Gå til innhold

MARS 2014 baby :-)


beibilykke

Anbefalte innlegg

Her er formen elendig:/ har en god dag om jeg bare kaster opp 5ganger. Veldig sliten og trøtt. Har også ufattelig dårlig samvittighet for disse aktive små barna mine so synes det er fryktelig dumt at mamma bare sover og kaster opp.. Håper formen blir bedre snart, jeg er 9+5 idag, kvalmen har gitt seg med de to andre etter uke 11. Jeg har vært på tidlig ultralyd og sett et bankende hjerte, det var helt fantastisk:) jeg synes også at jeg har bittelitt mage, veldig tidlig men tror ikke at jeg har lagt så mye på meg. Kanskje magen kommer ganske raskt siden det er 3 gang? Utrolig moro at vi er blitt så mange her inne, må være noe i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er formen elendig:/ har en god dag om jeg bare kaster opp 5ganger. Veldig sliten og trøtt. Har også ufattelig dårlig samvittighet for disse aktive små barna mine so synes det er fryktelig dumt at mamma bare sover og kaster opp.. Håper formen blir bedre snart, jeg er 9+5 idag, kvalmen har gitt seg med de to andre etter uke 11. Jeg har vært på tidlig ultralyd og sett et bankende hjerte, det var helt fantastisk:) jeg synes også at jeg har bittelitt mage, veldig tidlig men tror ikke at jeg har lagt så mye på meg. Kanskje magen kommer ganske raskt siden det er 3 gang? Utrolig moro at vi er blitt så mange her inne, må være noe i vannet.

Usj, du har all min sympati, merker jeg ikke skal klage når jeg slipper oppkast osv. Jeg har også fått mage, men det er fordi jeg er oppblåst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som går til mortensen i bergen... hvem er han? Hvor holder han til? Er han å anbefale?

 

Var hos legen i dag...hun henviste meg til haste-ul på kk for to uker siden da jeg hadde en liten blødning... fikk vite i dag at de hadde avvist henvisningen... grååådi kjipt...så venter på telefon fra kk på hvorfor de avviste meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillespiren <3 29 år, fra stavanger, venter nr . Termin mellom 30 mars og 3 april. Bare sett meg på 31 mars. Fødte nesten 2 uker før sist =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humlefrøken, jeg er omtrent som deg. Vært veldig heldig :)

Er 9+5 idag. På tirsdag skal jeg på tidlig UL, gleder meg. Har fått innkalling til ordinær UL også, den 27.09, 18+0 :)

 

Titter bare såvidt innom fra ferien ;) fortsatt god ferie damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+6 og har vært på første kontroll i dag, det var fint. Blodtrykket var bra, jeg har ikke lagt på meg og er så inderlig glad for det, føler meg så oppblåst og svær om dagen at jeg var sikker på jeg hadde gått opp flere kilo allerede. Klarer fint å ta på meg buksene om morgenen, men etter middag om kvelden må jeg åpne knappen...

Dere som kaster opp har all min sympati - jeg har vært så kvalm at jeg har begynt å grine noen ganger og er mye uggen, dårlig og generelt "fyllesjuk", men kaster altså ikke opp. 

Bare 10 dager til UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 9+6 og har vært på første kontroll i dag, det var fint. Blodtrykket var bra, jeg har ikke lagt på meg og er så inderlig glad for det, føler meg så oppblåst og svær om dagen at jeg var sikker på jeg hadde gått opp flere kilo allerede. Klarer fint å ta på meg buksene om morgenen, men etter middag om kvelden må jeg åpne knappen...

Dere som kaster opp har all min sympati - jeg har vært så kvalm at jeg har begynt å grine noen ganger og er mye uggen, dårlig og generelt "fyllesjuk", men kaster altså ikke opp.

Bare 10 dager til UL!

Vi er akkurat like langt!! Gøy :D skal selv på ul på privat neste fredag, blir godt å se om alt står bra til :)

Og dårlig? Jeg priser meg lykkelig for dagen i dag der jeg ikke har hatt følelsen av å måtte kaste opp, men det kommer nok i kveld, er da jeg løper maraton mellom sofaen og doen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fryktelig trøtt, føles som jeg står opp kl 4 hver natt, men kl er egentlig 7 og jeg har "sovet" siden kl 23. Merker at 8 timer absolutt ikke er nok søvn. Men har vel også med det at jeg er oppe en gang hver natt for å gå på do. Kvalmen min har heldigvis gitt seg, men blir jo samtidig bekrymret for om noe er gale. Er ca 8+5. Så hadde forventet at den skulle vare ei stund til når den først satte i gang.

Blir hvertfall tullete i hodet av alle bekrymringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne oversikten her en plass, men ta det med ei klipe salt.

 

Det er 89,2 % sjanse for at alt går bra mellom uke 5-8
Det er 93,8 % sjanse for at alt går bra mellom uke 9-12
Det er 96,3 % sjanse for at alt går bra mellom uke 13-16
Det er 98,9 % sjanse for at alt går bra mellom uke 17-20
Det er 99,3 % sjanse for at alt går bra mellom uke 21-24
Det er 99,8 % sjanse for at alt går bra mellom uke 25-28
 

For å roe nervene mine sier samboeren til meg at så lenge jeg har testet positivt og ikke fått mens, er jeg gravid helt til noen beviser det motsatte.

Den mest kritiske fasen er før hjertet begynner å slå, er gjerne det som skjer at hjertet ikke begynner å slå og at man da mister spiren. Generelt sett sier man at man er relativ trygg den dag man når 13+0, altså etter uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan jeg få bli med her? :) har termin rundt 6.mars(hvilken kalkulator bruker dere?) med nr.2. Har en jente født apr.11 fra før.er 29,bor i Oslo og fikset meg fødeplass på ABC Ullevål dagen etter positiv test;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne oversikten her en plass, men ta det med ei klipe salt.

 

Det er 89,2 % sjanse for at alt går bra mellom uke 5-8

Det er 93,8 % sjanse for at alt går bra mellom uke 9-12

Det er 96,3 % sjanse for at alt går bra mellom uke 13-16

Det er 98,9 % sjanse for at alt går bra mellom uke 17-20

Det er 99,3 % sjanse for at alt går bra mellom uke 21-24

Det er 99,8 % sjanse for at alt går bra mellom uke 25-28

 

For å roe nervene mine sier samboeren til meg at så lenge jeg har testet positivt og ikke fått mens, er jeg gravid helt til noen beviser det motsatte.

Den mest kritiske fasen er før hjertet begynner å slå, er gjerne det som skjer at hjertet ikke begynner å slå og at man da mister spiren. Generelt sett sier man at man er relativ trygg den dag man når 13+0, altså etter uke 12.

Fant denne oversikten her en plass, men ta det med ei klipe salt.

 

Det er 89,2 % sjanse for at alt går bra mellom uke 5-8

Det er 93,8 % sjanse for at alt går bra mellom uke 9-12

Det er 96,3 % sjanse for at alt går bra mellom uke 13-16

Det er 98,9 % sjanse for at alt går bra mellom uke 17-20

Det er 99,3 % sjanse for at alt går bra mellom uke 21-24

Det er 99,8 % sjanse for at alt går bra mellom uke 25-28

 

For å roe nervene mine sier samboeren til meg at så lenge jeg har testet positivt og ikke fått mens, er jeg gravid helt til noen beviser det motsatte.

Den mest kritiske fasen er før hjertet begynner å slå, er gjerne det som skjer at hjertet ikke begynner å slå og at man da mister spiren. Generelt sett sier man at man er relativ trygg den dag man når 13+0, altså etter uke 12.

 

Jeg fant denne oversikten

25 – 30 % risiko fra unnfangelse

15 % sjanse fra ca. uke 3.

8 % sjanse fra uke 6.

5 % sjanse fra uke 8

2 % sjanse fra uke 9

mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

 

Anonymous poster hash: e704c...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissAlma, 31 år fra Bergen. Ingen barn. Termin 27.02-02.03.2014

Beibilykke, 25 år fra Bergen, 1 barn, termin 27.02-03.03

Mathja, 32 år fra Telemark, 1 barn. Termin 28.02-02.03

Beibi2010:)32 østlandet . 2 barn , termin 01.03.2014

Mietutto, 23 år, Bergen, ingen barn, termin 01.03.2014

C28, 28 år fra trøndelag, 1 barn, termin 03.03.2014

Verbena, 28år bor i trondheim, 2barn, termin 03.03.-10.03

Ivahona, 27 år, Trondheim, ingen barn. Termin 05.03.2014

Molly76, 36 år, Østlandet. Ingen barn. Termin 06.03.2014

Lillelovely, 29 år, 1 barn fra før, Termin 06.03.2014

Netti82, 31år, Rogaland, 2 barn, termin 06.03.2014

Mirakel89, 24 år fra Bergen. Ingen barn. Termin 07.03.2014

juni-2011,snart 29 år,trøndelag, 1 barn, termin 07.03.2014

K&K <3, 29 år, Sogn og Fjordane, Ingen barn, termin 8.03.2014

Sienna85, 28 år, Bergen, Ingen barn, Termin 08.03.2014

SallySue, 27 år, østlandet. Ingen barn. Termin 09.03.2014

 

Mine-små<3, 25 år, Oslo, 1 barn, Termin ca 11.03.2014

Østfold-80, 32 år, 1 barn, termin 11.03.2014

Januarmirakelet, 37 år, Bodø, 1 Barn, termin 12-16.03. 2014

En til, please. 38 år og bor i Bergen. Tre vakre barn, og termin 15.03.2014

Lilla80, 32, Bergen, ein sønn 10. mnd., termin mellom15-21-mars.

Sophia81, 32 år, Bergen, 1 barn, termin 15.03.2014

Mamma til 3 <3, 27 år, Tønsberg, 2 barn, termin 16-18.03.2014

FørstegangsMona, 27år, Oslo, ingen barn, termin 16.03.2014

Helene7, ett barn, termin 17.03.2017

Ingvild91, 22år, Lillehammer, ingen barn, termin ca.17.03 2014

MrsRose, 30 år, Bærum, ingen barn, termin 18.03.2014

Marsmamma2014, 20 år, Bergen, ingen barn, termin 18.03.2014

 

MaHåLuFr, 29 år, Troms, ingen barn, termin ca 20.03.2014

Julinis, 2 barn, termin ca 20.03.2014

MayNa, 32 år, 2 barn, termin ca 20.03.2014

Mamman til ei fighterjente, 25år,Trøndelag, 1barn, termin 21.03.2014

Miss 84, 29 år, Trøndelag, Ingen barn, termin 21.03.2014

FruKnutsen, 26år, Vestfold, 1barn, termin 21.03.2014

Hattifnatti, 27 år, Jessheim, 1 barn, termin 23.03.2014
Kimila, 28 år, Fredrikstad,2 barn, termin 25.03.2014

Kokosbolla:) 29 år,oslo,ingen barn,termin ca 25.03.2014

xnkx, 1 gutt fra før, termin 25.-27.03.2014

nurknr3, Akershus, 2 barn, termin 25.-27.03.2014

Apex, 38 år, 1 barn, termin 26.03.2014

Skogskaninen, 34 år, Akershus, 1 barn, termin 30.03.2014

Staselig, 27 år, Oslo, 1 barn, termin 30.03.2014

 

Fiskelisken,29 år,vestfold, 2 barn,termin 31.03.2014

Lillespiren <3 29 år, fra Stavanger, Termin 31.03.2014

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, da er lista redigert pittelitt igjen - velkommen til nyankomne som venter marsbaby! :) Har selv flytta meg lenger ned på lista, legen mente det var riktig dato.. Doctors orders og alt det der, Bitteliten kommer når h*n kommer uansett og jeg regner med at det kommer en pålitelig UL termin etter hvert.

 

Legebesøket var en merkelig affære, han mente at når CB Digital var positiv, og mens var uteblitt var det unødvendig å teste noe mer.. Så dette er fortsatt litt uvirkelig for meg, til tross for alle symptomer. Samme karen gliste litt sammen med meg, når han under utfylling av papirene mine lurte på når mitt første barn var født? og fikk til svar: "Forrige århundre!" :D

Har forhøyet undertrykk, så jeg er allerede bekymra for blodtrykket mitt.. Synes det er tungt å gå turer i høyden, og får lett hodepine så jeg skal ta det litt piano og ikke presse meg så hardt.. Er vel bedre å fullføre turen enn å bli helt skutt etterpå!! Må informere jobb i løpet av neste uke om graviditeten, sånn at dem får litt tid til å ta inn vikar for mine vakter.. Litt deilig å ikke skulle jobbe helg på evigheter, men jeg savner allerede mine nattkollegaer og et par pasienter. Kanskje jeg ender opp med kontorjobb, eller noe undervisningsrelatert? Spennende tider i vente, selv om jeg nå går glipp av mye turnusfri i ukedagene!

 

K&K, du er ikke den eneste trøtte her.. Jeg er supertrøtt og SER veldig sliten ut for tida. Hjelper ikke på at jeg er kvalm om jeg er for sulten, eller om jeg blir for mett - og i tillegg har man hormonene som kjører heis med humøret mitt. Slitsomt - men jeg kaster fortsatt ikke opp så jeg klager minimalt! I tillegg har jeg funnet min superhelt-egenskap: Luktesans av en annen verden! :P  Kanskje derfor jeg blir så lett kvalm for tida!

 

Vel, damer - her må det forsøkes på litt søvn..

Ha en finfin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :-) hopper inn her jeg, termin27. Februar, etter tidlig ul i går.

Som førstegangsfødende er alt helt nytt, og HJELPES så fantastisk d var å se lille frø!! :-) han/hun hoppet rundt og var også happy med at alt så helt perfekt ut :-)

Er selv i oslo, noen fler som er det?

Ønsker alle Lykke lykke til fremover - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som går til mortensen i bergen... hvem er han? Hvor holder han til? Er han å anbefale?

 

Var hos legen i dag...hun henviste meg til haste-ul på kk for to uker siden da jeg hadde en liten blødning... fikk vite i dag at de hadde avvist henvisningen... grååådi kjipt...så venter på telefon fra kk på hvorfor de avviste meg...

Forguder den mannen, det er ingenting han ikke kan. Du går inn på sentrumslegene.no og bestiller time på nett. Tror du får time ganske kjapt. Er privat, så koster litt, men er veldig verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :-) hopper inn her jeg, termin27. Februar, etter tidlig ul i går.

Som førstegangsfødende er alt helt nytt, og HJELPES så fantastisk d var å se lille frø!! :-) han/hun hoppet rundt og var også happy med at alt så helt perfekt ut :-)

Er selv i oslo, noen fler som er det?

Ønsker alle Lykke lykke til fremover - klem fra meg

Jeg hadde ventet en tårevåt seanse når vi var på UL i uke 7 (pga IVF) og så/hørte mini, men det ble litt som å se på dårlig tv med litt bråk... Skuffet over egen reaksjon, kanskje det blir bedre på UL i uke 12 eller 18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere som går til mortensen i bergen... hvem er han? Hvor holder han til? Er han å anbefale?

 

Var hos legen i dag...hun henviste meg til haste-ul på kk for to uker siden da jeg hadde en liten blødning... fikk vite i dag at de hadde avvist henvisningen... grååådi kjipt...så venter på telefon fra kk på hvorfor de avviste meg...

Forguder den mannen, det er ingenting han ikke kan. Du går inn på sentrumslegene.no og bestiller time på nett. Tror du får time ganske kjapt. Er privat, så koster litt, men er veldig verdt det :)

 

Han holder forrresten til i Skottegaten, den gaten som går like over innkjørselen til Klostergarasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Dere som går til mortensen i bergen... hvem er han? Hvor holder han til? Er han å anbefale?

 

Var hos legen i dag...hun henviste meg til haste-ul på kk for to uker siden da jeg hadde en liten blødning... fikk vite i dag at de hadde avvist henvisningen... grååådi kjipt...så venter på telefon fra kk på hvorfor de avviste meg...

Forguder den mannen, det er ingenting han ikke kan. Du går inn på sentrumslegene.no og bestiller time på nett. Tror du får time ganske kjapt. Er privat, så koster litt, men er veldig verdt det :)

Han holder forrresten til i Skottegaten, den gaten som går like over innkjørselen til Klostergarasjen.

 

Takk for svar Humlefrøken :D

Skal på volvat neste fredag, men om jeg ikke liker meg der så kanskje jeg skal bestille meg en time hos han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Dere som går til mortensen i bergen... hvem er han? Hvor holder han til? Er han å anbefale?

 

Var hos legen i dag...hun henviste meg til haste-ul på kk for to uker siden da jeg hadde en liten blødning... fikk vite i dag at de hadde avvist henvisningen... grååådi kjipt...så venter på telefon fra kk på hvorfor de avviste meg...

Forguder den mannen, det er ingenting han ikke kan. Du går inn på sentrumslegene.no og bestiller time på nett. Tror du får time ganske kjapt. Er privat, så koster litt, men er veldig verdt det :)
Han holder forrresten til i Skottegaten, den gaten som går like over innkjørselen til Klostergarasjen.

 

Takk for svar Humlefrøken :D

Skal på volvat neste fredag, men om jeg ikke liker meg der så kanskje jeg skal bestille meg en time hos han :)

 

Jeg brukte Volvat mye før, der er det dyrere og du er mer en "samlebåndspasient". Jeg ville byttet om jeg var deg, men kan jo hende du trives godt på Volvat også såklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Dere som går til mortensen i bergen... hvem er han? Hvor holder han til? Er han å anbefale?

 

Var hos legen i dag...hun henviste meg til haste-ul på kk for to uker siden da jeg hadde en liten blødning... fikk vite i dag at de hadde avvist henvisningen... grååådi kjipt...så venter på telefon fra kk på hvorfor de avviste meg...

Forguder den mannen, det er ingenting han ikke kan. Du går inn på sentrumslegene.no og bestiller time på nett. Tror du får time ganske kjapt. Er privat, så koster litt, men er veldig verdt det :)
Han holder forrresten til i Skottegaten, den gaten som går like over innkjørselen til Klostergarasjen.

Takk for svar Humlefrøken :D

Skal på volvat neste fredag, men om jeg ikke liker meg der så kanskje jeg skal bestille meg en time hos han :)

Jeg brukte Volvat mye før, der er det dyrere og du er mer en "samlebåndspasient". Jeg ville byttet om jeg var deg, men kan jo hende du trives godt på Volvat også såklart :)

Hmmmm... tror jeg skal ta rådet ditt, høres ut som om det er flere som er fornøyd med mortensen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Dere som går til mortensen i bergen... hvem er han? Hvor holder han til? Er han å anbefale?

 

Var hos legen i dag...hun henviste meg til haste-ul på kk for to uker siden da jeg hadde en liten blødning... fikk vite i dag at de hadde avvist henvisningen... grååådi kjipt...så venter på telefon fra kk på hvorfor de avviste meg...

Forguder den mannen, det er ingenting han ikke kan. Du går inn på sentrumslegene.no og bestiller time på nett. Tror du får time ganske kjapt. Er privat, så koster litt, men er veldig verdt det :)
Han holder forrresten til i Skottegaten, den gaten som går like over innkjørselen til Klostergarasjen.

Takk for svar Humlefrøken :D

Skal på volvat neste fredag, men om jeg ikke liker meg der så kanskje jeg skal bestille meg en time hos han :)

Jeg brukte Volvat mye før, der er det dyrere og du er mer en "samlebåndspasient". Jeg ville byttet om jeg var deg, men kan jo hende du trives godt på Volvat også såklart :)

Hmmmm... tror jeg skal ta rådet ditt, høres ut som om det er flere som er fornøyd med mortensen ;-)

Da må du fortelle hvordan det gikk når du har hatt time :) Han skulle visst forventningspresset som ligger på han stakkar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...