Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg er stadig inne her og følger med på hva dere styrer med ;). Energien har vært på lavmål, så har ikke vært så ivrig til å svare. Jeg må si jeg er rørt over omtanken dere viser!!! Og småen100, tusen takk for mange mange oppløftende ord lenger opp her :). Begynner å innse at vi ikke kan gi oss enda.. Skal roe ned frem til laparoskopi. Må ringe Trondheim en dag å snakke med dem om det. Å så regner jeg med at vi velger Danmark.. Enda en lang vei å gå, men tror det blir slik. Vi KAN jo bli gravide på egen hånd...kan ikke gi opp det håpet helt heller. Etter jul tar jeg kanskje frem fertilitetsmonitoren min igjen og følger eggløsningene..;). Prøver bare å hente frem litt energi og mot til å fortsette.. Tok forresten blodpr idag ja. Får svar imorgen.. Har blødd mye og hatt mye vondt, så har null tro på at jeg får en gledelig overraskelse imorgen :(. Syns det er så søtt at dere håper så sterkt for meg :) :). Hundre roser til hver og en av dere om dere får rett i morgen ❤.

Mammadrømmen: jeg føler sterkt med deg i din galskap hihi :). Man legger merke til alt!!! Alt som skjer i kroppen merker vi til en hver tid. Det vanskelige synes jeg er at det er mye som skyldes medisinen. Plutselig kan jeg ikke lese min egen kropp lenger...kan ikke stole på tegnene.. Vi må tro at de murringene du kjenner er noe svært positivt ❤. Jeg krysser fingrene for deg og lille spiren din❤

Småen: prøv å ikke bruke masse energi på å grue deg til uttaket. Vet at det er lettere sagt enn gjort, men det er det beste rådet jeg kan gi deg. Tenk heller på hvordan du skal komme igjennom det på best mulig måte.. Forbered deg på at du skal puste rolig og fokusere på å finne en form for indre ro. Jo mindre du stresser i stolen, dess mindre ondt gjør det. Når du stresser strammer musklene seg, og da blir det verre.. Du blir godt smertelindret i tillegg. Kjenner du kvalme så si fra med den gang, så får du kvalmestillende og du blir strax bedre. Ang julebord så kan delene du kan være med :). Jeg hadde klart å være med for ei lita stund etter mine to siste uttak...ikke det første. Så det varierer. Ta det evt på sparket bare :). Dette blir spennende fremover du :) :). Gullegget skal være der!!!

Mottivert: gratulerer med levert eksamen:). Må være deilig å være kvitt den byrden nå før jul :). Men såå kjipt å bli syk!!! Typisk når kroppen slapper av etter harde tak. Tenk på hva du har stått i i det siste....all respekt til deg :) masse god bedring og håper feberen gir seg snart. Vet ikke om noe annet enn paracet når man er gravid... Håper det finnes en løsning for deg :).

Jeg lar høre fra meg i morgen når jeg ha fått svaret :). Klem

Fortsetter under...

Hei. Blodpr var neg så da var jeg nok aldri gravid...bare en kjemisk. Jeg visste det inni meg at det ikke var håp om noe annet, men uansett så ligger det et snev av håp der... Men dessverre. Nå må jeg bare tenke fremover. Må få psyken opp å gå igjen.. Jeg kommer til å følge med dere her inne altså :). Ha en fin dag dere❤

utrolig trist å høre Ringo79 :( ta vare på deg selv, og så kommer du nok tilbake med en liten tass om en stund skal du se :) holder fingrene krysset for deg og håper det beste :) stor klem til deg!!

Tusen takk dere❤. Jeg er sykem tom 5.jan. Lurer på om jeg faktisk bare beholder den... Klarer ikke forholde meg til folk. I min jobb må man virkelig forholde seg til folk... Så tror det er lurt at jeg bare tar det med ro nå. Føles som at tre år med ivf og nerver osv osv kommer ramlende over hodet på meg....som om jeg har holdt pusten i tre år.. De eneste som kan forstå er dere.. På jobb vil de ikke skjønne.. De mener nok at det er best om jeg er på jobb og møter folk, men tenker jeg vet best selv akkurat nå. Jeg krysser virkelig alt for dere alle!!! Stor klem fra meg ❤❤❤

Annonse

Det var kjempe trist å høre Ringo79. Tenker masse på deg <3 Har full forståelse for dine tanker og at du er langt nede nå <3 Godt at du skal følge oss fremdeles :) Det er som du sier, bare de som er i dette og har opplevd nedturene som virkelig kan forstå hvordan det er. Er enig med deg, hold deg hjemme så lenge du føler for det. Det er viktig å ta vare på seg selv og å få sortere tankene litt, og ta seg tid til å gjøre det. Godt å høre at du ikke har tenkt å gi opp <3 Er helt sikker på at det går rette veien neste gang <3 Privat gjør nok litt andre trix, og som du sier er Danmark helt sikkert ikke et dumt valg. Det skal lykkes for dere også <3 Det vet jeg <3

Tusen takk for gode ord ang eksamen og formen. Håper jeg er på føttene snart, men som du sier det er jo typisk at man blir syk etter sånne tak som dette. Jeg måtte faktisk ta en test i dag, for jeg følte meg liksom ikke gravid, er jo sikkert fordi kroppen er opptatt av å bli frisk. Men den var positiv enda. Er kjempe nervøs for ul i uke 7. Tørr liksom ikke å håpe for mye enda. Det er aldri noen garanti dette her.

Småen100, jeg må si meg enig med Ringo79, prøv å slapp av mest mulig på uttaket. Det er selvsagt forskjell fra person til person, men også har jeg opplevd at det er forskjell på hvordan legen er. Første uttak jeg hadde var ubehagelig, men hadde ikke særlig vondt etterpå. Tror hun var kjempe forsiktig. Jeg ble kjempe beruset av det de satte i blodet mitt, og det var det jeg synes var det verste med hele uttaket. De to neste gangene har jeg fått litt mindre av det stoffet, så det var litt bedre :) Det andre uttaket blødde jeg en del, og hadde ganske vondt. Da var det en mann som tok ut eggene, og nå sist var jeg ganske øm og litt sår. Så det er egentlig forskjell fra gang til gang. Det går nok kjempe bra skal du se ;) Uttak dagen er jo spennende da :) Se det an på fredag om du vil gå på julebordet :) Masse lykke til på uttak :) Hold oss oppdatert :)

En ting til Ringo79, jeg fikk jo kikkhullsop. på St.Olav, de var kjempe flinke, tok godt vare på meg, og det har jo tydeligvis hjulpet meg da :) Kan jo hende de finner noe som kan justere og at dere får det til på egen hånd <3 Det er enda mye uprøvd <3 Jeg har så absolutt troen på at det blir en liten en på dere <3

Kjære ringo79 kjempetrist det gikk slik, klart du blir sliten og fylt med sorg og fortvilelse av dette og med så mange forsøk bak deg også. Ha sykemeldingen frem til 5 januar ja, ta vare på deg selv, gjøre hyggelige ting og vær sammen m de som gir deg energi. Forleng sykemeldingen om du trenger det. Det tar tid å lappe seg selv sammen. Godt å høre du greier å se litt fremover nå, og at det fremdeles er masse muligheter. Flott du endelig skal få lapraskopi, kanskje den gjør underverker! Masse lykke til - du blir mamma til slutt! <3

er helt enig med deg Ringo79 å beholde den sykmeldingen. når vi gikk gjennom SA fikk jeg beskjed om at det var så mye bedre å komme seg tilbake på jobb, sosial, osv osv..... men man vet best selv!! :) jeg var selv sykmeldt etter det, og mener fortsatt at det var det beste for meg da. ta godt vare på deg selv og prøv å slapp av og kos dere som best mulig i julen. masse lykke til og babyen kommer den :) 

I morgen er det uttak her :) Veldig spent. Men det skal gå bra. :) Føler meg som en stappet eggekartong, synes det har vært veldig ubehagelig i går og i dag. Gikk tidlig fra jobb i går og har vært hjemme i dag. Og jeg har bare 10 egg, herlighet skjønner ikke hvordan dere med nærmere 20 har klart det. Det verker ordentlig i eggstokkene.. Men kanskje mine er litt følsomme, jeg pleier å måtte ty til varmeflasken ved eggløsning og. Det blir kjempe spennende å se hvor mange egg jeg får ut i morgen :)

Hvordan går det med deg Ringo? Selvfølgelig skal du gjøre akkurat det som føles best for deg. Det er ingen andre enn deg selv som vet hva det er. Slapp av og ta vare på deg selv, det er tøft å gå gjennom dette her og i hvert fall når det gikk som det gikk. Håper du klarer å se litt mer fremover nå. Det skal gå bra tilslutt :)

Jeg skal forresten ikke få intravenøs smertestillende. Tar en kvalmestillende, en paracett og en morfinlignende tablett på forhånd. Så får jeg lokalbedøvelse i sprøyte inni der i tillegg.

Cilie - fikk du det samme på Hausken? Var det Jon eller Arne som gjorde det på deg?

Annonse

Småen100 - var Arne som tok ut og satte inn for oss :) fikk nesespray-morfin jeg, det virker for å si det sånn :) men så ble jeg dårlig etter innsett, kvalm og besvimte nesten, så fikk en sprøyte med kvalmestillende i låret. masse lykke til, går nok kjempe fint skal du se :)

Masse lykke til i morgen Småen100, skal tenke masse på deg :) Så må vi får høre hvordan det gikk :)

Mammadrømmen og Opp, hvordan går det med dere og rugingen? :)

Er på rg 4 nå, ingen symptomer som kan bringe inn et lite håp, men det er jo litt for tidlig til det enda uansett. Har forsåvidt mistet troen på at det kan gå, er ikke no spent i det hele tatt, bare lei meg og fortvilet over å gå julen og det nye året i møte uten gravid/barn nok et år. Greier å ha følelsene nogenlunde under kontroll, må jobbe endel overtid denne uken, så får ikke gjort no særlig hyggelige ting heller, men får jo tankene over på noe annet da. Vet neste uke blir værre, ettersom det nærmer seg testdato. Da bare øker fortvilelsen og sorgen. Imrg må jeg også møte den nygravide svigersøsteren min. Sette på maska og få høre alt om det.blir bare enda mer lei meg av det, er som å få gnidd inn min egen sorg over dette tomme barnløse livet.

Masse lykke til i morgen Småen100, skal tenke masse på deg :) Så må vi får høre hvordan det gikk :)

Mammadrømmen og Opp, hvordan går det med dere og rugingen? :)

Jo her går det bare bra vet du. Jeg sliter med kvalme og murringer, er til å bli sprø av ;) Blir ekstremt sulten konstant av den crinonen ellers merker jeg vel ikke stort :) hehe..

Da var det gjort. Det ble bare 5 egg. :( Men de mente det var bra. Jeg vet ikke.. De sa kvaliteten ofte er bedre når det er få egg, så han sa det var like gode sjanser med 5 som med 15.. Og at jeg er så ung skal øke sjansene for at kvaliteten er bra.. Jeg vet ikke jeg. De ringer i morgen mellom kl 9 og kl 10. Jeg prøver å tenke på Elibjo som bare hadde 1! :) (Elibjo - fikk du vite det med at den ene bare var et skall med en gang, eller ser de ikke det før senere?) 

Selve uttaket gikk veldig bra. Jeg hadde trodd det skulle gjøre mye vondere. Jeg var veldig nervøs og skalv og gråt litt, men det gikk over all forventning. De var så snille og flinke og skrøt sånn av meg og klemte på meg :) Cilie - Det var han Arne som var der i dag og gjorde det :) Han var jo så flink. Den bedøvelsessprøyten kjente jeg nesten ikke engang. Gonalen var vondere enn den liksom :P Hehe.. Vi hadde et eget lite rom med en deilig seng som vi slappet av i etterpå. Nå har vi kommet hjem så nå skal jeg sove av meg denne morfinen. Men først skal jeg få bolle og sjokolademelk! (Det er min favorittbelønning når jeg har vært flink)

Jeg er glad det er ferdig. Og er fortsatt positiv. :) Og om vi må gjøre det igjen så kommer jeg nok ikke til å grue meg noe særlig, for det gikk virkelig så bra :) Hvis alt går bra blir det innsett mandag. 

Opp - jeg orker ikke skirve så mye nå, men jeg krysser fingrene for deg. Ikke gi opp håpet :) Det er veldig tidlig enda. 

No worries, har bare en dårlig dag idag :( litt bedre nå. Må bare være fryktelig lei og fortvilet en stund og så blir det bedre. Nå må jeg prøve å jobbe litt, har ikke fått til noe idag.

Helt enig m legen, jeg får ut 11-13 egg men er egentlig bare 1 av super kvalitet likevel. De andre bare kastes, så 5 med bra kvalitet er ikke å forrakte :) kan bli frys ut av det óg! :) :) det skal bare ett egg til og det er helt sikkert blant de fem. Så bra det ikke gjorde spes vondt, går jo som regel bra disse uttakene. koos deg m bolle og sjokolademelk, slapp av og se på no morsomt ;) !

Så deilig å være ferdig, Småen!!!

De så ikke med en gang at det var et eggeskall. Så da jeg dro fra klinikken, trodde jeg vi hadde fått ut to egg. Så jeg fikk vite det da de ringte fra laboratoriet dagen etter.

Ja, da er det bare å slappe av og håpe på det beste! Jeg tok akupunktur etterpå (gjør det fortsatt), men utover det gjorde jeg ingenting spesielt :)

Så krysser vi fingrene for innsett på mandag! !!

Jippi Småen100 :) Såå herlig at det er over :) Jeg fikk ut 4, et inn å et på frys, så det er ikke antallet men kvaliteten som teller vet du :) Godt å høre at de var flinke, og at det ikke gjorde så veldig vondt :) Hvordan går det nå da? Håper du har det bra og er i fin form, og slipper så mye ubehag i de nærmeste dagene :) Så krysser vi alt for at gullegget er befruktet og alt blir supert :) Tenker på deg <3

Opp, kjenner meg veldig igjen, jeg synes egentlig rugetiden er tung. Forferdelig mye opp og ned med humøret og troen på om det går bra eller ikke. Det er vanskelig å ikke bli revet med i den følsomme berg og dalbane. Jeg er kjempe glad for at jeg var på samling i forbindelse med utdanningen den ene uken. Jobbet mye på dag og kveld sammen med medstudentene og mye forberedelser til eksamen. Så jeg hadde mye annet å tenke på. Det er ikke lett uansett, for det ligger å gnager hele tiden. Reagerer du noe på medisinen du bruker nå? Om du har noe? Jeg håper virkelig det blir positiv test på deg jeg, det fortjener du virkelig <3 Stor trøsteklem til deg. Har full forståelse for at det er tungt. Forresten, har du flere tantebarn? Mitt første tantebarn kom til sånn ca et år etter at vi begynte utredningen, det var kjempe tungt da de ventet henne, siden vi slet og ønsket så mye å havne i samme lykkelige tilstand som dem. De vet ikke så mye om det vi har vært gjennom, bare noe av det. Men likevel da hun kom til verden så smeltet helet hjerte mitt for det lille nurket som var en av mine nærmeste slektninger <3 De fikk en til ganske tett på nr 1. Jeg har vært utrolig heldig som har dem så nærme, vi bor i samme by. Jeg er i en situasjon innen jobben så jeg har fått passe dem mye, og det er en herlig tid å ha dem helt alene, og på overnatting <3 Jeg trodde ikke jeg skulle kunne få en slik kjærlighet til barn som ikke er mine. Er kjempe glade i barne til vennene våre, men det er noe helt spesielt med tantebarna. Og de herlige stemmene deres og klemmene deres når jeg kommer på besøk. Tante tante, mamma se tante er her <3 Ikke meningen å ikke vise forståelse for dine følelse ang dette, for det har jeg i all grad. Syntes selv det var kjempe tøft da de fortalte det, og under hele graviditeten, jeg ville også være gravid. Men jeg er kjempe heldig, og har to utrolig gode tantebarn <3 Så jeg håper du får oppleve samme gleden som jeg har gjort <3 Men jeg forstår deg kjempe masse. Og du blir gravid nå du <3

Mammadrømmen, godt å høre at du har det bra <3 Føler du noe forskjell fra sist gang? Jepp, jeg vet det er jo ikke lett å vite hva som er symptomer og hva som er bivirkninger, blir jo helt tullete av at man ikke klarer å lese sin egen kropp. Håper på positiv test snart da <3 Og det skal ikke være kjemisk <3

Jeg er enda ikke blitt helt frisk, formen er bedre men er tungt å gjøre for mye f.eks. husarbeid. Jeg som hadde gledet meg sånn til å pynte og kose meg, men litt blir det da :) Er blitt så kvalm, og det er litt vanskelig å kjenne om det er formen som er litt varierende eller om det er hormonkvalme. Kjenner du noe til kvalmen Elibjo? Tenkte kanskje det var litt tidlig å kjenne på den, men leste at uke 6-7 kunne den melde seg. Er kjempe spent til ul om en uke. Har ikke sagt noe til foreldrene mine enda. De har vist om de andre forsøkene. Men denne gangen vil jeg fortelle dem at det kommer et til barnebarn <3 Dersom alt er bra på ul da. Tørr liksom ikke håpe for mye enda. Tror vi blir litt reserverte fra å glede oss, og at vi forventer flere nedturer vi ivfere... Det er litt rart å omgås foreldrene mine uten å fortelle dem det.... Følere jeg lyver litt... hihihi, men det blir nok tilgitt, hihi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...