Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Temmelig dumt av han å gå ut å si at det ikke er en menneskerett og ha fri 2 av 3 helger... Trenger ikke Norge sykepleiere?? Tror ikke det er så mange som vil fortsette å jobbe som sykepleiere hvis det er en slik holdning de blir møtt med av helseministeren.. Anonymous poster hash: b2343...e49
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Temmelig dumt av han å gå ut å si at det ikke er en menneskerett og ha fri 2 av 3 helger... Trenger ikke Norge sykepleiere?? Tror ikke det er så mange som vil fortsette å jobbe som sykepleiere hvis det er en slik holdning de blir møtt med av helseministeren.. Anonymous poster hash: b2343...e49 i alle dager.. Han har da helt rett! Hvorfor i alle dager er det bare sykepleiere og lærere som klager her i landet egentlig? Er du klar over hvor mange som jobber helger og kvelder som den største selvfølge? Til langt mindre betalt. Det er ikke som om vi klarer oss noe bedre uten folk i kassen på kiwi enn uten sykepleiere...... Er kjempefornøyd med at vi endelig har en minister som kan tak i de virkelig viktige tingene; doble skift for eksempel. Helgejobbing er det helt vanvittig å syte over når man har valgt en slik retning! Anonymous poster hash: 67fc0...b80
soleia Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Veit berre at eg ikkje kjem til å jobbe meir helger. Vart drita lei av helgene etter ei stund. I butikkjobben kan ein gå heim på laurdagskvelden og ta fri sundag, og det er stor skilnad på det og å jobbe laurdagskveld og langt ut på dagen sundag, når ungane har fri og vi vert inviterte i besøk men må takke nei. I tillegg må ein jo og jobbe på mange heilagdagar. Sjølvsagt visste eg dette då eg tok utdanninga i ungdomen, men eg visste jo ikkje korleis det fungerte i lengda, og kombinert med eit familieliv. Han må gjerne innføre fleire helger, men då vert det truleg endå fleire som fell frå yrket, slik eg nyleg har gjort, og rekrutteringa vert dårlegare. Det er ikkje lenger eit attraktivt yrke, men det er meir krevande enn mange er klar over, og ein treng oppegåande og kompetente sjukepleiarar!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 det var jo ikke snakk om 2. hver helg, men øke med noen få helger i ÅRET. Man må øke med ganske mange helger hvis det skal hver annenhver. er ikke det mye bedre å ha det på vaktlista når du skal jobbe i stedet for å bli ringt etter i hytt å pine da? Øke stillingsprosenten og kanskje? Utrolig mange tillegg man får om man jobber på ukurante arbeidstider. så noen som bare jobber 70% får betalt for en 100% stilling med å ta noen natt og helgvakter.. Anonymous poster hash: 393f7...885
Zalosalutt Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Man blir ikke sykepleier for pengenes del, det er dritdårlig betalt. Uten tillegg hadde jeg høyere lønn i matbutikk! Det er helt på trynet det Støre serverer her, at man i tillegg til turnus skal ha flere faste helgevakter får meg til å revidere mitt yrke.. Det er nesten umulig å kombinere (på tilfredsstillende måte) med barn og man går glipp av " fridager", julaftener, bursdager osv. Man har et stort ansvar for syke mennesker, selvfølgelig trengs helsepersonell mer enn både lærere og butikkansatte! Så lenge ikke lønna står i samsvar med utdanning og studielån frykter jeg at det er færre som utdanner seg, evt velger kontorjobber ved endt utdanning.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 akkurat nå er jeg mer glad enn noensinne for at jeg sitter på et kontor 8-16 med min sykepleieutdannelse. Anonymous poster hash: 709fd...b94
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Han forstår ikke at selv om vi jobber de tre ekstra helgene så kommer vi alikevel til å bli nedringt på fridagene våre. På jobben vår er det så ille at folk skrur av tlf når de ikke er på jobb så vi som er på jobb må gå dobbelt når noen syke og det skjer ofte. Anonymous poster hash: afe2d...4a2
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Stakkars, slitne Støre. Han gikk fra å være kjekkas til utgammel hekselignende mann på sånn omtrent fem måneder. Anonymous poster hash: 23451...81f
Mrs. Kaizer Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 (endret) Lurer på når politikerne skal ta tak og gjøre omsorgsyrkene mer attraktive. Det et et fakta at det blir flere og flere pleietrengede eldre i årene som kommer og hvem skal ta seg av dem da? Det er allerede mangel av sykepleiere/ helsefagarbeidere i kommunene og det blir jo ikke bedre av en slik holdning. Tenker det blir ramaskrik når Stoltenberg, Støre og co trenger sykehjemsplass om en 20- 30 år og det ikke finnes personell til å hjelpe de på do og til å dusje... Da kan de angre da! Endret 27. juni 2013 av Violeta Violeta
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 gjør ett opprør da, slutt og begynn på noe annet? Anonymous poster hash: 393f7...885
nagini Skrevet 27. juni 2013 #11 Skrevet 27. juni 2013 Temmelig dumt av han å gå ut å si at det ikke er en menneskerett og ha fri 2 av 3 helger... Trenger ikke Norge sykepleiere?? Tror ikke det er så mange som vil fortsette å jobbe som sykepleiere hvis det er en slik holdning de blir møtt med av helseministeren.. Anonymous poster hash: b2343...e49 i alle dager.. Han har da helt rett! Hvorfor i alle dager er det bare sykepleiere og lærere som klager her i landet egentlig? Er du klar over hvor mange som jobber helger og kvelder som den største selvfølge? Til langt mindre betalt. Det er ikke som om vi klarer oss noe bedre uten folk i kassen på kiwi enn uten sykepleiere...... Er kjempefornøyd med at vi endelig har en minister som kan tak i de virkelig viktige tingene; doble skift for eksempel. Helgejobbing er det helt vanvittig å syte over når man har valgt en slik retning! Anonymous poster hash: 67fc0...b80 i helgene klarer vi oss faktisk bedre uten folk i kassa på rimi enn uten sykepleiere, jo. Åpne butikker hver dag er en luksus, ikke en nødvendighet. Mener du virkelig at det ikke hadde fått større konsekvenser å stenge alle sykehusene hver helg, enn å stenge alle butikkene???
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #12 Skrevet 27. juni 2013 Hva med å heller bemanne opp og gi sykepleierne faste stillinger og opprette NOK stillinger slik at de som er der ikke jobber seg ihjel. Er sjeleglad for at jeg ikke er sykepleier, men har mange i nær familie som er sykepleiere. De slites jo ut i jobb etter jobb. For mye ansvar, for få folk på jobb, ukurante arbeidstider, lite kursing osv osv. Støre burde ta tak det det trengs, ikke bare mene at de som jobber skal jobbe mer. Forøvrig ser jeg at han skriver på fb at han er feilsitert. Hehe, ja noe må man jo si, for nå blir det bråk Anonymous poster hash: 2cee5...76a
Gjest thricane Skrevet 27. juni 2013 #13 Skrevet 27. juni 2013 Synes nordmenn er sytete. Har jobbet i yrker med langt mindre fri en det som diskuteres her. Skjønner ikke problemet med å jobbe annenhver helg. Om du ikke vil bli sykepleier fordi du ikke takler å jobbe noen helger, så burde du kanskje la være?
HH80 Skrevet 27. juni 2013 #14 Skrevet 27. juni 2013 å kjære vene nå koker hue mitt over her pga idiotuttalelser fra anonym et eller annet over her!!! For det første som andre over her påpeker så hadde vi klart oss aldeles utmerket uten noen i kassa på kiwi i helgene..... hadde fint klart oss om alle butikker var stengt lørdag egentlig. Og det skulle da bare mangle om de som jobber i butikk uten utdannelse har lavere lønn enn de som har gått 3 år på høyskole De færreste av de som jobber som sykepleiere i dag gikk til dette yrket med vel viten om de kunne blir pålagt mere enn hver 3.helg, derfor nytter det heller ikke å si at vi ikke kan klage for dette visste vi om!! Hver tredje helg er virkelig nok. Hver gang jeg jobber helg blir ungene lei seg og lurer på hvorfor jeg må jobbe hele tiden når de har fri.....når du får sånne spm så er virkelig valget enkelt om hva man bør prioritere. så kommer jo jul, 17.mai, påske , nyttår og andre familiedager og høytider som man må ofre for jobben... nei nok er nok... skjer dette på min jobb så søker jeg heller jobber utifra BI utdannelsen min.. eller tar 2 år med ppu så jeg kan undervise... Håper virkelig de som blir pålagt dette slutter.. så kan vi se hvilke konsekvenser dette fører med seg!
HH80 Skrevet 27. juni 2013 #15 Skrevet 27. juni 2013 thricane: sykepleiere takler å jobbe helger.. vi jobber hver 3.helg og hvis du ikke skjønner problemet med å jobbe annenhver lørdag og søndag så skjønner du virkelig ikke mye!! men siden det høres ut som du har erfaring med turnusjobb som sykepleier i kombinasjon med barn og familie så foreslår jeg at du melder deg til å jobbe annenhver helg... alt hjelper ; )
mamma_bergen Skrevet 27. juni 2013 #16 Skrevet 27. juni 2013 Synes nordmenn er sytete. Har jobbet i yrker med langt mindre fri en det som diskuteres her. Skjønner ikke problemet med å jobbe annenhver helg. Om du ikke vil bli sykepleier fordi du ikke takler å jobbe noen helger, så burde du kanskje la være? Jobbe _noen_ helger?? Når jeg begynte i helsevesenet jobbet vi hver 4 helg, så ble det hver 3. og det er mer enn nok syns jeg! Om jeg må gå over til å jobbe annenhver helg,kommer jeg nok til å revurdere yrket mitt,dessverre..
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #17 Skrevet 27. juni 2013 Temmelig dumt av han å gå ut å si at det ikke er en menneskerett og ha fri 2 av 3 helger... Trenger ikke Norge sykepleiere?? Tror ikke det er så mange som vil fortsette å jobbe som sykepleiere hvis det er en slik holdning de blir møtt med av helseministeren..Anonymous poster hash: b2343...e49 i alle dager.. Han har da helt rett! Hvorfor i alle dager er det bare sykepleiere og lærere som klager her i landet egentlig? Er du klar over hvor mange som jobber helger og kvelder som den største selvfølge? Til langt mindre betalt. Det er ikke som om vi klarer oss noe bedre uten folk i kassen på kiwi enn uten sykepleiere...... Er kjempefornøyd med at vi endelig har en minister som kan tak i de virkelig viktige tingene; doble skift for eksempel. Helgejobbing er det helt vanvittig å syte over når man har valgt en slik retning! Anonymous poster hash: 67fc0...b80 Du har rett i at butikkansatte har en viktig jobb, men en kan ikke sammenligne butikkansatte og sykepleiere... Er en viktigere jobb å ha ansvar for menneskeliv enn å ha ansvar for matvarer. Er svært mange syke og alvorlig skadede mennesker som trenger hjelp av sykepleiere hver dag og hva skal disse menneskene gjøre dersom ingen vil være sykepleiere? Dø? Et mannsdominert yrke i privat sektor hadde aldri funnet seg i å bli behandla på den måten som sykepleierne nå blir av helseministeren... HI Anonymous poster hash: b2343...e49
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #18 Skrevet 27. juni 2013 gjør ett opprør da, slutt og begynn på noe annet? Anonymous poster hash: 393f7...885 Tro du meg, jeg vurderer det hver dag.. Anonymous poster hash: b2343...e49
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #19 Skrevet 27. juni 2013 Temmelig dumt av han å gå ut å si at det ikke er en menneskerett og ha fri 2 av 3 helger... Trenger ikke Norge sykepleiere?? Tror ikke det er så mange som vil fortsette å jobbe som sykepleiere hvis det er en slik holdning de blir møtt med av helseministeren..Anonymous poster hash: b2343...e49 i alle dager.. Han har da helt rett! Hvorfor i alle dager er det bare sykepleiere og lærere som klager her i landet egentlig? Er du klar over hvor mange som jobber helger og kvelder som den største selvfølge? Til langt mindre betalt. Det er ikke som om vi klarer oss noe bedre uten folk i kassen på kiwi enn uten sykepleiere...... Er kjempefornøyd med at vi endelig har en minister som kan tak i de virkelig viktige tingene; doble skift for eksempel. Helgejobbing er det helt vanvittig å syte over når man har valgt en slik retning! Anonymous poster hash: 67fc0...b80 Du har rett i at butikkansatte har en viktig jobb, men en kan ikke sammenligne butikkansatte og sykepleiere... Er en viktigere jobb å ha ansvar for menneskeliv enn å ha ansvar for matvarer. Er svært mange syke og alvorlig skadede mennesker som trenger hjelp av sykepleiere hver dag og hva skal disse menneskene gjøre dersom ingen vil være sykepleiere? Dø? Et mannsdominert yrke i privat sektor hadde aldri funnet seg i å bli behandla på den måten som sykepleierne nå blir av helseministeren... HI Anonymous poster hash: b2343...e49 Jeg jobber i ett mannsdominert yrke. Jeg kan kun ta ut to uker ferie sammenhengde i sommer. Jeg må jobbe på kveldene og helgene etter ungen har lagt seg for å rekke at jeg skal gjøre.. Har ikke ansvar for liv nei, men å si at vi ikke jobber mye selv om vi har en 8-16 jobb er bare helt idiotisk. Privat sektor har helt annerledes krav enn offentlig sektor.. Anonymous poster hash: 393f7...885
mamma_bergen Skrevet 27. juni 2013 #20 Skrevet 27. juni 2013 Temmelig dumt av han å gå ut å si at det ikke er en menneskerett og ha fri 2 av 3 helger... Trenger ikke Norge sykepleiere?? Tror ikke det er så mange som vil fortsette å jobbe som sykepleiere hvis det er en slik holdning de blir møtt med av helseministeren..Anonymous poster hash: b2343...e49 i alle dager.. Han har da helt rett! Hvorfor i alle dager er det bare sykepleiere og lærere som klager her i landet egentlig? Er du klar over hvor mange som jobber helger og kvelder som den største selvfølge? Til langt mindre betalt. Det er ikke som om vi klarer oss noe bedre uten folk i kassen på kiwi enn uten sykepleiere...... Er kjempefornøyd med at vi endelig har en minister som kan tak i de virkelig viktige tingene; doble skift for eksempel. Helgejobbing er det helt vanvittig å syte over når man har valgt en slik retning! Anonymous poster hash: 67fc0...b80 Du har rett i at butikkansatte har en viktig jobb, men en kan ikke sammenligne butikkansatte og sykepleiere... Er en viktigere jobb å ha ansvar for menneskeliv enn å ha ansvar for matvarer. Er svært mange syke og alvorlig skadede mennesker som trenger hjelp av sykepleiere hver dag og hva skal disse menneskene gjøre dersom ingen vil være sykepleiere? Dø? Et mannsdominert yrke i privat sektor hadde aldri funnet seg i å bli behandla på den måten som sykepleierne nå blir av helseministeren... HI Anonymous poster hash: b2343...e49 Jeg jobber i ett mannsdominert yrke. Jeg kan kun ta ut to uker ferie sammenhengde i sommer. Jeg må jobbe på kveldene og helgene etter ungen har lagt seg for å rekke at jeg skal gjøre.. Har ikke ansvar for liv nei, men å si at vi ikke jobber mye selv om vi har en 8-16 jobb er bare helt idiotisk. Privat sektor har helt annerledes krav enn offentlig sektor.. Anonymous poster hash: 393f7...885 Men du har vel en annen inntekt da? Og du har selv valgt denne jobben?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #21 Skrevet 27. juni 2013 Temmelig dumt av han å gå ut å si at det ikke er en menneskerett og ha fri 2 av 3 helger... Trenger ikke Norge sykepleiere?? Tror ikke det er så mange som vil fortsette å jobbe som sykepleiere hvis det er en slik holdning de blir møtt med av helseministeren..Anonymous poster hash: b2343...e49 i alle dager.. Han har da helt rett! Hvorfor i alle dager er det bare sykepleiere og lærere som klager her i landet egentlig? Er du klar over hvor mange som jobber helger og kvelder som den største selvfølge? Til langt mindre betalt. Det er ikke som om vi klarer oss noe bedre uten folk i kassen på kiwi enn uten sykepleiere...... Er kjempefornøyd med at vi endelig har en minister som kan tak i de virkelig viktige tingene; doble skift for eksempel. Helgejobbing er det helt vanvittig å syte over når man har valgt en slik retning! Anonymous poster hash: 67fc0...b80 Du har rett i at butikkansatte har en viktig jobb, men en kan ikke sammenligne butikkansatte og sykepleiere... Er en viktigere jobb å ha ansvar for menneskeliv enn å ha ansvar for matvarer. Er svært mange syke og alvorlig skadede mennesker som trenger hjelp av sykepleiere hver dag og hva skal disse menneskene gjøre dersom ingen vil være sykepleiere? Dø? Et mannsdominert yrke i privat sektor hadde aldri funnet seg i å bli behandla på den måten som sykepleierne nå blir av helseministeren... HI Anonymous poster hash: b2343...e49 Jeg jobber i ett mannsdominert yrke. Jeg kan kun ta ut to uker ferie sammenhengde i sommer. Jeg må jobbe på kveldene og helgene etter ungen har lagt seg for å rekke at jeg skal gjøre.. Har ikke ansvar for liv nei, men å si at vi ikke jobber mye selv om vi har en 8-16 jobb er bare helt idiotisk. Privat sektor har helt annerledes krav enn offentlig sektor.. Anonymous poster hash: 393f7...885 Men du har vel en annen inntekt da? Og du har selv valgt denne jobben? Jeg har 411000 kr i året. Har 5 år skole på universitet. ja jeg har selv valgt jobben. Sier du at sykepleiere har blitt tvungen ut i jobben? Tvungen til å ta utdannelsen? Anonymous poster hash: 393f7...885
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #22 Skrevet 27. juni 2013 Det er jo snakk om noen ekstra helger på et helt år. Det er ikke snakk om annenhver helg. Anonymous poster hash: 6cb25...583
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #23 Skrevet 27. juni 2013 Temmelig dumt av han å gå ut å si at det ikke er en menneskerett og ha fri 2 av 3 helger... Trenger ikke Norge sykepleiere?? Tror ikke det er så mange som vil fortsette å jobbe som sykepleiere hvis det er en slik holdning de blir møtt med av helseministeren..Anonymous poster hash: b2343...e49 i alle dager.. Han har da helt rett! Hvorfor i alle dager er det bare sykepleiere og lærere som klager her i landet egentlig? Er du klar over hvor mange som jobber helger og kvelder som den største selvfølge? Til langt mindre betalt. Det er ikke som om vi klarer oss noe bedre uten folk i kassen på kiwi enn uten sykepleiere...... Er kjempefornøyd med at vi endelig har en minister som kan tak i de virkelig viktige tingene; doble skift for eksempel. Helgejobbing er det helt vanvittig å syte over når man har valgt en slik retning! Anonymous poster hash: 67fc0...b80 Du har rett i at butikkansatte har en viktig jobb, men en kan ikke sammenligne butikkansatte og sykepleiere... Er en viktigere jobb å ha ansvar for menneskeliv enn å ha ansvar for matvarer. Er svært mange syke og alvorlig skadede mennesker som trenger hjelp av sykepleiere hver dag og hva skal disse menneskene gjøre dersom ingen vil være sykepleiere? Dø? Et mannsdominert yrke i privat sektor hadde aldri funnet seg i å bli behandla på den måten som sykepleierne nå blir av helseministeren... HI Anonymous poster hash: b2343...e49 Og der kom sutrekortet om stakkars dere som er kvinner og blir nedprioritert. Slutt å klag og begynn å kjemp hvis dere mener det er rett,og ikke prøv å gjøre dere viktigere enn dere er ved å si at andres yrkesgrupper er mindre viktigere, og at menn har det så mye enklere. Skal dere få respekt av den øvrige befolkningen må dere slutte å sutre!!!! Anonymous poster hash: bbb7d...0d1
MrsMilla Skrevet 27. juni 2013 #24 Skrevet 27. juni 2013 Temmelig dumt av han å gå ut å si at det ikke er en menneskerett og ha fri 2 av 3 helger... Trenger ikke Norge sykepleiere?? Tror ikke det er så mange som vil fortsette å jobbe som sykepleiere hvis det er en slik holdning de blir møtt med av helseministeren.. Anonymous poster hash: b2343...e49 i alle dager.. Han har da helt rett! Hvorfor i alle dager er det bare sykepleiere og lærere som klager her i landet egentlig? Er du klar over hvor mange som jobber helger og kvelder som den største selvfølge? Til langt mindre betalt. Det er ikke som om vi klarer oss noe bedre uten folk i kassen på kiwi enn uten sykepleiere...... Er kjempefornøyd med at vi endelig har en minister som kan tak i de virkelig viktige tingene; doble skift for eksempel. Helgejobbing er det helt vanvittig å syte over når man har valgt en slik retning! Anonymous poster hash: 67fc0...b80 Helt enig. Mannen min er musiker og har sykt mye mer jobb enn sykepleierne, men timelønna er sannsynligvis ikke veldig mye høyere. Ikke har han noe tillegg heller, og må gjerne opp igjen etter kun få timers søvn. Han jobber gjerne to av tre helger i tillegg til man-fre åtte til fire. Og han har mastergrad i musikk... Han klager ikke, for han visste dette da han valgte yrke - sånn er det å være musiker. kanskje sykepleierne også burde tenke på dette når de velger yrke? Selv valgte jeg en studieretning som tilsier åtte til fire. Altså ikke turnus. Fordi jeg ikke ville jobbe turnus.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #25 Skrevet 27. juni 2013 Det er helt på trynet det Støre serverer her, at man i tillegg til turnus skal ha flere faste helgevakter får meg til å revidere mitt yrke.. Så lenge ikke lønna står i samsvar med utdanning og studielån frykter jeg at det er færre som utdanner seg, evt velger kontorjobber ved endt utdanning. Revidere yrket ditt faktisk. Hahaha... Visste ikke at det var så mye økonomistyring av den typeninvolvert i sykepleieryrket. For øvrig synes jeg det er unødvendig mye syt om sykepleierlønningene. De er slett ikke dårlige. Dere for heller få forbundet deres til i fokusere litt mer på lønnsprogresjon i stedet for stadig å forhandle om høyere begynnerlønn. Det er ikke noe rart dere blir misfornøyde, når det ikke er noen mulighet for å øke lønnen etter hvert, slik det er for andre 'høyere' utdanninger. Men det er deres egen feil mener nå jeg. Anonymous poster hash: 9a4e8...1eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå