage at andre barn ser fram til lørdagen - den ene dagen der de kan få litt ekstra til barne-tv. Jeg gir ikke mye, av og til blir det potetgull, av og til blir pez-figuren fylt. Det er ikke snakk om fråtsing. 

Anonymous poster hash: 1fce5...103
Gjest Julia1984
Skrevet

Håper du tuller, HI??

Jeg ser det som helt naturlig at de får lørdagsgodteri. Har erfart unger dom aldri får smake dette hjemme blir helt VILLE i bursdagsselskap e.l

La de få et naturlig og etterhvert et avslappet forhold til det. Når de blir gamle nok med egne penger er det mett st de tyr til godter da de har lært hjemme at det er "forbudt"

Du er bare hysterisk!

Mine barn får en liten pose med smågodt til lørdagskvelden

Skrevet

Vi er veldig strenge på kostholdet, men akkurat lørdagsgod (litt i en skål til barne-tv) gir vi. Er ikke lørdagsgodteriet som ødelegger tennene/gir overvekt/ dårlige vaner.

Anonymous poster hash: a162e...6da

Skrevet

Hørte på foredrag med en ernæringssekspert (lege) at hun ordnet grønnsaker og hjemmelaget dip i tillegg til godteriet. Så for hver sjokoladebit ungene tok, måtte de først ta f.eks. en gulrot med dip.

Skrevet

Begynner å bli litt lei alle disse trolletrådene nå...

Anonymous poster hash: bff11...c75
Skrevet

Hørte på foredrag med en ernæringssekspert (lege) at hun ordnet grønnsaker og hjemmelaget dip i tillegg til godteriet. Så for hver sjokoladebit ungene tok, måtte de først ta f.eks. en gulrot med dip.

Sykt!!

Jeg var på ernæringskurs i bhg. De foreleset om hverdagskostholdet etc. Men la vekt på at lørdagsgodteri er viktig for barn for at de skal få et naturlig forhold til det, ikke gjøre det "forbudt og farlig", ergo mer interessant når de får mer tilgang til det i bursdager eller når de blir eldre

Anonymous poster hash: d47ad...b01

Gjest sussie77
Skrevet

En mellomting er greit. Her får barna litt Lørdagsgodt. Koselig, og noe de ser frem til. :)  Litt Lørdagsgodt har ikke skadet noen.

Gjest Julia1984
Skrevet

Begynner å bli litt lei alle disse trolletrådene nå...

Anonymous poster hash: bff11...c75

Ikke sikkert det er troll....har ei venninne som er slik! Ungene på 4 og 6 har ALDRI fått lørdagsgodteri som sjokolade eller annet. Hun nekter også barna å forsyne seg mer enn 1 gang når de f.eks er i selskaper hvor det både er alt fra boller til 3-4 kakesorter. Har de da f.eks forsynt seg med en bolle, så må de pent sitte å se på resten.

Jeg har gitt henne opp!!

Skrevet

Herregud så fjernt. Hva med å la de spise middag først så de er mette og så la de få et par biter med snop i en skål til dessert? Det gjør vi. Noen ganger får de popcorn, og noen ganger spiser vi jordbær med vaniljesaus. Grønnsaker og dip får de også om de ønsker, men jeg tvinger de da ikke til å spise det før de får en sjokoladebit. Jeg har tro på å gi barna et naturlig forhold til både mat og godteri. Enn så lenge funker det. De er glad i det meste av mat og fråtser ikke når det blir servert godteri (2, 5 og 8 år).

Anonymous poster hash: 84a67...33f

Skrevet

Herregud så fjernt. Hva med å la de spise middag først så de er mette og så la de få et par biter med snop i en skål til dessert? Det gjør vi. Noen ganger får de popcorn, og noen ganger spiser vi jordbær med vaniljesaus. Grønnsaker og dip får de også om de ønsker, men jeg tvinger de da ikke til å spise det før de får en sjokoladebit. Jeg har tro på å gi barna et naturlig forhold til både mat og godteri. Enn så lenge funker det. De er glad i det meste av mat og fråtser ikke når det blir servert godteri (2, 5 og 8 år).

vil presisere at det er snakk om lørdag her, vi gir de ikke snop og dessert hver dag.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Snakk om feil fokus! Å måtte spise en bit grønnsak for å få en bit sjokolade kan vel ikke være bra for noe? Hva godt mente hun kom ut av det regimet da?

Skrevet

vil presisere at det er snakk om lørdag her, vi gir de ikke snop og dessert hver dag.

Ville bare si at det er én måte å gjøre det på, som sikkert funker for noen. Selv porsjonerer jeg, dvs jeg gir de hver sin skål der minsten ofte får litt flere rosiner og færre sjokoladebiter enn søstra. Ofte er det noe saltsnacks også. De får ikke så mye, men de er fornøyd :)

Nå kan jeg jo nevne at denne dama hadde 6 barn, så det var sikkert for å kontrollere inntaket litt samt å sikre at det ble nok til alle.. Hehe...

Skrevet

Selvfølgelig får barna mine lørdagsgodt. Alt fra sjokolade og chips til skikkelig klissete sukkergreier. Til og med 2-åringen får alt dette klisset. Vi er skikkelig gærne!

Skrevet

Herregud..

Anonymous poster hash: 4bb35...af7

Skrevet

Selvfølgelig skal barn få lørdagsgodt, men kun tørka frukt og bær og 86% sjokolade

Anonymous poster hash: 7d500...cf0

Skrevet

Kan ikke ta fra barna lørdagsgodt. La dem få et naturlig forhold til det. En gang i uken er flott.

På lørdag spiser vi en senere middag enn vanlig ( tar heller brødmåltid rundt middagstider) så får de lørdagsgodt rett etterpå.

Gode og mette av en middag de gjerne liker, så går det begrenset med godterier.

skal godterier og kaker helt unngås kan jeg ikke se annet enn at det blir et vanskig forhold til godterier.

Skrevet

Jeg har en fetter og kusine som aldri fikk godteri og de er de første som kaster seg over snopet og hamstrer når de får ikke bursdager f.eks. Det er helt skummelt å se på de. De har ett helt sinnsykt forhold til mat. Jeg syns synd på de

Anonymous poster hash: a276b...9d9

Skrevet

Vi koser oss på lørdagene med snopeskål og chips,både store og små :)

Og det hender vi gjør det på en tirsdag eller torsdag også om vi plutselig har lyst å kose oss med en film på en gråværsdag ;)

Så lenge man har et sunt forhold til det,ser jeg ikke noe galt med det.

Skrevet

Nei, min får ikke det.

Han er 2 år og 8 mnd. Han vet ikke forskjell på lørdag og onsdag, han har aldri smakt snop/sjokolade/kake osv, og jeg ser heller ingen grunn til å introdusere ham for det, før han spør selv og har litt mer forståelse av hvorfor og hvem :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...