Gå til innhold

Hva syns dere om dreads?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når Bob Marley døde fant de 42 ulike slag mark i dreadsa hans, altså typer mark, ikke antall individ... Rastafaaaaaraaay!!

Anonymous poster hash: 13d45...23f

Krmmt!  her skorter det vist ikke bare på kunnskap om dreads og at man selvfølgelig vasker de... men som du sikkert ikke vet, Bob Marley døde av langt fremskreden kreft. Han måtte ta cellegift og mistet håret.

Utrolig at folk finner på slike teite ting, men at man tror på slike myter sier nesten enda mere... :(

Hva? Men han nektet da å la seg behandle/operere...? Strider i mot rastafarireligionen. Det er hva jeg har hørt! 

Anonymous poster hash: 5d9f6...1d5

Jeg har også hørt at han ikke ville opereres. Håret ble kuttet av han før han begynte cellegiftkurer og preservert. Det ble satt på han før han ble begravet. Dette med å ikke ta bort kroppsdeler er visst viktig i rastafaribevegelsen, men at de ikke kan bruke medisiner har jeg aldri hørt men jeg er ingen ekspert.. Det jeg vet er at de er pasifister, ikke drikker, røyker mariuana og tolker bibelen på sin egen måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når Bob Marley døde fant de 42 ulike slag mark i dreadsa hans, altså typer mark, ikke antall individ... Rastafaaaaaraaay!!

Bob Marley VAR jo en hasjrøykende dust da, ingen bombe at han ikke vasket seg.

Lager man dreadsene så tettpakket som de må være så lever det ikke noe i dem.

Anonymous poster hash: 5d7c0...fa5

Bob er en legende, Africaaa unite!!

Deg om det. Jeg syns han er et motbydelig hasjhue.

Bob Marley fikk FNs tredje verdens fredsmedalje for hans innsats for fred og for bekjempelse av fattigdom. Han spilte visstnok også en rolle i apartheidkampen. Nei, han var ikke et motbydelig hasjhue.

Anonymous poster hash: 7399b...e65

Skrevet

Krmmt! her skorter det vist ikke bare på kunnskap om dreads og at man selvfølgelig vasker de... men som du sikkert ikke vet, Bob Marley døde av langt fremskreden kreft. Han måtte ta cellegift og mistet håret.

Utrolig at folk finner på slike teite ting, men at man tror på slike myter sier nesten enda mere... :(

Hva? Men han nektet da å la seg behandle/operere...? Strider i mot rastafarireligionen. Det er hva jeg har hørt!

Anonymous poster hash: 5d9f6...1d5

Jeg har også hørt at han ikke ville opereres. Håret ble kuttet av han før han begynte cellegiftkurer og preservert. Det ble satt på han før han ble begravet. Dette med å ikke ta bort kroppsdeler er visst viktig i rastafaribevegelsen, men at de ikke kan bruke medisiner har jeg aldri hørt men jeg er ingen ekspert.. Det jeg vet er at de er pasifister, ikke drikker, røyker mariuana og tolker bibelen på sin egen måte.

Jeg ble fortalt dette. Mulig at personen som sa det blingsa på tidspunkt for funn av mark. Han sitter pal og ser utenlandske historiekanaler på tv og er ganske nerd på historie, så jeg tror på det. Særlig fordi Bob levde i fattige kår. Har sett huset hans og det er ei rønne.

Å kalle han motbydelig velger jeg å lese forbi og konkludere med at du som sier det ikke vet særlig mye om hva han har fått til for medmennesker.

Jeg digger musikken hans :) Rastaman <3

Skrevet

Nå er Bob Marley ikke noe mere... men han var en utrolig begavet musiker og låtskriver. Bittelitt kunnskap om musikkhistorie så hadde du fått med deg det.  Svogeren min var så heldig å treffe han i 1980, han har fortalt at Marley var en reservert, oppegående og veldig hyggelig fyr. Men siden du tydeligvis fremdeles treffer han og synes ditt og datt, bør du kanskje oppsøke noen menn i hvite frakker...

Med litt godvilje så forstår du nok godt at jeg mente "var".

Han kan ha vært så hyggelig, men han var patetisk og er grunnen til at mange unge ødelegger hjernen med hasj, fordi "det er så naturlig". DERFOR var han motbydelig.

Skrevet

Det ser helt jævlig ut. Assosierer alle dreds med uhygiene, og tenker at de er noen slabbedasker

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Tenker at det er surt om personen med dreads bestemmer seg for å ikke lenger ha de, og må klippe seg skamklip :-/.

For jeg kan ikje tenke meg at noen i hele verden hadde giddet ta på seg jobben med å " børste" de ut :-p.

Ellers så er det opp til hver enkelt hva de velger å gjøre med sitt eget hår...kan ikje dømme noen utifrå hårsveis altså.

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Kjenner forresten også at jeg får fnatt av tanken på å ha dreads selv da. Takler ikke småfloker engang. Får helt spader. * går å børster håret *

Skrevet

Gøyalt på tenåringer/ungdom, men synes det blir litt "krampeaktig" på voksne.

Anonymous poster hash: eb3ac...c56

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Såååå 1998 tenker jeg. Og så lurer jeg veldig på hva jeg vil se i mikroskopet. Kanskje utøyene har laget egen by, startet med jordbruk og tatt i bruk redskaper? Spennende! :D

Skrevet

Folk får gjøre som de vil med håret sitt og alt annet. Men per dags dato så tenker jeg at dreads er litt ja... 90-tidlig 2000 tallet? Flere venner av meg hadde dreads når vi var yngre og de var fine de. Men ene vennina mi hadde også en ide om at hun bare skulle dusje og vaske seg med vann uten å bruke såpe, og de dreadsene lukta fysjogfei.

Anonymous poster hash: 6bda8...1c8
Skrevet

Stygt og uhygienisk.

Anonymous poster hash: 4827b...9f6

Skrevet

Nå er Bob Marley ikke noe mere... men han var en utrolig begavet musiker og låtskriver. Bittelitt kunnskap om musikkhistorie så hadde du fått med deg det.  Svogeren min var så heldig å treffe han i 1980, han har fortalt at Marley var en reservert, oppegående og veldig hyggelig fyr. Men siden du tydeligvis fremdeles treffer han og synes ditt og datt, bør du kanskje oppsøke noen menn i hvite frakker...

Han kan ha vært så hyggelig, men han var patetisk og er grunnen til at mange unge ødelegger hjernen med hasj, fordi "det er så naturlig". DERFOR var han motbydelig.

Uff, da blir det mange du kaller motbydelig.... Regner med at du også er like kritisk til alkoholbruk? 

Når jeg tenker på Bob Marley tenker jeg først og fremst på en dyktig musiker/låtskriver, en fredsaktivist og en som var født og oppvokst på Jamaica og derfor var en rastafarian.

Rastafarian er en religion og levesett der man ofte er vegetarianere, har egen tolkning av kristendom, er veldig opptatt av fred og bruker mariuhana istedet for alkohol som rusmiddel. Jeg er usikker på hvor avhengig Bob Marley var av mariuhana, men som mange andre synes jeg alkoholbruk gjør mye mere skade og f...skap enn bruk av mariuhana (bruker ikke marihuana selv...)

Andre musikere/artister du sikkert kaller motbydlige er: Elton John, Michael Jackson, Eric Clapton, John Lennon, Louis Armstrng, David Bowie og en haug andre. Håper du hører på noe musikk da? ;)

Skrevet

Det ser helt jævlig ut. Assosierer alle dreds med uhygiene, og tenker at de er noen slabbedasker

Håper ikke du ser slik på nevæen min, en 7 år gammel gutt adoptert fra Brasil? Han har veldig småkrøllete hår og foreldrene har latt håret gro. Det har blitt naturlige dreads, men det er mulig å gre de ut hvis man må... Jeg synes det ser kjempekult ut...

Anonymous poster hash: 7399b...e65

Skrevet

Skittent, uhygenisk, illeluktende, og rett grusomt å se på..
Tenk så det stakkars håret ser ut, slitt å tørt.. 

Anonymous poster hash: 358ba...05b
Skrevet

Da tenker jeg at mamma er raddis og stemmer venstresiden i politikken. Hun er bevisst på økologisk kosthold, gjenbruk, naturmaterialer og er en engasjert mamma. Jeg håper hun sier nei til narkotika. Vi er nok veldig uenige politisk og livssynsmessig. Dreads er veldig 90-tall for meg, jeg varcen sånn type da jeg var ungdom. Nå er jeg blå, kristen og konservativ. Rart hvordan man forandrer seg ;-)

Anonymous poster hash: 8b31a...995

Gjest sussie77
Skrevet

Syntes faktisk noen kan kle det. Men samtidig er det veldig 90 talls..

Skrevet

Dreads er kult!;) Hadde det når jeg var 18! Og gjikk med sånne nepalklær! Og røyka hasj:/

Er mange voksne som kler det. Skulle ønska jeg fortsatt hadde dreds og hull i nesa;) Ikke fordi jeg liksom vil bli ung igjen, men jeg er litt "sånn".:P ikke misforstå meg, hasj har jeg slutta med, og jeg er egentlig ganske normal.

Men uhygiensisk? Dusja flere gsnger i uka og såpa hver dread inn og så hodebunn til slutt.. trur jeg vaska håret grundigere da enn nå...

Anonymous poster hash: 840cf...8ea

Skrevet

Jeg synes det er fint, mamma eller ei :)

Anonymous poster hash: 7bed8...a60
Skrevet

Dreadful, rett og slett ;)

Anonymous poster hash: 3a6aa...2c9
Skrevet

Uff, da blir det mange du kaller motbydelig.... Regner med at du også er like kritisk til alkoholbruk? 

Når jeg tenker på Bob Marley tenker jeg først og fremst på en dyktig musiker/låtskriver, en fredsaktivist og en som var født og oppvokst på Jamaica og derfor var en rastafarian.

Rastafarian er en religion og levesett der man ofte er vegetarianere, har egen tolkning av kristendom, er veldig opptatt av fred og bruker mariuhana istedet for alkohol som rusmiddel. Jeg er usikker på hvor avhengig Bob Marley var av mariuhana, men som mange andre synes jeg alkoholbruk gjør mye mere skade og f...skap enn bruk av mariuhana (bruker ikke marihuana selv...)

Andre musikere/artister du sikkert kaller motbydlige er: Elton John, Michael Jackson, Eric Clapton, John Lennon, Louis Armstrng, David Bowie og en haug andre. Håper du hører på noe musikk da? ;)

Ja, er imot all bruk av rusmidler, men ingenting er så "uskadeliggjort" av diverse "kjendiser" som det marijuana er. Dessverre er det jo slik at jo yngre brukeren er, jo mer skade har det på hjernen. 

Så unge og ukritiske musikkelskere har lett for å la seg påvirke.

De fleste av artistene du nevner tar veldig avstand fra narkotikamisbruk den dag i dag, og reklamerte heller ikke for hvor fantastisk og naturlig og ufarlig  [narkotika] er. Jeg liker flere artister som har vært avhengig av narkotika, men jeg tar avstand fra dem som mener det er både gøyalt og uskadelig. Forstår du forskjellen her?

Ser man på statistikker fra land hvor marijuana er lovlig/utbredt så ser man skadevirkninger som er på mange måter verre enn alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...