Gå til innhold

Jævligste jeg har opplevd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en veninne satt her igår kveld og tok oss noen cider. Vi har hver vår jente, som begge lå å sov. Tror vi drakk fire hver, og vi var langt ifra fulle. Vi var kanskje litt småbrisne. Vi gikk å la oss i tre tiden, og veninnen min og barnet måtte dra tidlig for å gjøre noen ærend. I 9 tiden kommer plutselig min veninne hjem, og går inn på soverommet der jeg ligger. Hun rister i meg og skriker at nå må jeg faen meg skjerpe meg, datteren min er vekk og politiet står nedenfor.

Jeg hiver meg opp, temmelig forvirret og innser at jenta mi på nesten fire år er vekke. Jeg går ned og møter to politimenn, som kan fortelle at jenta mi er i sikkerhet hos naboen og at naboen hadde funnet henne skrikende langs veien.

Politifolka tok alkotest på meg, som viste en promille på 0.7. Jeg var IKKE full, jeg husker alt som ble gjort den kvelden! Jenta mi hadde sneket seg ut og dratt. Dørene sto åpne siden min veninne hadde dratt noen timer tidligere. Jeg sov meg igjennom at hun stakk, skamme meg... Jeg fikk beskjed at politiet om at det kommer til å bli sendt en bekymringamelding til barnevernet..

Så nå lurer jeg.. Jeg gjorde i mitt hode ingenting galt, eneste gale var at dørene sto ulåste etter at min veninne dro. Jenta mi hadde fortalt at hun ikke fann mamman sin, men jeg lå jo i sengen, ved siden av hennes seng og sov.. Herregud dette er så ekkelt!!! Men når barnevernet kaller meg inn til møte... Og jeg forklarer situasjonen slik den er.. Tror dere da at dette vil få ytterligere konsekvenser, ala å ta henne i fra meg?

Anonymous poster hash: bd79d...6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil bli gjennomført en barnevernundersøkelse. Om det ikke fremkommer noe annet bekymringsverdig i løpet av denne enn denne ene episoden, så nei, det er ikke i nærheten av grunnlag for noen form for tiltak, langt mindre omsorgsovertakelse.

Anonymous poster hash: 889ea...2f7
Skrevet

Fortell i allefall sannheten, å lyge tror jeg gjør ting verre.

Anonymous poster hash: 51ca9...66d

Skrevet

Klin umulig å ha 0,7 promille av 4 cider og 5 timer senere.

Anonymous poster hash: 50316...66a
Skrevet

uff så ekkel opplevelse. Tror nok du kan ta det helt med ro de tar ikke fra deg datteren din bare pga dette....

Skrevet

Du har tydeligvis drukket for mye, hvis du ikke merker at dattern din står opp og går ut, og hvis du blåser 0,7 dagen etter. 

Ifht.barneverntjenesten bør du legge deg helt flat, innrømme at du har dritt deg ut og lov at det aldri har skjedd før, og kommer aldri til å skje igjen. Samarbeid og la dem innhente de opplysningene de ønsker, så kommer undersøkelsen mest sannsynlig til å henlegges.

Hilsen en som jobber i barnevernet.

Anonymous poster hash: 8d526...5a6
Skrevet

Vet ikke din datter hvor soverommet ditt er? pleier ikke hun å gå ditt da hun våkner?

Anonymous poster hash: 0204d...b54
Skrevet

4 stk rusbrus gir deg ikke en promille på 0.7 etter så lang tid, etter søvn. Så du drakk nok mer, og at du ikke får med deg at ungen stikker? Da er du full

Anonymous poster hash: 4fbf9...b6f

Skrevet

De har vært og gjort ærender før kl 09....? Mye som skurrer her.

Anonymous poster hash: 3161b...19e
Skrevet

Ut fra det du forteller her så er det ingen fare. Det vil bv forstå når de blir litt kjent med dere. Det er ikke ulovlig å drikke når ban har lagt seg, og det hender brn stikker av, og det hender at man sover tungt. en rekke uheldige omstendigheter som fikk dere oppi dette. Men ser du det fra politiets side så er det lett å se at de er bekymret, de vet jo ikke om du lyver, eller hva som er den virkelige sannheten. Men enda godt det gikk bra med datteren din. Du bør snakke godt med henne så hun ikke stikker av slik igjen...

Anonymous poster hash: ee188...d1d

Skrevet

Du har tydeligvis drukket for mye, hvis du ikke merker at dattern din står opp og går ut, og hvis du blåser 0,7 dagen etter. 

Ifht.barneverntjenesten bør du legge deg helt flat, innrømme at du har dritt deg ut og lov at det aldri har skjedd før, og kommer aldri til å skje igjen. Samarbeid og la dem innhente de opplysningene de ønsker, så kommer undersøkelsen mest sannsynlig til å henlegges.

Hilsen en som jobber i barnevernet.

Anonymous poster hash: 8d526...5a6

Jeg drikker aldri, men sover veldig tungt. Fireåringen min står ofte opp og gjør mye rart uten at jeg klarer å våkne av det. Låser døra til gangen når jeg legger meg og gjemmer nøkkelen da.

Anonymous poster hash: 5dd52...0d4

Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha drokket mer enn dette.. Kan såklart være at jeg drakk mer, men vi var ikke fulle. Det var stilt og rolig hele kvelden, og vi husker hele kvelden begge to. Datteren min og jeg deler rom, men jeg tror hun har gått i søvne.. Hun sa at hun måtte gå ut fordi at det var mange pinnsvin som skulle ta henne.. For jeg lå i sengen min og sov, og jeg sov ikke tyngre enn vanlig, men hun snek seg ut...

Skrevet

Hvis du hadde en promille på 0.7 morgenen etter tror jeg du har vært mer brisen enn du tror...Og da blir enn jo mer trøtt og får ikke med seg alt. Det er jo en god indikasjon at du ikke våknet av at venninnen din dro eller at jenta di steg opp. Selv hadde jeg blitt full av 4 cider og ergo veldig sløvet.

Når det er sagt er det bra at andre rundt deg reagerte og tok hånd om jenta di. Vær glad for d! Forstår at du synes dette er helt jævlig. Nå har ikke jeg erfaring fra akkurat en slik problemstilling, men jeg kjenner folk som jobber i barnevernét og de må jo alltid undersøke en bekymringsmelding. Enten ved besøk eller telefonsamtale. De danner seg raskt et bilde av hvordan folk er og om det er behov for mer oppfølging.

Regner med at du lærte av dette men du må vel regne med å bli utskjelt en del på dette forumet.

Anonymous poster hash: 7968b...f45

Skrevet

Når du ikke husker hvor mye du har drukket, da har du drukket for mye..

Anonymous poster hash: 0204d...b54
Skrevet

Du får sjekke tomgodset idag da vet du. Jeg har vært stupfull og blitt henta av ambulanse, men jeg husker alltid alt, uansett! Så at du husker, beviser ikke at du ikke var full...

Og derfor bør man jo begrense inntaket når man er alene med barn...

Anonymous poster hash: 4fbf9...b6f

Skrevet

Du husker ikke hvor mye du drakk?! Da har du vært full og drukket for mye.

Det er lov å gjøre feil, også som mamma. Men, jeg syns du har vært uansvarlig og det får nå konsekvenser.

Barnevernet fjerner nok ikke dattera di pga dette, hvis alt annet er på stell. Men, å bli meldt til barnevernet av politiet er ille nok.

Skrevet

Jeg tror nok dette vil gå bra hvis de ikke finner noe bekymringsverdig ved undersøkelsen. Men hvorfor vekket ikke venninen din deg slik at du fikk låst, med tanke på at barnet pleier å stikke av? Tror du barnet ditt har prøvd å vekke deg uten at hun fikk liv i deg? Det har jo skjedd før at barn har sneket seg ut uten at foreldrene våkner, men det ser jo ikke så bra ut når du hadde såpass promille..

Anonymous poster hash: 9d725...3b4
Skrevet

Om du drikker 4 cidere a en halv liter hver, altså 2 liter, på en halvtime, og kroppsvekten din er 20 kg, klarer du ikke å komme opp i en promille på 0.7 en liten halvtime etter en gang. Her er det no muffens..

Anonymous poster hash: 782e2...ef5
Skrevet

Jeg har skjekket tomgodset, og der ligger 9 tomme ciderbokser. Vi hadde ikke mer i hus enn dette. Jeg hadde ikke spist hele dagen, og har sovet dårlig i mange netter pga sykdom, kan det ha noe å si? Jeg våkna ikke av veninna mi, for hun hadde ikke tenkt å vekke meg kl 7 på morningen.

Hun og jenta si skulle møte pappaen til jenta, for de er skilt og han liker å hilse på når han har muligheten...

Skrevet

To venninner som sitter og drikker seg fulle med to små barn sovende.....

Ingenting som skurrer her?

Anonymous poster hash: 24d4f...e4c

Skrevet

Forstår meg ikke på dere som mener at det skal være "umulig" å ikke våkne av at barn sniker seg ut, så sant man ikke er full..

Her har det hendt flere ganger at begge mine har stått opp uten at vi har fått med oss noe som helst, de liiiister seg ut for å ikke vekke oss.

Heldigvis har de aldri prøvd å gå ut av huset eller noe.

Men hadde jeg drukket i tillegg og det der hadde skjedd så hadde jeg nok gjemt meg av skam..

Selv om det KAN skje, så blir det jo forværret av at det var alkohol i bilde.

Jeg aner ikke hva en sånn episode har å si i forhold til barnevern, men jeg tror det som regel sendes bekymringsmeldinger når man finner små barn vandrende alene, spesielt om natta eller tidlig på morgenen?

Vil uansett tro at de andre her har rett, at det ikke vil skje noe store greier så sant du er en bra mor ellers.

Anonymous poster hash: c8839...13b
Skrevet

Jeg sover faktisk lettere og dårligere av alkohol.

Anonymous poster hash: 3161b...19e
Skrevet

4 stk rusbrus og brisen??

Og bare at dere 2 sitter å drikker sammen mens barna deres sover får meg til å lure om dere en skikkelig omsorgspersoner. Hallo??! Hvorfor?

Anonymous poster hash: 94d27...c15
Skrevet

Da jeg var ca 2,5- 3 år stakk jeg av midt på natta... Mamma ble vekt kl 2 på natta av et nabopar som hadde vært på vei hjem fra fest, da de hadde sett meg leke i en vanndam på gangstien. Jeg var blid og fornøyd, for jeg hadde bare vært å lekt. Mamma stakkar ble hysterisk, ringte pappa og bad han ta neste fly hjem(var på jobbreise)... Jeg hadde klart å komme meg opp av sprinkelsenga, låst opp døra og gått ut, uten at mamma hadde merket det...  Hun hadde låst døra, jeg hadde ikke gått ut av sprinkel senga før og strengt tatt trodde hun vel ikke at jeg klarte å låse opp døra når jeg var så liten... he he. I tillegg så hadde hun soverom ved siden av meg med dørene oppe.. stakkar.

Mamma sov ikke på en uke etter det, mens pappa ikke fikk dra et sted ;)  Og moren min er avholds, så var ikke alkohol i bildet. I tillegg har hun aldri sovet tungt.. Jeg må ha vært stille som en mus, eller så er det jeg som har gjort at mamma sover ekstremt lett, he he :D

Uhell kan skje, men det høres jo aldri bra ut når det er alkohol inn i bildet. 4 halvlitere med cider og sen natt gjør deg kanskje ikke full, men det gjør at du sover tyngre. Bare vær ærlig med barnevernet og forklar. Det går nok bra skal du se B)

Anonymous poster hash: a5c19...004
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Klin umulig å ha 0,7 promille av 4 cider og 5 timer senere.

Anonymous poster hash: 50316...66a

Signerer. Tommelfingerregel jeg synes er grei er følgende: er du for full til å kjøre bil fordi konsentrasjonen din er for dårlig så er du også for full til å passe på barn. Med 0,7 i promille hadde du mistet førerkortet, som uansvarlig sjåfør. Her var du uansvarlig forelder. Er virkelig alkohol så viktig hos mange at man måååå drikke seg full for å kose seg????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...