Gå til innhold

Hva skal dere stemme ved neste valg og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Seriøst. Privat helsesektor er bedre, og vil redde liv! Skaff dere en bra helseforsikring så er det i boks. Mannen min skulle henvises for å sjekke en kul i testikkelen med ultralyd og biopsi. Vet dere hvor mange mnd han måtte vente før han fikk time på offentlig sykehus? 8!!!! Da haddd han allerede tatt det privat via forsikringen vår. Om dette hadde vært alvorlig ville han dødd i helsekøen, eller vært på nippet for hadde det vært kreft ville den ha spredt seg rimelig godt på 8 mnd! Nei herregud. Norge verdens beste land....... La oss nå ha et valg ivertfalll da. Det vil ikke sv og ap. Jævla kommunister!Anonymous poster hash: b0c17...987

Hva med de som ikke har råd til helseforsikring da? Skal de bare gå for lut og kaldt vann?

Det driter vel hun i så lenge hun og hennes får det beste. Det er jo det som er problemet med tankegangen til FrP og velgerne deres. Meg, meg, meg...

De som ikke har råd får vel ta til takke med det offentlige da. Det offentlige helsevesenet er altfor dårlig! Man må vente i flere måneder på hasteoperasjoner, og det er faktisk folk som dør i helsekø. Ser for meg at en del hadde blitt bedre om man han hadde en bedre blanding av offentlig og privat.

Anonymous poster hash: 25ceb...33e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst. Privat helsesektor er bedre, og vil redde liv! Skaff dere en bra helseforsikring så er det i boks. Mannen min skulle henvises for å sjekke en kul i testikkelen med ultralyd og biopsi. Vet dere hvor mange mnd han måtte vente før han fikk time på offentlig sykehus? 8!!!! Da haddd han allerede tatt det privat via forsikringen vår. Om dette hadde vært alvorlig ville han dødd i helsekøen, eller vært på nippet for hadde det vært kreft ville den ha spredt seg rimelig godt på 8 mnd! Nei herregud. Norge verdens beste land....... La oss nå ha et valg ivertfalll da. Det vil ikke sv og ap. Jævla kommunister!

Anonymous poster hash: b0c17...987

Greia med helseforsikringer er jo at det kun er de friske som får det - OG det koster penger. Et system der det beste helsetilbudet finnes i det private vil jo ekskludere de vanskeligstilte og mest pleie/behandlingstrengende fra å få hjelp. Fett for de med god helse og penger, utrolig vanskelig for de som har lite penger og er syke.

Det virker så enkelt: bare få flere private sykehus og behandlingstilbud, så vil det gjøre slutt på helsekøen. Veldig få tenker på ringvirkningene av dette. Det virker generelt som at folk flest stemmer på et parti pga enkeltsaker som frontes i media, uten en gang å undersøke den underliggende ideologien. Er man f eks for at de rike blir rikere og de fattige fattigere, eller er man for mest mulig jevn fordeling? Det er spørsmål man bør stille seg før man stemmer syns jeg...

Skrevet

Jeg stemmer SV fordi jeg er enig i deres likestillings-, sosial- og asylpolitikk. Er ikke enig med dem i alle saker, f eks mener jeg at i noen tilfeller kan det være en god idè å dele inn elevene etter nivå for å ikke bare ivareta de svake, men også de sterke elevene. Men jeg er enig med SV i de store spørsmålene, og derfor får de min stemme.

Skrevet

Det merkelige med Frp er at med en gang de begynner og bli "for store" så kommer de med utsagn man bare vet ikke vil bli særlig populær blant mange av tilhengerne deres. Som f.eks øke antall karensdager, vanskeliggjøre utbetaling av sykepenger de første 16dager og andre tiltak som går på reduksjon i trygdeytelser.... Det virker som de VIL sitte i opposisjon,- og med en gang det er snakk om samarbeid, det NESTEN har løst seg, så kommer de med ultimatum som gjør at hele forhandlingsprosessen har vært forgjeves....:)

Tror de som er politikere på høyt nivå i partiet, faktsik SER at deres egen politikk ikke er gjennomførbare som en helhet og/eller på lang sikt.. De er langt fra dumme, snarere tvert i mot..Tror de velger sine saker for og bli akkurat passe store til at "eliten" kommer inn på tinget da det er veldig kjekt og ha i pensjonsberegningsgrunnlaget et par perioder på der....

Om de virkelig kom til makten, ville et stort grunnlag av velgerskaren se hvordan FrP-eliten FAKTISK vil ha det,- og at en stat som tar vare på de svake ikke er så dumt....Og da ville de risikere og  plutselig bli så små at de ikke kunne få "eliten" med på tinget lenger.....Og miste ALL innflytelse på saker som interesserer de..

Anonymous poster hash: dacac...a1d
Skrevet

Tja, jeg vet ikke helt hva jeg skal stemme. Jeg liker KRFs familiepolitikk og en del kristne verdier. Jeg synes pengebruken i landet til tider prioriteres veldig feil. Det kunne vært interessant å se hva en ny regjering kunne fått til. Helsetjenestene i dag er helt elendige, det har jeg opplevd på nært hold. Må selv betale for medisinsk behandling i utlandet som det ikke er kapasitet til her i landet, men som jeg likevel ikke får dekket. Betaler godt over en mill for dette, men jeg får ikke så mye som en krone i skattelette til tross for at jeg ved denne behandlingen vil bli frisk og spare staten for mangfoldige millioner i fremtiden (ekstremt dyre medisiner og ufør hele livet er alternativet). Synes også at formuesskatt, dokumentavgift, toll/mva statser og arveavgift er så på trynet urettferdige at jeg har vurdert å stemme FRP på ren trass ;-) men vi får se hva det blir til!

Gjest Anybody
Skrevet

Høyre. Så lenge AP ikke fortsetter er jeg fornøyd og da blir det vel høyre etter meningsmålingene å dømme :)

Skrevet

Seriøst. Privat helsesektor er bedre, og vil redde liv! Skaff dere en bra helseforsikring så er det i boks. Mannen min skulle henvises for å sjekke en kul i testikkelen med ultralyd og biopsi. Vet dere hvor mange mnd han måtte vente før han fikk time på offentlig sykehus? 8!!!! Da haddd han allerede tatt det privat via forsikringen vår. Om dette hadde vært alvorlig ville han dødd i helsekøen, eller vært på nippet for hadde det vært kreft ville den ha spredt seg rimelig godt på 8 mnd! Nei herregud. Norge verdens beste land....... La oss nå ha et valg ivertfalll da. Det vil ikke sv og ap. Jævla kommunister!Anonymous poster hash: b0c17...987

Hva med de som ikke har råd til helseforsikring da? Skal de bare gå for lut og kaldt vann?
Det driter vel hun i så lenge hun og hennes får det beste. Det er jo det som er problemet med tankegangen til FrP og velgerne deres. Meg, meg, meg...

De som ikke har råd får vel ta til takke med det offentlige da. Det offentlige helsevesenet er altfor dårlig! Man må vente i flere måneder på hasteoperasjoner, og det er faktisk folk som dør i helsekø. Ser for meg at en del hadde blitt bedre om man han hadde en bedre blanding av offentlig og privat. Anonymous poster hash: 25ceb...33e

Der bekreftet du jo akkurat det jeg skrev.

Det er det som er problemet med FrP og deres velgere, de som er rike får det godt og de som ikke har råd er det ikke så nøye med.

La oss nå si at det er det som skjer, FrP får igjennom sitt og du skulle finne på å bli syk rett etter at noe skjer som gjør at du ikke lengre har råd til kvaliteten i det private og må ta til takke med det offentlige som nå ikke kan hjelpe deg fordi de ikke lengre har kompetansen...

Nei, for det klarer du mest sannsynlig ikke å sette deg inn i, og dritten som ikke har råd bryr du deg vel heller ikke om?

Jeg håper ikke at det privatiseres noe mer, tenk så heldige vi er som kan få føde gratis med lik mulighet alle sammen, får vi syke barn så får de hjelpen de trenger umiddelbart, kommer du ut for ei ulykke så får du hjelpen du trenger uavhengig om du er toppsjef eller går på uføretrygd.

Håper virkelig ikke høyre kommer til makta, de trenger FrP for å få nok stemmer og det vil gi FrP alt for mye makt i forhold til det de burde ha.

De kommer til å rasere velferdsnorge! Huuuuuuff...

Skrevet

Har veldig lyst til å stemme høyre. Må tenke litt.

Skrevet

Håper veldig på regjeringsskifte, så det blir ikke Ap eller SV ihvertfall!

Anonymous poster hash: 28186...652

Skrevet

Jeg skal stemme AP. Mannen min stemmer AP, og jeg stemmer det han stemmer.

Anonymous poster hash: a571c...d28

Håper ikke denne holdningen gjelder andre ting i livet også..?

Skrevet

Vel ... Vi har dårlig råd selv. Kun en inntekt men jommen meg glad vi prioriterer helseforsikringer. De fleste i Norge har 2 inntekter og har råd til dette. Tullball. Prioriteringer er ordet. Vi røyker ikke f eks så har en utgift mindre der. Greit putte de pengene i gode forsikringer for barna og oss. Så mye fjas Mange nordmenn fjaser bort kunne de lett " fjasa " bort til en super forsikring og!!!

Anonymous poster hash: b0c17...987

Skrevet

Vel ... Vi har dårlig råd selv. Kun en inntekt men jommen meg glad vi prioriterer helseforsikringer. De fleste i Norge har 2 inntekter og har råd til dette. Tullball. Prioriteringer er ordet. Vi røyker ikke f eks så har en utgift mindre der. Greit putte de pengene i gode forsikringer for barna og oss. Så mye fjas Mange nordmenn fjaser bort kunne de lett " fjasa " bort til en super forsikring og!!!Anonymous poster hash: b0c17...987

Vil du virkelig ha det slik dom i USA når det kommer til helsetilbud?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...