Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Dere bruker alt vi har http://www.slikbrukesskattepengene.no Anonymous poster hash: de4b9...21c
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Nope! Bare nesten halvparten!! Anonymous poster hash: e67e3...eb2
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Det jeg får i uføretrygd er det mannen min betaler i skatt hver mnd, så har ikke noe dårlig samvittighet!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Det jeg får i uføretrygd er det mannen min betaler i skatt hver mnd, så har ikke noe dårlig samvittighet! Så da bidrar dere ingenting til veier, skoler, sykehus etc etc? Så enkelt og greit da Anonymous poster hash: de4b9...21c
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Det jeg får i uføretrygd er det mannen min betaler i skatt hver mnd, så har ikke noe dårlig samvittighet! Så lenge du faktisk ikke er i stand til å jobbe trenger du ikke ha dårlig samvittighet heller, men du forstår jo at du og din familie da koster staten mye penger. Anonymous poster hash: 3f285...968
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 Uansett om det er hele eller halve av det offentlige budsjettet er det altfor mye, og jeg håper det blir regjeringsbytte og innstramminger på sosiale goder i høst. Hvis ikke kommer vi til å slite veldig om noen år. Anonymous poster hash: ea572...f7f
Virginia. Skrevet 26. juni 2013 #7 Skrevet 26. juni 2013 Bidra etter reell evne, motta ved reelt behov
Tigerpote Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Hva mener du med dere? Er du aldri syk? Regner med at du har barn siden du er her¿ Har du en garanti for at du aldri vil bli langvarig syk eller ute av stand til å jobbe? Jeg skjønner meg ikke på dere som er så imot velferdssamfunnet som vi er så heldige å ha og som våre forfedre jobbet for!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #9 Skrevet 26. juni 2013 Uansett om det er hele eller halve av det offentlige budsjettet er det altfor mye, og jeg håper det blir regjeringsbytte og innstramminger på sosiale goder i høst. Hvis ikke kommer vi til å slite veldig om noen år. Anonymous poster hash: ea572...f7f Ja, men det MILDT sagt ironiske er jo at de fleste som lever på trygd stemmer FrP... Snakker om å skyte seg i beinet. Anonymous poster hash: de4b9...21c
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #10 Skrevet 26. juni 2013 Vi kommer vel ingen vei av at alle som benytter NAV skal få kritikk? Enig i at det trengs kraftige innstramminger flere steder, men det er jo politikerene og de som skal stemme du må henvende deg til! Anonymous poster hash: c7198...25e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #11 Skrevet 26. juni 2013 Joda, Tigerpote, men du må jo være enig i at tallene er helt sinnsykt høye?? Når man leser her om alle som er sykemeldte og uføre for alle slags vage psykiske plager og legger seg flat med en gang de tester positivt er det jo ikke rart. Anonymous poster hash: de4b9...21c
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #12 Skrevet 26. juni 2013 Hva mener du med dere? Er du aldri syk? Regner med at du har barn siden du er her¿ Har du en garanti for at du aldri vil bli langvarig syk eller ute av stand til å jobbe? Jeg skjønner meg ikke på dere som er så imot velferdssamfunnet som vi er så heldige å ha og som våre forfedre jobbet for! Problemet er vel (overforenklet) at det flotte velferdssamfunnet dessverre har utviklet seg til å bli snyltersamfunnet. Anonymous poster hash: c7198...25e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. juni 2013 #13 Skrevet 26. juni 2013 Det jeg får i uføretrygd er det mannen min betaler i skatt hver mnd, så har ikke noe dårlig samvittighet! Så da bidrar dere ingenting til veier, skoler, sykehus etc etc? Så enkelt og greit da Anonymous poster hash: de4b9...21c Han betaler eiendomsskatt , bompenger ol . Og da tok jeg ikke med hva de trekker han i skatt for overtid , så jo da vi bidrar .
Tigerpote Skrevet 26. juni 2013 #14 Skrevet 26. juni 2013 Nå går en god del av milliardene til alderdom og barn/familie, og dette vil dere da selv også motta? Og hvordan vet dere at så mange snylter? Det skal en del til for å bli ufør feks, spesielt å bli varig ufør. Jeg velger også å tro at lege sykmelder dersom det er en reell grunn? Ifht svangerskap er vi ulike, noen blir syke mens andre ikke vet at de er gravide før i sjette mnd. Vil dere virkelig gå i Sveriges fotspor? Å risikere å stå uten en krone etter et års alvorlig sykdom. Hva gjør man da hvis man har kreft? Å ikke få sykepenger før etter seksten dager, og ikke få full lønn. Grøss og gru, jeg håper ikke på en blå regjering!
Virginia. Skrevet 26. juni 2013 #15 Skrevet 26. juni 2013 S Hva mener du med dere? Er du aldri syk? Regner med at du har barn siden du er her¿ Har du en garanti for at du aldri vil bli langvarig syk eller ute av stand til å jobbe? Jeg skjønner meg ikke på dere som er så imot velferdssamfunnet som vi er så heldige å ha og som våre forfedre jobbet for! Problemet er vel (overforenklet) at det flotte velferdssamfunnet dessverre har utviklet seg til å bli snyltersamfunnet. Anonymous poster hash: c7198...25e Snyltende svindlerne vil vi alle til livs. Forskjellen består i at noen vil hele trygdesystemet til livs, mens vi andre ønsker å bidra økonomisk til å opprettholde det sikkerhetsnettet trygdeytelsene er for dem som virkelig blir syke, uføre, osv.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #16 Skrevet 26. juni 2013 Faren min betaler så mye skatt at han kunne gitt uføretrygd til tre av meg, så nei, har ikke dårlig samvittighet. Dessuten er det statens skyld at jeg er syk nå, så... Anonymous poster hash: d6088...e37
Tigerpote Skrevet 26. juni 2013 #17 Skrevet 26. juni 2013 S Hva mener du med dere? Er du aldri syk? Regner med at du har barn siden du er her¿ Har du en garanti for at du aldri vil bli langvarig syk eller ute av stand til å jobbe? Jeg skjønner meg ikke på dere som er så imot velferdssamfunnet som vi er så heldige å ha og som våre forfedre jobbet for! Problemet er vel (overforenklet) at det flotte velferdssamfunnet dessverre har utviklet seg til å bli snyltersamfunnet. Anonymous poster hash: c7198...25e Snyltende svindlerne vil vi alle til livs. Forskjellen består i at noen vil hele trygdesystemet til livs, mens vi andre ønsker å bidra økonomisk til å opprettholde det sikkerhetsnettet trygdeytelsene er for dem som virkelig blir syke, uføre, osv. Nettopp!!!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #18 Skrevet 26. juni 2013 Å herreguuuuud! Spiller det noen rolle da? Jeg naver fordi jeg ble kronisk syk etter at jeg fikk barn for noen år siden. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for noen ting. Hadde jobbet 150% hvis jeg hadde kunnet. Elsker å jobbe, men det går ikke. Så hvorfor skal jeg tenke over noe som helst. Ingen vits i å henge seg opp i ting man ikke får gjort noe med. Kanskje du selv blir naver en dag etter at du feks går på en smell eller blir alvorlig skadet i en ulykke? Da tenker jeg du holder kjeft! Anonymous poster hash: c19f5...6d4
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #19 Skrevet 26. juni 2013 Har ikke jobbet på mange år.Blitt mobbet i arbeidsforhold jeg har hatt.Og har ikke dårlig samvittighet for fem øre.Det verste er at jeg har så angst at jeg har problemer med å være med å følge opp barna mine.Det har jeg dårlig samvittighet for . Anonymous poster hash: cb6b5...2f9
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. juni 2013 #20 Skrevet 26. juni 2013 Og dere som mener vi som "naver" ikke bidrar til samfunnet, hva er den viktigste formen for å bidra i samfunnet? Jo, det er å få barn og oppdra de så de kan overta når vi blir gamle. Er ikke det å bidra så vet ikke jeg..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #21 Skrevet 26. juni 2013 Har ikke jobbet på mange år.Blitt mobbet i arbeidsforhold jeg har hatt.Og har ikke dårlig samvittighet for fem øre.Det verste er at jeg har så angst at jeg har problemer med å være med å følge opp barna mine.Det har jeg dårlig samvittighet for . Anonymous poster hash: cb6b5...2f9 Har du lest denne? Det står litt du sikkert vil kjenner deg igjen i. http://www.arbeidstilsynet.no/artikkel.html?tid=206982 Anonymous poster hash: 0f93b...d1e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #22 Skrevet 26. juni 2013 Det jeg får i uføretrygd er det mannen min betaler i skatt hver mnd, så har ikke noe dårlig samvittighet! Hvis man ikke er i stand til å jobbe så burde man heller ikke ha dårlig samvittighet. Men utsagnet ditt om mannens skatt er helt bak mål. Snakk om et snevert syn på ting. Hvis man skal se sånn på det så må du regne inn de årene du og din mann har gått på skole, vært hos legen, sykehus, vært syk fra jobb og alt annet dere har kostet staten. Og da går dere i mest antakelig i minus. Mennesker koster staten penger, sånn er det bare. Og alle bør bidra etter evne, så da vil noen koste mer enn andre. Ingenting man skal ha dårlig samvittighet for. Anonymous poster hash: 916bd...fb5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #23 Skrevet 26. juni 2013 Har ikke jobbet på mange år.Blitt mobbet i arbeidsforhold jeg har hatt.Og har ikke dårlig samvittighet for fem øre.Det verste er at jeg har så angst at jeg har problemer med å være med å følge opp barna mine.Det har jeg dårlig samvittighet for . Anonymous poster hash: cb6b5...2f9 Vet hva du mener. Har du lest denne? Det står litt du sikkert vil kjenner deg igjen i. http://www.arbeidstilsynet.no/artikkel.html?tid=206982 Anonymous poster hash: 0f93b...d1e Forstår dessverre så godt hva du mener. Har du lest denne? Det står litt du sikkert vil kjenner deg igjen i. http://www.arbeidstilsynet.no/artikkel.html?tid=206982 Anonymous poster hash: 0f93b...d1e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #24 Skrevet 26. juni 2013 Og dere som mener vi som "naver" ikke bidrar til samfunnet, hva er den viktigste formen for å bidra i samfunnet? Jo, det er å få barn og oppdra de så de kan overta når vi blir gamle. Er ikke det å bidra så vet ikke jeg.. Hvis alle som fikk barn skulle navet istedenfor å jobbe hadde ikke Norge kunne gi deg noen uføretrygd, det er helt sikkert. Anonymous poster hash: 916bd...fb5
Tigerpote Skrevet 26. juni 2013 #25 Skrevet 26. juni 2013 Og dere som mener vi som "naver" ikke bidrar til samfunnet, hva er den viktigste formen for å bidra i samfunnet? Jo, det er å få barn og oppdra de så de kan overta når vi blir gamle. Er ikke det å bidra så vet ikke jeg..Hvis alle som fikk barn skulle navet istedenfor å jobbe hadde ikke Norge kunne gi deg noen uføretrygd, det er helt sikkert. Anonymous poster hash: 916bd...fb5 Du naver vel selv også når du mottar barnetrygd, foreldrepenger, gratis lege og tannlege og kontantstøtte? Og de fleste er ikke uføretrygdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå