Gå til innhold

MARS 2014 baby :-)


beibilykke

Anbefalte innlegg

Familie på 6: tusen takk. Har ikkje hendt noko meir. eg opplevde det samme i forrige svangerskap, og då gjekk det bra. håpar inderleg.no har endeleg sønnen min lagt seg- ville ikkje sova ettermiddagslur. Så no skal det bli godt å legga seg ned og kvila litt oppi all uroa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skikkelig rar smak i munn! Ikke så veldig kvalm og puppene er ømme rett etter jeg har tatt av meg bhen:) Skal på tidlig ultralyd imorgen og da er jeg ca 6+4. Skal bli greit å se om det er noe liv der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie på 6: tusen takk. Har ikkje hendt noko meir. eg opplevde det samme i forrige svangerskap, og då gjekk det bra. håpar inderleg.no har endeleg sønnen min lagt seg- ville ikkje sova ettermiddagslur. Så no skal det bli godt å legga seg ned og kvila litt oppi all uroa :)

Lilla80: samsov så ofte som du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein dårleg følelse, murringar, og det kjem litt når eg er på do. trur eg må prøva å koma meg på ultralyd på ein eller anna måte. gynekologen min har ferie typisk. syns det er dyrt å bruka 1200 hos mortensen, når det kun er ei veka sidan sist. ikkje at den vesle ikkje er verd det.veldig lei meg for dette, kunne ønska mannen var heime. kvir meg til natta, er redd alt vil koma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Sienna. Det var trist. Masse varme klemmer!

 

Her går dagene raskt av sted. Er ikke så veldig kvalm, men er uggen hver eneste morgning jeg skal på jobb. Er fryktelig trøtt. Merker hodepinen tilta, og denne slet jeg ganske mye med forrige gang. Den holder seg borte de dagene jeg trener, så prøver å holde rutine på det. Ellers gleder jeg meg sånn sett til å si det på jobb. Forrige gang sa jeg at jeg måtte trene ila arbeidstiden da jeg ikke hadde overskudd verken før eller etter jobb, (har treningssenter rett ved siden av jobben) Hjalp meg kjempe masse å bare trene litt lett i 30-40 minutter 3-4 dager i uken. Kjenner det begynner å bli tyngre å få igang kroppen om morgningen nå, så sitter i tankeboksen på når jeg skal si det til sjefen.

 

Ellers var jeg hos første legetime i dag, og fikk meldt opp fødeplass, fyllt ut helsekort o.l. i tillegg sendte legen min beskjed til sykehus om ekstra oppfølging i de første 12 ukene. Kjenner jeg er reservert, og tar ikke helt av. Hehe, legen merket også det og var nøye å stille spørsmål. Stakkar, hun sa jo at nå var jeg over uke 8 og da hadde man 89% sjanse for at det gikk bra. Men som jeg sa til henne; Det var 96% sjanse for at alt skulle gå bra da jeg mistet også, og det var ikke engang noe feil med fosteret. Det var jo jeg som fikk infeksjon som førte til vannavgang. Jeg har tidlig UL i morgen, og kjenner at jeg er skeptisk og gruer meg til den. Forhåpentligvis slipper jeg skuldrene litt ned etter i morgen.

 

Kjenner for øvrig at jeg er lei av å være gravid i første trimester. Gleder meg til å komme videre. Jeg er fryktelig glad og takknemlig for at jeg ble raskt gravid etter jeg mistet. Mistet i midten av mars, og fikk forbud på å prøve i en mnd grunnet sterk infeksjon og at kroppen min måtte komme seg. Kjente hormonene raste i kroppen før syklusen satt seg. Men jeg var heldig, og syklusen var på plass en mnd etterpå og vi var klare. Jeg ble så gravid kun 8 uker etterpå, altså midten av juni. Men kroppen min har nå egentlig vært gravid i første trimester siden begynnelsen av desember, bortsett fra 8 uker. Kjenner det tar på med alle symptomer, og jeg føler meg oppblåst og feit. Men igjen, er jo selvfølgelig glad for at jeg er gravid igjen.

 

Uff, beklager dette ble både langt og sytete. Måtte bare få ut litt frustrasjon ;)

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein dårleg følelse, murringar, og det kjem litt når eg er på do. trur eg må prøva å koma meg på ultralyd på ein eller anna måte. gynekologen min har ferie typisk. syns det er dyrt å bruka 1200 hos mortensen, når det kun er ei veka sidan sist. ikkje at den vesle ikkje er verd det.veldig lei meg for dette, kunne ønska mannen var heime. kvir meg til natta, er redd alt vil koma.

Uff, hvordan går det med deg? Roet det seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

då har eg vore på ultralyd. ingen hjerte-aktivitet lenger. trist og lei meg.lykke til vidare til alle de andre. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Lilla80.Aldri noe gøy det der:( 

 

Jeg var også på ultralyd idag,men får litt samvittighet når jeg legger ut et sånt innlegg nå,men jeg så et bankende hjerte,men ble satt tilbake 4 dager..så jeg tilhører nå april-klubben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp jenter! Jeg var på innvendig ul hos gynekolog idag. Er i følge min beregning 7 uker idag. Der var det et bankende hjerte og en liten kropp. Hun målte embryoet til å bli 0, 3 cm. Spurte om jeg var så langt på vei som jeg selv hadde regnet ut å hun så ja at det var rundt 7 uker jeg var på vei. Så ble veldig glad og fikk med 2 bilder hjem som bevis. Men så kikka jeg litt på nettet da jeg kom hjem og ser at et embryo skal være mer enn 0, 3 cm når man er 7 uker på vei :s jeg spurte om ting var normalt og hun sa ja. Skal man stole på det da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, Lilla80! Så fryktelig trist!! Varme klemmer sendes til deg! Ta vare på deg selv!

 

Jeg har vært på innvendig UL i dag, og alt var heldigvis bra. Det vakreste tyttebæret jeg har sett, og merket at jeg er lettet nå. Fikk med bilde hjem, og det er allerede vist frem til foreldrene våre! Etter mensberegning er jeg 8+3 i dag. Embryoet ble målt til uke 8 blank, og 16mm. Fin utvikling fikk jeg beskjed om!

 

xnkx: 3mm synes jeg var svært lite for uke 7. Det skal vel være som rundt uke 5? Som du ser over er jeg da i dag 8+0 og det er 16mm. Sikker på at det ikke er en feilmåling, og at det skulle være 13? Det samsvarer mer med uke 7. Men jeg hadde stolt på at alt var bra, når gyn sa det. De hadde vel knapt sett hjerteaktivitet på så lite? Så jeg hadde slått meg til ro  :)  Det er jo svært lett å feilmåle på så lite, med tanke på de markerer 2 punkter og tar avstand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hører visst akkurat til her inne! Termin 31.mars.

Hvordan bytter jeg visningsnavn? Begynner å bli en stund siden jeg var her sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykelig trist med alle dere som opplever å miste spiren, føler virkelig med dere alle. Er nok det jeg selv frykter mest for tiden. Måtte lykken snart smile til dere igjen :)

 

Samtidig er det veldig kjekt å se så mange som kommer tilbake med positive resultat etter UL, gleder meg virkelig til det blir min tur. Skal til jordmor i slutten av august og er veldig spent på å høre hjerteslagene for første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Apex: jeg føler meg også gravid.. Vonde pupper, og hatt mensmurringer helt siden jeg ble gravid!

Jeg ser at det er mange sm er kvalme her! Jeg er faktisk ikke det i dette svangerskapet! Jeg har

Vanligvis rast ned i vekt i starten av svangerskapene( men tatt igjen godt mot slutten ;) )

Nå står jeg i en situasjon at jeg hadde en del kilo for mye før svangerskapet startet...og uten kvalmen, blir det en utfordring å skulle komme seg i form i løpet av svangerskapet med både trening og riktig kosthold... Jeg vet at man ikke skal slanke seg i svangerskap, men jeg ser på det slik at, hvis jeg skal bli 4-barns mor i mars, så må jeg ha bedre kondis og utholdenhet... Men det er en grusom periode å gjøre det på!!! Jeg får vann munnen bare jeg ser sjokolade og desserter!!

Noen som har noen gode sunne tips som dekker søtbehovet!??

Nyyyyyyyt å slippe kvalmen! Herregud så deilig det må være! Lag egen frokostblanding med nøtter og musli og litt honning, inn i ovnen så blir d ristet, tilsett rosiner eller goji bær. Kan knaskes som snacs eller puttes i yougert. Sjekk nettet for oppskrift. Lag en langoanne og legg på boks, så varer d en atund. Lykke til.

Jeg spiser masse bær. Jordbær, bringebær, blåbær, multer.. Utvalget nå er jo enormt! Blander det med vanilje yoghurt eller vanilje kesam. Vanilje kesam med eplebiter og litt kanel eller banan er også veldig godt. Av og til baker jeg eplebiter med kanel litt i ovnen først for å få litt eplekake feeling over det :-) Har ikke hatt lyst på popcorn etter at jeg ble gravid, men det er vel heller ikke så ille? I hvertfall ikke den varianten du lager i kasserolle selv. Ellers er smoothie både mettende og godt :-)

Jeg misunner deg lysten. Nyt litt for meg. Jeg vil ikke ha noen ting. Bare kvalm og alt smaker vondt. Usj! Kjedelig og ikke minst veldig ubehagelig. Annskaffet meg sea band i dag. Håper d funker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er lei av første trimester, lei av KONSTANT kvalme og et behov for å spise HELE tiden, konstant trøtt og sliten :/ er ikke negativ sånn egentli, men er så tungt når det er som dette :( grugleder meg til ultralyd på fredag, min største frykt er at han ikke finner noe :/

 

Får helt vondt av dere som har mistet, ta tiden til hjelp, så håper jeg at dere snart kommer inn igjen :)

Endret av mietutto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og skal på ul på fredag, gleder meg! Sliter innmari med lavt blodtrykk, har svarte prikker som danser for øynene mine bokstavelig talt fra jeg åpner de om morgenen til jeg lukker de for natten. Det er veldig slitsomt.. Var veldig svimmel og hadde en del blodtrykksfall for et par uker siden, men det har gått over. Andre som opplever dette?

 

Lilla80: så utrolig trist. Klemmer til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen tusen takk, gjer veldig godt med respons. skulle egentlig på utskraping, for å sleppa cytotek som var grusomt sist. men trur alt kom i går. og mannen fekk også koma heim for nokre dagar. me har trøst i barnet me har og kvarandre. men veldig trist og ekkelt å ha opplevd det to gongar. håpar det ikkje er noko galt med meg. gjekk forresten offentleg og møtte ein skikkelig usympatisk lege. fekk den som ikkje hadde ferie. . ikkje et ord om at det var trist eg mista. kontor dama var super. kanskje feil plass å skriva om dette her. de andre: ikkje Bekymra dykk. dette svangerskapet føltes litt spesielt frå begynnelsen. så og så mange prosent mister. no er me fleire på denne tråden som har mista. resten skal det gå bra med! no kom Verdas snillaste mann med frokost på senga :) klem og lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert hormonene, men ble faktisk rør av mannen som kom med frokost til deg Lilla  :)  Er så godt å ha en omsorgsfull mann når ting butter imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) ja det er veldig sant. skjønn du e. han kom i natt. eg tende masse stearinlys og dekka på med bryllups service. lagde varm sjokolade og egg. ville laga ei god ramme rundt det veldig veldig triste.sist gong me mista gjekk alt i svart. har ikkje kapasitet og mulighet til å bli like deprimert igjen. me får berre vera veldig snille med kvarandre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi heldige tross alt fælt som kan skje, er jo bare bare å gå inn på anonym og lese om alle håpløse (kommende) fedrene som de ulike skal dele livet sitt med :)  Hurra for fantastiske menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på at klokka skal bli 13! Da kunne jeg ringe legen og få svaret å hcg fra i går. Den var 4000 forrige uke.. Skal på ul 13.20, så håper jeg får svar før det,så jeg kan være litt forberedt! Har hatt småblødninger i 3 uker, ca annenhver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla80: God klem til deg, føler med deg og synes det er rørende å lese at dere er så gode med hverandre, og når det nå gikk som det gikk er det fantastisk at han fikk komme hjem og ta vare på dere og være sammen. Det er gull verdt.

 

Mietutto; smilte når jeg så at du ikke var helt fornøyd med tingenes tilstand - her er det akkurat samme tankegang! :P  Når vi var i aksjelegginga var jeg eplekjekk og mente at litt kvalme og eventuelt noen donasjoner til porselensguden skulle gå så fint! Man skal være forsiktig med hva man ønsker seg!! :lol:  Ingen oppkast her i gården, men etter å ha vært kvalm i ukesvis, til alle døgnets tider så melder jeg meg gjerne inn i en prematur 2-trimestersgruppe om det fins! ;)

 

Og sånn ellers er det ålreit å være meg for tida, når en ser bort fra at jeg kjenner at jeg er i en helt annen form enn da jeg var gravid som nittenåring - her er det høy puls for ingenting, trøtt som et lite murmeldyr.. Har av praktiske grunner allerede informert nærmeste familie da min mor er den som ville få henvisninga til UL ramlende i fanget på jobb.. Fortalte søsteren min det siden "alle andre vet", og hun ble som alle andre fryktelig overrasket, men veldig rørt og glad for at hun skulle bli tante igjen! Har glist litt til at "alle" synes det er så fantastisk at samboeren min skal bli pappa (hans første) og deres egne fornyede "titler" - men ingen nevner at jeg skal bli mamma igjen! :ph34r:  Hallo - jeg bærer fram den lille... SE meg! :D

 

Jobben er også inkludert i det at jeg er gravid pga arbeidets art og at jeg vil ha behov for å få noe annet å gjøre - men da de vil ha meg på jobb i samme post på dagtid, er det egentlig bedre å være på jobb nattestid til de finner egnet arbeid. Er enda litt i tenkeboksen der.. Har enda mange turnusfridager før vi trenger å ta en avgjørelse og det er litt godt!

 

Til dere nye: Velkommen skal dere være til oss glajenter, hormonelle furier og alle våre andre gode og dårlige sider - det er godt å "ha" noen likesinnede som håndterer oss uansett dagsform og tankeverden!

 

Vel, her venter husarbeidet før en caferunde med en kollega. Klem til alle som vil ha! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...