Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #26 Skrevet 6. juli 2013 Her vi bor jobber mange offshore. Vår leietaker er en enslig offshore arbeider som besøker familie og venner i friperiodene sine. Skulle han finne seg ei dame, så leier vi ikke ut om vi ikke får inn tilsvarende leietaker. Ekstra luksus var det det året han haddedame i nabobygda. Men dette er jo fordi han bor i kjelleren vår. Hadde vært helt utelukket med en leietaker som hadde katter eller unger herskende rundt huset. Anonymous poster hash: c58bc...59f
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #27 Skrevet 6. juli 2013 Jeg leier ikke ut, men lurer på en ting... Har du bare søkt på leiligheter eller satt inn en annonse selv? Jeg satt inn en annonse og da var det ganske mange som ringte. Det er ikke alle som leier ut som utlyser det heller:) For å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg det er veldig positivt med leieattest og langtidsleie. MEN jeg tror at de fleste ikke ønsker husdyr (selvom det ikke var spørsmålet ditt) En annen ting.. Er dette en sokkelleilighet? Kan det være mulig at ny huseier ønsker at dere skal fortsette å der? Lykke til videre da:) Takk Har ikke fått satt inn egen annonse da det koster 500 kr å legge inn annonse på finn. (helt idiotisk) Så har ikke fått råd til det nå da prioriteringen har vært regninger og husleie (som alltid er førsteprioritet), men siden jeg får penger hver 14 dag blir det vel til at vi gjør det neste utbetaling. Hvorfor er det idiotisk at Finn tar betalt for en jobb de gjør? Det er det de lever sv. Det finnes andresteder å annonsere hvis du ikke har råd til det. Anonymous poster hash: f944e...36f
Gjest meg&mini Skrevet 6. juli 2013 #28 Skrevet 6. juli 2013 Jeg leier ikke ut, men lurer på en ting... Har du bare søkt på leiligheter eller satt inn en annonse selv? Jeg satt inn en annonse og da var det ganske mange som ringte. Det er ikke alle som leier ut som utlyser det heller:) For å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg det er veldig positivt med leieattest og langtidsleie. MEN jeg tror at de fleste ikke ønsker husdyr (selvom det ikke var spørsmålet ditt) En annen ting.. Er dette en sokkelleilighet? Kan det være mulig at ny huseier ønsker at dere skal fortsette å der? Lykke til videre da:) Takk Har ikke fått satt inn egen annonse da det koster 500 kr å legge inn annonse på finn. (helt idiotisk) Så har ikke fått råd til det nå da prioriteringen har vært regninger og husleie (som alltid er førsteprioritet), men siden jeg får penger hver 14 dag blir det vel til at vi gjør det neste utbetaling. Ja det koster. Hva med en annonse i lokalavisen da?
Rivjernet Skrevet 6. juli 2013 #29 Skrevet 6. juli 2013 Jeg leier helst ut til enslige foreldre. grunnen til dette er at jeg har vært alenemor og vet hvor vanskelig det er å få seg leilighet. Mange er veldig skeptisk til aleneforeldre. Jeg er ikke imot å leie ut til noen med dyr men det er ikke en fordel. Tenker som så at depositum dekker evt skader på boligen . Det er utrolig vanskelig å bestemme seg, det kommer ofte veldig mange kjekke mennesker på visning. Mitt råd er å ta med attester, alt som kan vise at du er en rolig leieboer og punktelig betaler er en kjempefordel! Lykke til!!
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #30 Skrevet 6. juli 2013 Langtidsleie er positivt og det samme med god referanse. Men vi leier ikke ut til folk som har katt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene (har ikke katt nå), noen er rolige og renslige, andre skvetter her og der og bruker dørlistene som klorebrett. For ikke å snakke om all skiten som dukker opp i hagen. Helt uaktuelt! Kjøp dere noe eget eller omplasser katten... Anonymous poster hash: 31d8b...579 Ja ikke sant. DUST!!!!!!!!! Ikke aktuelt å omplassere katten. Har ikke råd til å kjøpe noe eget. Får ikke lån. Herregud for et idiotisk svar. Tankeløst og respektløst. Omplasser barnet ditt. Det kan jo hende det ødelegger noe/ irriterer noen i løpet av livet. Beklager, klarer ikke ta deg seriøst. Med denne holdningen hadde du ikke fått leid her uansett, katt eller ikke Anonymous poster hash: 31d8b...579 Nei nei deg om det. Når du angriper noe av det jeg har kjærest, så må du tåle at jeg gjør det tilbake. Katta mi er barnet mitt. Jeg har ikke barn og sliter med å få barn og katten er i så måte den største "gleden" i livet mitt (utenom samboer) Da jeg mista alt jeg eide og hadde i brann for 6 år siden og katten overlevde, er den det eneste jeg har igjen etter brannen. Noe som gjør den litt ekstra "verdifull" for meg. Selv om man skjønner at katten betyr mye for deg, så har man faktisk ingen plikt til å leie ut til deg. Anonymous poster hash: 053ee...bae Var ikke det jeg sa heller da. Jeg bare "tar igjen med samme mynt" når folk er negative. Men katten var forsåvidt ikke en viktig del av spørsmålet....
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #31 Skrevet 6. juli 2013 Jeg leier ikke ut, men lurer på en ting... Har du bare søkt på leiligheter eller satt inn en annonse selv? Jeg satt inn en annonse og da var det ganske mange som ringte. Det er ikke alle som leier ut som utlyser det heller:) For å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg det er veldig positivt med leieattest og langtidsleie. MEN jeg tror at de fleste ikke ønsker husdyr (selvom det ikke var spørsmålet ditt) En annen ting.. Er dette en sokkelleilighet? Kan det være mulig at ny huseier ønsker at dere skal fortsette å der? Lykke til videre da:) Takk Har ikke fått satt inn egen annonse da det koster 500 kr å legge inn annonse på finn. (helt idiotisk) Så har ikke fått råd til det nå da prioriteringen har vært regninger og husleie (som alltid er førsteprioritet), men siden jeg får penger hver 14 dag blir det vel til at vi gjør det neste utbetaling. Ja det koster. Hva med en annonse i lokalavisen da? Prøvde det. Null respons.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #32 Skrevet 6. juli 2013 Jeg leier ikke ut, men lurer på en ting... Har du bare søkt på leiligheter eller satt inn en annonse selv? Jeg satt inn en annonse og da var det ganske mange som ringte. Det er ikke alle som leier ut som utlyser det heller:) For å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg det er veldig positivt med leieattest og langtidsleie. MEN jeg tror at de fleste ikke ønsker husdyr (selvom det ikke var spørsmålet ditt) En annen ting.. Er dette en sokkelleilighet? Kan det være mulig at ny huseier ønsker at dere skal fortsette å der? Lykke til videre da:) Takk Har ikke fått satt inn egen annonse da det koster 500 kr å legge inn annonse på finn. (helt idiotisk) Så har ikke fått råd til det nå da prioriteringen har vært regninger og husleie (som alltid er førsteprioritet), men siden jeg får penger hver 14 dag blir det vel til at vi gjør det neste utbetaling. Hvorfor er det idiotisk at Finn tar betalt for en jobb de gjør? Det er det de lever sv. Det finnes andresteder å annonsere hvis du ikke har råd til det. Anonymous poster hash: f944e...36f Det er ikke ididotisk at de tar betalt, men at det faktisk koster 500 kr er idiotisk.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #33 Skrevet 6. juli 2013 Vi leier ut til en som vi kjenner som har barn. Jeg sliter med allergi så å leie ut til røykere eller folk med dyr er uaktuelt. Nok av katter som går på do i hagen vår fra før av. Anonymous poster hash: e3ee6...3a3
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #34 Skrevet 6. juli 2013 Vi leier ut til en som vi kjenner som har barn. Jeg sliter med allergi så å leie ut til røykere eller folk med dyr er uaktuelt. Nok av katter som går på do i hagen vår fra før av. Anonymous poster hash: e3ee6...3a3 Nå var egentlig det jeg ville vite, hvor mye gode referanser og det at man ønsker langtidsleie teller da? Hvis vi for eksempel hadde vært på visning et sted vi visste de tillot katt. Hvis du tillot katter, hvor mye ville en god referanse, ønske om langtidleie og garantier om at katten ikke vil ødelegge noe ha å si? For å stille spørsmålet på en annen måte...
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #35 Skrevet 6. juli 2013 Nå var egentlig det jeg ville vite, hvor mye gode referanser og det at man ønsker langtidsleie teller da? Hvis vi for eksempel hadde vært på visning et sted vi visste de tillot katt. Hvis du tillot katter, hvor mye ville en god referanse, ønske om langtidleie og garantier om at katten ikke vil ødelegge noe ha å si? For å stille spørsmålet på en annen måte...
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #36 Skrevet 6. juli 2013 Langtidsleie er positivt og det samme med god referanse. Men vi leier ikke ut til folk som har katt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene (har ikke katt nå), noen er rolige og renslige, andre skvetter her og der og bruker dørlistene som klorebrett. For ikke å snakke om all skiten som dukker opp i hagen. Helt uaktuelt! Kjøp dere noe eget eller omplasser katten... Anonymous poster hash: 31d8b...579 Ja ikke sant. DUST!!!!!!!!! Ikke aktuelt å omplassere katten. Har ikke råd til å kjøpe noe eget. Får ikke lån. Herregud for et idiotisk svar. Tankeløst og respektløst. Omplasser barnet ditt. Det kan jo hende det ødelegger noe/ irriterer noen i løpet av livet. Beklager, klarer ikke ta deg seriøst. Med denne holdningen hadde du ikke fått leid her uansett, katt eller ikke Anonymous poster hash: 31d8b...579 Nei nei deg om det. Når du angriper noe av det jeg har kjærest, så må du tåle at jeg gjør det tilbake. Katta mi er barnet mitt. Jeg har ikke barn og sliter med å få barn og katten er i så måte den største "gleden" i livet mitt (utenom samboer) Da jeg mista alt jeg eide og hadde i brann for 6 år siden og katten overlevde, er den det eneste jeg har igjen etter brannen. Noe som gjør den litt ekstra "verdifull" for meg. Selv om man skjønner at katten betyr mye for deg, så har man faktisk ingen plikt til å leie ut til deg. Anonymous poster hash: 053ee...bae Nei det veit jeg og. Har ikke sagt noe om at noen har en plikt til det jeg. Men når folk drar det uvesentlige ut av innlegget og gjør det vesentlig, og i tillegg er negative, såklart jeg blir negativ tilbake. ( jeg som egentlig ALDRI er negativ i utgangspunktet) Men noen traff tydeligvis en "nerve" da.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #37 Skrevet 6. juli 2013 Katten at muligens ikke viktig del av spørsmålet, men den er nok en viktig grunn til at du enda står uten ny leilighet. Anonymous poster hash: c58bc...59f
DaTuMa Skrevet 6. juli 2013 #38 Skrevet 6. juli 2013 Det som betyr noe for oss er at personen tar vare på leiligheten. Betaler til rett tid. Ikke er til sjenanse for andre naboer. Selvfølgelig er det mest stabilt med langtidsleie. Om man har dyr spiller ingen rolle for oss så lenge ikke dyrene ødelegger leiligheten. Det er det jeg tenker også at burde være det viktigste.Hvor bor du? Er leiligheten deres ledig??? Solgte den faktisk denne uken til leieboeren vi har hatt.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #39 Skrevet 6. juli 2013 Akkurat som deg .Katten er barnet mitt ,Det er helt sikkert.Jeg har to barn føler jeg.menneske barnet mitt og pusen min.Er veldig veldig glad i katten min.Den gir meg så mye glede:=)Synd du ikke har råd å kjøpe.Men kanskje en gang i fremtiden. Anonymous poster hash: 868e1...c75
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #40 Skrevet 6. juli 2013 Definitivt katta som er problemet.. Mange som vil leie, barn og dyr blir ikke prioritert. De gangene jeg har leid ut til noen med katt har jeg spesifisert at så mye som et katteklor etter dyret skal erstattes... Dette av flere grunner, 1. pga når man som utleier har ingen garanti for om knotten du leier ut til drar fra katten inne i to uker, har jeg erfart at å være føre var er smart... 2. Jeg har kun høy standard på mine utleieenheter... Referanser og varighet på leieforholdet er helt klart viktigst... Anonymous poster hash: 02800...1b6
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #41 Skrevet 7. juli 2013 Inntrykket jeg får av leietaker teller mest. Referanse betyr noe, men fast inntekt betyr mye. Vår leilighet koster 7000 kr per mnd, og folk uten fast inntekt men med gode venner som skal hjelpe dem mrd husleia er ikke aktuelle. Husdyr er ikke avgjørende. Når det gjelder langtidsleie så liker faktisk jeg folk med en plan for livet sitt. En 3-barns familie der begge foreldrene er i jobb som er superinteressert i vår 65 kvm sokkelleilighet, og ikke kan presentere en årsak eller en tidshorisont på leieforholdet er for meg mistenkelig. Dersom de var ærlig og forklarte hvorfor de var interessert i vår leilighet kunne de vært aktuelle. Anonymous poster hash: fcb21...d8b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #42 Skrevet 7. juli 2013 For meg ville nok dessverre husdyr ha vært avgjørende. Hos meg ville du ikke ha hatt sjans, samme hvor viktig katten er for deg. Husk at selv om dere erstatter alt katten klorer i stykker, er den en del av utemiljøet også. Utleierens hage og innkjørsel (i alle fall som jeg bor) vil i høyeste grad bli påvirket av at familien man leier ut til har katt. Både mht urin, avføring, andre katter som kommer på frierføtter, katteslagsmål og -jamring om natta osv. Det dreier seg ikke om at man har et bruk-og-kast-forhold til dyr, men at det å ha dyr i små urbane leiligheter i seg selv ikke tar hensyn til dyrs livførsel. De SKAL markere, parre seg, grave her og der, enten det er katt eller hund det er snakk om; hvis ikke dreier det seg jo om dyr med instinktstap. Og norske byer og småbyer er ikke stedet for naturlig dyreatferd. Rekkehusmiljøer er tilpassa mennesker. Plener, sandkasser, blomsterbed, lekeplasser osv er innrettet for menneskers bruk. Man er ikke automatisk mindre "snill" eller mindre "glad i dyr" om man ikke unner dem å leve slik, og samtidig ikke unner seg selv å tråkke omkring i deres etterlatenskaper. Anonymous poster hash: 10a88...fdb
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #43 Skrevet 7. juli 2013 Nå leier ikke jeg lenger leilighet, men jeg hadde ett krav til leiligheten før jeg så den og det var at jeg ikke ville bo i samme hus som huseier. Har brent meg på det flere ganger og god så mange sære og nysgjerrige husutleiere det finnes Anonymous poster hash: 53695...8d3
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #44 Skrevet 7. juli 2013 Du sier du svarer med samme mynt, men innlegget du klikka i vinkel over var ikke frekt. Les gjennom det en gang til, og prøv å se at du overreagerte kraftig. Derfor kommer folk med negative svar til deg - ETTER det unødvendig frekke svaret ditt. Du framstår som ustabil. Anonymous poster hash: 87c76...e84
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #45 Skrevet 7. juli 2013 Men i all verden, så hissig da! Du stiller et todelt spørsmål og blir pottesur når du får svar på om det kan er fordi du har katt at det er vanskelig å få napp. Du har ingen rett til å bli hverken såret eller fornærmet over at noen ikke vil leige til dere pga katten! De skal leige ut SIN eiendom og har lov til å sile ut hvem de vil (innenfor Norges lover selvsagt). Du reagerer barnslig og usaklig. Anonymous poster hash: 14ba7...08a
men men Skrevet 7. juli 2013 #46 Skrevet 7. juli 2013 Langtidsleie er positivt (vi syns iallfall det), referanser og god betalingsevne. Hos oss er også magefølelse og det at man får en god følelse for leieboer viktig. Husdyr spiller ingen rolle for oss, syns det er koselig da våre barn sikkert får hilse på iblant og syns det er stas. Katter er flott, for de holder mus unna rundt huset vårt og annekset vi leier ut! (Som forvrig blir ledig fom 1/8 )
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #47 Skrevet 7. juli 2013 God atest fra forrige utleier ville vært positivt, men at jeg fikk et godt inntrykk personlig ville vært viktigere, det samme med at dere hadde bra, stabile jobber. Økonomiske problemer, kommunal garanti eller at noen andre skulle hjelpe til med husleien ville gjort utleie uaktuelt. Jobbpendling er positivt. Katt eller andre dyr ville vært veldig negativt. Små barn ville jeg også vært betenkt på. Anonymous poster hash: e0c70...b6b
Peispå! Skrevet 7. juli 2013 #48 Skrevet 7. juli 2013 Avgjørende for oss til å leie ut: 1. Personlig fremtoning og inntrykk. 2. Arb./inntektsgrunnlag 3. Ikke-røyk/dyr Gode referanser er et pluss. Nå ble denne tråden litt ufin fra flere kanter, dumt av deg å svare småfrekt, for det å ikke forhandle om katten anser jeg som en styrke og et stort pluss i min bok. Du burde latt det ligge:-) Det vitner om stabilitet og hengivenhet, som er et godt tegn til noen som vil leie. Enig med deg om at det er for mange som har et for lettvint syn på dyr. Ellers så tar folk ting for bokstavlig! Hva med gratisreklame for seg selv? Lapper på butikken, oppslagstavler, evnt flyers i postkassen? Lykke til på husjakt HI
Miamimom Skrevet 7. juli 2013 #49 Skrevet 7. juli 2013 Vi leier ut en rekkehusleilighet. Langtidsleie og gode referanser betyr mye for oss. Og så elsker jeg katter og det er godt mulig at din holdning til katter er den som hadde gjort at jeg hadde valgt akkurat deg ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #50 Skrevet 7. juli 2013 Langtidsleie er positivt og det samme med god referanse. Men vi leier ikke ut til folk som har katt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene (har ikke katt nå), noen er rolige og renslige, andre skvetter her og der og bruker dørlistene som klorebrett. For ikke å snakke om all skiten som dukker opp i hagen. Helt uaktuelt! Kjøp dere noe eget eller omplasser katten...Anonymous poster hash: 31d8b...579 Ja ikke sant. DUST!!!!!!!!! Ikke aktuelt å omplassere katten. Har ikke råd til å kjøpe noe eget. Får ikke lån. Herregud for et idiotisk svar. Tankeløst og respektløst. Omplasser barnet ditt. Det kan jo hende det ødelegger noe/ irriterer noen i løpet av livet. Beklager, klarer ikke ta deg seriøst. Med denne holdningen hadde du ikke fått leid her uansett, katt eller ikke Anonymous poster hash: 31d8b...579 Nei nei deg om det.Når du angriper noe av det jeg har kjærest, så må du tåle at jeg gjør det tilbake. Katta mi er barnet mitt. Jeg har ikke barn og sliter med å få barn og katten er i så måte den største "gleden" i livet mitt (utenom samboer) Da jeg mista alt jeg eide og hadde i brann for 6 år siden og katten overlevde, er den det eneste jeg har igjen etter brannen. Noe som gjør den litt ekstra "verdifull" for meg. Selv om man skjønner at katten betyr mye for deg, så har man faktisk ingen plikt til å leie ut til deg.Anonymous poster hash: 053ee...bae Nei det veit jeg og. Har ikke sagt noe om at noen har en plikt til det jeg.Men når folk drar det uvesentlige ut av innlegget og gjør det vesentlig, og i tillegg er negative, såklart jeg blir negativ tilbake. ( jeg som egentlig ALDRI er negativ i utgangspunktet) Men noen traff tydeligvis en "nerve" da. Du mener at katte-opplysningen er uvesentlig, men som du burde skjønne nå, ER det et svært vesentlig poeng. Problemet er at selv om du er verdens beste leietaker på alle møter, vil de aller fleste ikke leie ut til deg på grunn av katten din. Urettferdig kanskje, men like fullt sant. Hilsen tidligere utleier, som ikke tillot dyr, Anonymous poster hash: af818...bc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå