Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #51 Skrevet 3. august 2013 Hei HI jeg forstår deg. Det er forferdelig når du bare vil beskytte barnet og han ikke innser det, men syns du overdriver. Det er lett å bli helt desperat da og kanskje virke helt hysterisk når en skriver det her på bim en dag du er virkelig deppa på grunn av dette. Samme eks der mannen ikke fester ungen riktig i bil osv.. Man kan jo bli helt sprø, at de ikke klarer de få enkle, men viktige tingene!! Det er faktisk ikke alle krangler man kan gi seg på, selv om man ikke har lyst å krangle, det tror jeg flere er enige i, alt ettersom hva de forskjellige mødrene her inne brenner for/mener er viktig. En av de tingene er for meg også røyk. Hater røyk, og da vårt barn var nyfødt måtte søren alle vaske hendene, og stinka de røyk, så fikk de låne en genser av meg. Jada sikkert noen som syns jeg var/er ekstrem, men jeg har sett følgene av mor som røyker i svangerskapet, og barn som har samsovet med røykere. Pluss det stinker! Selvsagt må han vaske hendene, helt enig med deg der- og ja, det ER lite å be om. Kan du foreslå en slags "byttehandel?" han gjør det, mot at du....? ( og ta diskusjonen når dere begge er rolige, la han forstå da, uten å hisse seg hvor mye det betyr). Kan han kutte en del røyk mot snus? Kan jo spørre;) Hva med å ha tyggis stående rundt om, så kan han stappe i seg en, istedenfor å pusse tennene hver gang. Prøv. Lykke til;) Anonymous poster hash: aca66...dca
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #52 Skrevet 3. august 2013 Så lenge han ikke røyker så hun får det i seg passivt er det ikke noe farlig for barnet deres. Synes du overdriver dette en smule. Men kan jo forstå at du ikke liker det, men skadelig for barnet er det ikke, men lukta er jo ikke noe god. Anonymous poster hash: 86918...daf
Søskendrøm<3 Skrevet 3. august 2013 #53 Skrevet 3. august 2013 Skjønner deg godt! Mamma-hjertet kjenner på mange følelser og tanker, som man kanskje ikke visste før man fikk barn <3 Stol på deg selv, og fortell samboer hva som er viktig for deg og barnet.. Kanskje du kan høre med samboer om hva som er viktig for han, så prøve å møte hverandre på midten :-)
Gjest Antarctica Skrevet 4. august 2013 #54 Skrevet 4. august 2013 Jeg er sikker på at ingen av oss syns det er OK med røyk rundt et spebarn. Men HI gjør sine bekymringer til en misjon. Barnet blir ikke sykt av å bli berørt med hender som har fått røyk på seg, selv om hendene ikke lukter godt. Det er heller ikke noen som har fått kreft av at andre røyker utenfor huset deres... Min ville gjetning her er at selve forholdet er inne i en veldig negativ spiral og trenger en time-out. Der ingen kjefter på hverandre for noe som helst i mange mange uker.... og deretter et kurs i å kommunisere bedre.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #55 Skrevet 4. august 2013 Kort og godt; HI, du overdriver, SKIKKELIG! Og vet du hva, når en person, som feks din mann, er avhengig av sigaretter i utgangspunktet så vil jeg faktisk tro du forverrer hans oppførsel med din oppførsel, snarere enn å forbedre den. Jeg røyker selv, og mannen min sa i situasjon tidligere i dag at "då får kanskje slutte å røyke daaaaa" (du vet, med en slik litt oppgitt tone og sånt) Vet du hva jeg tenker? Jeg tenker at han har HELT RETT. Men vet du hva slags reaksjon hodet mitt allikevel byr på? *IKKE FAEN ASSÅ", og årsaken til det er at jeg vet jeg er avhengig, jeg har i grunn ikke spesielt lyst til å slutte, jeg røyker veldig lite sammenlignet med en ordinær røyker, og jeg er veldig bevisst på å ikke plage andre med mine 4-6 ganger om dagen med 3-4 minutters uvane. Ingenting kommer til å skje så lenge jeg ikke vil det selv, og så lenge noen maser på meg og presser meg til ting jeg ikke vil, så blir min reaksjon å gå i forsvar. Ikke fordi jeg ønsker å være vanskelig, men fordi at for meg er det naturlig. Vel, nok om meg, tilbake til deg. Din oppførsel er destruktiv, den forverrer din og din manns/samboers relasjon og du virker en smule manisk som ikke klarer å la det være. Hva med å bidra til forbedring i stedet for forverring? Kjøp en pakke antibac våtservietter kanskje, så han ikke engang trenger å gå til en vask når han har røkt? Anonymous poster hash: fc46b...03c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #56 Skrevet 4. august 2013 Okei, jeg prøvde igjen. Men ga opp. Du er sammen med en som røyker. Regner med han røyket før dere fikk barn også så du va vel klar over problemstillingen før barnet ble født. Om dere ikke hadde noen klar avtale på hvordan dette skule gå for seg så kan du ikke forvente så mye. Håper han røyker ute. Han bør vaske hendene, der er jeg helt enig. Litt oppvask på benken går bra, ta det før du legger deg. Har han støv på hjernen kan han ta det selv med en gang. Om du er veldig engstelig for krybbedød så kan du og barnet ligge på et annet rom enn far. Kanskje mest naturlig at far legger seg på et annet rom. Eventuelt at baby ligger på rom alene. Du kan kjøpe en sensor som festes til baby og en alarm vll gå av om baby slutter å puste. Anonymous poster hash: a288a...5a3 Seriøst!? Mener du at hun burde avtalt før barnet ble unnfanget om han skulle vaske hendene etter han har røkt? Synes ikke du ber om mye. Hadde det vært min mann hadde han ikke fått sove i samme rom som oss! Hvor i innlegget leser du at å vaske hender er mye å be om? Anonymous poster hash: 39145...a4e Det er jo det hele problemstillingen for HI er! At samboer ikke vil vaske hender og bruke røkejakke. Hvorpå du svarer at dersom de ikke har avtalt noe om dette mens hun var gravid, så kunne hun vel ikke forvente så mye. Det var ikke snakk om hi sitt innlegg, men innlegget som først ble sitert her. Hjelpes, kan ikke folk lese? Anonymous poster hash: 39145...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå