Gå til innhold

Hva tror dere skjer etter døden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eneste jeg vet er at jeg ikke vet.

Om det er noe etter at vi er død, så tror jeg ingen mennesker har forutsetning for å kunne forestille seg det engang. Og i tilfelle er jeg av den oppfatning av at det ikke er meningen vi skal vite det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror akkurat det samme som TS. Jeg tror dette fordi jeg har opplevd for mye til å ikke tro det. Jeg er nok ikke kristen, men mer buddhist - de har denne troen.

Anonymous poster hash: d5165...202
Skrevet

Jeg tror på noe godt etter døden, hva nå enn det er.

Datteren min mener selv at før hun ble født var hun i himmlen og ventet på og få komme inn i magen min.

Anonymous poster hash: 77446...807
Skrevet

Jeg tror at vi lever mange liv og på denne måten utvikler oss mot en høyere bevissthet. Jeg tror at vi må erfare dualitet for å kunne vite hvem vi er. Man kan ha en forestilling om at man er et godt menneske, men man trenger å bli stilt ovenfor problemstillinger som utfordrer ens forestilling. Er man et godt menneske også i praksis? I forskjellige situasjoner? Heldigvis har man ikke bare en sjanse, men uendelige sjanser. Jeg synes at dette er en fin tanke :)

Noen sjeler velger å erfare et liv med lidelse. Kanskje for å utligne karma eller på grunn av at de ønsker denne erfaringen, Mange sjeler velger som sin livsoppgave, for et eller flere av sine liv, å bistå disse sjelene som lever et liv i ledelse på jorda. Jo flere som ønsker i praksis å vise at de er medfølende mennesker som ønsker å hjelpe, jo høyere vil vår felles kollektive bevissthet bli løftet.

Jeg tror at Gud elsker oss betingelsesløst. Jeg tror at hun/han aldri vil krenke vår frihet eller straffe oss for våre valg.

Anonymous poster hash: 0e6d8...15e
Skrevet

Jeg tror at vi lever mange liv og på denne måten utvikler oss mot en høyere bevissthet. Jeg tror at vi må erfare dualitet for å kunne vite hvem vi er. Man kan ha en forestilling om at man er et godt menneske, men man trenger å bli stilt ovenfor problemstillinger som utfordrer ens forestilling. Er man et godt menneske også i praksis? I forskjellige situasjoner? Heldigvis har man ikke bare en sjanse, men uendelige sjanser. Jeg synes at dette er en fin tanke :) Noen sjeler velger å erfare et liv med lidelse. Kanskje for å utligne karma eller på grunn av at de ønsker denne erfaringen, Mange sjeler velger som sin livsoppgave, for et eller flere av sine liv, å bistå disse sjelene som lever et liv i ledelse på jorda. Jo flere som ønsker i praksis å vise at de er medfølende mennesker som ønsker å hjelpe, jo høyere vil vår felles kollektive bevissthet bli løftet. Jeg tror at Gud elsker oss betingelsesløst. Jeg tror at hun/han aldri vil krenke vår frihet eller straffe oss for våre valg. Anonymous poster hash: 0e6d8...15e

Hvordan forklarer du menneskers ondskap ut fra ditt ståsted? Kan en sjel velge å bli en som utfører lidelse? Jeg tenker siden du tror noen kan velge å bli en sjel som opplever lidelse.

Skrevet

Jeg tror sjelen lever flere ganger, og at vi selv velger hvilket liv vi har :) Dette forskes det nå også på, for å se om det er hold i teorien om at vi blir født flere ganger.

Bare en del av verdens befolkning er kristne, og at Jesus bare kommer for å frelse de som har tatt i mot jesus er en absurd tanke, jeg tror at alle sjeler lever flere ganger !

Etter å ha sittet på dødsleiet til min far i det øyeblikket han forlot oss, er jeg sikker på at vi ikke er alene i vårt dødsøyeblikk :)

Anonymous poster hash: 4bb2e...79b
Skrevet

Jeg tror at vi lever mange liv og på denne måten utvikler oss mot en høyere bevissthet. Jeg tror at vi må erfare dualitet for å kunne vite hvem vi er. Man kan ha en forestilling om at man er et godt menneske, men man trenger å bli stilt ovenfor problemstillinger som utfordrer ens forestilling. Er man et godt menneske også i praksis? I forskjellige situasjoner? Heldigvis har man ikke bare en sjanse, men uendelige sjanser. Jeg synes at dette er en fin tanke :) Noen sjeler velger å erfare et liv med lidelse. Kanskje for å utligne karma eller på grunn av at de ønsker denne erfaringen, Mange sjeler velger som sin livsoppgave, for et eller flere av sine liv, å bistå disse sjelene som lever et liv i ledelse på jorda. Jo flere som ønsker i praksis å vise at de er medfølende mennesker som ønsker å hjelpe, jo høyere vil vår felles kollektive bevissthet bli løftet. Jeg tror at Gud elsker oss betingelsesløst. Jeg tror at hun/han aldri vil krenke vår frihet eller straffe oss for våre valg. Anonymous poster hash: 0e6d8...15e

Hvordan forklarer du menneskers ondskap ut fra ditt ståsted? Kan en sjel velge å bli en som utfører lidelse? Jeg tenker siden du tror noen kan velge å bli en sjel som opplever lidelse.

FRU UGLE..

vær så snill og ikke lag dette til noen religiøs diskusjon.

Skrevet

Tror dessverre på at er man død, så er man død, klarer ikke å tro noe annet.

Men HÅPER at det er et liv på andre siden - så får jeg kanskje holde rundt min elskede igjen.

Anonymous poster hash: 2749c...b95
Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Jeg tror i utgangspunktet det er som å ikke være født. Det er ikke noe. Det med at sjelen lever videre blir litt for høytflyvende for min del.

Skrevet

FRU UGLE..

Mine spørsmål til denne personen er absolutt ikke ment som inngangen til å angripe eller diskutere. Jeg er seriøst interessert i hva denne personen mener om dette! ;)
Skrevet

FRU UGLE..

..og for øvrig: om du ikke tåler diskusjon, så er vel ikke dette formuet noe for deg! Alt folk skriver her blir som oftest angrepet det øyeblikket det kommer ut, så hvorfor skulle ikke jeg få lov å stille åpne spørsmål til andre? Er du den som bestemmer over hva andre skal produsere her?
Skrevet

Det kommer under den friheten som jeg nevnte i mitt forrige innlegg. Det vi kalles onde handlinger er som regel ikke onde sett fra ståstedet til den som utfører disse. Ekstreme islamister steiner utro kvinner fordi de tror at Gud bifaller dette. I middelalderen brente man hekser fordi de trodde at Gud bifallet dette. Under 2 verdenskrig utryddet man jøder fordi de trodde at jøder var undermennesker og til skade for menneskeheten. En som voldtar og dreper et barn har ikke evnen til å sette seg inn i andres lidelse og se derfor ikke at dette er "ondt". Vi mennesker utfører handlinger som ikke er forenlig med vårt sjels lys fordi vi har glemt dette lyset. Jo lengre en sjel har vandret på jorden, jo sterkere kontakt får den med sitt sjelslys og jo høyere bevissthet får man. Eksempler på dette er Mahatma Gandhi og Dalai Lama.

Anonymous poster hash: 0e6d8...15e

Skrevet

At det ikke skjer mer. Man er død.

Anonymous poster hash: a0df3...ebd
Skrevet

Når man dør, så dør man.. Jeg frykter overhodet ikke døden. Dvs, jeg ønsker ikke å dø, men om jeg skulle komme til det punktet der jeg har akseptert min skjebne tror meg mitt syn på døden vil hjelpe meg inn i den siste fase.

I min kultur har jeg opplevd døden på en helt annen måte en hva som er vanlig i Norge. Har lest trosbekjennelser, kysset den døde i pannen og ønsket lykke til på ferden. Min bestefar smilte for siste gang i det trosbekjennelsen var lest for han, jeg er overbevist om at døden i seg selv ikke er en opplevelse fylt av frykt, men at veien dit kan være fylt av angst om man ikke bearbeider sin frykt i forkant.

Selvfølgelig på bakgrunn av min barnetro, har jeg en annen tanke om døden og mye av det er vedig personlig og begravet langt inne i hjertet mitt.

Skrevet

Jeg er kristen og tror at Jesus er veien. Jesus var bare god og snill mot alle, så han vil at vi skal være god og snill mot alle (og han hjelper oss slik at vi klarer det). Om vi etterfølger Jesus lommer vi til himmelen. Pga min tror har jwg tilgitt de som har vært onde mot meg,fordi vi må tilgi for å få tilgivelse.

Moren til Gina deJesus har skjønt mye av hva kristendom er, hvertfall hva jeg har lest i avisene. Hun ber for denne mannen som var så grusom mot datteren hennes..

Skrevet

Jeg slår et slag for et liv på andre siden!

Anonymous poster hash: 046d9...c51

Skrevet

Jeg tror akkurat det samme som TS. Jeg tror dette fordi jeg har opplevd for mye til å ikke tro det. Jeg er nok ikke kristen, men mer buddhist - de har denne troen.

Anonymous poster hash: d5165...202

Vel, i tilfelle er du kanskje mer hindu. Buddhister tror ikke på noen sjel, an-atman (ikke-sjel). Reinkarnasjonslæren deres går mer ut på at mennesket, og alt annet levende, er en opphopning av elementer uten sjel. Ved døden vandrer ikke en bevisst del eller sjel videre, men disse elementene går videre i noe annet. Mulig noen folkelige buddhister tror annerledes, men den "offisielle" læren er i hvert fall slik jeg beskriver. 

Hinduene tror at man har sjel som er en del av en større verdenssjel. 

Og det var dagens religiontime... ;)

Skrevet

Jeg tror at det ikke er meningen at vi skal vite noe som helst om dødenn. Det eneste man bør gjøre er å godta at vi alle skal dø, for det er det eneste vi faktisk vet. Med det sagt tror jeg ikke at døden er vond eller at det finnes en form for belønnelse eller straff. Jeg har også vondt for å tro at alt tar slutt ved døden, da jeg har noen personlige opplevelser som overbeviser meg om at det finnes mer. 

Selv om jeg har all mulig respekt overfor de som har en religion, klarer jeg ikke la være å tenke at de som mener de har Svaret er litt naive. Det kan helt sikkert være betryggende å tro på noe bestemt, da slipper man jo i grunn å gruble (for det er vanskelig å godta at det finnes ting man ikke har mulighet til å finne ut av). 

Skrevet

Jeg tror ikke vi har noe sjel. Hjertet slutter å slå, så råtner man i graven.

Anonymous poster hash: f4513...794

Skrevet

Når kroppen dør, er det bevist at alle mennesker blir 21 gram lettere. Stemmer for at disse 21 grammene er vår sjel ;-)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Etter at jeg såg vår lille baby trekke sitt siste sukk, så stille som om man blåste ut et lys, er jeg ihvertfall overbevist om at døden ikke er skummel eller vond.

Hva som kommer etter aner jeg ikke, men jeg holder på min barnetro om at vi engang skal møtes igjen. Det er den eneste måten jeg kan klare å leve videre på.

Skrevet

Jeg tror at det finnes et liv etter døden.

Tror ikke på reinkarnasjon.

Tror alle har kun ett liv, og at en sjel lever kun en gang.

Opplevelser/fornemmelser av hendelser man tror kommer fra et "tidligere liv" tror jeg kommer fra demoner.

På "den andre siden" tror jeg det finnes et paradis, hvor Vår Himmelske Far og Skaper er, sammen med Jesus, engler, ulike hellige skapninger, og mennesker som elsker Gud, har tatt imot Jesus, mennesker som aldri har hørt om Gud, men som etter døden har fått valget om å tilbe Gud eller leve uten Han. Og alle barn i hele verden, samt alle aborterte barn. Jeg tror alle foster har en sjel. Og jeg tror Gud slipper inn alle kjæledyr som har betydd noe for oss. Og jeg tror vi alle får et par-tre overraskelser :-)

Jeg tror det også finnes et dødsrike hvor mennesker som ikke tror på noen Gud kommer (som har fått valget, enten i denne verden eller etter døden) eller som bevisst har valgt å følge djevelen/det onde, selv om de vet at Gud finnes. Dødsriket er et sted uten nærværet av Vår Himmelske Fars kjærlighet, og er derfor fullt av mørke og onde krefter/falne engler.

Er det ikke slik at de døde vet ingenting.De døde at betalt for sine synder. At de ligger og hviler fram til jesus ankomst?  Etter jesu ankomst blir de som ikke aksepterte jesus i sitt hjerte satt igjen her på jorda med satan heskende  fram til en ny ankomst ?

Anonymous poster hash: 5383e...e59

Skrevet

Jeg tror vi går over til et annet eksistensnivå, vår bevisthet er signalstoffer som transporterer informasjon mellom hjernecellene, en energi strøm. Vår hjerne er en biologisk hardisk på et vis. Men jeg tror ikke dette er helt tilfeldig, det er for kompekst til å kun være det alene. Jeg tror på sjelen, jeg tror også at livet kan oppfattes på flere måter, at det finnes et utall dimensjoner og eksistens nivå. Men jeg tror ikke på en gud eller på det overnaturlige, men jeg tror mer på at det som oppleves som overnaturlig er glimt av andre dimensjoner, at enkelte er mer følsomme for dette enn andre. Vitenskapen finner stadig nye elementer, det finnes en rekke spennende teorier innen fysikken og kansje særlig kvantefysikken. Tror mye vil komme fram i årene framover. Hvor kommer vi fra, om det finnes andre kulturer ute i universet.

Anonymous poster hash: a9023...ea7

Skrevet

Da er man død, og ferdig med det.

Tror ikke det eksisterer noe etter døden nei.

Dette. ^

Sett bort i fra det, så skulle jeg ønske at vi ble født på nytt i en verden "of your choice". Enten tilbake på planeten Tellus eller inn i en veden man selv konstruerer eller som er skapt av andre. Det hadde vært -så- usannsynlig bra! Jeg hadde lett flyttet inn i Robert Jordans univers.... Og de slemme som ellers ville endt opp i Helvete i den Kristne versjonen, de kunne man sendt sporenstreks inn i et Freddy Krueger mareritt. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...