Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 (endret) Hvor stor betydning har en positiv leieattest fra tidligere utleier? Er det at man "kun" er intr i langtidleie positivt eller nagativt? Er dette noe du/dere legger mye vekt på i utvelgelsen? Vi er på utkikk etter et nytt sted å leie da vi må flytte fordi huseier skal selge. Vi er rolige mennesker, med god attest som kun er ute etter langtidsleie. Bodd her vi leier nå i 6 år. Vi har ennå ikke fått noe. Er det pga av at vi har pusekatt? Endret 6. juli 2013 av Scaniabusslastebilmjau
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 Vi vil helst ha langtidsleie. Positiv referanse er alfa omega. Vi leier ikke ut til folk med dyr. Anonymous poster hash: 87c76...e84
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #3 Skrevet 6. juli 2013 Det er vanskelig å finne seg noe når man har dyr. De fleste utleiere ønsker ikke husdyr. Husk at det er mange som ønsker seg en plass å bo. Anonymous poster hash: eee4e...355
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #4 Skrevet 6. juli 2013 Langtidsleie og gode referanser er positivt. Pga katten hadde du ikke fått leid i underetasjen vår, mest pga mannens allergi men også fordi det er nok katter som det er i nabolaget som bæsjer i sandkassa, graver i blomsterbedet, sover i utemøblene osv... Anonymous poster hash: 3d872...203
DaTuMa Skrevet 6. juli 2013 #5 Skrevet 6. juli 2013 Det som betyr noe for oss er at personen tar vare på leiligheten. Betaler til rett tid. Ikke er til sjenanse for andre naboer. Selvfølgelig er det mest stabilt med langtidsleie. Om man har dyr spiller ingen rolle for oss så lenge ikke dyrene ødelegger leiligheten.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2013 Det som betyr noe for oss er at personen tar vare på leiligheten. Betaler til rett tid. Ikke er til sjenanse for andre naboer. Selvfølgelig er det mest stabilt med langtidsleie. Om man har dyr spiller ingen rolle for oss så lenge ikke dyrene ødelegger leiligheten. Det er det jeg tenker også at burde være det viktigste. Hvor bor du? Er leiligheten deres ledig???
Poetika med K Skrevet 6. juli 2013 #7 Skrevet 6. juli 2013 For vår del er det mest interessant å leie ut til folk som er ute etter langtidsleie, og referanser er utrolig viktig! Men utleiemarkedet er trangt, og vi som leier ut kan velge og vrake som vi selv ønsker. Da blir det nok ofte slik at folk med dyr og barn ikke blir vurdert engang. Men ikke gi opp, plutselig får dere tilslag. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #8 Skrevet 6. juli 2013 Langtidsleie er positivt og det samme med god referanse. Men vi leier ikke ut til folk som har katt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene (har ikke katt nå), noen er rolige og renslige, andre skvetter her og der og bruker dørlistene som klorebrett. For ikke å snakke om all skiten som dukker opp i hagen. Helt uaktuelt! Kjøp dere noe eget eller omplasser katten... Anonymous poster hash: 31d8b...579
Førstemann Skrevet 6. juli 2013 #9 Skrevet 6. juli 2013 Hadde ikke fått leie her heller pga katten. Mannen er veldig allergisk.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2013 (endret) Langtidsleie er positivt og det samme med god referanse. Men vi leier ikke ut til folk som har katt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene (har ikke katt nå), noen er rolige og renslige, andre skvetter her og der og bruker dørlistene som klorebrett. For ikke å snakke om all skiten som dukker opp i hagen. Helt uaktuelt! Kjøp dere noe eget eller omplasser katten... Anonymous poster hash: 31d8b...579 Ja ikke sant. DUST!!!!!!!!! Ikke aktuelt å omplassere katten. Har ikke råd til å kjøpe noe eget. Får ikke lån. Herregud for et idiotisk svar. Tankeløst og respektløst. Omplasser barnet ditt. Det kan jo hende det ødelegger noe/ irriterer noen i løpet av livet. Endret 6. juli 2013 av Scaniabusslastebilmjau
Kaklehøna Skrevet 6. juli 2013 #11 Skrevet 6. juli 2013 Så du sier at det å ikke kunne ta med katten din er like ille som at du eventuelt måtte ha forlatt barnet ditt? Jøss! Jeg er glad i dyr altså, men jeg har aldri forstått meg på mennesker som sammenligner dyrene sine med barna sine. Vi har selv hund og katt, men jeg hadde ofret de uten en tanke før barna mine. For å svare på spørsmålet ditt: referanser er viktig, og jeg tror at katten er utslagsgivende for at dere ikke får leilighet.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #12 Skrevet 6. juli 2013 At dere er ute etter langtidsleie er positivt. Som mange andre her sier selv om jeg har hatt katt selv og elsker katter så vil jeg ikke leie ut til folk med husdyr. Anonymous poster hash: 65a6d...f82
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #13 Skrevet 6. juli 2013 Langtidsleie er positivt og det samme med god referanse. Men vi leier ikke ut til folk som har katt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene (har ikke katt nå), noen er rolige og renslige, andre skvetter her og der og bruker dørlistene som klorebrett. For ikke å snakke om all skiten som dukker opp i hagen. Helt uaktuelt! Kjøp dere noe eget eller omplasser katten... Anonymous poster hash: 31d8b...579 Ja ikke sant. DUST!!!!!!!!! Ikke aktuelt å omplassere katten. Har ikke råd til å kjøpe noe eget. Får ikke lån. Herregud for et idiotisk svar. Tankeløst og respektløst. Omplasser barnet ditt. Det kan jo hende det ødelegger noe/ irriterer noen i løpet av livet. Beklager, klarer ikke ta deg seriøst. Med denne holdningen hadde du ikke fått leid her uansett, katt eller ikke Anonymous poster hash: 31d8b...579
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 6. juli 2013 Spørsmålet mitt var om hvor stor vekt dere legger i en positiv leieattest og ønskelig langtidsleie... Da tenker jeg generelt og de som tillater dyrehold.... Katta var ikke en del av spørsmålet Jeg kommer under ingen omstendighet til å kvitte meg med katten for å få et sted å bo.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #15 Skrevet 6. juli 2013 Så om ditt barn blir allergisk mot katt en gang så vil du vurdere å gi bort ungen og beholde katten? Du kan ikke sammenligne et barn med et dyr uansett hvor glad du måtte være i dyret, det blir bare for dumt. Anonymous poster hash: 65a6d...f82
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #16 Skrevet 6. juli 2013 Spørsmålet mitt var om hvor stor vekt dere legger i en positiv leieattest og ønskelig langtidsleie... Da tenker jeg generelt og de som tillater dyrehold.... Katta var ikke en del av spørsmålet Jeg kommer under ingen omstendighet til å kvitte meg med katten for å få et sted å bo. Ok, så dere foreldre vil da eventuelt trenge dere inn hos venner/familie. Barna deres vil kanskje være uten bosted... ....pga en katt? Jeg forstår at du prøver alt for å finne et sted hvor den kan bli med, men kjære tid. Det er vel hakket viktigere å faktisk ha tak over hodet? Anonymous poster hash: b317f...c1c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #17 Skrevet 6. juli 2013 Skjønner ikke hvorfor de fleste er så negative til/diskriminerende til husdyr/katter.... Jeg veit at mange tror at katter ødelegger mye ved kloring og at de gjør fra seg inne overalt. Men det stemmer ikke. For meg er det å ikke kunne ha med katte det samme som å ikke kunne ha med barnet mitt. Hadde du satt pris på at alle hadde "sagt i annonser" at de ikke ønsket barnet ditt der? Jeg vil ikke ha mer slitasje på leiligheten enn nødvendig. Husdyr er utelukket. Barn sier jeg ikke noe om i annonsen, men jeg velger ikke leietakere med barn hvis det er gode alternativer. Det viktigste er at de virker som ordentlige folk som behandler leiligheten normalt og betaler som de skal. Skriftlig referanse har jeg aldri vært borti, men jeg har selv blitt brukt som referanse som ny huseier ringte til da en leietaker skulle flytte. Anonymous poster hash: 053ee...bae
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #18 Skrevet 6. juli 2013 Langtidsleie er positivt og det samme med god referanse. Men vi leier ikke ut til folk som har katt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene (har ikke katt nå), noen er rolige og renslige, andre skvetter her og der og bruker dørlistene som klorebrett. For ikke å snakke om all skiten som dukker opp i hagen. Helt uaktuelt! Kjøp dere noe eget eller omplasser katten... Anonymous poster hash: 31d8b...579 Ja ikke sant. DUST!!!!!!!!! Ikke aktuelt å omplassere katten. Har ikke råd til å kjøpe noe eget. Får ikke lån. Herregud for et idiotisk svar. Tankeløst og respektløst. Omplasser barnet ditt. Det kan jo hende det ødelegger noe/ irriterer noen i løpet av livet. Beklager, klarer ikke ta deg seriøst. Med denne holdningen hadde du ikke fått leid her uansett, katt eller ikke Anonymous poster hash: 31d8b...579 Nei nei deg om det. Når du angriper noe av det jeg har kjærest, så må du tåle at jeg gjør det tilbake. Katta mi er barnet mitt. Jeg har ikke barn og sliter med å få barn og katten er i så måte den største "gleden" i livet mitt (utenom samboer) Da jeg mista alt jeg eide og hadde i brann for 6 år siden og katten overlevde, er den det eneste jeg har igjen etter brannen. Noe som gjør den litt ekstra "verdifull" for meg.
Gjest Skrevet 6. juli 2013 #19 Skrevet 6. juli 2013 Hos meg hadde du fått napp, siden vi har hund selv Leier ut til en familie som både har hund og katt
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #20 Skrevet 6. juli 2013 Langtidsleie er positivt og det samme med god referanse. Men vi leier ikke ut til folk som har katt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene (har ikke katt nå), noen er rolige og renslige, andre skvetter her og der og bruker dørlistene som klorebrett. For ikke å snakke om all skiten som dukker opp i hagen. Helt uaktuelt! Kjøp dere noe eget eller omplasser katten... Anonymous poster hash: 31d8b...579 Ja ikke sant. DUST!!!!!!!!! Ikke aktuelt å omplassere katten. Har ikke råd til å kjøpe noe eget. Får ikke lån. Herregud for et idiotisk svar. Tankeløst og respektløst. Omplasser barnet ditt. Det kan jo hende det ødelegger noe/ irriterer noen i løpet av livet. Heisann.... Lurer på om jeg kanskje skjønner hvorfor dere sliter litt med å få leid. Du er jo regelrett hjernedød. Anonymous poster hash: f944e...36f
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #21 Skrevet 6. juli 2013 Langtidsleie er positivt og det samme med god referanse. Men vi leier ikke ut til folk som har katt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene (har ikke katt nå), noen er rolige og renslige, andre skvetter her og der og bruker dørlistene som klorebrett. For ikke å snakke om all skiten som dukker opp i hagen. Helt uaktuelt! Kjøp dere noe eget eller omplasser katten... Anonymous poster hash: 31d8b...579 Ja ikke sant. DUST!!!!!!!!! Ikke aktuelt å omplassere katten. Har ikke råd til å kjøpe noe eget. Får ikke lån. Herregud for et idiotisk svar. Tankeløst og respektløst. Omplasser barnet ditt. Det kan jo hende det ødelegger noe/ irriterer noen i løpet av livet. Beklager, klarer ikke ta deg seriøst. Med denne holdningen hadde du ikke fått leid her uansett, katt eller ikke Anonymous poster hash: 31d8b...579 Nei nei deg om det. Når du angriper noe av det jeg har kjærest, så må du tåle at jeg gjør det tilbake. Katta mi er barnet mitt. Jeg har ikke barn og sliter med å få barn og katten er i så måte den største "gleden" i livet mitt (utenom samboer) Da jeg mista alt jeg eide og hadde i brann for 6 år siden og katten overlevde, er den det eneste jeg har igjen etter brannen. Noe som gjør den litt ekstra "verdifull" for meg. Selv om man skjønner at katten betyr mye for deg, så har man faktisk ingen plikt til å leie ut til deg. Anonymous poster hash: 053ee...bae
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #22 Skrevet 6. juli 2013 Så om ditt barn blir allergisk mot katt en gang så vil du vurdere å gi bort ungen og beholde katten? Du kan ikke sammenligne et barn med et dyr uansett hvor glad du måtte være i dyret, det blir bare for dumt. Anonymous poster hash: 65a6d...f82 Selvsagt ikke. Men poenget her er at folk kommer med ufine kommentarer. Jeg har ikke barn, enda. Katten er barnet mitt. Det er skremmende hva slags bruk og kast holdning folk har når det kommer til dyr, og ser på de som en gjenstand og ikke et levende vesen.
Gjest meg&mini Skrevet 6. juli 2013 #23 Skrevet 6. juli 2013 Jeg leier ikke ut, men lurer på en ting... Har du bare søkt på leiligheter eller satt inn en annonse selv? Jeg satt inn en annonse og da var det ganske mange som ringte. Det er ikke alle som leier ut som utlyser det heller:) For å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg det er veldig positivt med leieattest og langtidsleie. MEN jeg tror at de fleste ikke ønsker husdyr (selvom det ikke var spørsmålet ditt) En annen ting.. Er dette en sokkelleilighet? Kan det være mulig at ny huseier ønsker at dere skal fortsette å der? Lykke til videre da:)
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #24 Skrevet 6. juli 2013 Langtidsleie er positivt og det samme med god referanse. Men vi leier ikke ut til folk som har katt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene (har ikke katt nå), noen er rolige og renslige, andre skvetter her og der og bruker dørlistene som klorebrett. For ikke å snakke om all skiten som dukker opp i hagen. Helt uaktuelt! Kjøp dere noe eget eller omplasser katten... Anonymous poster hash: 31d8b...579 Ja ikke sant. DUST!!!!!!!!! Ikke aktuelt å omplassere katten. Har ikke råd til å kjøpe noe eget. Får ikke lån. Herregud for et idiotisk svar. Tankeløst og respektløst. Omplasser barnet ditt. Det kan jo hende det ødelegger noe/ irriterer noen i løpet av livet. Heisann.... Lurer på om jeg kanskje skjønner hvorfor dere sliter litt med å få leid. Du er jo regelrett hjernedød. Anonymous poster hash: f944e...36f For det veit du? Jeg bare tar igjen med samme mynt jeg. Hvis noen angriper det jeg har kjært. Angriper jeg tilbake. Hvis du tror at jeg mener det 100% er det vel du som er hjernedød.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #25 Skrevet 6. juli 2013 Jeg leier ikke ut, men lurer på en ting... Har du bare søkt på leiligheter eller satt inn en annonse selv? Jeg satt inn en annonse og da var det ganske mange som ringte. Det er ikke alle som leier ut som utlyser det heller:) For å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg det er veldig positivt med leieattest og langtidsleie. MEN jeg tror at de fleste ikke ønsker husdyr (selvom det ikke var spørsmålet ditt) En annen ting.. Er dette en sokkelleilighet? Kan det være mulig at ny huseier ønsker at dere skal fortsette å der? Lykke til videre da:) Takk Har ikke fått satt inn egen annonse da det koster 500 kr å legge inn annonse på finn. (helt idiotisk) Så har ikke fått råd til det nå da prioriteringen har vært regninger og husleie (som alltid er førsteprioritet), men siden jeg får penger hver 14 dag blir det vel til at vi gjør det neste utbetaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå