LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. juni 2013 #26 Skrevet 28. juni 2013 En engangshendelse som dette vil nok ikke ha voldsomme konsekvenser, spesielt ikke om alt annet er greit og du tar deg godt av ungen ellers. Men jeg lurer på hvorfor dere drakk så mye når dere hadde unger i hus? Altså, jeg er slett ikke "prippen" ift dette, og er av dem som mener man godt kan nyte _litt_ alkohol med unger tilstede/i samme hus. Jeg er også oppvokst med foreldre som tok et glass vin eller øl til maten i helgene- nemo problemo. Men så mye som 4 enheter alkohol? Det er omtrent som jeg drikker meg brisen på på fest..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #27 Skrevet 28. juni 2013 4 stk rusbrus og brisen?? Og bare at dere 2 sitter å drikker sammen mens barna deres sover får meg til å lure om dere en skikkelig omsorgspersoner. Hallo??! Hvorfor? Anonymous poster hash: 94d27...c15 Man er da ikke dårlige omsorgspersoner om man drikker ett par rusbrus når barna sover, nå får du gi deg! Synes allikevel det høres ut som om det ble litt for mye på deg, spesielt siden du hadde 0,7 i promille dagen etter. Men datteren din blir ikke tatt fra deg pga dette Anonymous poster hash: e528e...374
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #28 Skrevet 28. juni 2013 Hva er det som skurrer? Skjønner ikke disse skurre-spørsmålene. Når ble det noe rart med at folk sitter og hygger seg med alkohol på kveldene? Det gjør jeg ofte. (oftere før) Når ble det snodig å få promille av fire cidere? Jeg hadde blitt drita, og hadde helt klart hatt promille dagen etter. Men så lenge man fungerer så har ikke unger vondt av at mor har en uskyldig hangover, om det ikke er snakk om langvarig alkoholbruk som har ført til omsorgsvikt. Når ble det noe rart med at folk har ærend før klokka 9 om morran? I dag hadde jeg et ærend hos legen kl 8.30, helt uten skurr. Og når ble det rart at unger sniker seg opp om morran uten å vekke mor og far? Min går i tillegg i søvne, og en gang fant vi henne sovende på gulvet i gangen. Og ja, jeg måtte hente henne inn en gang, da var hun bare 3, døren sto ulåst, fordi pappaen hadde et ærend på morran, han måtte nemlig på jobb. Kjipt at ungen gikk helt ut, kjipt at du måtte blåse, selv om jeg ikke helt skjønner at det kan være vanlig praksis, kjipt at du faktisk hadde promille, men om det viser seg at du er som de fleste og tar deg en dram med en god venn på kvelden, og det ikke dreier seg om omsorgssvikt, så tror jeg du kan slappe helt av. Jeg tror også jeg fort hadde kunne beskrevet en slik hendelse som "det jævligste jeg har opplevd..." Uff, så pinlig. Veldig bra at det gikk bra med datteren din! Anonymous poster hash: cd66a...695
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #29 Skrevet 28. juni 2013 At man kan sove tungt er en ting, jeg har en datter som kan snike seg ut (diagnosebarn) mens jeg sover og jeg sover ikke spesielt tungt, her er det løst med å sette krok øverst i utgangsdøren slik at hun ikke kan åpne den da hun nå kan klare den vanlige låsen. Men jeg tror ikke noe på at noen drikker så lite og mange timer senere har så høy promille, ikke tror jeg det er vanlig å bli alkotesten i sitt eget hjem om denne situasjonen skulle oppstå heller. Så tror at denne historien er en løgn ene veien eller andre. Enten juger du om alt eller du har pyntet på sannheten Anonymous poster hash: c6e31...f75
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #30 Skrevet 28. juni 2013 Om jeg hadde funnet et nabobarn i gaten hadde jeg ringt på til naboen, ikke ringt politiet. Avgjørelsen til naboen tyder vel på at de ikke er helt imponert i utgangspunktet. Historien din virker også veldig konstruert. Om du snakker sant må du prøve å tenke deg litt om slik at ting henger bedre sammen. Mulig du bare er stressa og forklarer litt dårlig da. Uansett håper jeg du har lært, eller at du får hjelp av bv til å lære. Alle gjør feil, men ikke to ganger. Anonymous poster hash: 46cbf...0f1
Cat_Woman Skrevet 28. juni 2013 #31 Skrevet 28. juni 2013 Iflg prmillekalkulator.no er det fullt mulig å ha 0,7 i promille etter 4 øl/cider, folkens, så det er ikke så urealistisk at HI snakker sant på det punktet! Dersom hun veier 60 kg har hun 0,7 i promille hele 8 timer senere.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. juni 2013 #32 Skrevet 28. juni 2013 Om hun sier at hun kun drakk 4 videre så drakk hun 4 cider. Og det er ikke mye og det er heller ikke uvanlig å sitte hjemme med venner eller mann og dele en flaske vin ol. Er bare her inne man blir full av et glass vin. Eldste min klarte å snike seg ut en morgen når han var ca 3 år. Når jeg sto opp og kom opp trappa ser jeg umgen i stua og ytterdøra på vid gap. Da kunne guttungen fortelle stolt at han hadde vært ute (i bare bleia) å stått på skateboard! Hverken jeg eller min mann hadde hørt han stå opp og vi var helt edrue. Da var det fort på med sikkerhetslenka.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #33 Skrevet 28. juni 2013 Om jeg hadde funnet et nabobarn i gaten hadde jeg ringt på til naboen, ikke ringt politiet. Avgjørelsen til naboen tyder vel på at de ikke er helt imponert i utgangspunktet. Historien din virker også veldig konstruert. Om du snakker sant må du prøve å tenke deg litt om slik at ting henger bedre sammen. Mulig du bare er stressa og forklarer litt dårlig da. Uansett håper jeg du har lært, eller at du får hjelp av bv til å lære. Alle gjør feil, men ikke to ganger. Anonymous poster hash: 46cbf...0f1 Hvis ungen sa hun ikke fant moren hjemme så er det vl naturlig å ringe politi? Anonymous poster hash: ee188...d1d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #34 Skrevet 28. juni 2013 Om jeg hadde funnet et nabobarn i gaten hadde jeg ringt på til naboen, ikke ringt politiet. Avgjørelsen til naboen tyder vel på at de ikke er helt imponert i utgangspunktet. Historien din virker også veldig konstruert. Om du snakker sant må du prøve å tenke deg litt om slik at ting henger bedre sammen. Mulig du bare er stressa og forklarer litt dårlig da. Uansett håper jeg du har lært, eller at du får hjelp av bv til å lære. Alle gjør feil, men ikke to ganger. Anonymous poster hash: 46cbf...0f1 Hvis ungen sa hun ikke fant moren hjemme så er det vl naturlig å ringe politi? Anonymous poster hash: ee188...d1d Nei, det er det ikke.. Man ringer på og sjekker bra mye før man ringer politiet. Anonymous poster hash: 46cbf...0f1
N.N Skrevet 28. juni 2013 #35 Skrevet 28. juni 2013 Om jeg hadde funnet et nabobarn i gaten hadde jeg ringt på til naboen, ikke ringt politiet. Avgjørelsen til naboen tyder vel på at de ikke er helt imponert i utgangspunktet. Historien din virker også veldig konstruert. Om du snakker sant må du prøve å tenke deg litt om slik at ting henger bedre sammen. Mulig du bare er stressa og forklarer litt dårlig da. Uansett håper jeg du har lært, eller at du får hjelp av bv til å lære. Alle gjør feil, men ikke to ganger. Anonymous poster hash: 46cbf...0f1 Hvis ungen sa hun ikke fant moren hjemme så er det vl naturlig å ringe politi?Anonymous poster hash: ee188...d1d Nei, det er det ikke.. Man ringer på og sjekker bra mye før man ringer politiet. Anonymous poster hash: 46cbf...0f1 Word!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #36 Skrevet 28. juni 2013 I utgangspunktet vil man vel lete etter foreldrene, men det kommer an på hvordan man bor og da. Det er ikke alle naboer som kjenner hverandre en gang. Barnet har kanskje sagt at mamma er borte eller at mamma ikke vil våkne. Sikkert ikke helt urealistisk at noen ringer politet av den grunn. Anonymous poster hash: 9d725...3b4
Gjest Vicky Pollard Skrevet 28. juni 2013 #37 Skrevet 28. juni 2013 Steike. Kjipt altså... Vær ærlig og la bv gjøre jobben sin. Skummelt med unger som stikker av, hadde droppet alkohol i heimen etter en slik hendelse og kjøpt en babycall med alarm... Skrekken det der. Politi og bv, jaja, men hva om det harde skjedd noe med ungen, det tenker jeg mest på...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #38 Skrevet 28. juni 2013 Jeg på min side blir mest imponert over at denne damen, som er alene med et barn, presterer å sove seg igjennom at en venninne OG hennes datter står opp, ordner seg og drar. For det første ville det falle meg naturlig å stå opp sammen med dem og se dem avgårde, og for det andre ville jeg aldri greid å ikke i det minste våkne til og registrere at de dro. Dernest: denne venninnen hadde ærender før klokka ni om morran, og allikevel drakk dere (for dere drakk like mye, sant?) nok til å ha en betydelig promille dagen etter. Og da skal hun ut og gjøre ærender sammen med datteren sin? Er det virkelig normalt å drikke så mye når barna har lagt seg at man faktisk har promille nok til å være fullstendig uegnet til å ta hånd om dem dagen etter? Ut over det finner jeg det mildt sagt merkelig å ta med seg datteren sin på overnatting til en venninne, og sette seg til å drikke, når man skal tidlig opp. I min verden er den eneste logiske forklaringen på dette at det slett ikke var snakk om et enkeltstående tilfelle, og at dette er snakk om noen som nok har et problematisk forhold til alkohol. Og ja, jeg forstår meget godt at politiet blir kontaktet når det er snakk om et gråtende barn som reker gatelangs og ikke finner mamma. Men jeg lurer litt på hvordan og hvorfor venninnen ble kontaktet, og hvorfor politiet ikke selv kom trampende inn på soverommet? Anonymous poster hash: 5f5d2...949
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #39 Skrevet 28. juni 2013 Skikkelig sider har jo like høy alkoholprosent som pils, så det er da fullt mulig å få i hvert fall 1 i promille på ganske kort tid. Så forbrenner man jo 0,15 i timen. Det jeg synes er rart er at politiet målte promilen til 0,7. Jeg trodde man måtte ta blodprøve og få den analysert for å fastslå nøyaktig promille? At den blåsetesten til politiet bare angir OM man har drukket, og at blodprøven gir nøyaktig svar, men at det tar lenger tid? Sånn var det i hvert fall før. Anonymous poster hash: 1c7b6...732
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #40 Skrevet 28. juni 2013 To venninner som sitter og drikker seg fulle med to små barn sovende..... Ingenting som skurrer her?Anonymous poster hash: 24d4f...e4c Nei, akkurat det kan da skje noen og enhver. Barna har lagt seg, venninnene deler en flaske vin eller to. Helt normalt. Anonymous poster hash: 1c7b6...732
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #41 Skrevet 28. juni 2013 Du har nok lært, og at du ikke gjør det igjen. Selv hadde jeg aldri rørt alkohol vist jeg var alene med barnet mitt. Anonymous poster hash: f5c02...fb8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #43 Skrevet 28. juni 2013 9 halvliters bokser da? Jeg synes dere begge viser dårlig dømmekraft her. Venninnen din skal opp med datteren sin kl. 07.00 om morgenen og sitter og drikker til kl. 03.00? Du er sikker på at ikke hun bare drakk et par og du resten? Kan ikke være mulig å ha så høy promille på det lille du sier du har drukket? Jeg hadde blitt skikkelig fortvilet om jeg ble meldt til barnevernet av politiet. Anonymous poster hash: cdbf8...444
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #44 Skrevet 28. juni 2013 Synes jeg bare hører her på DiB at folk drikker seg dritings når de har unger hjemme. Har aldri hørt om noe sånt i min omgangskrets. Et vennepar av meg er glade i øl, og kan DELE EN (!!) øl, altså halv mannen og halv dama, når de har ungene hjemme. Anonymous poster hash: a86c4...a48
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #45 Skrevet 28. juni 2013 Kjære Hi Jeg deler ofte en flaske vin med venninner hjemme etter jenta mi har lagt seg. Som regel er jeg i seng til kl 24-01 men det hender bo at man har ekstra mye å snakke om og vi legger oss seinere. Så jeg støtter deg i det. Vi må jo få lov til å kose oss. Etter 4 cider hadde jeg bare vært i godt humør. Så så full kan du vel ikke ha vært. Jeg ville tatt en prat med naboen og fortalt hva som hadde skjedd. Samme til Bv. Dette går helt sikkert bra. Dersom du er en vanlig familiemor uten så mye annet svinn på skogen regner jeg med at du ikke har noe å skjule. En uskyldig kveld med ei venninne kan umulig få store konsekvenser. Gjør som hun andre her foreslår å kjøp en krok å ha øvest på utgangsdøra så ikke ungen kommer seg ut. Lykke til:-) ta det helt med ro! Anonymous poster hash: bf577...c69
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #46 Skrevet 28. juni 2013 Ikke for å unnskylde drikkingen, men jeg stakk av hjemmefra som 3-4 åring og foreldrene mine ble vekket av politiet tidlig en søndag morgen. Jeg skulle visst på skolen. Min sønn på 4 viser samme tendenser, vi trenger ikke å ha drukket for å miste han. Siste gang bestemte han seg for å finne hotellrommet på egen hånd i et hotell med 600 rom... Mye rart som skjer i små hoder. Når det er sagt, alltid greit å vite hvor mye man har puttet i seg, eller? Anonymous poster hash: ee519...4fa
Gjest Gullguttene Skrevet 28. juni 2013 #47 Skrevet 28. juni 2013 Du var jo veldig uheldig i denne situasjonen, dette kunne sikkert skjedd hvem som helst, edru eller ikke. Heldigvis gikk det bra med jenta di, det er jo det viktigste. Men at du drikker såpass at du har 0,7 i promille dagen etter og du skal ha ansvar for et barn så er du faktisk uansvarlig. Man kan for eksempel ikke kjøre bil med så høy promille, så hvorfor skulle det være greit å passe barn med tilsvarende promille?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 28. juni 2013 #48 Skrevet 28. juni 2013 Om alt du sier stemmer så kan du nok slappe helt av. Man mister ikke omsorgen pga et barn som sniker seg ut, eller for å drikke 4 cider for den slags skyld. Det jeg lurer på er om venninna di kjørtr bil? For om du hadde 0,7 kl 9, så hadde venninna de enda mer klokka 7
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #49 Skrevet 28. juni 2013 Det jeg lurer på er om det virkelig er vanlig prosedyre av politiet å alkoteste folk helt uten videre? Da burde du ha vært rimelig borte vekk da du møtte de i døra. Og rart de ikke tok deg på stasjonen og ringte barnevernsvakten da. Alt i historien din virker totalt fjernt. Anonymous poster hash: 5b10c...1c4
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #50 Skrevet 29. juni 2013 Jeg synes det er fint at barnevernet skal sjekke ut hjemmeforholdene her. Anonymous poster hash: 63302...4d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå