Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #51 Skrevet 3. august 2013 Er man død, så er man død. Har ikke noe tro på et liv etter døden, eller at sjela vår begynner å leve på ny i en annen kropp. Anonymous poster hash: 55b7b...566
Mø schæl! Skrevet 3. august 2013 #52 Skrevet 3. august 2013 Ja, dette er et interessant og spennende tema å diskutere - kanskje mest fordi faktisk ingen av oss VET, men at alt blir basert på tro og erfaringer fra opplevelser rundt oss. For min del tenker jeg at det er såpass mange ting som skjer rundt oss til at jeg kan fraskrive at man er "finito" etter døden. Hvis man tenker på mennesker som har opplevd "nærkontakt" med døde, så kan dette selvsagt i mange tilfeller tilskrives en overivrig fantasi, men jeg kan ikke helt tro at dette gjelder alle. Det er såpass mange som har opplevd ulike ting at jeg tenker at det må finnes noe mer på et eller annet vis. Nei, det er noe fascinerende over emner som mennesket, til tross for all sin kunnskap og forskning, ikke klarer å finne noe som helst ut av, sånn egentlig.
Hun med alle ungene Skrevet 3. august 2013 #53 Skrevet 3. august 2013 Jeg er overbevist om at det finnes et liv etter døden! Jeg mistet min høyt elskede lillesøster i 2008 (kreft) ,og etter det kommer det stadig fjær ned fra hvorsomhelst<3
Hun med alle ungene Skrevet 3. august 2013 #54 Skrevet 3. august 2013 Etter jeg leste "himmelen er på ordentlig" så er jeg ihvertfall ikke usikker! Himmelen fins! Anbefaler denne boken på det sterkeste!
Gjest MMJ Skrevet 3. august 2013 #55 Skrevet 3. august 2013 Jeg vet ikke... har jo alltid vært kristen... men i de senere år har jeg mer og mer vært i tvil - hvilken religion er RIKTIG??? Hvis jeg ikke tror på "riktig" kommer jeg jo til helvete.... Føler meg litt "tvungen" til å si jeg er kristen nesten, hehehehe for jeg er redd om jeg ikke er det så blir det ingen liv etterpå. Høres jeg steeeeeiiin gal ut nå eller
Gjest MMJ Skrevet 3. august 2013 #56 Skrevet 3. august 2013 Etter at jeg såg vår lille baby trekke sitt siste sukk, så stille som om man blåste ut et lys, er jeg ihvertfall overbevist om at døden ikke er skummel eller vond. Hva som kommer etter aner jeg ikke, men jeg holder på min barnetro om at vi engang skal møtes igjen. Det er den eneste måten jeg kan klare å leve videre på. <3
Gjest Yzma Skrevet 3. august 2013 #57 Skrevet 3. august 2013 Etter at jeg såg vår lille baby trekke sitt siste sukk, så stille som om man blåste ut et lys, er jeg ihvertfall overbevist om at døden ikke er skummel eller vond. Hva som kommer etter aner jeg ikke, men jeg holder på min barnetro om at vi engang skal møtes igjen. Det er den eneste måten jeg kan klare å leve videre på. Du altså... jeg har så ufattelig lyst å gi deg en klem. Hver gang du sier noe om da dere mistet får jeg vondt langt inn i hjertet. Tror seriøst du må være en av de sterkeste personene jeg "kjenner".
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #58 Skrevet 3. august 2013 Etter jeg leste "himmelen er på ordentlig" så er jeg ihvertfall ikke usikker! Himmelen fins! Anbefaler denne boken på det sterkeste! Har du en forfatter på denne? Er det barnebok? Anonymous poster hash: d5165...202
**venter** Skrevet 3. august 2013 #59 Skrevet 3. august 2013 (endret) Etter jeg leste "himmelen er på ordentlig" så er jeg ihvertfall ikke usikker! Himmelen fins! Anbefaler denne boken på det sterkeste! Har du en forfatter på denne? Er det barnebok? Anonymous poster hash: d5165...202 Den finnes både som vanlig "voksenbok" og en barnevenlig variant. Er skrevet av Todd Burpo, faren til en 6-åring som var en halvtime i himmelen. Jeg har som troende funnet mye trøst i denne boken. http://heavenisforreal.net/ Endret 3. august 2013 av **venter**
Fru Ugle Skrevet 3. august 2013 #60 Skrevet 3. august 2013 Etter jeg leste "himmelen er på ordentlig" så er jeg ihvertfall ikke usikker! Himmelen fins! Anbefaler denne boken på det sterkeste! Har den boka i hylla, bra bok!
Fru Ugle Skrevet 3. august 2013 #61 Skrevet 3. august 2013 Etter at jeg såg vår lille baby trekke sitt siste sukk, så stille som om man blåste ut et lys, er jeg ihvertfall overbevist om at døden ikke er skummel eller vond. Hva som kommer etter aner jeg ikke, men jeg holder på min barnetro om at vi engang skal møtes igjen. Det er den eneste måten jeg kan klare å leve videre på. Det er jeg 100% overbevist om at du skal! Når du en dag dør, vil hun stå klar og møte deg i paradis, med en dyptgripende kjærlighet, sammen med alle de andre i din nære krets som har reist før deg, og som har barnetroen i sitt hjerte.
Gjest meg&mini Skrevet 3. august 2013 #62 Skrevet 3. august 2013 Etter at jeg såg vår lille baby trekke sitt siste sukk, så stille som om man blåste ut et lys, er jeg ihvertfall overbevist om at døden ikke er skummel eller vond. Hva som kommer etter aner jeg ikke, men jeg holder på min barnetro om at vi engang skal møtes igjen. Det er den eneste måten jeg kan klare å leve videre på. Får vondt langt inn i hjerteroten. Jeg håper og tror at dere en dag vil ses igjen <3 Klem til deg
Fru Ugle Skrevet 3. august 2013 #63 Skrevet 3. august 2013 (endret) Jeg tror at det finnes et liv etter døden. Tror ikke på reinkarnasjon. Tror alle har kun ett liv, og at en sjel lever kun en gang. Opplevelser/fornemmelser av hendelser man tror kommer fra et "tidligere liv" tror jeg kommer fra demoner. På "den andre siden" tror jeg det finnes et paradis, hvor Vår Himmelske Far og Skaper er, sammen med Jesus, engler, ulike hellige skapninger, og mennesker som elsker Gud, har tatt imot Jesus, mennesker som aldri har hørt om Gud, men som etter døden har fått valget om å tilbe Gud eller leve uten Han. Og alle barn i hele verden, samt alle aborterte barn. Jeg tror alle foster har en sjel. Og jeg tror Gud slipper inn alle kjæledyr som har betydd noe for oss. Og jeg tror vi alle får et par-tre overraskelser :-) Jeg tror det også finnes et dødsrike hvor mennesker som ikke tror på noen Gud kommer (som har fått valget, enten i denne verden eller etter døden) eller som bevisst har valgt å følge djevelen/det onde, selv om de vet at Gud finnes. Dødsriket er et sted uten nærværet av Vår Himmelske Fars kjærlighet, og er derfor fullt av mørke og onde krefter/falne engler. Er det ikke slik at de døde vet ingenting.De døde at betalt for sine synder. At de ligger og hviler fram til jesus ankomst? Etter jesu ankomst blir de som ikke aksepterte jesus i sitt hjerte satt igjen her på jorda med satan heskende fram til en ny ankomst ? Anonymous poster hash: 5383e...e59 Hva mener du med at "de døde vet ingenting"? Jeg tror at selv om man dør, så glemmer man ikke seg selv eller livet sitt. De døde har ikke betalt for sine synder, i et kristent perspektiv så har Jesus betalt for våre synder. Eller hva mente du? Dine oppfatninger høres ut som de hører til Syvenedags-adventister, Jehovas Vitner eller...? (Hvis man skal kategorisere ) Jeg tror ikke man ligger og hviler til Jesu gjenkomst (kroppen er død og råtner ja, og man får en ny kropp i himmelen), men sjelen går rett over til enten himmel eller dødsriket. Men har også lest en gammel artikkel om en person som fikk "se" at enkelte sjeler var i et slags "venteland/forberedelsessted" , en dal, før de skulle komme inn til paradis. Det var sjeler som Gud og engler betjente/helbredet før de skulle få komme inn til paradis. De var nedtrykte og behøvde tid og kunnskaper før de skulle gå inn til himmelen. Kanskje dette var sjeler som i denne verden hadde vært fullstendig knust, og som ikke hadde fått møte Gud eller Guds kjærlighet på jorda, og som etter døden kom til dette stedet? Det hørtes sånn ut. Etter Jesu ankomst ....et helt annet tema enn døden....ja da blir de som ikke får bli med "opp", igjen her nede, med Antikrist osv...og så skjer det mye jeg ikke husker i detalj, dommen kommer og alle de ufrelste skal få sin dom... Djevelen skal bindes i tusen år....kastes i den brennende sjø....osv...hva tror du skjer etter døden? Endret 3. august 2013 av Fru Ugle
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #64 Skrevet 3. august 2013 Hvilken heller du mest mot? 1) Er man død, er man DØD...Finito 2) Reinkarnasjon 3) Et liv på den andre siden 4) Noe annet Selv tror jeg 110% på den andre siden, men at noen sjeler ikke klarer å vandre over av ulike årsaker. I tillegg tror jeg på at vi har mange liv og at livene er en læring mot en høyere tilstand. Det ligger noe i at enkelte er "gamle sjeler". Hva tror du? Anonymous poster hash: 696fd...153 Blir vel nr 4 på meg. Jeg har planer om å gå igjen for å skremme vettet av de som ikke akkurat har vært helt snille mot meg.Ja, de som lever av dem den dagen jeg sjekker ut da BØ! Også skal jeg passe på og beskytte mine nære og kjære <3 Ellers så tror jeg det er mer mellom himmel og jord en hva i noen gang kommer til å finne ut av. Anonymous poster hash: 8e8ad...16c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå