Gå til innhold

Hva tror dere skjer etter døden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken heller du mest mot?

1) Er man død, er man DØD...Finito

2) Reinkarnasjon

3) Et liv på den andre siden

4) Noe annet

Selv tror jeg 110% på den andre siden, men at noen sjeler ikke klarer å vandre over av ulike årsaker. I tillegg tror jeg på at vi har mange liv og at livene er en læring mot en høyere tilstand. Det ligger noe i at enkelte er "gamle sjeler".

Hva tror du?

Anonymous poster hash: 696fd...153
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er man død, og ferdig med det.

Tror ikke det eksisterer noe etter døden nei.

Skrevet

Er man død, så er man død. Ikke noe mer enn det. 

Tror i allefall ikke på spøkelser eller gjenferd. 

Skrevet

Når man er død så er man død.

Anonymous poster hash: 22062...3f4

Skrevet

Jeg tror ikke det vil skje noe som helst etter døden. Er man død, så er man død.

Skrevet

1

Anonymous poster hash: df240...309
Skrevet

Jeg tror at sjelen går over i en ny sjel

Anonymous poster hash: 82aec...0dd

Skrevet

Jeg tror at sjelen går over i en ny sjel

Mente at sjelen går inn i en ny kropp

Skrevet

Tror at sjelen vår svusjer tilbake til verdens fellessjel. Men jeg tror denne sjelsenergien brygger opp til storm om dagen, og det ser mørkt ut der nå...

Anonymous poster hash: bd4c4...22b
Skrevet

Jeg tror at det finnes et liv etter døden.

Tror ikke på reinkarnasjon.

Tror alle har kun ett liv, og at en sjel lever kun en gang.

Opplevelser/fornemmelser av hendelser man tror kommer fra et "tidligere liv" tror jeg kommer fra demoner.

På "den andre siden" tror jeg det finnes et paradis, hvor Vår Himmelske Far og Skaper er, sammen med Jesus, engler, ulike hellige skapninger, og mennesker som elsker Gud, har tatt imot Jesus, mennesker som aldri har hørt om Gud, men som etter døden har fått valget om å tilbe Gud eller leve uten Han. Og alle barn i hele verden, samt alle aborterte barn. Jeg tror alle foster har en sjel. Og jeg tror Gud slipper inn alle kjæledyr som har betydd noe for oss. Og jeg tror vi alle får et par-tre overraskelser :-)

Jeg tror det også finnes et dødsrike hvor mennesker som ikke tror på noen Gud kommer (som har fått valget, enten i denne verden eller etter døden) eller som bevisst har valgt å følge djevelen/det onde, selv om de vet at Gud finnes. Dødsriket er et sted uten nærværet av Vår Himmelske Fars kjærlighet, og er derfor fullt av mørke og onde krefter/falne engler.

Skrevet

Tror desverre at når man er død så er man død. Men, har dødsangst, så HÅPER på et liv etter døden.

Skrevet

Er man død, så er man død mener jeg.

Men mitt eldste barn mente bestemt at de døde ble til stjerner på himmelen. Og de titt ned på oss. Det syns jeg bare blir en finere og finere tanke.

Anonymous poster hash: 3ca12...342

Skrevet

Jeg har også dødsangst.. Får av og til panikk ved tanken. Jeg håper d finnes noe etter døden. Men skulle ønske jeg hadde sterkere tro, da hadde jeg kanskje ikke hatt slik angst..? Trøsten er at vi skal dø alle i hele verden ;)

Skrevet (endret)

Jeg er kristen og tror at når man dør, så ligger sjelen nede i graven sammen med kroppen og venter til Jesus kommer til jorden for å hente oss. Da vil alle de kristne sjeler få være med Han til Paradis. De som ikke er kristne må være igjen her på jorden i en evig pine.

Endret av Violeta Violeta
Skrevet

Jeg er ateist, så jeg tror ikke på en gud eller noe. Dermed går dessverre også vissheten at man har et liv etter døden.

Jeg vet rett og slett ikke. Mest sannsynligvis betyr døden at man er død og ingenting mer, men jammen en trist tanke det er. Hva er vitsen liksom? Et univers som har vært og kommer til å være i milliarder av år til, mens vi stakkars mennesker har bare 80 år?

Skrevet

Jeg er kristen og tror at når man dør, så ligger sjelen nede i graven sammen med kroppen og venter til Jesus kommer til jorden for å hente oss. Da vil alle de kristne sjeler få være med Han til Paradis. De som ikke er kristne må være igjen her på jorden i en evig pine.

Er du Jehovas Vitne?

Skrevet

Jeg er kristen og tror at når man dør så ligger sjelen nede i graven sammen med kroppen til Jesus kommer til jorden for å hente oss. Da vil alle de kristne sjeler få være med Han til Paradis. De som ikke er kristne må vøre igjen her i en evig pine.

En gud som begrenser på en slik måte håper jeg ikke eksisterer. Hvordan skal en japansk mann har hørt om en kristen gud for 1000 år siden? Nei, kristendom er i hvert fall ikke svaret, men fint for deg å tro på det.

Skrevet

Vi dør, and thats it. Som ateist tror jeg ikke på slikt, men finner noen religioner og deres "teorier" interessante.

Skrevet

Jeg tror på et liv etter døden. Hva som kommer etter har jeg ingen forutsetning for å si.

Anonymous poster hash: acf90...3c2
Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg tror det er noe. Vet ikke hva, mennår man leser historiene til de som har blitt gjenopplivd, deres beretninger, så tror jeg det er noe. Ikke nødvendigvis liv i den forstand - men at det er mer mellom himmel og jord som vi ikke er klar over.

Skrevet

Eg trur at alle som trur på Jesus får evig liv i himmelen. Der er det berre godt.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Når man dør, så dør man, og ferdig med det. Tror jeg. Ikke er jeg redd for å dø, heller, men håper jo selvsagt å få være med en stund til. Datteren vår tror derimot at sjelen blir til stjerner på himmelen, og det er jo en vakker tanke som jeg ikke har tenkt å ta ifra henne.

Skrevet

Jeg tror ikke på gud, kroppen er død når man er død. Men så er jeg litt overtroisk osv... Dessuten kan man da aldri vite ;-)

Anonymous poster hash: 7d9f4...b4d

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Trur døden er som en dyp drømmeløs søvn, men ser ikke for meg noe oppvåkning eller bevissthet. Merker jeg avogtil håper helvete finnes slik at barnemordere og pedofille får den straffen de fortjener

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...