Gjest Skrevet 3. august 2013 #26 Skrevet 3. august 2013 ET normalt oppegående mannfolk (og kvinnemennesker) vasker seg vel på hendene føre en tar i en baby og annet? Trode folk lærte generell hygiene av sine foreldre da de var små? Selv hadde jeg IKKE akseptert at en stinkende person skulle få ha tatt i ungen min!!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #27 Skrevet 3. august 2013 ET normalt oppegående mannfolk (og kvinnemennesker) vasker seg vel på hendene føre en tar i en baby og annet? Trode folk lærte generell hygiene av sine foreldre da de var små? Selv hadde jeg IKKE akseptert at en stinkende person skulle få ha tatt i ungen min!! Det er bare det at den stinkende personen er faren, så han har dessverre noe han skulle sagt han også. Da er det ikke så enkelt som å "ikke akseptere", for hva er alternativet når han nekter? (Digger signaturen din forresten. ) Anonymous poster hash: 69f69...6d1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #28 Skrevet 3. august 2013 ET normalt oppegående mannfolk (og kvinnemennesker) vasker seg vel på hendene føre en tar i en baby og annet? Trode folk lærte generell hygiene av sine foreldre da de var små? Selv hadde jeg IKKE akseptert at en stinkende person skulle få ha tatt i ungen min!! Hvis datteren min begynner å gråte går jeg ikke først og vasker hendene før jeg tar henne opp, nei. Anonymous poster hash: a02ae...b77
Gjest Skrevet 3. august 2013 #29 Skrevet 3. august 2013 Thanx Glad bare gubben snuser ( bleiesnus) her assa, men stinker det også. Hmmm men hva skal gjøre med mannen til HI? Tvanglegge hendene hans i syre? Vel ikke så drastisk, men mulig jeg hadde sladret til mamman hans Så barnslig er jeg
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. august 2013 #30 Skrevet 3. august 2013 Du har hatt mange innlegg om dette nå. Ja, røyking kan øke faren for krybbedød, men det betyr ikke at det er STOR sjanse for krybbedød, eller at det er SANNSYNLIG. Du har helt rett i at han burde ta så mye hensyn som mulig, og helst stumpe røyken for alles del, men jeg tror dine bekymringer blir preget av en angst du har utviklet for krybbedød. Det virker som at du tar dette veldig alvorlig, og lar dette farge hverdagen og livet deres i stor grad, noe som kanskje ikke er nødvendig eller sunt, for noen av dere? Røykejakke og å vaske hendene er et minimum av hensyn han bør ta, men jeg får en følelse av at han har begynt å trosse deg for å vise sitt standpunkt. Minn ham på de ekle lærerne på barneskolen med stinkeånde og røykefingre....det er likedan for datteren hans!
Gjest Skrevet 3. august 2013 #31 Skrevet 3. august 2013 ET normalt oppegående mannfolk (og kvinnemennesker) vasker seg vel på hendene føre en tar i en baby og annet? Trode folk lærte generell hygiene av sine foreldre da de var små? Selv hadde jeg IKKE akseptert at en stinkende person skulle få ha tatt i ungen min!! Hvis datteren min begynner å gråte går jeg ikke først og vasker hendene før jeg tar henne opp, nei. Anonymous poster hash: a02ae...b77 Nå mente jeg dette i forbindelse med røyking, møkkete på hendene m.m Eller man kommer på besøk til noen med en baby. Litt generelt. Ha en flott formiddag!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #32 Skrevet 3. august 2013 Datteren din ble utsatt for røyk allerede før hun ble laget. Spermiene hans er fulle av skadelige stoffer, du var passiv røyker under hele svangerskapet, og det første som møtte datteren din etter fødselen var en pappa som stinker røyk. Du burde tenkt deg om før du fikk barn med en røyker. Anonymous poster hash: bbacf...c45
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #33 Skrevet 3. august 2013 Dette blir synsing ut fra det nor rotete innlegget ditt; Du virker hysterisk. Det verste menn vet er hysteriske og masete damer. Roer du ikke ned og kommuniserer på en annen måte går sikkert mannen din lei til slutt, tror ikke det er bare røyken som er problemet her. Når det er sagt, mannen din bør konsekvent vaske fingrene etter St han har røkt. Anonymous poster hash: e6a03...11f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #34 Skrevet 3. august 2013 Jeg skrev fort på mobilen i går. Derfor hundre skeivefeil. Beklager. Jeg kan norsk altså;-) grunnen til at jeg knakk litt sammen i går er at han ikke respekterer meg når det gjelder dette i det hele tatt. Jeg ber om LITE. Vask hendene og bruk en forbanna jakke.. tar han gang på gang i å gi faen i dette når han tror jeg ikke ser han.. og noen ganger utenom også. Jeg er så lei av å være den kjerringa som maser, vet han er dritt lei, men jeg takler virkelig ikke at han er oppi henne med dritten etter han har røyket. Han fatter det ikke. Kaller meg ditt og datt. Kan han ikke bare respektere meg, der er ikke mye jeg ber om. Det er så ufattelig slitsomt å måtte mase hele tiden. Dette ødelegger så utrolig mye. Vårt forhold er veldig opp og ned. Endten har vi det veldig bra, eller så har vi det drit. Slik som må. Fallhøyden er så stor at jeg blir så satt ut hver gang. Håper alltid at nå har vi kommet over kneiken, så skjer det noe. Var nok bare veldig lei meg i går og overreagerte kanskje... men jeg er dritt lei nå. Og til de som sier jeg burde tenkt pådette med å få barn med en røker.. jeg tenkte vvirkelig ikke på det før jeg ble gravid. . Morsinstinktet kikka inn. Ikke vet jeg. Hi Anonymous poster hash: e1af0...7db
Flettfrid og lilleprins Skrevet 3. august 2013 #35 Skrevet 3. august 2013 Okei, jeg prøvde igjen. Men ga opp. Du er sammen med en som røyker. Regner med han røyket før dere fikk barn også så du va vel klar over problemstillingen før barnet ble født. Om dere ikke hadde noen klar avtale på hvordan dette skule gå for seg så kan du ikke forvente så mye. Håper han røyker ute. Han bør vaske hendene, der er jeg helt enig. Litt oppvask på benken går bra, ta det før du legger deg. Har han støv på hjernen kan han ta det selv med en gang. Om du er veldig engstelig for krybbedød så kan du og barnet ligge på et annet rom enn far. Kanskje mest naturlig at far legger seg på et annet rom. Eventuelt at baby ligger på rom alene. Du kan kjøpe en sensor som festes til baby og en alarm vll gå av om baby slutter å puste. Anonymous poster hash: a288a...5a3 Seriøst!? Mener du at hun burde avtalt før barnet ble unnfanget om han skulle vaske hendene etter han har røkt? Synes ikke du ber om mye. Hadde det vært min mann hadde han ikke fått sove i samme rom som oss! Hvor i innlegget leser du at å vaske hender er mye å be om? Anonymous poster hash: 39145...a4e Det er jo det hele problemstillingen for HI er! At samboer ikke vil vaske hender og bruke røkejakke. Hvorpå du svarer at dersom de ikke har avtalt noe om dette mens hun var gravid, så kunne hun vel ikke forvente så mye.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #36 Skrevet 3. august 2013 Må også legge til at dette sliter psykisk fordi jeg er redd han skal gå fra meg hver gang jeg nevner det. Han har klikket på grunn av dette før. Så jeg blir så ufattelig sliten av å føle så sterkt at dette er noe jeg ikke vil ha barnet mitt i nærheten av, men samtidig ønsker jeg ikke at hun skal vokse opp med skilte foreldre pga dette. Det er så trist han ikke bare kan gjøre dette for oss. Men han tenker rett og slett ikke på dette på samme måte som meg. Hi Anonymous poster hash: e1af0...7db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #37 Skrevet 3. august 2013 Du burde oppsøke psykolog! Du er jo helt gal. Datteren din blir verken syk eller dør selvom han ikke vasker hendene etter å ha røyka. Du burde aldri gå ut i eksos med barnet ditt og du burde ha ett støvfritt hus. Hvis du gjør det eller ikke har det så er det mye farligere enn at mannen din røyker. Stakkars mann sier jeg bare ! Anonymous poster hash: ee827...ea8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #38 Skrevet 3. august 2013 Du burde oppsøke psykolog! Du er jo helt gal. Datteren din blir verken syk eller dør selvom han ikke vasker hendene etter å ha røyka. Du burde aldri gå ut i eksos med barnet ditt og du burde ha ett støvfritt hus. Hvis du gjør det eller ikke har det så er det mye farligere enn at mannen din røyker. Stakkars mann sier jeg bare ! Anonymous poster hash: ee827...ea8 Seriøst? Mannen min røyker og jeg blir kvalm om jeg får hendene hans i nærheten av ansiktet rett etter han har tatt seg en røyk. Men jeg er i stand til å si fra og/eller gå unna, det er ikke dette stakkars forsvarsløse barnet... Anonymous poster hash: 69f69...6d1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #39 Skrevet 3. august 2013 Du burde oppsøke psykolog! Du er jo helt gal. Datteren din blir verken syk eller dør selvom han ikke vasker hendene etter å ha røyka. Du burde aldri gå ut i eksos med barnet ditt og du burde ha ett støvfritt hus. Hvis du gjør det eller ikke har det så er det mye farligere enn at mannen din røyker. Stakkars mann sier jeg bare ! Anonymous poster hash: ee827...ea8 kødder du eller?? Jeg ber han bare om å vaske hender... det tar to sek??? Anonymous poster hash: e1af0...7db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #40 Skrevet 3. august 2013 Du er knust?!? Jøye meg... har ikke ord for hvor mye idiotiske kvinnfolk det er på dette forumet til tider. Anonymous poster hash: 40cc7...400
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #41 Skrevet 3. august 2013 Seriøst?!? Hva kakler dere høns om nå? Må bare godta at han røyker og går rett inn å tar på babyen?? Han drar med seg skadelige stoff og ekkel røykelukt inn i huset! Og på babyen!!! Det minste han kan gjøre er å vaske hendene først!! Og hvorfor skal det være så mye verre for mannfolk å slutte å røyke når de får barn? En baby er en god grunn til å slutte!! Hilsen eksrøyker, som sluttet på dagen jeg testet positiv graviditetstest!! (Og dere som liksom ikke skjønner hva hun skriver.. Alt for å være mest mulig vanskelig her inne, sant?) Anonymous poster hash: 8169f...513
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #42 Skrevet 3. august 2013 Du burde oppsøke psykolog! Du er jo helt gal. Datteren din blir verken syk eller dør selvom han ikke vasker hendene etter å ha røyka. Du burde aldri gå ut i eksos med barnet ditt og du burde ha ett støvfritt hus. Hvis du gjør det eller ikke har det så er det mye farligere enn at mannen din røyker. Stakkars mann sier jeg bare ! Anonymous poster hash: ee827...ea8 Må du for faen gi deg!! Skal hun oppsøke psykolog fordi hun vil beskytte ungen sin fra røyk?? Anonymous poster hash: 8169f...513
Iiiiik Skrevet 3. august 2013 #43 Skrevet 3. august 2013 Jeg er enig i at det å vaske hender etter røyking er en rimelig forventning. Samtidig tenker jeg at dine reaksjoner er veldig kraftige sett i forhold til forseelsen. I overskriften skriver du at du er helt knust, det synes jeg er voldsomt. Jeg ville blitt helt knust hvis mannen var utro, hvis barnet mitt ble alvorlig sykt, hvis jeg fikk sparken osv. Lurer også på om du tror det hjelper å kjefte, å mase på ham. Dette har du prøvd og det hjelper jo ikke. Dessuten fører alt maset til at han blir sur, trekker seg unna, kjefter tilbake, du blir mer fortvilet, du maser mer osv. Sannsynligvis fører det til at dere begge tviler på den andres kjærlighet. Du tror han ikke elsker deg og barnet når han ikke kan gjøre såpass som å vaske hendene. Han tror du ikke har tillit til at han vil barnets beste og at du bare synes han er i veien. Hva med å prøve en annen tilnærming? Prøv en rolig samtale der du forteller ham at du virkelig er redd for at hans røyking kan skade barnet deres. Hvis du klarer å være troverdig i det, si også at du skjønner at det er vanskelig å slutte å røyke og at du gjerne vil hjelpe ham med det. Hvis du fortsetter i samme sporet, risikerer du jo å ødelegge ekteskapet deres og det er kanskje ikke det du vil?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #44 Skrevet 3. august 2013 Du burde oppsøke psykolog! Du er jo helt gal. Datteren din blir verken syk eller dør selvom han ikke vasker hendene etter å ha røyka. Du burde aldri gå ut i eksos med barnet ditt og du burde ha ett støvfritt hus. Hvis du gjør det eller ikke har det så er det mye farligere enn at mannen din røyker. Stakkars mann sier jeg bare ! Anonymous poster hash: ee827...ea8 Må du for faen gi deg!! Skal hun oppsøke psykolog fordi hun vil beskytte ungen sin fra røyk?? Anonymous poster hash: 8169f...513 Ja det burde hun helt klart. Å være så hysterisk er jo rett å slett skremmende. Mye annet som er verre enn røyk for barna gitt. Anonymous poster hash: ee827...ea8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #45 Skrevet 3. august 2013 Enig med håndvask, det er viktig! Men ja, du virker litt hysterisk, hvis dette gjør deg helt knust og ulykkelig. Dere er kanskje ikke "meameant to be". Siden dere aldri kan være lykkelig sammen... Anonymous poster hash: e2193...532
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #46 Skrevet 3. august 2013 Jeg er enig i at det å vaske hender etter røyking er en rimelig forventning. Samtidig tenker jeg at dine reaksjoner er veldig kraftige sett i forhold til forseelsen. I overskriften skriver du at du er helt knust, det synes jeg er voldsomt. Jeg ville blitt helt knust hvis mannen var utro, hvis barnet mitt ble alvorlig sykt, hvis jeg fikk sparken osv. Lurer også på om du tror det hjelper å kjefte, å mase på ham. Dette har du prøvd og det hjelper jo ikke. Dessuten fører alt maset til at han blir sur, trekker seg unna, kjefter tilbake, du blir mer fortvilet, du maser mer osv. Sannsynligvis fører det til at dere begge tviler på den andres kjærlighet. Du tror han ikke elsker deg og barnet når han ikke kan gjøre såpass som å vaske hendene. Han tror du ikke har tillit til at han vil barnets beste og at du bare synes han er i veien. Hva med å prøve en annen tilnærming? Prøv en rolig samtale der du forteller ham at du virkelig er redd for at hans røyking kan skade barnet deres. Hvis du klarer å være troverdig i det, si også at du skjønner at det er vanskelig å slutte å røyke og at du gjerne vil hjelpe ham med det. Hvis du fortsetter i samme sporet, risikerer du jo å ødelegge ekteskapet deres og det er kanskje ikke det du vil? Veldig enig her!! Jeg tenker også at hun skaper det hun frykter mest! Hun er redd mannen skal gå ifra henne pga dette, men allikevel fortsetter hun med masinga. Hun ser selv at oppførselen hennes er destruktiv, men gir seg ikke for det. Da kan hun jo ikke bli overrasket om han faktisk går fra henne.. Hi, jeg har svart deg før og jeg svarer det samme nå. Hva gjør du den dagen han faktisk forlater deg og datteren deres skal ha samvær med faren, uten deg, da vil du jo ha null du skulle ha sagt?? Du har prøvd å snakke, kjefte, mase.. Det funker tydeligvis ikke så kanskje du burde prøve en annen framgangsmåte før det er for sent? Men for all del, er enig i at å vaske hender burde vært en selvfølge. Men dette stikker nok dypere enn røyk og et middagsglass... Anonymous poster hash: f09e5...960
Gjest MMJ Skrevet 3. august 2013 #47 Skrevet 3. august 2013 Kjære HI! Ta det litt med ro! Prøv å ikke heng deg opp i bagateller... det fører som regel ingen sted. Om han tar på barnet deres med hender som stinker røyk, så er jeg helt sikkert på at det går greit Er redd om du holder på som det ser ut i hovedinnlegget ditt du ødelegger forholdet ditt. Svelg noen kameler, så kanskje han også vil velge å svelge noen kameler. Sal vedde på dere er noen stabeist begge to
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #48 Skrevet 3. august 2013 Jeg er slik med mannen min også. Etter vi fikk barn har han måttet ta av jakken, vaske hendene og pusse tennene. Det respekterer han heldigvis. Bare fordi han vil røyke så betyr det ikke st ungen skal få røyk i seg også. Barn er uskyldig og må få slippe all dritet. Så jeg mener st u ikke er hysterisk og handler rett. Anonymous poster hash: 3614f...f30
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #49 Skrevet 3. august 2013 Han bør absolutt vaske hendene, men det andre bryr jeg meg ikke om. Å ta i barnet med røykehender er ekkelt! Det lukter, og sverter av på barnet. Anonymous poster hash: 600d1...24a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #50 Skrevet 3. august 2013 Jeg er slik med mannen min også. Etter vi fikk barn har han måttet ta av jakken, vaske hendene og pusse tennene. Det respekterer han heldigvis. Bare fordi han vil røyke så betyr det ikke st ungen skal få røyk i seg også. Barn er uskyldig og må få slippe all dritet. Så jeg mener st u ikke er hysterisk og handler rett. Anonymous poster hash: 3614f...f30 Du skal såklart betale regningen han får fra tannlegen på tannproteser etter at han har slitt bort emaljen på tennene sine etter å ha pusset dem 20 ganger om dagen? Tror du at barnehageansatte, lærere, foreldre til venner av dine barn som treffer barna dine daglig pusser tennene etter de har røyket? Krever du det av dem? Anonymous poster hash: ba207...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå